Re: Re: Tippiä?
Viestin lähetti Olkku
Puhumattakaan monesta muusta "matalapalkka-alasta", esimerkkinä mieleen tulee rakennustyömaa.
Lautapoika tai lapiomies teke saatanan raskasta- ja yleensä paskastatyötä, vesi- tai räntäsateessa, pakkasessa ja helvetillisillä helteillä, enkä ole kuullut heidän saavan, kun mestarilta vittuilua.
Rauman mies puhuu asiaa! Raksalla jos missä olisi miehiä/naisia, jotka olisivat kunnon tipin tarpeessa!
Meikäläinen on muuten kerran yrittänyt antaa tippiä poliisille. Tämä tapahtui kauan sitten kun asuin talossa jossa minun seinänaapurikseni oli siunaantunut Kaikkien Kusipäitten Messias - tyyppi joka esim. pölli minun Hesarini joka vitun viikonloppu, melskasi aamuöisin huudattamalla stereoitaan, paskansi hissiin jostakin omituisesta syystä (näin itse livenä) ja kaikki huipentui sitten siihen kun tämä samainen, jonkun kupeitten hedelmä raiskasi 11-vuotiaan tytön asuintaloni pyykkituvassa.
Kun kytät hakivat tämän kovasti vastaanpotkivan naapurini pois, niin tarjosin toimenpidettä työstäneelle vanhemmalle konstaapelille sadan markan seteliä siitä hyvästä, että päästiin King Kong-luokan perslävestä eroon. Sanoin että on sitä pienemmästäkin asiasta tippiä annettu. Noh, konstaapeli kohteliaasti kieltäytyi. Hän kuitenkin sen naapurin "kesytysvaiheessa" oli hien pukatessa pintaansa riisunut tummansinisen takkinsa ja laittanut sen roikkumaan
siinä samaisella "actionporrastasanteella" olevan avoimen oveni ylimpään saranaan. Minäpä olin sitten ovela. Poliisit roudasivat talon mätämunaa hissillä alas autoonsa, ja sillä välin minä työnsin sadan markan setelin siinä saranassani roikkuvan kytän takin rintataskuun.
Konstaapeli tuli sitten hieman myöhemmin hakemaan sen rotsinsa, varoitteli että haaste minulle varmaan tulee oikeudenkäyntiin jonkinlaisena todistajana ja siinä puhuessaan kaiveli takataskuaan - otti sieltä esiin tupakka-askin... sen jälkeen avasi just päälle pukemansa takin rintataksun napin... otti sieltä tulitikkuaskin ja samalla taskusta putosi lattialle se satasen seteli. Konstaapeli katsoi sitä hetken ja sanoi sitten:
- ihmisen elämään kuuluu paljon selittämättömiä asioita, mutta jos minä nyt kuvittelisin että tuo sadan markan seteli, jota tuossa ei ole edes olemassa, olisi työnnetty minun taskuuni ollessani virantoimituksessa, niin tässä oltaisiin jo hyvin lähellä valtion virkamiehen lahjontaa. Onneksi tuota seteliä ei ole olemassakaan. Eihän?
Vastasin:
- No ei ole ei. Ja koska sitä ei ole olemassa, niin kai sinä voit moisen virtuaalirahan leikisti ottaa mukaasi?
Poliisi vain hymyili, tarjosi lämmintä kättään tervehdykseksi ja häipyi hissillä alas...