Ylen uutistoimituksessa käy ovi tiuhaan, ensin lähtivät Marja Sannikka ja Annastiina Heikkilä ja nyt Marjo Rein. Lisäksi Ruben Stiller jää ensi syksynä eläkkeelle.
Marjo Reinin viimeinen uutislähetys Ylellä nähtiin tiistaina 14. tammikuuta.
www.iltalehti.fi
Rein myös laukoi irtisanoutumisensa jälkeen kovaa kritiikkiä Ylen suuntaan.
Marjo Rein kertoo someseuraajilleen tarkemmin irtisanoutumisestaan Yleltä.
www.iltalehti.fi
Oikein hyvää ja asiallista kritiikkiä, arvostan. Erityisesti tämä kohta innoitti kirjoittamaan tähän ketjuun:
– Journalismi tosiaankin muuttuu, mutta koen nolona, jos tv-uutisten katsojia kehotetaan katsomaan verkkosivuiltamme vaikkapa, mihin Harry Potterista ”tutun” Tylypahkan tupaan kuuluu, tai mikä donitsi olisit, hän toteaa.
Tuo verkkosivujen mainostaminen on ihan paska ilmiö. Ensinnäkin olisi kiva, että jos ihmiset nykyään edes tv-uutisten välisen ajan (puolisen tuntia) jaksaisivat olla ilman kännykkää. Ehei, parempi vaan kannustaa menemään heti Ylen sivulle tai sovellukseen katsomaan lisätiedot uutisesta. Ongelmana on vielä se, että miten ihmeessä löydät nuo donitsi- ja Harry Potter -testit nopeasti? Loogisesti olisivat tietysti 'trendaavina' etusivulla, mutta eikös sovelluksen kautta voi painottaa uutismieltymyksiään, eli niitä voi joutua kaiken lisäksi kaivamaan. Googlea voi toki myös käyttää, mutta on tuokin jotenkin ihan perseestä. Ja pakkohan se uutinen on katsoa heti, koska muuten sitä ei muista. Toki en koe jääneeni mistään paitsi, vaikka en ole koskaan minkään uutisen perässä mennyt Ylen tai maikkarin kotisivuille. Valitan silti.
Vähän ehkä nyt punainen lanka hukassa, mutta pitipähän päästä ääneen. Minä ymmärrän Marjoa!