Deko varmaankin meinasi ulosajojen, herkän jäähylinjan ja huonojen yleisömäärien kombinaatiota. Viimeisin on osaksi todnäk. seurausta kahdesta ensimmäisestä.Onko multa mennyt jotain ohi? Miten Liigan imago on ryvettynyt kuluneen viikon aikana?
Deko varmaankin meinasi ulosajojen, herkän jäähylinjan ja huonojen yleisömäärien kombinaatiota. Viimeisin on osaksi todnäk. seurausta kahdesta ensimmäisestä.Onko multa mennyt jotain ohi? Miten Liigan imago on ryvettynyt kuluneen viikon aikana?
Deko varmaankin meinasi ulosajojen, herkän jäähylinjan ja huonojen yleisömäärien kombinaatiota. Viimeisin on osaksi todnäk. seurausta kahdesta ensimmäisestä.
Toki edelleen mielelläni kuulen Dekolta itseltään, että mikä tämän ryvettymisen on aiheuttanut. Itse en sellaista ole huomannut, mutta se ei tarkoita, etteikö sellaista voisi olla havaittavissa.
Lähinnä viittasin ennennäkemättömän surkeisiin yleisömääriin. Toki myös tiukempi tuomarilinja ja kasvaneet jäähymäärät ovat herättäneet paljon porua, mutta tälle ei siirtymävaiheessa mahda mitään. Ehkä ryvettynyt oli liian raju sananmuoto, mutta kuitenkin ensimmäisen viikon aikana SM-liiga ei kokonaisuutena ole liiemmin ollut otsikoissa myönteisessä valossa.
Lähinnä viittasin ennennäkemättömän surkeisiin yleisömääriin. Toki myös tiukempi tuomarilinja ja kasvaneet jäähymäärät ovat herättäneet paljon porua, mutta tälle ei siirtymävaiheessa mahda mitään.
No jaa. Vaikkapa 6,700 ja rapiat IFK:n Tiistai-illan pelissä Sportia vastaan ei mielestäni ollut huono lukema vaikka toki tyhjiä paikkoja näkyikin kohtuullisen paljon. Liiga hakee nyt vähän uudelleen asemaansa muutenkin jo laajassa urheilu- ja muussa vapaa-ajan tarjonnassa, mutta uskon että tilanne tasaantuu ajan myötä.
Lähinnä viittasin ennennäkemättömän surkeisiin yleisömääriin. Toki myös tiukempi tuomarilinja ja kasvaneet jäähymäärät ovat herättäneet paljon porua, mutta tälle ei siirtymävaiheessa mahda mitään. Ehkä ryvettynyt oli liian raju sananmuoto, mutta kuitenkin ensimmäisen viikon aikana SM-liiga ei kokonaisuutena ole liiemmin ollut otsikoissa myönteisessä valossa.
Mun mielestä liigan tuote ei ole kunnossa niin kauan, kun liiga on suljettu. Vaikuttaa typerältä kilpasarjalta, kun kukaan ei putoa.
Mun mielestä liigan tuote ei ole kunnossa niin kauan, kun liiga on suljettu...
Suljettu sarja sellaisenaan ei voi olla syy, koska suljettu sarja, jääkiekon osalta veti eilen Hartwallille, KHL:n sivujen mukaan taas yli kymmenentuhatta katsojaa. Vai onko stadissa keksimääräistä enemmän muovin ystäviä?
Niin minua ihmetyttää että miten joukkueilla on varaa jättää tuo 300 000+€ ottamatta omaan kassaansa. Se pari tuntia opiskelijalle duunia jossain lippupisteessä peli-iltoina tai diili jonkun R-kioskien kanssa kun ei oikeasti kummosia kustanna. Minä uskallan väittää että moni R-kioski ottaisi noi liput itselleen myyntiin lähes 0 hintaan, koska on oletettavaa että se lisää myös muuta tavaraa ostavien, veikkaavien yms. määrää. Itse kusee omille kintuilleen joukkueet tuolla systeemillä.Nuo välityskulut harmittavat minuakin, ja olen monesti pohtinut, paljonko Lippupalvelukin nettosi vaikka viime kaudella Tapparan peleillä. 30 runkosarjaottelua + 10 playoff-ottelua + n. 5 European Trophy/harjoitusottelua, ja jokaiseen myytiin varmaan keskimäärin karkeasti joku 3 000 irtolippua. Halvimmista lipuista ottavat väliä muistaakseni 1,5 euroa, suuresta enemmistöstä 2,5 euroa ja kalleimmista 3,5. Tuosta kun laskee, niin saa
45 ottelua * 3000 lippua/ottelu * 2,5 euroa/lippu = 337 500 euroa
Lisäksi oli stadionottelu Ratinassa, josta nettosivat varmaan yksinään jonkun 50 000 euroa. Eikö mokomaa suht' yksinkertaista palvelua saisi jostain halvemmallakin kuin maksamalla siitä satoja tuhansia vuosi toisensa jälkeen?
Kyllä ainakin Kärppien peleihin myydään lippuja Lippupalvelun lisäksi muutamalla Neste-asemalla, parilla R-kioskilla, Oulun alueen Prismoissa ja jopa yhdessä musiikkitarvikeliikkeessä. Jokainen näistä ottaa oman provisionsa lipun kirjoittamisesta. Myös Kärppien toimisto myy lippuja matseihin ennakkoon ja se onkin ainoa paikka mistä saa ostettua ilman kirjoituspalkkiota.Niin minua ihmetyttää että miten joukkueilla on varaa jättää tuo 300 000+€ ottamatta omaan kassaansa. Se pari tuntia opiskelijalle duunia jossain lippupisteessä peli-iltoina tai diili jonkun R-kioskien kanssa kun ei oikeasti kummosia kustanna. Minä uskallan väittää että moni R-kioski ottaisi noi liput itselleen myyntiin lähes 0 hintaan, koska on oletettavaa että se lisää myös muuta tavaraa ostavien, veikkaavien yms. määrää. Itse kusee omille kintuilleen joukkueet tuolla systeemillä.
Tarkoitinkin sitä että siinä on iso ero myydä lippua 10€ hintaan + palvelumaksu ja isolla lukee että lippupalvelu tms. kuin että menet ostamaan Nesteeltä lipun hintaan 12€ jossa se palvelumaksu on leivottu suoraan sinne lipun hintaan ja vaikka siitä euro menisikin sille Nesteelle, niin se kulkee siellä kahden yrityksen kirjanpidossa, eikä näy ulospäin laillistettuna rystönä. Varsinkaan näissä osta lippu, jonka saat tulostaa omalla musteellasi ja maksa siitä palvelumaksua tapauksissa. Mielikuvat myy, siinä on hurja ero maksaa 10€ lipusta + palvelumaksu jollekkin kolmannelle taholla, kuin maksaa 12€ mielessään joukkueelle, vaikka siitä menisikin oikeasti jotain sille myyjälle. Se "jotain" kun voi olla myös vaikka laita/paita tms. mainos tai jotain muuta vastaavaa.Kyllä ainakin Kärppien peleihin myydään lippuja Lippupalvelun lisäksi muutamalla Neste-asemalla, parilla R-kioskilla, Oulun alueen Prismoissa ja jopa yhdessä musiikkitarvikeliikkeessä. Jokainen näistä ottaa oman provisionsa lipun kirjoittamisesta. Myös Kärppien toimisto myy lippuja matseihin ennakkoon ja se onkin ainoa paikka mistä saa ostettua ilman kirjoituspalkkiota.
Noin muutoin olen kyllä samaa mieltä siinä että törkeän kovat on nuo kirjoituspalkkiot ja siinä olisi jengeille mietittävää miten sekin raha saataisiin omaan kassaan.
Tarkoitinkin sitä että siinä on iso ero myydä lippua 10€ hintaan + palvelumaksu ja isolla lukee että lippupalvelu tms. kuin että menet ostamaan Nesteeltä lipun hintaan 12€ jossa se palvelumaksu on leivottu suoraan sinne lipun hintaan ja vaikka siitä euro menisikin sille Nesteelle, niin se kulkee siellä kahden yrityksen kirjanpidossa, eikä näy ulospäin laillistettuna rystönä.
Nyt katselin tässä illan päätteeksi tunnelmia Lappeenrannasta, kyllä täytyy sanoa, että loistavaa ja fyysistä peliä. SaiPa on hieno joukkue.
Se Neste myy Lippupalvelun lippuja, Lippupalvelun laitteilla, tulostaa ne Lippupalvelun tulostimilla ja ne luetaan sisäänkäynnissä Lippupalvelun lukulaitteilla. Jos itse printtaat, niin ostat Lippupalvelun lipun joka luetaan Lippupalvelun lukulaitteella. Ei lipunmyynti netissä ole mikään ihan triviaali homma. Taustalla täytyy kuitenkin toimia paljon online-logiikkaa, mm siitä ettei samaa lippua myydä kahteen kertaan jne. Tuo palvelumaksun määrä on toki melkoisen suuri suhteutettuna lipun hintaan, mutta bisneshän tuokin on.Tarkoitinkin sitä että siinä on iso ero myydä lippua 10€ hintaan + palvelumaksu ja isolla lukee että lippupalvelu tms. kuin että menet ostamaan Nesteeltä lipun hintaan 12€ jossa se palvelumaksu on leivottu suoraan sinne lipun hintaan ja vaikka siitä euro menisikin sille Nesteelle, niin se kulkee siellä kahden yrityksen kirjanpidossa, eikä näy ulospäin laillistettuna rystönä. Varsinkaan näissä osta lippu, jonka saat tulostaa omalla musteellasi ja maksa siitä palvelumaksua tapauksissa. Mielikuvat myy, siinä on hurja ero maksaa 10€ lipusta + palvelumaksu jollekkin kolmannelle taholla, kuin maksaa 12€ mielessään joukkueelle, vaikka siitä menisikin oikeasti jotain sille myyjälle. Se "jotain" kun voi olla myös vaikka laita/paita tms. mainos tai jotain muuta vastaavaa.