Varmaan sadannen kerran: jos tarkoitat #unelmaa niin kyseessähän ei ollut rasisminvastainen mielenosoitus vaan kyseessä oli mielenosoitus kaikille avoimen Suomen puolesta. Suomen, joka ei sulje ketään pois.
Tuon mielenosoituksen ja #unelman mukaan ei tarvitse edes olla turvapaikanhakija saadakseen Suomesta sosiaaliturvan, koulutuksen ja kaikki muut edut, riittää kun vaan vaivautuu tulemaan tänne. Ja ihan mistä tahansa.
Anteeksi, se olikin 15 000.
Rasisminvastaiseen mielenosoitukseen tuli 15 000 ihmistä, vastamielenosoituksiin joitain kymmeniä – HSTV tallensi tunnelmia - Kaupunki - Helsingin Sanomat
Tottakai on mahdollista tuomita raiskaukset ja rasismi ihan yhtäaikaa, mutta sinusta rasismi ja ksenofobia on suurempi yhteiskunnallinen ongelma kuin raiskaukset. Raiskauksen uhri ja omaiset saattavat olla ihan eri mieltä.
Heillä on oikeus mielipiteeseensä ja tuo spekuloimasi mielipide olisi minusta täysin ymmärrettävä. Yleensä ihmiset kokevat kokoaan suuremmaksi ne asiat, jotka koskettavat juuri omaa elämää. Kapinoivan teinin mielestä kannabiksen kieltolaki on pahin yhteiskunnallinen ongelma, omaishoitajan mielestä omaishoidon järjestelyt, yrittäjän mielestä verotus, ja niin edelleen. Ulkomaalaisia pelätäkseen ei tarvitse edes joutua raiskatuksi, riittää kun lueskelee netistä juttuja joissa pelotellaan osin totuudenperäisellä ja osin keksityllä muutoksella monin eri tarkoitusperin.
Onneksi poliitikot ovat ainakin vielä toistaiseksi huomattavasti perustallaajaa valveutuneempia ja hahmottavat mittasuhteita, vaikka kaiken maailman turhat julkkikset Tony Halmetta ja Trumpia myöten ovatkin tulleet näitä yhteiskunnallisia asioita viime aikoina mukaan hoitamaan.
Minkä mielipiteeni olen väittänyt olevan sinun? (saako tässä käyttää kysymysmerkkiä?)
Sinun mielestäsi minun mielestäni esim. 1) seksuaalirikokset eivät olisi mikään ongelma, 2) epäilit hiekkaneekereiden raiskausalttiuden kieltämisen olevan minulle vaikeaa, 3) väitit että kannatan huomattavasti tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa, jne. Kaikki valetta ja suunnilleen peräjälkeisistä viesteistä.
Eikö sulla ole omia mielipiteitä joita jakaa ja pureskella? Tai jos mun mielipiteet niin kovin kiinnostaa, kuten tuntuu jostain syystä kiinnostavan, niin etkö voisi tiedustella niitä avoimilla kysymyksillä sen sijaan että keksit itse vastauksenkin, tai vähintään valmiit vastausvaihtoehdot.
Olet väittänyt minun rinnastaneen rasismin ja raiskaukset, ihan niin kuin "rasismin ja raiskausten vastustaminen olisi vastinpari" , vaikka olen kritisoinut tiettyjen nimimerkkien tekemää ulkomaallaisten tekemien seksuaalirikosten määrän vähättelyä.
"Tämä asettelusi on kuitenkin jo kaikkiaan järjetön – oikeasti kun tuollaista polarisaatiota, jossa rasismin ja raiskausten vastustaminen olisi vastinpari"
Siltä osin totta, että tuollaisen havainnon, että luot mainitsemani polarisaation, tein tästä:
Ainakin on löytynyt kaksi kirjoittajaa, joiden mielestä poliisin tilastojen mukaan räjähdysmäisesti lisääntyneet ulkomaalaisten tekevät seksuaalirikokset eivät ole mikään ongelma. Lainatut kirjoittajat eivät taida ainakaan kuulua ryhmään"jatkiksen raiskauksista huolestuneet miehet".
Tärkeämpää on mahdollisen rasismin kaikenlainen vastustaminen ja jaloista arvoista kiinnipitäminen silmät todelliselta karulta maailmalta peitettynä.
Se on minulle ihan sama kutsutko sitä rinnastamiseksi. Minä en kuitenkaan kutsunut – taas yksi minun suuhuni valheellisesti sovittamasi väite. Ellet tee tuota tahallasi, niin olet kyllä kauniisti sanottuna melko yksinkertainen.