Yleisradio Oy – YLE

• 699 569
  • 5 436

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
No siis ala-asteella laulettiin vailla huolta huomisesta, että:
"Tapasin mä naisen, tosi juutalaisen
Ei ollut missi, ja pieni oli tissi
Oli möhövatsa, ja eripari tissi
Ja selluliittipylly, se kävellessä hylly"
Ja musiikintunneilla Isontalon Anttia ja Rannanjärveä, jossa jutellaan Kauhavan ruman vallesmannin tappamisesta.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minun on kyllä vaikea uskoa tuon olevan niin suosittu, että kaikkien päiväkotien ja ala-asteiden pihalla tuota hoilataan. Meillä soi jonku verran kotona YleX radiosta, mutta kyllä ne on hämä hämä häkki ja jänis istui maassa lauluja, mitä nuo omat taaperot mieluiten laulelee.

Itse en voi sanoa tietäväni mitään päiväkoti-ikäisten musiikkimausta, mutta olen yllättynyt kahdesti lähiaikoina. Eilen satuin avaamaan television kun tuo lasten uudenvuoden vastaanotto tuli. Ja musiikkina soi Kraftwerk! Toinen yllättyminen tapahtui, kun olin vajaa kuukausi sitten siskon perheen luona kyläilemässä. Televisiosta tuli yhtäkkiä mainos, jossa Käärijä esiintyi. Siskon 2,5-vuotias poika totesi välittömästi: "Sat-sat-saa!'

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja musiikintunneilla Isontalon Anttia ja Rannanjärveä, jossa jutellaan Kauhavan ruman vallesmannin tappamisesta.

Olen taas itse kuullut tapauksesta, jossa joku poikaporukka oli pitänyt aamunavauksen ja sitten soitattanut koko koululle keskusradion kautta tämän kappaleen tajuamatta sen lyriikan kieltämättä pikkutuhmaa olemusta. Kappaleen nimi ei ilmeisesti ollut pojilla tiedossa.

.., ja se oli Julli se!

Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jokaisessa ala-asteen diskossa takuuvarmasti monta kertaa soinut Ripsipiirakan Sanni oli myös aika kovaa kamaa. Soitinyhtyeen nimi saattoi siihen aikaan vielä mennä ohi, mutta "mua haluttaa, mua himottaa, mua panettaa, pää pimahtaa, mä haluun saada pimppirasiaa Sannilta..." ei paljon tulkinnanvaraa jättänyt. Kaiken hyvän päälle luokallamme vielä oli Sanni.

Jälkeen päin olen hymyillen miettinyt, että on se ihme etteivät paikalla olleet aikuiset (vanhemmat/opettajat) vetäneet koskaan grammarista piuhoja irti. Ajat toki olivat vielä 2000-luvun alussakin vähän erit. Nyt kun ajattelen omalle kohdalle asiaa, niin vaikken mikään varsinainen kukkahattusetä olekaan niin saattaisin opettajana käydä sitä kutosluokkalaista tiskijukkaa koputtamassa olalle, että löytyisiköhän sieltä levylaukusta jotain muuta...

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen taas itse kuullut tapauksesta, jossa joku poikaporukka oli pitänyt aamunavauksen ja sitten soitattanut koko koukulle keskusradion tämän kappaleen tajuamatta sen lyriikan kieltämättä pikkutuhmaa olemusta. Kappaleen nimi ei ilmeisesti ollut pojilla tiedossa.

.., ja se oli Julli se!

Uskon tuon soittamisen, mutta en sitä etteivät ymmärtäneet lyriikan vihjailua. Ainoa mahdollisuus, että kaverit käskivät soittaa ja naureskelivat, kun joku äitylin ja isukin oudosta kuplasta irti päässyt ylettömän lapsellinen yksilö nolasi itsensä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uskon tuon soittamisen, mutta en sitä etteivät ymmärtäneet lyriikan vihjailua. Ainoa mahdollisuus, että kaverit käskivät soittaa ja naureskelivat, kun joku äitylin ja isukin oudosta kuplasta irti päässyt ylettömän lapsellinen yksilö nolasi itsensä.

En tiedä tarkemmin yksityiskohtia. Yksi vaihtoehto on myös, että soittajat ovat oleet niin pieniä, etteivät oikeasti ole ymmärtäneet tekstiä. Ja ovat vaikkapa saaneet isoveljeltä vinkin esimerkiksi 'maalaiselämää kuvaavasta kappaleesta".

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tietynlaisen musiikin listaan voidaan lisätä Hausmyllyn taideteokset Mua haluttaa, Gigolo, Se mustamies, ja Missi

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Olen taas itse kuullut tapauksesta, jossa joku poikaporukka oli pitänyt aamunavauksen ja sitten soitattanut koko koululle keskusradion tämän kappaleen tajuamatta sen lyriikan kieltämättä pikkutuhmaa olemusta. Kappaleen nimi ei ilmeisesti ollut pojilla tiedossa.

.., ja se oli Julli se!

Kuulin tapauksesta, jossa yläasteella soitettiin koulun keskusradiossa Sleeppareiden Elvis-biisi Nyt tai ei koskaan. Vararehtori oli nimeltään Irma...

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Ylen uudenvuodenlähetys keräsi melkoisesti kritiikkiä esiintyjävalinnoista. Varsinkin Sara Siipola laulamassa Paskana taaperoikäisille Skididiskossa raivostutti katsojat.
En ota nyt kantaa muuhun kuin siihen että ehkä joku vuosi takaperin kun kuulin Siipolan jonkun biisin ekaa kertaa radiosta tykkäsin paljon. Tuli vähän sellainen Amy Winehouse - viba.

Sitten kun nainen esiintyi viisukarsinnoissa niin joo ihan kiva esitys ja sinänsä vahva kappale. Toki toivoin w95:n voittoa, koska hauska.

No, aattoyönä mulla alkoi jo tökkiä. Ensinnäkin mä oon niin läpeensä kyllästynyt näihin tuhansiin muovisiin törröhuuliin joiden puhetyyli on jotain aivan järkyttävää. Ja se esityskin ei oikeastaan enää siinä kontekstissa tuntunut juuri miltään. Meh.

Siipola on nähty ja seuraavaa kehiin kiitos. Tiedän, olen tällainen kohta keski-ikäinen mutta ennemmin otan Anssi Kelan ja Maija Vilkkumaan 100/100.

Tää nyt liittynyt Yleen mitenkään. Kannatan.

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Näkisin, että kritiikin tuli aiheesta
- valinnanvaraa oli varmasti. Tähän kappaleeseen päätyminen ei ollut vahinko.
- jos järjestetään tapahtumaa lapsille, silloin järjestetään tapahtumaa lapsille. Se tarkoittaa, että paikalle halutaan perheitä. Myös ne perheet ovat tällöin tervetulleita, joissa kohtelisuus yms muut vanhemmat "kotiperhearvot" ovat vielä osa perhekulttuuria. Silloin yksinkertaisesti ei ole ok ottaa esiintymään musiikkia, missä "kirotaan". Yle sekä Helsinki on tuonut itse esille tätä ns turvallista tilaa, usein toki eri merkityksissä. Tässähän se ei kyllä toteutunut, ja tuon Nikulan puheesta jää käsitys, että valinta oli myös tietoinen.

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
En tiedä mitä näillä "me laulettiin ala-asteella" kertomuksilla halutaan kertoa taikka osoittaa mutta me laulettiin Kake Singersin "Me halutaan olla" ja laulun seuraavaa sanaa ei saa kirjoittaa.

Sen kummemmin kuin kukaan muukaan en pääse kenenkään pään sisälle mutta käsittääkseni kukaan meistä ei ajatellut että tässä on tarkoitus väheksyä taikka loukata ketään. Loukkaavaa se silti on ja se että me olimme silloin väärässä kertoo kai lähinnä siitä ettei me aina tajuta kaikkia merkityksiä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy