Itse olen diggaillut ylen urheilutarjonnasta siinä mielessä, että se ainakin pyrkii näyttämään myös niitä "marginaalilajeja".
Ilman yleä millään kanavilla tuskin olisi nähty viime vuosina, squashia, sulkista, jääpalloa etc..
En toki itse liimaudu ruudun ääreen kaikkien lajien kohdalla, mutta koen niiden tarjonnan tärkeänä. Se kuuluu osana kansalliseen liikunta- ja urheilukulttuuriin. Kansallisen yleisradioyhtiön yhtenä tehtävänä.
Ja kyllähän radionkin puolella esim yle Puhe on vahvasti profiloitunut urheilukanavaksi. Niitä lähetyksiä on ihan kiva kuunnella autolla ajaessa.
Kun ylen rahoitusmalli on selvillä lähivuosiksi, niin eiköhän sieltä suunnalta tule uusiakin pelin avauksia urheilun ystäville? Itse ainakin uskon ja toivon niin, kun kerran nyt tietävät, paljonko rahaa on käytössä.
Omalta kohdaltani 140 euroa vuodessa tälle julkiselle palvelulle on ihan ok. Tulevaisuudessa täytyy vain pitää huoli, että maksukorotukset ovat sidotu indeksiin, eikä niitä nosteta mielivaltaisesti.
Ja yhdyn edellä kirjoittajiin: Ylen ja kaupallisten kanavien ns. dokumenttien tasoissa on niin järkyttävä ero, ettei niistä sen enempää. Ja Teema on loistava kanava.