Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 281 333
  • 28 700

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Kuinkahan moni täällä ottaisi tuntemattoman naisia halventavan homofoobikon ilman mitään syytä asukikseen ja elätettäväkseen kuka vittuilee siitä että ruoka ei kelpaa ja pummii rahaa röökiin sun muuhun? e. haluavatkin vain yleensä rahasi sinulta.

Tämä nykyinen touhu kuulostaa niin absurdilta ettei tätä voisi edes keksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Hyvä että edes joku tekee jotain. Toivottavasti sopimus tulee voimaan mahdollisimman pian ja siitä tiedotetaan isosti myös Irakissa.

"Me haluamme MEIDÄN rahamme". Mitkä rahat?
Ne rahat, mitkä heille on matkanjärjestäjän taholta luvattu, että Suomesta saavat.
 
Tervetulleeksi toivottaminen on toki täysin eri asia kuin pyytäminen mutta tämänhän sinä toki tiedätkin.

Muistin muuten että se tarroissa ja lakanoissa Suomessakin näkynyt slogan on kokonaisuudessaan "refugees welcome - bring your families". Tuo on suomeksi "tuokaa perheenne". Kyseessä on monikon toisen persoonan imperatiivi- eli käskymuoto. Eikö kyseessä silloin ole aika selkeä kehoitus, vai onko kielitaitoni näiltä osin jotenkin vajavainen?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minun mielestä voisi ihan hyvin antaa vaihtoehtona sen, että saisivat halutessaan ruuan tekemisen kustannushinnan rahana käteen jos tarjottu ruoka ei kelpaa. Jos kuvittelevat saavansa parempaa ruokaa 1-2 €:lla - mitä nyt laitosruuan hinta on per annos - niin so be it.

Ei muakaan se haittaisi, jos se sama summa annettaisiin noille suoraan käteen, mikä on laskettu yhden ihmisen ateriakuluksi ja sitten pärjäisivät sillä, jos ei kerran valmiit ruoat kelpaa. Mutta esim. tuolla Hiukkavaarassa on se ongelma, että ei sillä ole mahdolisuutta itse tehdä sitä ruokaa. Toki kait sinne jonkun mikron saa, jossa eineksiä sitten voi lämmittää.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Ne ovat joissain tilanteissa ainoita toimivia. Itsenäisyys (maa) lunastettiin niillä useaan otteeseen. Toivoisin muuta, pahalta näyttää.

Mun pitänee kerrata Suomen historiani, kun mun käsitykseni mukaan ulkoparlamentaariset kapinaliikkeet ei ole kovin hyvin täällä menestyneet.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tässä oli se järjellisin osuus maahanmuuttoasioista tällä kertaa. Ihan naurun keskeltä pitää kysyä, että siis lisääkö noita oikeasti haluat, vai säikähditkö, että herranjumala, niitähän tulee lisää?

Virheistä olikin kyse.

Jos etsit niitä oikeita osoitteita meuhkaamisillesi, ne löytyvät toosi helposti ja ovat: persut, kepu ja kokkarit. Siitä vaan nimittelyjä keksimään ja turkinpippurin katkuisia iskulauseita, kyllä se siitä helpottaa ja jos ei helpota niin keksi lisää.

Homman juju on suvaitsevaiston ideologisen propagandan aiheuttamassa kulttuurin halvaantumistilassa joka näkyy mm. median toiminnassa.

Kieltämättä tilanne ja sen eskaloituminen muutamassa kuukaudessa näin ulkosuomalaisena surettaa. Se, että ensi kerralla Suomeen palattuani maa on merkittävästi toisessa tilassa.

Jos millään kaiken meuhkaamisen keskellä jää luppoaikaa, olis viisasta pohtia mahdollisia toimia tehostaa ja parantaa kotouttamista.

Tämä on täysin mahdoton skenaario. Erityisesti Suomessa jossa sinne syntyneenkin on usein ns. haastavaa sopeutua. Naurettavaa.

Piikkilankatilaus - - - ei ole ratkaisu, eikä realismia.

En minä aivopestyjä itkekään. Realismia on nyt jatkuvasti kasvava kaaos joka koskettaa ja syrjii suurta suomalaisenemmistöä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minä tulkitsin tuon "refugees welcome" - viestin siten, että se ei ollut suunnattu vain Suomessa oleville pakolaisille. Minä ymmärsin sen niin, että viesti oli suunnattu myös. esim Ruotsissa, Saksassa ja Irakissa oleville pakolaisille ikään kuin kehoituksena. Voi toki olla, että tulkintani on väärä, ja kyllähän sinä varmasti osaat sivistyneistön jäsenenä tuon viestin tulkita paremmin kuin minä. Ja onhan se niinkin, että kovin montaa pakolaista ei syyskuussa tainnut Suomeen saapua, mutta mitäs me siitä. Pääasia on että unelma lähenee.

Kannatatko itse muuten kaikille avointa Suomea, vai voisiko mielestäsi osan irakilaisista palauttaa Irakiin? Jos Suomi nyt määritteleekin Bagdadin turvalliseksi alueeksi, hyväksytkö päätöksen vai liitytkö Ville Niinistön ja Li Anderssonin rintamaan vastustamaan moista ksenofobiaa?

Turvallista siellä Bagdadissa ei voi missään nimessä olla, sillä tiistain iltauutisissa irakilaismies sanoi niin.

Minulla on vahva luottamus suomalaisiin viranomaisiin että he pystyvät seulomaan maahantulijoiden seasta ne jotka ovat oikeutettuja turvapaikkaan. Irakiin voidaan palauttaa turvapaikanhakija tietyille alueille ja turvallisten alueiden määrittelyä ollaan tarkistamassa. Myös Somaliassa on rauhallisia alueita joille hakija voidaan palauttaa jos hän ei ole turvapaikkaan oikeutettu.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkahan moni täällä ottaisi tuntemattoman naisia halventavan homofoobikon ilman mitään syytä asukikseen ja elätettäväkseen kuka vittuilee siitä että ruoka ei kelpaa ja pummii rahaa röökiin sun muuhun? e. haluavatkin vain yleensä rahasi sinulta.

Tämä nykyinen touhu kuulostaa niin absurdilta ettei tätä voisi edes keksiä.

Minä ainakin toivotan suvaitsevaisena käpyläläisenä maahanmuuttajat sydämellisesti tervetulleiksi meille kaikille avoimeen...

Jakomäkeen.

Eihän ihmiset halua, että oma asuinalue/elinpiiri kärsii millään tavalla maahanmuuttajista ja näiden "sopeutumisesta" suomalaiseen yhteiskuntaan. Totta kai jonkun Punavuoressa asuvan vasemmistointellektuellin on helppo toivottaa pakolaiset tervetulleiksi tyyliin johonkin itähelsinkiläiseen lähiöön. Jonkun Alexander Stubbin lapset eivät varmasti käy koulua, joka muistuttaa häntä Itäkeskuksen tavoin "hienosti" Somaliasta.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mutta esim. tuolla Hiukkavaarassa on se ongelma, että ei sillä ole mahdolisuutta itse tehdä sitä ruokaa. Toki kait sinne jonkun mikron saa, jossa eineksiä sitten voi lämmittää.

No voi. Tämä on täysin valintakysymys. Jos täällä peräänkuulutin hyvien käytöstapojen perään mitä tulee tähän täälläkin käytettyihin "hellittelynimiin", niin kyllä samaa koskee ruokaa ja ruuan tekijää, sillä niitä tulisi kunnioittaa sen verran, että joko syö tarjotun ruuan tai sitten pitää turpansa tukossa ja järjestää itselleen toisen ruuan. Kokonaan toinen juttu olisi se jos olisi maksava asiakas.

Tämä sama koskee turvanpaikanhakijoita, koululaisia, inttiväkeä jne jne.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aivan OT, mutta miten nämä asiat edes liittyvät toisiinsa?

No laajasti ottaen kyse rotujen ominaisuuksista, minua kiinnosti kuinka pitkälle on valmis hyväksymään erilaiset tutkimukset. Ei muuten liity.

Jos olisit lukenut viestini, niin olisit huomannut, että Ruotsi on ainoa maa, joka tilastoi noin.

Sieltä wikipedian linkistä löydät riittävästi tietoa, jos asia oikeasti kiinnostaa.

Huokaus. Se selviää siitä wikipedian linkistä: Rape in Sweden - Wikipedia, the free encyclopedia

Laitatko suoran linkin niihin maihin joissa useat raiskaustapaukset samaan henkilöön tilastoidaan yhdeksi raiskaukseksi? Tämä oli se kysymykseni.

Ja koska olet selvästi tietoinen asiasta niin osaatko vastata missä kohtaa Ruotsissa raiskaus muuttuu toiseksi raiskaukseksi? Jos polttaa tupakan välissä, onko seuraava setti jo toinen raiskaus?

Linkki wikipediaan riittää.

Noinhan (ensimmäinen väittämä) artikkelissa ei edes sanottu, mutta olkoon. Ylipäätään mielenkiintoinen lähtökohta, että maallikko (vrt. bakteeriflunssa) vetää yhtäläisyysmerkkejä tutkimusten/"tutkimusten" välille, kunhan molemmissa vilahtaa sama sana ja kertoo tätä eteenpäin jonkinlaisena totuutena. Kukin tavallaan, mutta luulisi sinun ihan oppineena miehenä tietävän nämä asiat hieman paremmin.

Jep, maallikkoja täällä on varmaan suurin osa, minä mukaanlukien. Olin väärässä käsityksessä flunssien osalta ja minua korjattiin asiasta, käsi nousi virheen merkiksi samantien.

Nyt sinä varmaan tämän alan asiantuntijana kerrot että mikä meni pieleen?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Mun pitänee kerrata Suomen historiani, kun mun käsitykseni mukaan ulkoparlamentaariset kapinaliikkeet ei ole kovin hyvin täällä menestyneet.

Lue nyt edes omat tekstisi ja koita sitten ymmärtää muiden. Vastarinta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vastaanottokeskuksessa iso joukkotappelu Saksassa - Ulkomaat - Uutiset - MTV.fi

"Lapsukaiset tulee sotaa pakoon, miksi he turvaan päästyään alkaisivat täällä ahdistelemaan naisia/riehumaan/younameit"

T: Kaikki suvakit jotka on sanonut että ei vastaanottokeskus lisää alueen rauhattomuutta/rikollisuutta

Mutta eihän tuo nyt toki ole mitenkään mahdollista Suomessa. Suomessa kaikki matut elävät rauhassa keskenään eivätkä riehu tai harrasta väkivaltaa eikä poliisien tarvitse heihin resurssejaan käyttää. Eiku hetkinen...


Samanlainen uutinen tältä päivältä myös Oulusta:

Yllätyskäänne Oulun ruokaprotestissa – yksi santsasi neljättä kertaa (Ilta-Sanomat)

Lainaus:

"Ruokaprotesti Hiukkavaaran hätämajoitusyksikössä on päättynyt. Median kameroiden poistuttua paikalta, turvapaikanhakijat saapuivat syömään.

– Ruoka on hyvää, oikein hyvää, hihkaisi yksi neljättä kertaa ruokaa santsannut majoittuja hihkaisi."

Eli kun mediaan on saatu oma agenda läpi ja edustajat pois paikalta, niin ei kun äkkiä syömään. Yritin muuten etsiä uutista jommasta kummasta nälkälakon päättymisestä Ylen sivuilta, en löytänyt. Miksiköhän?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ei helvetti tätä ketjun tasoa. Kun kyseenalaistaa sen miksi ihmisiä pitää kutsua pilkkanimillä, niin saa täyslaidallisen erilaisia "mutku sekin sanoo, ja nekin sanoo jne."
Unohdit vastata miksi kutsut tarkoituksella turvapaikanhakijoita pakolaisiksi, joita he eivät ole?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No voi. Tämä on täysin valintakysymys. Jos täällä peräänkuulutin hyvien käytöstapojen perään mitä tulee tähän täälläkin käytettyihin "hellittelynimiin", niin kyllä samaa koskee ruokaa ja ruuan tekijää, sillä niitä tulisi kunnioittaa sen verran, että joko syö tarjotun ruuan tai sitten pitää turpansa tukossa ja järjestää itselleen toisen ruuan. Kokonaan toinen juttu olisi se jos olisi maksava asiakas.

Tämä sama koskee turvanpaikanhakijoita, koululaisia, inttiväkeä jne jne.

Onko tämä ensimmäinen asia tällä palstalla, kun me ollaan samaa mieltä jostakin? Hyvin kirjoitettu.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Unohdit vastata miksi kutsut tarkoituksella turvapaikanhakijoita pakolaisiksi, joita he eivät ole?

No kamalasti anteeksi sinullekin saivartelija. Minä puhuin pilkkaavista nimistä ja sinä puutut siihen käytänkö oikeaa termia tänne tulevista turvapaikanhakijoista. Laitan tähän kaikille muillekin tiedoksi niiden eron, ettei vastaisuudessa kukaan sorru samaan mokaan kuin minä.

Pakolainen:
"Pakolaiselle on myönnetty turvapaikka eli pakolaisstatus Geneven pakolaissopimuksen perusteella tai hän on saanut oleskeluluvan humanitaaristen syiden takia. Pakolaisstatuksen ovat voineet myöntää YK:n pakolaisjärjestö UNHCR tai kansalliset viranomaiset."

Turvapaikanhakiija:
"Turvapaikanhakijalle ei ole vielä myönnetty pakolaisstatusta eli turvapaikkaa, vaan hän on saapunut maahan itsenäisesti ja vasta hakee henkilökohtaiseen vainoon perustuvaa turvapaikkaa tai oleskelulupaa."

Lähde: ihmisoikeudet.net
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näitä ruokia turvapaikanhakijoille tarjotaan (Iltalehti)

Lainaus, boldaus mun:

"Ruokalistalla Hiukkavaaran hätämajoitusyksikössä on tällä viikolla ollut lounaalla ja päivällisellä esimerkiksi broilerikastiketta, lihakastiketta, lohipennepastaa, karjalanpaistia naudanlihasta, risottoa broilerilla ja kalavuokaa, myös kasviruokaa on tarjottu, esimerkkinä linssikastiketta, lisukkeena on tarjottu riisiä ja vihersalaattia."

Ei kelpaa siis tuollaiset sapuskat matuille. Paitsi sitten kelpaa heti kun kamerat häipyvät paikalta, sitten syödään kaksin käsin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
No kerro nyt sitten ihan omin sanoin, mutta totuudenmukaisesti, millaisia kauhuja, onnettomuuksia ja syrjintää sinun, "suuren suomalaisenemmistön" edustajan, osalle on koitunut vaikkapa vuoden alusta elokuun loppuun mennessä turvapaikkaa hakeneen 7015 ihmisen vuoksi. (Luku maahanmuuttoviraston tilastoista)

Vaikka saisitte kysymyksenasettelun edes jotakuinkin kohdilleen, te, totuudenmukaisesti sivistyneet yksilöt, ette voikaan tajuta ettei kyse ole yksilöistä.

Koska pilkkasit juuri esim. pakoloisten toimesta ryöstettyjä, raiskattuja ja murhattuja kanssasuomalaisia, sainkin kätevän syyn bannata sinut.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Itse lupaan äänestään seuraavissa vaaleissa Perussuomalaisia, mikäli Soini saa tahtonsa läpi ja palautukset Irakiin alkavat, mikäli tämä tapahtuu myös Somaliaan, niin äänestän teitä kaksissa seuraavissa vaaleissa. Lupaan myös osallistua palautuslentojen kustannuksiin, mikäli valtiolla eivät rahat siihen riitä. Lupaan myös tehdä kaikkeni, jotta vihreitä tai kommunistejä ei yksikään tuttavani koskaan äänestäisi jatkossa. Japanille iso käsi, teitte ryhdikkään ratkaisun, josta koko Euroopan pitäisi ottaa oppia.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
On kuitenin huomattava, että nirppanokat ovat vähemmistössä, vaikka olisi kuinka rasisti. Sellaiset kuitenkin tyhmyyttään erottelevat itsensä hädänalaisista ja kertovat suoraan kameralle, että ovat tulleet täyshoitomajoitusunelmien perässä, jolloin itse laittaisin heidät ensimmäisenä palautusjonoon. Jos oikeasti jotain pakenee, niin ei tulisi ensimmäisenäkään mieleen valittaa, ettei ollut hotellimajoitusta tai ravintolaillallisia tarjolla.
 
Japani siis päättää huolehtia ensin omista kansalaisistaan. Sen sijaan Japani lupaa 1,5 miljardia dollaria hätäapuun. Onko tuollainen menettely oikein, vai pitäisikö Japanin ottaa kymmeniätuhansia turvapaikanhakijoita vastaan?
Ei Japanilta voi vaatia kymmenien tuhansien arabien ottamista maahan. Heillä on se omakin talous ollut jo niin kauan laskussa ja väestö vanhenee tunnetusti kovaa vauhtia. Ja kaukanakin se Japani on Irakista tai Syyriasta, ja kulttuuri on erilainen.

Hämmentyneenä voi muistella kesää, kun ilmoitettiin Suomen ottavan 800 turvapaikanhakijaa. Sen ajateltiin olevan paljon.

Ja sitten puhuttiin EU-maiden jakavan 40 000 pakolaista eri maihin, vai miten se oli...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös