Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 281 171
  • 28 700

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Pääkaupunkiseudun kantasuomalaiset nuoret ovat näköjään nopeita oppimaan. Veikkaisin kuitenkin että kyseiset kantasuomalaiset nuoret eivät osaa edes lausua tuota sanaa.

Ainakin jossain luki, että mukana oli myös ei kantaväestöön kuuluvia henkilöitä, oliko se sitten niin, että oli 1 suomalainen vai 29, jäi artikkelista epäselväksi.

Bebetolle kommentti nettomaksajana, että kyllä se kiinnostaa tietää, mitkä ovat oikeat kulut. Mikäli niistä joskus kerrotaan oikeasti, niin sillä voi olla merkittävä vaikutus seuraavien vaalien tulokseen, joka tällä kertaa toivottavasti näkyisi myös hallituksen kyvyssä tehdä oikeita päätöksiä. Sitä me teemme sillä tiedolla, vaikka heti asiaan ei pystytä edes vaikuttamaan, mutta pimittämällä tiedot, vaikutusmahdollisuudet myös pienenevät.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sinä et ilmeisesti ymmärtänyt kysymystä joten toistan: Miten sinä aiot hyödyntää tuota tietoa kustannuksista? Toisin sanoen, mitä hyötyä siitä on sinulle että tiedät nuo luvut?

Tähän on pakko vastata kysymyksillä, jotta saisi ihmiset ajattelemaan. Jos se ei kuitenkaan onnistu, niin ei siinä sitten mitään, jokainen tyylillään.

Mitä hyötyä on siitä, että tiedät Suomen valtion budjetin koon? Mitä hyötyä on siitä, että tiedät Suomen vanhustenhoitoon käytetyn rahan määrän? Mitä hyötyä on siitä, että tiedät arvonlisäveroprosentin suuruuden? Mitä hyötyä on siitä, että tiedät kansanedustajien palkan? Mitä hyötyä on siitä, että tiedät taksimatkan lähtösumman?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Näyttäis olevan yllättävä yleistä tietyissä piireissä. @matti&teppo ei esitä väitettä, hän vain epäilee, @Geezer ei esitä väitettä, hän vain tulkitsi lehtikirjoitusta. @Kisapuisto ei esitä väitettä, hän vain kärjisti. Mitä luulet, kelpaako samat selitykset toiseen suuuntaan ;).

Taitetaanpa sama palaute vielä toiseen kertaan, jotta selviää muillekin, mistä väitteestä sinä jankutat. Jos haluat niin voi kaivaa esiin toisen vastaavan esimerkin ymmärtämättömyydestäsi tai tahallisesta väärin ymmärtämisestäsi.

Mielenkiintoista tässä on sinun sisälukutaitosi heikkous. Tai oikeastaan ei, tämä on jo toinen vastaava tilanne. Kopiodaanpa kyseinen väite tähän vielä kertaalleen kaiken kansan pällisteltäväksi.

"Tämä väite vain kiirellisestä ja välttämättömästä hoidosta ei näyttäsi pitävän paikkaansa - ei ainakan tämän uutisen perustella"

Sinulle tuo on väite, mutta uskoisin useimpien ymmärtävän, että viittaan uutiseen,tulkiten sen olevan ristiriidassa sinun suoran väitteesi kanssa. Tämän lisäksi olen erikseen todennut, etten tiedä, mitä Terveystalon edustaja tarkoittaa kiirettömillä lääkärikäynneillä ja lääkesuunnitelmilla.

Minun nähdäkseni sinä olet meistä kahdesta se, joka on esittänyt väitteitä ja edellen ilman niitä tukevia faktoja. Ympäripöyreään ohjeistukseen vetoaminen ja "kyllähän sen kaikki tietää"- retoriikka ei kovin kummoista tukea tiedoillesi anna.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aika varma, että noin on. Mutta kun me on puhuttu yksin tulleista alaikäisistä turvapaikanhakijoista tässä varmaan edelliset 3 sivua. Niin nyt vedät ässän hihasta ja perustelet omia väitteitäsi vanhempien mukana tulleilla alaikäisillä? Onko sinulla taas argumentit itse asiasta loppu ja yrität kovasti sivuraiteelle? Ei onnistu.
Tämä pätkähän lähti siitä, kun kehotin sinua googlettamaan oleskelulupien eroista. Sä löysit vain sen tilapäisen luvan eroavaisuudet ja sen pohjalta lähdit esittämään vaatimuksia. Mutta kun siellä on myös ne inhimillisistä syistä annetun oleskeluluvan rajoitukset perheenyhdistämisiin, kuten aiemmin jo kerroin. Sun koko vaatimukses on siis rakennettu täysin virheelliselle pohjalle.

Mutta näähän on niitä pikku yksityiskohtia, joilla nyt ei ole juurikaan mertkitystä. Sen ison linjan näet siitä edellisestä viestistä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Halla-aho vuonna 2009:

Lähde Halla-ahon Scripta -blogi: Sananen sotalapsista ja evakoista

No mitenkäs sitten kävi.

Aika hyvin sitten ilmeisesti on käynyt. Halla-aho kertoi faktat vuonna 2009 ja kuten sinun itsesi tuomista tilastoista ilmenee, niin sen ansiosta vuodesta 2010 lähtien tilanne on ollut aika jees. Vai?

@Kisapuisto kyseli niistä sisaruksista. (Tiedättehän, yksi kisapuisto kysyy enemmän kuin 10 fakta-Anssia ehtii vastata.) On mahdollista, että sisarukselle myönnetään poikkeustapauksissa oleskelulupa, ihan kuten muillekin sukulaisille.

No jos sä nyt kävisit siellä pakolaisneuvonnan sivuilla, niin huomaisit että siellä sanotaan aivan suoraan että ala-ikäsellä lapsella on oikeus tuoda ala-ikäiset sisaruksensa perheenyhdistämisen nojalla Suomeen. Oikeus, ei poikkeus.

Mitäs se Halla-aho laskeskelikaan taikalaskimellaan: "vähintään neljä, joskus jopa 20, klaanin jäsentä". Halliksen mukaan piti tulla siis vähintään 4*644 = 2576. Tuli 17.

"Ankkurilapset" ovat siis tuoneet viitenä vuotena maahan 17 huoltajaa ja maksimissaan 252 osastoa "muu omainen". Todellisuudessa noista tietysti vain pieni osa tulee ankkurilasten kautta.

Nämä kaksi kohtaa eivät olleet tekstissäsi peräkkäin, laitoin ne kuitenkin näin jotta ymmärrät ja tekstistä tulisi selkeämpi. Tai siis ymmärrätkö, mikä ristiriita tuossa on? Tuliko niitä nyt tasan 17 vai max. 269?

Tosta voi nyt sitten päätellä, että kumpi on tehokkaampaa, laittaa lapsi tänne ensin yksin, vain laittaa isukki ensin yksin. Ihan oikeita toteutuneita lukuja, eikä mitään pykäliä, joista ei tiedä, että noudatetaanko niitä vai ei. Noista voi halukkaat myös laskeskella perheenyhdistämisen kuluja. Jos tahti on sama, niin tänne jäävät turvikset rahtaa n 50% lisää porukkaa perheenyhdistämisten kautta.

Tehokkaampaa perheen kannalta on laittaa se alaikäinen lapsi yksin Suomeen. Ei siitä pääse mihinkään. Se lapsi kun saa ihan todella harvoin kielteisen päätöksen, vaan käytännössä aina saa jäädä. Kun noista numeroilla näpräilyistä ilmeisesti tykkäät, niin tutkihan seuraavaksi, että kuinka iso prosentti yksin tulevista lapsista saa jäädä Suomeen ja kuinka iso prosentti yksin tulevista aikuisista saa jäädä Suomeen? Se toki ei mahdu sinun propagandaasi, joten tuskinpa moista uskallat tänne kirjoittaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Juu sama juuri itse huomasin. Perus suvaitsematon suvaitsevainen joka ei kykene keskusteluun jos vastapuoli on eri mieltä.

Tavallaan surullista, mutta erittäin ymmärrettävää. Olisi oikeastaan kuin etukäteen antauduttu sille, että natseilla olisi muka joku legitiimi rooli yhteiskunnallisena toimijana. Vaarallisin typeryys, mihin koskaan voi yhteiskunta sortua, suvaitsevaisuuden loppu. Siinäpä saivartajille köysi, semanttisesti hirttäytykää.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä pätkähän lähti siitä, kun kehotin sinua googlettamaan oleskelulupien eroista.

Mulla on ollut jo jonkun aikaa epäilys, että sä et aina tiedä mistä puhutaan. Ilmeisesti kiihkosi on liian kova? Nyt se epäilys varmistui todeksi. Miksi mä edes tuhlaan aikaani sun kanssa, onkin sitten erittäin hyvä kysymys, kun sä aina joko kuvittelet puhuvasi jostain ihan muusta kuin mistä puhutaan tai sitten sä yrität aina viedä keskustelut ihan muualle tarkoituksella, koska (joku syy). Eiköhän tämä "keskustelu" ollut sitten tässä. Katellaan joskus myöhemmin, voit tuntea itsesi voittajaksi.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juu sama juuri itse huomasin. Perus suvaitsematon suvaitsevainen joka ei kykene keskusteluun jos vastapuoli on eri mieltä.

Mä en ollut itse asiassa edes huomannut koko "turvattomuusiltaa", ennen kuin näin uutisen, jossa Toivola oli taas pahoittanut mielensä. Kiitos siitä hänelle, että katson tänään ohjelman. Tosin kovin kummoisia odotuksia ei sille ole, mutta aina sitä toivoo että Yle yllättäisi edes joskus positiivisesti.

edit. Mä en kyllä ymmärrä sitä logiikkaa, että koska ei haluta keskustella vastapuolen kanssa, niin jätetään sitten kokonaan keskustelematta ja ns. kenttä täysin vastapuolen haltuun. Tai laitetaan joku toinen tekemään ikävät asiat, kun itse ei halua eli siis osallistumaan keskusteluun. Joku suvakkihan siellä kuitenkin on, vaikka Toivola & co kuvittelevat että nyt rasistit saivat nenilleen kun he eivät osallistu.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.

Höpsis. Niin se vaan vaihtuu "väite", vaikka nyt linkittämäsi kommenttini liittyy tulkintaani Terveystalon tominnanjohtajan lausumaan ja sinun linkistäsi boldaamaani lauseeseen. Ei tämä tästä mihinkään muutu, vaikka yrittäsit kuinka viitata siihen kuinka keskustelu jatkui.

Edit:

Jos vielä palataan tähän jankaamiseesi ja faktoihisi, niin omista kirjoituksistasi käy täysin selväksi, ettet sinä tiedä, mitä kiireettömiä terveyspalveluja turvapaikanhakijoille tarjotaan välttämättöminä. Kolme arvausta näihin kuulumattomista hoidoista olet kyllä esittänyt, mutta siihen Fakta Hommalaisen paukut ovatkin sitten jääneet.

Mitä ajatuksia sinussa herättää se, että Joutsenon vastaanottokeskuksen asukkien terveyspalvelujen ostamisesta aiheutui 600 000 euron lasku. Parhaimmillaanhan tuossa yksikössä oli nelisen sataa majoitettua, mikä tarkoittaa aika mehevää 1500 €:n summaa nuppia kohden. Voisiko kenties olla niin, että välttämättömän käsite on venyvämpi kuin annay ymmärtää, kyseessä on poikkeuksellisen sairastava sakki tai Terveystalo kusettaa minkä ehtii? Joku muu, mikä?
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mä en ollut itse asiassa edes huomannut koko "turvattomuusiltaa", ennen kuin näin uutisen, jossa Toivola oli taas pahoittanut mielensä. Kiitos siitä hänelle, että katson tänään ohjelman. Tosin kovin kummoisia odotuksia ei sille ole, mutta aina sitä toivoo että Yle yllättäisi edes joskus positiivisesti.

Lainaan itseäni Yle-ketjuun kirjoittamallani viestillä, joka on vastaukseni myös sinun viestiisi.

Radio Suomen Pyöreässä pöydässä Anu Koivunen nosti esille hyvän näkökulman eilen julkistetusta manifestista ja medioiden omasta toiminnasta. Koivunen otti esimerkiksi Ylen tämäniltaisen Turvattomuus-illan ja sen tarkoitukseen. Koivunen kritisoi ennen kaikkea sitä, että ohjelma ei pyri aitoon keskusteluun, vaan vieraiksi hankitaan sellaisia keskustelijoita, joista ei ole muuhun kuin aiheesta riitelemiseen ja lopputulos ei ole mitään muuta kuin kahden osapuolen riita.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Vittu, mikä jauholakki tuo Toivola on! Hän itse levitti perätöntä väitettä, että Homma-foorumilla hänet uhataan tappaa. Sitten kun sieltä luvattiin toimittaa poliisille koko tietokanta tarkastettavaksi, niin vastaukseksi tuli jotain "nönnönnöö...on silti oikeesti niinku rasismii olemassa". Eipä kiinnostanut YLE:ä ja kumppaneita hyökätä yhtä kiivaasti Toivolan kimppuun, kuin nyt Selänteen tapauksessa.

Ja on tuossa nyt muitakin suvaitsevaisten perättömiä väitteitä poliisi oikonut viime aikoina. Suvaitsevaisten valehtelu on vaan #erilaista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu sama juuri itse huomasin. Perus suvaitsematon suvaitsevainen joka ei kykene keskusteluun jos vastapuoli on eri mieltä.

Onko FDL sinusta sellainen järjestö, jolla on oikeus toimia vastapuolena vai onko kyseessä vastaava radikaaliryhmä, kuin sharia lain kannattajat?

Minusta on huolestuttavaa, että ihmiset hyväksyvät tämän tyyliset ääriajattelijat vastapuoleksi. Mielestäni tässä ympäristössä vastapuoli löytyy Sampo Terhosta tai Teuvo Hakkaraisesta.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Höpsis. Niin se vaan vaihtuu "väite", vaikka nyt linkittämäsi kommenttini liittyy tulkintaani Terveystalon tominnanjohtajan lausumaan ja sinun linkistäsi boldaamaani lauseeseen. Ei tämä tästä mihinkään muutu, vaikka yrittäsit kuinka viitata siihen kuinka keskustelu jatkui.
Ei se mihinkään vaihtunut. Kun edellisen kerran sitä kysyit, niin annoin täsmälleen saman linkin. Mutta ei siinä mitään, tuohan tuli jo selvitetyksi.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lainaan itseäni Yle-ketjuun kirjoittamallani viestillä, joka on vastaukseni myös sinun viestiisi.

Tuotahan Yle on aina tehnyt noilla A2-illoilla. Ääripäät kehiin ja huutamaan. Ei mitään uutta siis eikä se mielestäni ole yhtään hyvä formaatti, yleensä aiheuttaa vaan vitutusta ja lievää tympääntymistä ihmisten typeryyteen ja Ylen toimintaan mutta aina silloin tällöin saa myös makeat naurut. Mutta kun tämän illan ohjelman vieraskattausta heidän nettivuiltaan nyt katsoo, niin suurin "suvakki" siellä on Jone Nikula. Eikä hänkään ole mikään suvakki. Loput ovat sitten toista äärilaitaa ja virkamiehiä. Toki tuolla on boksien takana kaksi yllätysvierasta, että saa nähdä minkä sodan saavat aikaan ja kait ne yrittää nuo kolme perujaa korvata jollain toisilla.

A2-Facebooksivuilla Yle kyllä näyttää kuittailevan aika suoraan Toivolalle ja Nasimalle. Aiheutti lievää huvittuneisuutta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko FDL sinusta sellainen järjestö, jolla on oikeus toimia vastapuolena vai onko kyseessä vastaava radikaaliryhmä, kuin sharia lain kannattajat?

Minä kyllä luulen, että jos telkkariin saataisiin ihan oikeita sharia lain kannattajia, niin keskustelijoita löytyisi kyllä. Miksi heillä ei olisi oikeus tuoda julki omia typeriä mielipiteitään? Sehän päinvastoin olisi helvetin hieno homma, että julkisesti itsensä munaisivat.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä kyllä luulen, että jos telkkariin saataisiin ihan oikeita sharia lain kannattajia, niin keskustelijoita löytyisi kyllä. Miksi heillä ei olisi oikeus tuoda julki omia typeriä mielipiteitään? Sehän päinvastoin olisi helvetin hieno homma, että julkisesti itsensä munaisivat.

Tämä nyt ei liittynyt mitenkään viestiini.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko FDL sinusta sellainen järjestö, jolla on oikeus toimia vastapuolena vai onko kyseessä vastaava radikaaliryhmä, kuin sharia lain kannattajat?

Minusta on huolestuttavaa, että ihmiset hyväksyvät tämän tyyliset ääriajattelijat vastapuoleksi. Mielestäni tässä ympäristössä vastapuoli löytyy Sampo Terhosta tai Teuvo Hakkaraisesta.
Miksei siis Jani Toivola tai Nazima Razmyar mene sinne studioon ja laita näille jauhoja pussiin?
Nyt tuo näyttää vain jänistämiseltä "oikealla syyllä".

Ei luulisi olevan kovin vaikea paikka puhua fiksummin asioista, jos ja kun vastapuolena on FDL:n öyhötys, jota en itsekään hyväksy vaikka erittäin kriittinen olenkin tätä nykyistä touhua kohtaan.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
En minäkään lähtisi toivolanasimajokusomali -tason napeilla suoraan lähetykseen haastettavaksi. Parempi pysyä mukavuusalueella samanmielisten seurassa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei se mihinkään vaihtunut. Kun edellisen kerran sitä kysyit, niin annoin täsmälleen saman linkin. Mutta ei siinä mitään, tuohan tuli jo selvitetyksi.

Älä nyt viitsi kiemurrella, kaikki se millä keskuteluun osallistuin pohjautui juuri tuohon Terveystalon edustajan haastatteluun ja sen synnyttämiin ajatuksiin. Muistutan, että olen aivan erikseen todennut, etten tiedä mitä hän tarkoittaa mainitsemillaan kiireettömillä hoidoilla ja lääkesuunnitelmilla.

Tässä vänkäämisessäsi kyse mistään muusta kuin siitä, että ääripään öyhöttäjänä tulkitset kaikki muut kommentit kuin täydelliset myötäilyt ja peukuttelut vastaväitteiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös