Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 269 011
  • 28 700
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Joo, ymmärrän. Sitä en ymmärrä, miten sinun viestisi liittyy siihen minun viestiini, jota lainasit.
Tunnut kuvittelevan, että natsirasistit vastustavat maahanmuuttoa, vaikka valtaosalla on ongelmia vain näiden pakolaisaallon mukanaan tuomien ilmiöiden (rikollisuus, tulevaisuuden työttömyys ja sitä seuraava lisääntynyt levottomuus, yms) kanssa. Edelleen myös uskon, että valtaosa ihmisistä (joita niin ei-rasistisesti täällä kutsutaan öyhöttäjiksi) olisivat valmiita ottamaan maahan avun tarpeessa olevia lapsiperheitä, jotka tosissaan haluaisivat integroitua yhteiskuntaan.
 
Suosikkijoukkue
Kalpa

Kannattaa tosiaan lukea. Ainoa mikä ihmetyttää on se, miten jotkut vasta nyt tajuavat mitä pakolaisasioiden salailu saa aikaan.

Ilta-Sanomien paperiversiossa oli tänään myös Roman Schatzilta hyvä kolumni: kiitos kun ette kotouttaneet minua. Osaksi varmaan kieli poskessa tehty, mutta sisälsi monta hyvää pointtia jotka laittavat ajattelemaan. En näin mobiilin välityksellä löytänyt netistä kyseistä kolumnia, joten ei linkkiä.
 
Suosikkijoukkue
Kalpa
Ja mitä tulee presidentti Niinistön tämän päivän kommentteihin pakolaiskriisistä, hänhän sanoi "maassa maan tavalla".

Elikkä kun suomalaiset miehet raiskaavat naisiaan, niin mamut omaksuivat nopeasti maan tavat. Harmi tietysti naisten kannalta, mutta pääasia että maan tavat ovat jo hallussa.

Hehheh. Oletpa vitsikäs.

Se mitä Niinistö sanoi oli jälleen kerran puhdasta timanttia. Suomessa ei ole yksikään poliitikko osannut nykyistä tilannetta tiivistää paremmin kuin hän.

Tämä on mielestäni asian ydin. Ihmisten, jotka haluavat täällä olla, on hyväksyttävä meidän keskeiset arvomme; demokratia, tasa-arvo ja ihmisoikeudet, kaikki tällainen. Aivan ehdottomasti. Ellei hyväksy, ei voi jäädä Suomeen, totesi Niinistö.
 
No niin. Nyt kun ei ole enää mitään oikeasti järkevää sanottavaa niin jutun taso on luokkaa "aivan vitun paskaa". Vedetään Thaimaa mukaan jne.
Thaimaahan vedettiin mukaan, kun @El Lude sanoi Suomen rangaistusasteikon raiskauksista olevan liian lievä, johon @penaz vastasi kertomalla suomalaisen saamasta 11 vuoden tuomiosta Thaimaassa tapahtuneista rikoksista, todetakseen vain, että asteikko kyllä piisaisi jos sitä vain käytettäisiin. Tasolle "aivan vitun paska" mentiin vasta siinä vaiheessa, kun @Powerplay tulkitsi tämän suomalaisen raiskaajan mainitsemisen omalla tavallaan, ja kyseli oliko hän thaimaassa turvapaikanhakijana, tulkintani mukaan osoittaakseen, ettei matujen raiskaamista ja suomalaisen raiskaamista voi verrata, kuten kokemukseni mukaan tykkäävät ajatella luullessaan erheellisesti joitain asioita keskenään verrattavan.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tunnut kuvittelevan, että natsirasistit vastustavat maahanmuuttoa, vaikka valtaosalla on ongelmia vain näiden pakolaisaallon mukanaan tuomien ilmiöiden (rikollisuus, tulevaisuuden työttömyys ja sitä seuraava lisääntynyt levottomuus, yms) kanssa. Edelleen myös uskon, että valtaosa ihmisistä (joita niin ei-rasistisesti täällä kutsutaan öyhöttäjiksi) olisivat valmiita ottamaan maahan avun tarpeessa olevia lapsiperheitä, jotka tosissaan haluaisivat integroitua yhteiskuntaan.
Käsityksesi kuvitelmistani ovat virheellisiä. Olen kyllä keskustellut natsien, "maahanmuuttokriittisten" ja maahanmuuttokriittisten kanssa, kuten myös lukenut heidän kirjoituksia. Kuten kaikissa ryhmissä, myös noissa on ihmisiä laidasta laitaan. Aivan kuten on suvakeissa ja mitä kaikkea näitä nyt on.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Thaimaahan vedettiin mukaan, kun @El Lude sanoi Suomen rangaistusasteikon raiskauksista olevan liian lievä, johon @penaz vastasi kertomalla suomalaisen saamasta 11 vuoden tuomiosta Thaimaassa tapahtuneista rikoksista, todetakseen vain, että asteikko kyllä piisaisi jos sitä vain käytettäisiin. Tasolle "aivan vitun paska" mentiin vasta siinä vaiheessa, kun @Powerplay tulkitsi tämän suomalaisen raiskaajan mainitsemisen omalla tavallaan, ja kyseli oliko hän thaimaassa turvapaikanhakijana, tulkintani mukaan osoittaakseen, ettei matujen raiskaamista ja suomalaisen raiskaamista voi verrata, kuten kokemukseni mukaan tykkäävät ajatella luullessaan erheellisesti joitain asioita keskenään verrattavan.

