Odotan jo sitä hetkeä, että pelaajat ottelun jälkeisissä haastatteluissa diibadaaban lisäksi kiittävät sponsoreitaan mainiten ne kaikki nimeltä. "Tough game. Proud of this Verizon Flyers team. Bauer sticks and skates were unbelievable tonight. Have to thank all our partners who made this win possible: American airlines, Subway, Pepsi..."
Ainakin omalla kohdalla päinvastoin. Kyllähän itsellä oli jo junnuna melko tärkeää että siinä futispaidassa oli ikoninen logo. Esim. ManUn paidassa piti ehdottomasti lukea Sharp, koska niin oli ollut vuosia. Ts. itseä ei haittaa logot. Ei sillä että aiheuttaisi enää niin suurta fiilistelyä eikä paljon hetkauta onko paidassa PPG tai Vector. Nuo kun ei yrityksinä herätä mitään tuntemuksia.Eiköhän näihin totuta varsin pian. Vai kuinka moni väittää isojen eurooppalaisten soccer-brändien kuten Real Madridin, Manchester Unitedin, tai Bayern Munchenin markkina-arvon kärsivän, vaikka paidoissa mainokset ovatkin.
Odotan jo sitä hetkeä, että pelaajat ottelun jälkeisissä haastatteluissa diibadaaban lisäksi kiittävät sponsoreitaan mainiten ne kaikki nimeltä. "Tough game. Proud of this Verizon Flyers team. Bauer sticks and skates were unbelievable tonight. Have to thank all our partners who made this win possible: American airlines, Subway, Pepsi..."
Ootas vaan ku siellä tulee pääsponssin nimestä myös osa seuran nimeä (näitä tapauksia löytyy esim. koriksen Bundesligasta enemmän kuin tarpeeksi). Oishan se hieno kattoa ku Philadelphia Verizon Flyers ja Pittsburgh Bud Light Penguins vääntää Pennsylvanian paikallistaistossa. Tai vaikka New York Goldman Sachs Rangers ja New York Morgan Stanley Islanders vääntää New Yorkin herruudesta, oishan seki hienoa.Odotan jo sitä hetkeä, että pelaajat ottelun jälkeisissä haastatteluissa diibadaaban lisäksi kiittävät sponsoreitaan mainiten ne kaikki nimeltä. "Tough game. Proud of this Verizon Flyers team. Bauer sticks and skates were unbelievable tonight. Have to thank all our partners who made this win possible: American airlines, Subway, Pepsi..."
Koska näin tapahtuu myös esim. Euroopan sarjoissa joissa mainoksia on enemmän mukana?Odotan jo sitä hetkeä, että pelaajat ottelun jälkeisissä haastatteluissa diibadaaban lisäksi kiittävät sponsoreitaan mainiten ne kaikki nimeltä. "Tough game. Proud of this Verizon Flyers team. Bauer sticks and skates were unbelievable tonight. Have to thank all our partners who made this win possible: American airlines, Subway, Pepsi..."
Ootas vaan ku siellä tulee pääsponssin nimestä myös osa seuran nimeä (näitä tapauksia löytyy esim. koriksen Bundesligasta enemmän kuin tarpeeksi). Oishan se hieno kattoa ku Philadelphia Verizon Flyers ja Pittsburgh Bud Light Penguins vääntää Pennsylvanian paikallistaistossa. Tai vaikka New York Goldman Sachs Rangers ja New York Morgan Stanley Islanders vääntää New Yorkin herruudesta, oishan seki hienoa.
edit. Parhaiten tämä peliasun arvostamisen NHL:ssä huomaa taas kun uusi joukkue liittyi mukaan. Kuinka paljon rahaa ja aikaa tuohon suunnitteluun onkaan laitettu, jotta joukkueen nimi ja peliasu on sellainen, että se liittyy jotenkin kaupunkiin ja että jokaisella piirretyllä viivalla logossa on joku merkitys. En usko että jotain KooKoon tai Jypin logoa on kovinkaan pitkään pohdittu, tai että niillä olisi jotain syvällistä heraldista selitystä.
Koska näin tapahtuu myös esim. Euroopan sarjoissa joissa mainoksia on enemmän mukana?
Juuri näin. Kyllä jenkit mainostamisen osaa.Kyllähän sitä ainakin vielä toistaiseksi sopii toivoa, että amerikkalaiseen tyyliin kaikki on isoa, myös paitasopimus. Tarkoittaen siis sitä, että halutaan myydä nimenomaan yhdelle kumppanille valtava diili tyylikkäästä paitamainoksesta, jolloin se erottuu tv-kuvassa jne. Eikä suomalaiseen tyyliin, että kylän jokainen nakkikioski saa nimensä tilkkutäkkiin ja ajatellaan, että pienistä puroista, pienistä puroista.
Minua on ärsyttänyt jo pitkään nuo kirotut jäämainokset, jotka häiritsevät pelin seuraamista oleellisesti. Yksi mainos pelipaidoissa on okei, mutta nuo "mainoslakanat" pelaajien pelipaidoissa ovat surkuhupaisia.Mutta ainakin itseä lätkän seuraamisessa enemmän häiritsee ne jää mainokset jotka on valitettavasti myös lisääntyneet NHL:lässä. Itseä noi jäämainokset ärsyttää sen verran että olen lopetanut liigan ja EHT-lätkän seuraamisen aikoja sitten. Vähän tosta johtuen oma focus siirtyi liigasta NHL:lään, toki suurempi syys oli kyllä Espoo Bluesin konkka.
Minua on haitannut jo kohta 30 vuotta amerikkalaisten selostajien tapa mainostaa pelien aikana. "This and this brought to you by that and that". En ole niin paljon kotimaista Liigaa katsonut, että voisin sanoa kuulleeni vastaavaa suomalaisten selostajien suusta. Tapahtuuko sitä?
Tämä on se asia mikä mainoksissa kyrsii. Missään nimessä en usko, että yksi mainos tai pari tulisi pilaamaan paidat visuaalisesti. Ei tule.
Eniten tässä kyrsii se, että ennen NHL-pelipaidat olivat pyhä juttu, ei enää.
Tämä on se asia mikä mainoksissa kyrsii. Missään nimessä en usko, että yksi mainos tai pari tulisi pilaamaan paidat visuaalisesti. Ei tule.
Nyt eletään nykyaikaa ja ollaan ihan kohta jo tulevaisuudessa. Unohdetaan tämä nypläys ja laitetaan virtuaalimainokset paitoihin näkyviin pelikatkoilla. Eihän eurogotler-tarjouksia ehdi Nathan MacKinnonin paidasta läpiajossa kuitenkaan lukemaan. Sitten kanavapaketin hinnat mallia "kärppä" 29,90€ ja "original" 59,90€.
Mainostaja ei välttämättä ole kovin tyytyväinen, jos eroa vanhaan paitaan ei oikeastaan edes huomaa.Varmaan se NHL:län mainos tulee olemaan samassa kohtaa missä se merkki on aina Cupin finaaleissa. Tai omasta mielestä parempi ratkaisu olisi se että ne olkapäässä/hartiassa olevat kakkoslogot vaihtuis siihen mainosmerkkiin. Tossa jälkimäisessä vaihtoehdossa eroa ei oikastaan huomaisi yhtään.
Ilves oli tässäkin edelläkävijä. Jo vuosia sitten Ipan paikallisradioselostaja (Toiva?) mainitsi sponsorin nimen olikohan nyt kentällisen vaihdon yhteydessä vai peräti useammin. Jotenkin tähän tyyliin se meni: "Seuraavana jäälle luistelee Raipe Helminen Lainapeite ja Vesa Viitakoski Huittisten Huitsin hyvää!". Mielestäni Ilves voisi jatkaa tätä traditiota. Jatkokehitysideana kuuluttaja voisi huudattaa maalin yhteydessä pelkkää sponsoria. "Maalintekijä TURTOLAN..." ja Osasto41: "CITYMARKET!!!". Saa käyttää.Minua on haitannut jo kohta 30 vuotta amerikkalaisten selostajien tapa mainostaa pelien aikana. "This and this brought to you by that and that". En ole niin paljon kotimaista Liigaa katsonut, että voisin sanoa kuulleeni vastaavaa suomalaisten selostajien suusta. Tapahtuuko sitä?
Selvää on että Coyotes on yksi noista NHL:n seuroista jonka areena on aika epäoptimaalisella paikalla, "lähiössä" sen ydinkeskustan sijaan (Ottawa ja Florida kaksi muuta tällaista seuraa).