En edelleenkään ymmärrä? Miten tuo "tuuppas tänne kirjoittamaan vaikka #yksittäistapaus" heitto pitää tulkita? Jos se ei liity minuun tai siihen mitä sanoin? Oma viestini sentään liittyi asiaan. Eli siihen absurdiin ajatukseen, että meidän olisi mahdollista tehdä tuon tyylinen linjaus. Tuo sinun pikkukuikkuinen valitusvirsi taas ei omien sanojesi mukaan liity mitenkään siihen mitä minä sanoin tai mitä sinä sanoit. Se on siis vain tunteenpurkaus siitä, kun tulkitsit (taas) sinua koskeneen viestin "kaikki mua vain kiusaa" tavalla.
Näin yksinkertaistettuna. Minäkin pitäisin hyvänä jos meillä olisi mahdollisuus paremmin rajata tänne tulevien ihmisten taustaa. En vain ymmärrä mitä järkeä on edes heitellä ilmaan täysin toteuttamisekelvottomia ja suoraan sanottuna vihamielisiä ehdotuksia.
En jaa näkemystäsi siitä, että kaikkien pitäisi olla naisia. Tämä osa-alue arvomaailmastasi (liittyy vahvasti muuhunkin tällä palstalla sanomaasi) on häiritsevä (mielipiteeni) ja sitä aina välillä tökin ja pidän aika absurdina että et kykene huomaamaan näitä kristillis-konservatiivisia arvovalintojasi. "Naisoletetut ja miesoletetut" on sellaista "hassuttelua" joka ei mielestäni ansaitse juurikaan kuin veetuilua takaisin. Mutta ei tästä enempää. Ei liity asiaan.
Palatakseni asiaan, en tietääkseni ole missään kyseenalaistanut esim. naisten asemaa MENA maissa tai sitä, etteikö heidän olisi parempi kotoutua tänne ilman haitallista kulttuurivaikutusta omasta maastaan. Olen ollut enemmän kuin suora sen suhteen, mitä mieltä olen naisten ja lasten kohtelusta noissa maissa. Olen myöskin tuonut esiin selvästi minkälaisia ongelmia näen ja oma avovaimoni on kohdannut nuorten turvapaikanhakijoiden osalta.
Tässäkin viestissä vääristelet sanomisiani ja teet kummallisia tulkintoja.
Minun suurin huoleni on huoltosuhde.
Alkuperäisessä viestissäni en käyttänyt sanaa "ainoastaan" vaan muistaakseni "enimmäkseen naisia" ja vielä rajasin yhteisön turvan ulkopuolelle jääneet.
Ja vaikka tiedän, että on vaikeaa vaikuttaa näihin asioihin, sitä pitäisi tavoitella. Että yhdessä maailman parhaissa yhteiskunnissa (hyvin monella mittarilla) pyrittäisiin omien arvojen mukaisesti tuottamaan näissäkin asioissa "viisainta mahdollista" tulosta.
Varsinkin miksei sillä voisi spekuloida keskustelupalstalla.
Ja että ehdotukseni oli vihamielinen? No, käytin siinä opiskelijoiden asumismieltymyksistä sanaa "nirppanokat" ja soluasuntotalojen purkamistrendistä ilmaisua "ilmastorikos". Näiltä osin myönnän pientä angstisuutta, mutta että vihamielisyyttä?
Rivien välissä ei lue mitään. Varsinkaan minulla. Ne rivien väliset piiloviestit ovat kyllä aivan omissa silmissäsi, niin sanotusti.
Varsinaisesti et tunnekuohua nostanut, mutta omaa arvostustasi silmissäni laskee (millä sinällään ei ole kovasti väliä, oletan) tuollaiset viittaukset "peräkamaripoikiin". Se ei oiken kohtaa kokemusta itsestäni. Varsinkin kun käytännön tasolla pyrin irl joka päivä edistämään tasa-arvoa laajemmista kuin yhdestä näkökulmasta.
Voin toki luopua noista naisoletettu termeistä. Niiden käyttäminen on sinällään ei mihinkään liittyvää. Vähän kuin pisoaariin syljeskely: tapa joka vain on tullut ilman mitään tietoista perustetta.
Edit: piti vähän korjata kun puhelu välissä sotki ajatukset.