Paskapuhetta. Sinä mainitsit Thaimaan en minä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
... tulkintani mukaan osoittaakseen, ettei matujen raiskaamista ja suomalaisen raiskaamista voi verrata, kuten kokemukseni mukaan tykkäävät ajatella luullessaan erheellisesti joitain asioita keskenään verrattavan.

Boldaus mun. Sulla on paljonkin kokemusta matujen ja kantisten taholta raiskatuksi tulemisesta?
 
Hohhoijaa.

Ettei nyt ihan pelkäksi saivarteluksi mene, niin forkataanpa tuolta toisesta ketjusta tällainen:

Ja kannattaa erottaa työperäinen maahanmuutto jota laajalti kannatetaan ns. nettomaksajien joukossa ja tämä nykyinen elintasoshoppailu jota ei todellakaan hyväksytä missään muualla kuin punavihreässä kuplassa. Joka sekin on ollut hyvin hiljaa tämän syksyn.

Tässähän taitaa olla ihan potentiaalista maaperää hedelmällisellekin ajatustenvaihdolle. Nimittäin tuo ilmaisu, "punavihreät hyväksyvät elintasoshoppailun", on minusta vähän turhan epätäsmällinen ja jättää tilaa väärintulkinnalle. Niin punavihreiden kun porvareidenkin mielestä kun elintasoshoppailu lienee tuomittavaa, mutta käytännössä sitä tapahtuu, koska ei ole oikein keksitty kuinka siitä päästäisiin eroonkaan heikentämättä kansainvälistä suojelua aidosti tarvitsevien mahdollisuuksia sitä saada. Ne toimet joita on voitu tehdä, kuten Albaniasta ja Venäjältä tulleiden pikakäännytys, on kyllä tehty, enkä ole kuullut punavihreiden niitä vastustavan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä ne pari henkilöä, jotka henkilökohtaisesti tunnen Helsingin punavihreästä kuplasta nimenomaan kannattavat elintasoshoppailua. He kannattavat avoimia rajoja eivätkä välitä minkä syyn varjolla maahanmuuttajat tänne tulevat. MUTTA en yleistä tätä koskemaan kaikkia kuplan asukkeja.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Puukkoa tarjoiltu VOK:ssa.
Ei kuitenkaan rikos kun niitä eivät turvapaikanhakijat tee.
 
Kyllä ne pari henkilöä, jotka henkilökohtaisesti tunnen Helsingin punavihreästä kuplasta nimenomaan kannattavat elintasoshoppailua.
Minä elän punavihreässä kuplassa enkä tunne ketään joka kannattaisi. Olisi kyllä mielenkiintoista päästä tutustumaan näihin tuttujesi ajatuksiin hieman tarkemmin. Siis heidän mielestään sosiaaliturvatunnus, suomalainen pankkitili, jonotusnumero vuokra-asuntojonoon, ja tyhjä sossutukilomake pitäisi antaa rajalla kaikille Suomeen asumaan ilmoittautuneille? Ovatkohan he koskaan yrittäneet pohtia mihin se johtaisi.
 

Judge Dredd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puukkoa tarjoiltu VOK:ssa.
Ei kuitenkaan rikos kun niitä eivät turvapaikanhakijat tee.
Mistähän puukko? Napattu keittiöstä vai ostettu kaupasta vihannesten (ihmisten) pilkontaa varten? Joo kyllähän tätä paskaa tulee nyt sen verran paljon joka tuutista, että vähän väsynyttä nostaa joka uutinen esille. Antaa mennä vaan ohi korvien. Sitäpaitsi varmasti joku kantasuomalainenkin on juuri tällä hetkellä puukottanut jotakuta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mistähän puukko? Napattu keittiöstä vai ostettu kaupasta vihannesten (ihmisten) pilkontaa varten? Joo kyllähän tätä paskaa tulee nyt sen verran paljon joka tuutista, että vähän väsynyttä nostaa joka uutinen esille. Antaa mennä vaan ohi korvien. Sitäpaitsi varmasti joku kantasuomalainenkin on juuri tällä hetkellä puukottanut jotakuta.

Kyllähän se nyt on kaikille näiden matujen kanssa missään tekemisissä oleville ollut jo pitkään täysin selvää, että kun he tulevat Suomeen, niin suurin osa käy heti lähikaupasta ostamassa puukon tai leipäveitsen. Ai miksi? Ihan tosissasiko kysyt?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kyllähän se nyt on kaikille näiden matujen kanssa missään tekemisissä oleville ollut jo pitkään täysin selvää, että kun he tulevat Suomeen, niin suurin osa käy heti lähikaupasta ostamassa puukon tai leipäveitsen. Ai miksi? Ihan tosissasiko kysyt?
Olisiko niillä jotain ruuanlaittopiiriä?
 

Judge Dredd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän se nyt on kaikille näiden matujen kanssa missään tekemisissä oleville ollut jo pitkään täysin selvää, että kun he tulevat Suomeen, niin suurin osa käy heti lähikaupasta ostamassa puukon tai leipäveitsen. Ai miksi? Ihan tosissasiko kysyt?
Itse en tykkää tuommoisista yleistyksistä, että suurin osa käy ostamassa. Ei varmasti käy, mutta käsittääkseni tälläistä toimintaa on tapahtunut. Se on kuitattu sillä, että saahan nyt ihmiset veitsiä ostella. Ja miksi? varmaan siksi, että laittaa ruokaa tai on vähän kättäpidempää jos tulee jonkun uskonveljen kanssa erimielisyyksiä. Tai jos suomalainen tulee vähän liikaa iholle vittuilemaan ja huutamaan rajat kiinni. Aivan samojen asioiden takia minkä takia sinä tai minä ostetaan leipäveitsiä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä elän punavihreässä kuplassa enkä tunne ketään joka kannattaisi. Olisi kyllä mielenkiintoista päästä tutustumaan näihin tuttujesi ajatuksiin hieman tarkemmin. Siis heidän mielestään sosiaaliturvatunnus, suomalainen pankkitili, jonotusnumero vuokra-asuntojonoon, ja tyhjä sossutukilomake pitäisi antaa rajalla kaikille Suomeen asumaan ilmoittautuneille? Ovatkohan he koskaan yrittäneet pohtia mihin se johtaisi.
Juuri näin. Ovat varmasti pohtineet, mutta johtopäätökset ovat varmaankin olleet idioottimaisia. Heidän kanssaan asiasta ei voi keskustella millään tasolla järkevästi.

Muuten ovat kyllä järkeviä tyyppejä. Luulen, että tämä asia vain herättää heissä voimakkaita tunteita ja siinä vaiheessa rationaalinen ajattelu lentää roskikseen.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse en tykkää tuommoisista yleistyksistä, että suurin osa käy ostamassa. Ei varmasti käy, mutta käsittääkseni tälläistä toimintaa on tapahtunut. Se on kuitattu sillä, että saahan nyt ihmiset veitsiä ostella. Ja miksi? varmaan siksi, että laittaa ruokaa tai on vähän kättäpidempää jos tulee jonkun uskonveljen kanssa erimielisyyksiä. Tai jos suomalainen tulee vähän liikaa iholle vittuilemaan ja huutamaan rajat kiinni. Aivan samojen asioiden takia minkä takia sinä tai minä ostetaan leipäveitsiä.

Aivan varmasti käy. Siis yli 12-vuotiaista miehistä. Naisista tuskin käy kukaan.

Mulle ei muuten ole koskaan tullut mieleenkään käydä ostamassa puukkoa tai leipäviestä sen takia, että joku tyyppi olisi erimieltä mun kanssa. Mistään asiasta. Vaikka sitten uskosta. Jos joku on mun kanssa eri mieltä, niin sitten se on ja sillä selvä. Ei mun ole tehnyt koskaan mieli puukottaa sitä tai pelännyt, että se puukottaisi mua.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Aivan varmasti käy. Siis yli 12-vuotiaista miehistä. Naisista tuskin käy kukaan.

Mulle ei muuten ole koskaan tullut mieleenkään käydä ostamassa puukkoa tai leipäviestä sen takia, että joku tyyppi olisi erimieltä mun kanssa. Mistään asiasta. Vaikka sitten uskosta. Jos joku on mun kanssa eri mieltä, niin sitten se on ja sillä selvä. Ei mun ole tehnyt koskaan mieli puukottaa sitä tai pelännyt, että se puukottaisi mua.

Sinä et olekaan koskaan asunut vastaanottokeskuksessa joka on täynnä raiskaajia ja murhaavia jihadisteja. Jos olisit niin ymmärtäisit puukon arvon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös