(toivottavasti tästä nyt tulee selkeä viesti, pää on hieman vielä kohmeessa näin aikaisin aamulla)
On kyllä tosiaan aika käsittämätöntä, etteivät päättäjät oikeastaan missään päin maailmaa saa peliin oikeasti viihdyttävää kiekkoa suosivia sääntöjä.
Tällä kaudella on kyllä selkeästi suosittu hyökkäävää ja nopeaa peliä, mutta kuten tuosta Parkerin itkuraivarista käy ilmi, on fyysistä ja energistä peliä pyritty jostain käsittämättömästä syystä karsimaan. Ja hyökkäyspainoitteisuuteen siirtymisestä huolimatta tylsä trap-sumputuskin on yhä vaan vieläkin toimiva ratkaisu, kun sen tekee oikein.
Fyysinen pelaaminen olisi sitten sellaista mitä fanit haluaisivat nähdä, mutta jostain syystä seeprat tekevät kaikkensa, että tämän alan taitajat olisivat jäähyllä. Tappelijana tai kovana taklaajana tunnettu pelaaja saa selkeästi herkemmin jäähyjä kovista otteistaan toisin kuin joku taitopelaaja. Myös tuon viimeisen 5 min tappeluton aika-alue on tarkoitettu vain tappelijan maineesta kärsiville pelaajille. Muut saavat hanskata niin paljon kuin jaksavat.
Eräs toinen nykylinjaa vaivaava ongelma on joidenkin pelaajien harrastama sukeltelu. Välillä tuntuu kuin katsoisi italialaista jalkapalloa, kun pelaajat kaatuilevat jäähän kuin ammuttuina, kun vastustaja hieman hipaisee. Seuraavassa vaihdossa sitten taas mennään täysillä. Tähän taas eräs ratkaisu olisi instigatorin heittäminen mäkeen, jolloin pelaajat voisivat itse koittaa kitkeä tällaista epäurheilijamaisuutta.
Kaiken kaikkiaan minua ihmetyttää miksi peliä ei oikeasti vaan voida kehittää enemmän viihdyttävämpään suuntaan. Tänä kautena tullut kahvauksen poistava linja on toiminut epätasaisesti, mutta on kuitenkin parannus aikaisempaan jatkuvaan koukkimiseen. Mutta siis miksi fyysinen peli pitää poistaa lajista? Tätä minä en vain ymmärrä.
Täydellinen tuomarilinja olisi mielestäni sellainen, joka pyrkisi poistamaan kahvauksen ja kiekottomien pelaajien estämisen, mutta sallisi kovankin fyysisen pelin.