Kyllä, Suomen olisi pitänyt sulkea rajat hallitsemattomalta virralta, mikä olisi pakottanut myös Ruotsin tekemään saman. Se on minun näkemykseni asiaan ja kun olemme ns. "pussin perällä" ja tarjoamme vieraanvaraisuuttamme kohtuullisen runsaasti, niin olemme lähitulevaisuudessa uudelleen saman ongelman edessä.
Cobol on 100% oikeassa siinä, että ainoa mahdollisuus pakolaisilla nousta yhteiskunnan tuen yläpuolelle ja samalla alkaa tuottamaan myös jotain on koulutus. Nyt kun tiedämme, että tällä jo tulleella ryhmällä ei ole koulutusta eikä kielitaitoa, niin he tulevat olemaan meille vain kustannuserä. Eihän 50v suomalainenkaan saa ilman koulutusta tänä päivänä helposti mitään työtä. Toisekseen aika monessa kulttuurissa kun tuo työ ei ole kovin korkealle arvostettua ja valitettavasti juuri sieltä meille tällä hetkellä työntyy sitä väkeä. Tulemme siis olemaan maksajia vielä todella kauan ja kuten olen sanonut, se johtaa yhteiskunnallisiin ongelmiin, koska meidän on pakko leikata silloin kaikilta muilta.
Huoltosuhteemme on tällä hetkellä huonompi, kuin ehkä koskaan, en jaksa lähteä tutkimaan tilannetta ison vihan aikaan saakka, ehkä sitä tietoa ei edes löydy. Olisi mielenkiintoista saada unelmoijilta vastaus siihen, että kuka maksaa tämän lystin, jos seuraavan 10 vuoden aikana saamme vaikka 200 000 pakolaista lisää ja samaan aikaan työttömien määrä kasvaa vaikka 300 tuhannesta sadalla tuhannella, jolloin huoltosuhde on taas heikompi. Vaihtoehdot ovat lisää velkaa, veroja ylös tai palvelujen merkittävä karsiminen. Kysymys on mielestäni merkittävä ja siihen olisi hauska saada vastaus, siis sellainen aivan oikea, ei mitään hyökkäystä kysymystä vastaan.
Minun on myönnettävä, että ihailen jollain tapaa JypFabua. Milliäkään et tule vastaan, vaikka varmasti itsekin tiedät, että ei me voida vain jatkaa sillä tavalla, kuin sinä ja kaltaisesi haluaisitte. Olet täysin ajatusmaailmaasi sitoutunut, ehkä hiukan lisää voisi ajatella asioita aivan raadollisesti. Väitit muuten, että yhteiskunta on ne asukkaat, olet siinäkin vain osin oikeassa eli asukkaat ovat vain osa yhteiskuntaa, merkittävä osa tietysti. Esimerkki siitä, että heität paljon osin aika sekavaakin tekstiä, ehkä siksi, että olet liian syvälle ajautunut väittelyssäsi meitä muita vastaan ja sieltä on vaikea tulla taas takaisin harmaaseen todellisuuteen.
Jos jossakin toimisi kaikkien kulttuurien harmonia, sopeutuminen ilman suuria ongelmia toimimaan yhdessä. Niin minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että ottaisimme kymmeniä tuhansia pakolaisia vuodessa. Mutta me tiedämme, ettei se vain toimi niin. Jos emme pysty heitä kotouttamaan (paska sana), niin seuraa vain suuria ongelmia ja niitä on meillä ja monessa Euroopan maassa. Senkin olen sanonut jo kymmeniä kertoja, että ei ole kenenkään etu, jos sitten meidän yhteiskuntamme (siis koko yhteiskunta, ei vaan ne asukkaat) tuhotaan hallitsemattomalla pakolaisvirralla. Myös pakolaiset, jotka tarvitsevat apua kymmenen vuoden päästä siis kärsivät siitä, jos nyt tehdään asioita väärin.