Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

Tämä kansanvaellus on historiallinen ja se tulee muuttamaan tuntemaamme Eurooppaa radikaalisti. Se millaiseksi se muodostuu ei ole kenenkään hallinnassa koska tätä ei johdeta vaan tässä reagoidaan tunteella, ei järjellä. Kaikki tuntuvat tajuavan sen että Afrikasta ei ihmisvirta tule loppumaan.

Ehkä EU pystyisi asuttamaan koko Syyrian väestön (22 miljoonaa) jotenkuten alueelleensa, mutta Afrikan köyhyyttä ja väestöräjähdystä tämä väestönsiirto ei ratkaise.

Kuten Jenkeissä ollaan sanottu, eivät valtakunnat ole ikuisia ja usein kansanvaelluksella on lopetettu aikakausia. Ajatella, että sain nähdä elämäni aikana Neuvostoliiton luhistumisen ja näin syvän muutoksen Euroopassa.
Puheet Afrikan köyhyydestä, väestöräjähdyksestä ja niiden ratkaisemisesta väestönsiirrolla (argumentum ad purkkapallo) on aika hassuja, kun maanosa demokratisoituu ja vaurastuu, eikä väestönkasvu ole eksponentiaalista, vaan taittuu.

Tietysti jos uskoo johonkin harhakuvaan että sieltä olisi miljoona köyhää tulossa Suomeen sosiaalituilla elelemään ja kattoon räkimään, niin sittenhän huoli Euroopan luhistumisesta on ihan järkeenkäypä.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ei tuo luetun ymmärtäminen voi olla noin vaikeaa. Minähän nimenomaan kerroin, minkä takia tuon tuohon laitoin. En jaksa vääntää näistä asioista kerrasta toiseen, kun halu näyttää olevan ainoastaan provosointiin. Voit lukea viesti viestillä minun ja @TosiFani : n keskustelun yöltä, niin jospa se sitten avautui.
Vastausta tuohon antamaani kysymykseen ei kukaan näytä tietävän, eikä edes arvelevan. Samoin tuo orpojen tuonti Suomeen ohitetaan ilman minkäänlaista keskustelua, haetaan vain sanaa tai lausetta minkä jollakin lailla voisi käsittää väärin.
Okei, anteeksi luetun ymmärtämiseni. Vastaisitko nyt miten menettelisit esittämässäni skenaariossa? Kun nyt tuota nuorten miesten määrää pakolaisissa ihmettelit.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

EU-maat sallivat tämän invaasion tapahtua. Ovat siis osallisina tässä historiallisessa Euroopan tuhoamisessa.

...Uskomatontahan tämä on, mutta uskottava se vain on. Perheellisenä joudun ehkä lähtemään tästä maanosasta, kun tilanne alkaa riistäytyä kunnolla käsistä. Nepalissa on tarjolla mm. halpaa hotellimajoitusta ensialkuun.
Mielestäni pitää kuitenkin rauhassa pohtia sitä, olisiko tämäntyyppinen "kansainvaellus" loppupeleissä estettävissä muurein ja vartiotornein...? Ja eihän Eurooppa ole tuhoutunut edellistenkään kansainvaellusten myötä, muuttunut kylläkin ja reilusti. Mielestäni Antero Rokkaa mukaillen on selvää, ettei tätä kulttuurin muutosta pääse pakoon minnekään.

Siitä olen kanssasi samoilla isommilla linjoilla, että Eurooppa on heikko kokonaisuus. Viimeisten kymmenien vuosien eurooppalaisuus on aiheuttanut suurilta osin käsillä olevan tilanteen.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
...

Kuten Jenkeissä ollaan sanottu, eivät valtakunnat ole ikuisia ja usein kansanvaelluksella on lopetettu aikakausia. Ajatella, että sain nähdä elämäni aikana Neuvostoliiton luhistumisen ja näin syvän muutoksen Euroopassa.
Mä olen aika samoilla linjoilla tästä, historian valossa länsimainenkaan korkeakulttuuri ei ole "kaiken päätepiste", vaan se tulee muiden hegemonioiden ja imperiumien lailla tuhoutumaan.

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Niin.

Suvakit, tai ketkä tahansa, voivat nyt vastata yksinkertaisen helppoon kysymykseen. Miten hoidetaan suomalaisten asioita ilman rasismia?

Ei mulla muuta.
Hyvä tiivistys. Ei voi käsittää sitä miten aletaan Suomessa alistua kuitenkin melko pienelle ryhmälle, rasismisyytteiden pelossa ei voida kohdella kaikkia edes tasapuolisesti. Uutisoinneissa on jo jotkut tahot menneet niin pitkälle ettei taustaa haluta mainita mikäli kyseessä ei ole kantasuomalainen, suvaitsevuutta ei Suomessa saavuteta salailulla, faktat on on tuotava esiin joka asiassa.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Niin.

Suvakit, tai ketkä tahansa, voivat nyt vastata yksinkertaisen helppoon kysymykseen. Miten hoidetaan suomalaisten asioita ilman rasismia?

Ei mulla muuta.
Mielenkiintoinen filosofinen kysymys, johon ainakaan minä en osaa vastata, koska en taida ymmärtää koko kysymystä. Mutta sellainen kysymys tuosta itselleni heräsi, jotta mitkä suomalaisten asiat vaativat rasismia niiden hoitamiseen?

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen sitä mieltä että, vaikka kaikki sodat maailmassa loppuisi, pakolaisia tulisi siltikin eurooppaan. Lähtisin minäkin jos kuulisin jossain olevan maan jossa elää luksuselämää tekemättä mitään.

Afrikan vaurastumispuheet ja puheet siitä, että väestönkasvu laskee dramaattisesti tuntuvat aika kaukaiselta, sillä Afrikan maissa on tapana se, että omaisuus keskittyy johtajille ja heidän suvulleen ja ystävilleen. EI niitä rikkauksia voi pitää yllä ilman todella köyhää työvoimaa.

E V

Jäsen
Olen sitä mieltä että, vaikka kaikki sodat maailmassa loppuisi, pakolaisia tulisi siltikin eurooppaan. Lähtisin minäkin jos kuulisin jossain olevan maan jossa elää luksuselämää tekemättä mitään.
mikspä et lähtis

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
... Lähtisin minäkin jos kuulisin jossain olevan maan jossa elää luksuselämää tekemättä mitään.
Luksuselämää? Aleppolainen perhe asuisi varmasti mieluummin kotonaan, kuin telttaleirillä Euroopassa.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuskin joutuvat kovin pitkään asumaan teltoissa esim. Saksassa ja eiköhän Suomessakin löydetä kaikille majoitus.
Pointtini oli nyt se, että aika monella näyttää olevan isoja harhakäsityksiä Syyrian oloista ja elämästä ennen sisällissotaa. Kyseessä oli rauhallinen ja varsin maltillishenkinen yhteiskunta, aivan kuin Libyakin ennen arabikevättä, huolimatta siitä että maissa oli yksinvaltias. Ei tuolla ollut mitään suuria suunnitelmia, että lähdentäänpä kaikki kumiveneellä Eurooppaan, "tukien perässä".

Mielestäni on syytä erotella toisistaan tänne pyrkivät albaanit, jotka ovat minun mielestäni näitä paljon puhuttuja "elintasopakolaisia" ja Syyriasta tai Irakin tietyistä osista tulevat perheet. Heidän koko elämänsä oli kotimaassaan, eivätkä nuo olot olleet mitenkään huonot.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
No kyllä varmasti, mutta ei Eurooppa voi ottaa 50 miljoonaa syyrialaista ja irakilaista. Vai voiko mielestäsi? Mites kaikki muut kärsivät esim Nigeriassa? Niillä ei taida vaan olla varaa salakuljetusmaksuihin.
Boldattuun: tuossa on kyse muuten todella pahasta ongelmasta, mitä Euroopan tulisi jo valmiiksi miettiä? Mikäli Saharan eteläpuolisen Afrikan ihmiset lähtevät tosissaan liikehtimään kohti Eurooppaa, niin tilanne on huomattavasti pahempi, kuin tämänhetkinen tilanne syyrialaisten ja irakilaisten kanssa. Tämä pitää kenen tahansa suvaitsevaisenkin tiedostaa.

Sanoisin myös niin, että Syyriasta tulevat koulutetut muslimit ovat huomattavasti helpommin integroitavissa tähän yhteiskuntaamme, kuin pimeimmästä Afrikasta tulevat koulutuksettomat ihmiset, joiden kulttuuri on jotain aivan muuta, olkoonkin että joukossa on paljon uskontokunnaltaan kristittyjä.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitäs mieltä jengi on tuosta, että pääministeri Sipilä aikoo luovuttaa kotinsa turvapaikanhakijoiden majoitukseen.. jos nyt vähän huumoria saa heittää väliin, niin se olisi kyllä kova juttu, mikäli Sipilä luovuttaisi Kesärannan tenniskenttineen pakolaisille, mutta nyt ei kuitenkaan virka-asunnosta ole kyse ;)

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tottakai autetaan, mutta ei sen auttamisen pitäisi olla nykyisenkaltaista eli ihmiset kulkevat rajojen yli miten huvittaa. Paras ratkaisu olisi heittää isis ja bokoharamit sun muut paskiaiset niin kauas maan päältä kuin mahdollista, mutta mitään ei saada aikaiseksi.
Tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä, tosin ISISin ja bokoharamin pois heittäminen on kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty. Pakolaistilanne on nyt kuitenkin se mikä on, joten kyllä mielestäni tämä ongelma on nyt se, mikä pitää hoitaa pois.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mitäs mieltä jengi on tuosta, että pääministeri Sipilä aikoo luovuttaa kotinsa turvapaikanhakijoiden majoitukseen.. jos nyt vähän huumoria saa heittää väliin, niin se olisi kyllä kova juttu, mikäli Sipilä luovuttaisi Kesärannan tenniskenttineen pakolaisille, mutta nyt ei kuitenkaan virka-asunnosta ole kyse ;)

Väärin autettu koska Sipilällä on varaa siihen. Sitä paitsi se vaan kalastelee ääniä tuolla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy