Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 287 257
  • 28 700

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisit lukenut sen Journal of American Historyn artikkelin, niin ei tarvitsisi kysellä ja minun taas selittää kuin lapselle. Yhdysvaltojen läsnäolo lähi-idässä pitää öljylähteet harvojen ja Yhdysvalloille suosiollisten tahojen käsissä. Se takaa edullisen, mutta ennen kaikkea vakaan öljyvirran länteen, joka on talouskasvun ja yhteiskunnallisen vakauden edellytys. Mekin rikastumme öljyllä, vaikka maksamme siitä, koska öljyn avulla voidaan tehdä paljon enemmän työtä kuin joudutaan tekemään sen rahan eteen jolla öljy ostetaan. Jos öljy maksaisi enemmän, olisi elintasomme alhaisempi. Elintasomme kannalta on siis hyvä, että Yhdysvallat sekoilee lähi-idässä. Maahanmuutosta huolestuneiden öyhöttäjien tai ihmisoikeuksista huolestuneiden pasifistihumanistien kannalta ei niin hyvä.

Sä ilmeisesti otat mielipiteesi suoraan jonkun toisen ihmisen antamina kyseenalaistamatta niitä ollenkaan? Tai sitten kyllä ymmärrät, mikä niissä on ongelma, mutta aina välillä koitat "piristää" keskustelua ja naureskelet sivusta, jos joku nielaisee syötin. Mutta jos kuitenkin on niin, että sä et itse näe mikä tuossa päätelmässäsi (tai mahdollisesti tuo on suoraan lainaamastasi artikkelista, en ole lukenut) on vikana, niin antaa olla tämän asian tässä, sillä en omista niin paljoa rautalankaa että viitsisin asiaa alkaa sinulle vääntämään.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Anna toki suoraan nimiä, keitä vasemmistovaikuttajia tuolla oli rettelöitsemässä ja mitä he tekivät?

Kirjoitinko mä jossain, että siellä olisi ollut vasemmistovaikuttajia mukana? Saat lainata sellaisen kohdan ihan vapaasti.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
3) Maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista arvellaan ilmoitettavan helpommin, koska tekijä on usein uhrille ennalta tuntematon. Näin saattaa ollakin, jos ajatellaan niin sanotun puskaraiskauksen uhreiksi joutuneita suomalaisnaisia. Pahoin kuitenkin pelkään, että perheen sisäisistä raiskauksista jää joistakin kulttuureista/uskonnoista tulevien keskuudessa ilmoittamatta lähes sata prosenttia.
Tää on tää legendaarinen argumentti, jonka tekijät olettavat aina, että maahanmuuttajamiehet raiskaavat parisuhteessa vähemmän kuin suomalaiset. Naisen asema islamilaisessa kulttuurissa onkin varmasti parempi kuin suomalaisen naisen suomalaisessa perheessä. Jep jep.
 
No ei muutakuin ehdoittamaan vaan työnantajallesi että mun liksalla sä saat 2 irakilaista tekemään mun duunit. Tai no ota vaan 1 niin saat loput säästöön. Pomos antaa sulle monoa ja ilomielin ottaa irakilaisen töihin. Siinä samalla annetaan muillekkin kenkää ja otetaan tilalle kanssa irakilaisia.
Kaikki ovat tyytyväisiä kun joudutte kortistoon ja pomos tuulettaa. Se on win-win.

Näin en todellakaan aio tehdä, vaan aion nauttia näistä kohtuuttoman korkeista palkoista niin kauan kuin niistä maksetaan. Kymmenen vuoden päästä tuskin on Suomessa enää tarjolla tällaista elintasoa meille, joilla ei ole kykyjä mihinkään tuottaviin töihin. Mutta kun nämä bileet loppuu, en mä aio siitä syyttää Sipilää, Stubbia tai EK:ta. Ei se heidän vikansa ole, ettei minusta ja useimmista työkavereistani ole tekemään mitään hyödyllistä.
 

cornix

Jäsen
Kirjoitinko mä jossain, että siellä olisi ollut vasemmistovaikuttajia mukana? Saat lainata sellaisen kohdan ihan vapaasti.

No oletin että sinulla on jotain inside-tietoa asiasta, kun ihmettelit miksei media ole vetänyt yhtäläisyysmerkkejä rettelöitsijöiden ja vasemmistoliiton välille. Ei ole media vetänyt yhtäläisyysmerkkejä myöskään kokoomusnuorten ja rähisijöiden välille, en ole ainakaan mitään tuollaista huomannut.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Näin en todellakaan aio tehdä, vaan aion nauttia näistä kohtuuttoman korkeista palkoista niin kauan kuin niistä maksetaan. Kymmenen vuoden päästä tuskin on Suomessa enää tarjolla tällaista elintasoa meille, joilla ei ole kykyjä mihinkään tuottaviin töihin. Mutta kun nämä bileet loppuu, en mä aio siitä syyttää Sipilää, Stubbia tai EK:ta. Ei se heidän vikansa ole, ettei minusta ja useimmista työkavereistani ole tekemään mitään hyödyllistä.

Aina puhutaan kohtuuttoman kovista palkoista, mutta eikö suhteessa myös asumismenot ja ruokamenot ole kohtuuttomia normaalille työntekijälle?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei taida tämänhetkinen Euroopan tilanne olla vielä mitään, sillä täällä on vasta reilu 500 000 pakolaista, näistä ylivoimaisesti suurin osa eteläisessä Euroopassa.

Sen sijaan Turkin, Jordanian, Libanonin ja Egyptin leireillä on tällä hetkellä jo yli 4 000 000 pakolaista. Tämä luku illan YLEn uutislähetyksestä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No oletin että sinulla on jotain inside-tietoa asiasta, kun ihmettelit miksei media ole vetänyt yhtäläisyysmerkkejä rettelöitsijöiden ja vasemmistoliiton välille. Ei ole media vetänyt yhtäläisyysmerkkejä myöskään kokoomusnuorten ja rähisijöiden välille, en ole ainakaan mitään tuollaista huomannut.

Ei ole "insidetietoa" muusta kuin siitä, että vasemmistoliiton liput siellä heilui. Auta armias jos joku rähinäryhmä heiluttelisi Perussuomalaisten lippuja, niin siitähän nousisi aivan tajuton haloo. Eli siis kaksoisstandardeja minä tässä tarkoitin, kuten uskon sinun kyllä tietävän.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä Arabian niemimaan rikkaiden ja vakaiden öljymaiden armeliaisuus kanssamuslimeita kohtaan? Aina luullut ajatuksen vähempiosaisten avustamisesta hädän hetkellä kuuluvat islamin tukipilareihin.
 
Ei taida tämänhetkinen Euroopan tilanne olla vielä mitään, sillä täällä on vasta reilu 500 000 pakolaista, näistä ylivoimaisesti suurin osa eteläisessä Euroopassa.

Sen sijaan Turkin, Jordanian, Libanonin ja Egyptin leireillä on tällä hetkellä jo yli 4 000 000 pakolaista. Tämä luku illan YLEn uutislähetyksestä.

Onko Turkissa paljonkin leirejä? Aiemmista uutisista sain käsityksen, että pakolaiset on asutettu esim 20 pakolaista per kämppä mallilla ympäri Turkkia.Toivottavasti joku ymmärtää, että pakolaisia on varmaan monta kymmentä kertaa halvempaa elättää leireillä ja halvoissa maissa kuin Suomen kaltaisessa lähes maailman kalleimmassa maassa.
Nuo 4 miljoonaa pakolaistakin haluaa Eurooppaan ja suurin osa heistä Saksaan ja Ruotsiin ja näköjään myös Suomeen kasvavissa määrin. Mitä sitten tehdään lopuille 56 miljoonalle pakolaiselle? Kai heidätkin otetaan Eurooppaan turvaan. Samoin toimitaan sitten kaikkien kriisien aikana, niin ei tarvitse enää huolehtia Afrikan, Aasian eikä Lähi-idän väestönkasvusta.
 

cornix

Jäsen
Ei ole "insidetietoa" muusta kuin siitä, että vasemmistoliiton liput siellä heilui. Auta armias jos joku rähinäryhmä heiluttelisi Perussuomalaisten lippuja, niin siitähän nousisi aivan tajuton haloo. Eli siis kaksoisstandardeja minä tässä tarkoitin, kuten uskon sinun kyllä tietävän.

Nuo kaksoisstandardit ovat sinun ihan itse keksimiäsi. Olen sataprosenttisen varma että mainitsemallasi rähinäryhmällä ei ollut vasemmistoliiton lippuja. Vinkkinä voin sanoa, että vasemmistoliiton lippu ei ole musta.
 
Suosikkijoukkue
Kalpa
Nyt alkaa viimeistään tuntua siltä, että tämä peli on jo hävitty. Kun Saksa ja Ruotsi saavat tarpeekseen, he ilmoittavat turvapaikanhakijoille, että heidän kannattaa suunnata Suomeen, koska Suomeen on aiemmin tullut todella vähän turvapaikanhakijoita ja nyt siellä on Sipilä ottamassa kaikki avosylein vastaan. Tämän lisäksi Lähi-idän tilannetta on nyt alkanut sekoittamaan Venäjä kaikkien muiden lisäksi, joten pakolaiskriisi taitaa vain kiihtyä. Afrikassa ei tulla rauhaa näkemään koskaan ja luultavasti seuraavien kriisien aikana salakuljettajat ovat hereillä ja kuskaavat kaikki halukkaat kohti Välimerta. Länsi-Euroopan maissa on valtavasti maailman pelastajia, jotka estävät rajojen sulkemisen äänekkäämmin kuin kriitikot uskaltavat kritisoida tilannetta.

Pitäisi varmaan kouluttautua vok-työpaikkaan oikeuttavaan ammattiin, sillä huhujen mukaan tuntipalkat pyörivät jo 25 euron luokassa ja yötyöstä 30 eurossa. Kohta nekin palkat nousevat, kun "osaavaa" työvoimaa ei riitä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nuo kaksoisstandardit ovat sinun ihan itse keksimiäsi. Olen sataprosenttisen varma että mainitsemallasi rähinäryhmällä ei ollut vasemmistoliiton lippuja. Vinkkinä voin sanoa, että vasemmistoliiton lippu ei ole musta.

Vinkkinä voin sanoa, että kannattaa lukea uutisia.

Mielenosoittajat hyökkäsivät päin poliisia Helsingissä (Iltalehti)

Lainaus tuolta, boldaus mun:

"Helsingissä järjestetyt mielenosoitukset ovat laantuneet. Niissä nähtiin poliisien ja rasismin vastustajien välisiä yhteenottoja.

Rasismin vastustajien mielenosoitus purkautui Narinkkatorilta pois ensin kaivokadulle, sieltä Kaisaniemenkadulle ja Fabianinkadulle. Mellakkapoliisi seurasi tiukasti perässä ja yritti ennakoida mielenosoittajien liikehdinnän.

Lopulta poliisi sai pussitettua mielenosoittajat Aleksanterinkadun, Fabianinkadun ja Yliopistonkadun risteyksiin niin, etteivät mielenosoittajat päässeet kohteena olleen valtioneuvoston linnan luokse.

Lopulta matka tyssäsi Senaatintorin reunalle Aleksanterinkadulle, jossa mielenosoittajien takia raitiovaunuliikennekin pysähtyi. Mielenosoittajien määrä oli tähän mennessä pudonnut vain murto-osaan alusta. Mukana säilyivät kuitenkin pääosa anarkisteista. Myös vasemmistonuorten lippuja oli runsaasti mukana.

Aiemmin Kaisaniemenkadulla poliisi otti kiinni muutamia mielenosoittajia, jotka heittivät savuheitteitä ja potkivat poliisiautoja. Myöhemmin Kaisaniemenkadulla mielenosoittajat yrittivät myös pysäyttää kulkuetta seuranneita mellakkapoliiseja, josta seurasi nujakka poliisien ja mielenosoittajien välille. Poliisi sai kuitenkin tilanteen nopeasti hallintaan.

Mielenosoituksen päätteeksi poliisilla oli kiinniotettuna kuusi mielenosoittajaa."
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Arhinmäki ilmeisesti hyväksyy joukkojensa väkivallan kun ei ole irtiottoa näkynyt. Kiva.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Arhinmäki ilmeisesti hyväksyy joukkojensa väkivallan kun ei ole irtiottoa näkynyt. Kiva.

Näinhän tuo on tulkittava, eikä media tee elettäkään kysyäkseen häneltä asiasta. Mutta siihen on kyllä jo totuttu. Uutisessa on myös ihan mielenkiintoinen tuo kohta, että kun hulinoitsijaryhmä oli pienentynyt vain murto-osaan alkuperäisestä, niin vassarinuorten ryhmä oli edelleen mukana liput heiluen.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
@Niilo

Ja "parille" muullekin .

Kyllä, jenkeillä itsellään on pientä ongelmantynkää etelärajan kanssa. Niinsanotusti koko Etelä-Amerikka kyttää silmät kiiluen pääsyä USA:n, missä kaikki on ihanaa. Todellisuus on tietysti hieman toinen. Mutta niin se on "todellisuus hieman toista" siitä jenkkien etelärajasta alaspäinkin. Sikäli sen elintasopakolaisuuden sallimisen ymmärtää, että USA:n valtio/veronmaksajat eivät suoranaisesti sitä siirtolaismassaa elätä, jolloin myös vastarinta tavisten keskuudessa on pienempää. Monet ison rahan tahot, esim. maatalous ja itse asiassa kaikki ruoan tuotanto, karjatalous + mikä-tahansa-vähäistä-ammattitaitoa-vaativa ala jopa hyötyvät siitä suuresti. Se onkin todellinen syy, miksi "ongelmaa ei saada kuriin". Kuvitteleeko joku ettei USA:n ja Meksikon välistä rajaa saataisi kiinni jos olisi ns. poliittista tahtoa?

Yhtälön häviäjät ovat sitten ne turvattomassa yhteiskunnassa asuvat tavalliset ihmiset, eli se kuuluisa keskiluokka, jota voi kupata loputtomiin, milloin milläkin verukkeella. Toiset häviäjät ovat ne laittomat siirtolaiset, joita riistetään, moninaisilla tavoilla ja "kaikilta tahoilta", jopa joidenkin hyvääkin tarkoittavien toimesta/seurauksena. Niistä ajoista kun itse olin pyörähtämässä sielläpäin muailmaa tilanne on vain huonontunut, esim. Meksikossa.

Ihan oma lukunsa ovat sitten huumeiden tuotannon ja salakuljetuksen luoma rinnakkaistalous, väkivalta, (rahan)tyrannia ja despotismi, korruptio ja yleinen näköalattomuus joita ei varmaankaan olisi olemassa ilman USA:n omaa pohjatonta kysyntää. Huumesodalla, katolisella kaksinaismoralismilla+ulkokultaisuudella + senselalaisella on kuitenkin suuri merkitys Väli- ja Etelä-Amerikan tilanteeseen. Samoin muuten kuin eteläisen Euroopankin. (Oma mielipide)

Pikkuisen olen joskus nähnyt elämää sen USA:n rajan eteläpuolella, ja saanut pienen aavistuksen siitä mitä köyhyysloukku/korrutio/toivottomuus on. Sitä ei kuitenkaan ratkaise maahanmuutto tänne/USA/Eurooppaan. Ne jutut ratkotaan ihan siellä paikan päällä, joko hyvällä tai pahalla, vapaaehtoisesti tai olosuhteiden pakosta. Mikään määrä nykyisen kaltaista kehitysapua tai humanitaarista maahanmuuttoa ei kolmannen maailman ongelmia ratkaise. Päinvastoin, ne vain ruokkivat korruption yms. muodossa ja ylläpitävät nykyistä tilannetta. Niissäkin olosuhteissa sillä hetkellä valtaapitävät vetävät aina pisimmän korren. Vaikkei se välttämättä niin ilmiselvää olekaan.

Vähän sellainen kutina on, että Euroopan Yhdysvaltoihin tässä päädytään ilman minkäänlaista "kansallista" ylpeyttä, yhteenkuuluvuutta tai yhtenäisyyttä, jolloin ollaan luultavasti paljon huonommassa asemassa kuin USA nyt, mitä tulee maahanmuuttoon. Ainakin jos eurooppalaiset kansallisvaltiot tietyiltä osin yrittävät ylläpitää omaa identiteettiään, kaikkea logiikkaa vastaan. Huoltosuhde ei vaan kestä sellaista. Piste.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No tuossahan nyt ei missään lue että rettelöitsijöillä olisi vasemmistonuorten lippuja ollut, eikä niitä ollutkaan. Tutut mustat liput näillä jannuilla näkyi kädessä olevan.

No justiinsa. Mitenköhän sä oikein luet sitten tämän kohdan tai selität itsellesi parhain päin:

"Lopulta matka tyssäsi Senaatintorin reunalle Aleksanterinkadulle, jossa mielenosoittajien takia raitiovaunuliikennekin pysähtyi. Mielenosoittajien määrä oli tähän mennessä pudonnut vain murto-osaan alusta. Mukana säilyivät kuitenkin pääosa anarkisteista. Myös vasemmistonuorten lippuja oli runsaasti mukana."
 

cornix

Jäsen
No justiinsa. Mitenköhän sä oikein luet sitten tämän kohdan tai selität itsellesi parhain päin:

"Lopulta matka tyssäsi Senaatintorin reunalle Aleksanterinkadulle, jossa mielenosoittajien takia raitiovaunuliikennekin pysähtyi. Mielenosoittajien määrä oli tähän mennessä pudonnut vain murto-osaan alusta. Mukana säilyivät kuitenkin pääosa anarkisteista. Myös vasemmistonuorten lippuja oli runsaasti mukana."

Ja sä vedit yhtäläisyydet miekkarissa olleista vasemmistonuorten lipuista näihin häiriökäyttäytyjiin miten?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja sä vedit yhtäläisyydet miekkarissa olleista vasemmistonuorten lipuista näihin häiriökäyttäytyjiin miten?

Luitko sä sitä uutista ollenkaan? Mä vielä lainasin melkein koko uutisen, ettei tarvinnut edes lehden sivuille mennä. Mutta ei näytä näköjään sekään maistuvan, sen sijaan ohitetaan kaikki ja koitetaan muuttaa punaista valkoiseksi inttämällä tarpeeksi kauan ja hartaasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös