Olen täysin empiirisesti pannut merkille, että persuilla ja vähän siihen suuntaan kalleellaan olevilla on Käärijänkin kanssa nielemistä. Mikäs siihen sitten on syynä?Hyvää vastinetta saa lähes koko kansa Yle-verolleen
Olen täysin empiirisesti pannut merkille, että persuilla ja vähän siihen suuntaan kalleellaan olevilla on Käärijänkin kanssa nielemistä. Mikäs siihen sitten on syynä?Hyvää vastinetta saa lähes koko kansa Yle-verolleen
Koska osimoilleen Reino Helismaa ja Unto Mononen tekivät ainoaa oikeaa musiikkia?Olen täysin empiirisesti pannut merkille, että persuilla ja vähän siihen suuntaan kalleellaan olevilla on Käärijänkin kanssa nielemistä. Mikäs siihen sitten on syynä?
Heh, päivällä kaverin kanssa jutusteltiin vasta että kyllä ei PS paimentama Yleisradio mitään homomusiikkeja päästäisi televiisioon ja että ainoa sallittu kisaaja Euroviisuissa olisi Lauri Tähkä 24 kappaleella ja väliaikashowssa voidaan sitten loppuillasta paukuttaa biisit Klamydiaa ja Popedaa.Koska osimoilleen Reino Helismaa ja Unto Mononen tekivät ainoaa oikeaa musiikkia?
Yleensä en liiemmin arvosta sitä että esimerkiksi Ukrainan sotaketju näyttää joskus pelkästään listalta Twitter-linkkejä, mutta laitetaans nyt (kommenttien kera toki) Baba Lybeckin älytön päättelyketju siitä, miksi YLE:ltä ei saa leikata senttiäkään. Koska Euroviisuvoitto ja kalliit kisat järjestettäväksi.
Herramunveri mitä logiikkaa. Vai onko tämä Baba vaan joku trolli nimimerkin takana, joka tietoisesti provoilee?
Kai noita urheilupuolella nyt jokunen sentään on ollut? Huuhkajien EM-kisat (joskin katsojaluvut olivat siihen valtaisaan buumiin verrattuna jopa alakanttiin, olin täysin varma että avauspelin piikki menee yli 2 miljoonan), Häkkisen Mika, Jellonien menestysvuodet, Toni Nieminen...Hyvän hypen Yle onnistunut luomaan Käärijän ympärille. En muista vastaavaa ilmiötä tässä maassa luodun ikinä. Hyvää vastinetta saa lähes koko kansa Yle-verolleen
Yleensä en liiemmin arvosta sitä että esimerkiksi Ukrainan sotaketju näyttää joskus pelkästään listalta Twitter-linkkejä, mutta laitetaans nyt (kommenttien kera toki) Baba Lybeckin älytön päättelyketju siitä, miksi YLE:ltä ei saa leikata senttiäkään. Koska Euroviisuvoitto ja kalliit kisat järjestettäväksi.
Herramunveri mitä logiikkaa. Vai onko tämä Baba vaan joku trolli nimimerkin takana, joka tietoisesti provoilee?
No, eihän sen tarvitse olla kertaluontoinen. Menestystä toivotaan jatkossakin ja UMK:n kehityskaari on todella vaikuttava. Se on todistetusti tuottanut tulosta. Jos nyt hanat menevät kiinni, kehitys pysähtyy ja jää todellakin kertaluonteiseksi. Ei hyvä.
Luulisin, että joku kaupallinen kanava pystyy lähettämään Euroviisut ihan yhtä lailla ja markkinoimaan sitä vielä tehokkaammin.
Tuli jo aiemmin ja tänään uudestaan otettua kantaa UMK:n puolesta. Mutta eihän se tarkoita sitä, että YLE:ltä ei voi leikata. YLE:ltä tulee leikata siinä kuin muualtakin ja leikkauskohteita YLE:ltä löytyy. Jos YLE on niin epäkypsä ja korruptoitunut, että se kohdistaa esimerkiksi itselleen asetetun leikkaustavoitteen UMK:n karsimiseen sen sijaan, että YLE leikkaisi vaikkapa keskijohtoa maakunnissa ja Helsingissä, koko johdon saisi vaihtaa.
Vaikka en euroviisuja enää seuraa, ne saavat lähipiirissä ja oikeastaan koko Suomessa parhaimmillaan valtavan pyrskähdyksen iloa aikaan. Käärijä muistetaan vielä 2050-luvulla. Tämä on melkeinpä parasta mielenterveystyötä ja hyvinkin järkevää tukea. Hyötyä kaikille.
Mitä keskijohtoa siellä maakunnissa ja Helsingissä on mitä leikkasit? Tuuleen huuteöija taas vauhdissa. Kohta on taas esimerkkinä se jutkun mielensäpahoittuminen dokumentistä, eikä sillekään löytynyt mitään pitoa isossa kuvassa.
Itse asiassa olen kuullut eräältä tuttavaltani yleläisen käsitteen "lasikoppi-päällikkö" - eli on kosolti keskijohdon esimiehiä, joiden hommista ei juuri kenelläkään ole selkeätä käsitystä ja jotka viettävät aikaansa lasiseinäisissä neuvotteluhuoneissa konsulttien kera yrittäen keksiä pyörää uudelleen mutta huonommin. No siis hieman kärjistettynä... Mikähän siinä on, että on jokin isompi organisaatio millaisella alalla tahansa niin sille tulee about järjestään tätä keskivartalolihavuutta?YLE:n osalta viittasin keskijohdon määrällä mm. alla olevaan selvitykseen vuodelta 2016. Lyhyt lainaus:
YLE:n osalta viittasin keskijohdon määrällä mm. alla olevaan selvitykseen vuodelta 2016. Lyhyt lainaus:
Ylen aluetoimituksessa työskentelevän toimittajan näkemys organisaation toimivuudesta:
- Päälliköitä ja esimiehiä on ainakin uutis- ja ajankohtaistoimituksessa naurettavuuksiin asti. Pitää välillä oikein tarkistaa organisaatiohimmelistä, miksi keneltäkin tulee juuri minulle meiliä ja ohjeistuksia. Organisaatiouudistus ei todellakaan mennyt ihan maaliin, kaikkea muuta.
Johtamisen ja organisaatioiden emeritusprofessori Pauli Juuti on käynyt läpi Ylen organisaatiomallin ja kuullut Ylen aluetoimitusten työntekijöiden huolia.
- Vaikka esimiehiä on paljon, johtajia on vähän. Ylessä näyttää käyneen niin, että johtajat ovat nimittäneet alaisiaan esimiehiksi ja päälliköiksi ikään kuin palkintona tai kunnianosoituksena tehdystä työstä, emeritusprofessori Juuti sanoo.
Ylen raskas organisaatio: "Päälliköitä ja esimiehiä naurettavuuksiin asti"
Viime viikkoina vellonut Yle-kohu ei koske vain Pasilaa, eikä pelkästään ajankohtaistoimitusta. Yleläiset kertovat pahoista ongelmista yhtiön sisällä.www.iltalehti.fi
Itse asiassa olen kuullut eräältä tuttavaltani yleläisen käsitteen "lasikoppi-päällikkö" - eli on kosolti keskijohdon esimiehiä, joiden hommista ei juuri kenelläkään ole selkeätä käsitystä ja jotka viettävät aikaansa lasiseinäisissä neuvotteluhuoneissa konsulttien kera yrittäen keksiä pyörää uudelleen mutta huonommin. No siis hieman kärjistettynä... Mikähän siinä on, että on jokin isompi organisaatio millaisella alalla tahansa niin sille tulee about järjestään tätä keskivartalolihavuutta?
YLE.n Radio 1 ykkösaamussa juontanut Marjo Näkki veti eilen viimeisen lähetyksen. Paska.
Ollut hyvä sujuvasanainen toimittaja joka kuultavasti ei tarvitse paperista lunttaamista jotta lähetyksen saa vietyä läpi.
Nyt joutunee taas kuuntelemaan enenevissä määrin Mira Stenströmiä joka sitten kaiken järjen mukaan tavaa paperista ja takeltelee sanojen kanssa. Tulisi vaikka Aki Laine tilalle niin saataisiin sujuvasanainen toimittaja vastapainoksi.
Stenströmiä tai Atte Uusinokaa, joka on Stenströmin tavoin kyvytön reagoimaan haastateltavan/kommentaattorin sanomisiin. Tuskastuttavia kuunneltavia, vaikka eivät ihan niin onnettomia kuin Politiikkaradion Linda Pelkonen.
Marjo Näkki on hyvä toimittaja ja toivottavasti jatkaa Ylellä muissa tehtävissä.
Hauska.YLE lähettää Ykkösellä yli 7 tuntia "ohjelmaa" Bidenin vierailusta n klo 7:00 ja 22:00 välillä pelkästään torstaina.
Eiköhän tule tarpeeksi.
Joskus muinoin riitti kun ilta-uutisissa kerrottiin päivän päätapahtumat, no varmaan tulee monta tärkeää hetkeä mustien autojen liikkeistä ympäsi Helsinkiä.
Hauska.
Monesti Yleä parjataan siitä kun ei tehdä erikoislähetyksiä.
No, näköjään tämäkään ei ole kaikille hyvä.
Mitä sieltä leikkaisit?Tietysti Ylen tulee osallistua säästötalkoisiin, ja siellä on paljonkin karsittavaa, mutta samassa linjassa muun julkisen talouden kanssa