Tämä "ei täällä mitään vaarallista ole" -tyyppien kuplameininki on vähän sama kuin kuulisit usealta taholta että perhe Möttönen-Muhammedin isäntä hakkaa vaimoa ja lapsia. Käyt kerran paikan päällä, toteat vaimon sekä lasten istuvan kiltisti olohuoneessa aurinkolasit päässään ja isäntäkin juttelee mukavia. Poistut 10 minuutin visiitin jälkeen paikalta ja toteat ettei mitään näyttöä perheväkivallasta ole. Naapurit vain ovat ennakkoluuloisia ja kuulevat omiaan.
Harminlista, kun kaveri ei osannut pyörittää karttapallosta kuin Suomen ja Irakin. Ei tosiaan mikään penaalin terävin kynä.Saa karkoituspäätöksen, noudattaa sitä, on vitun tyhmä. Saa karkoituspäätöksen, ei noudata sitä, on vitun tyhmä.
Varmaan jotain tekemistä sillä että samaan aikaan tuli se 30 000 muutakin, joista varmaan 90% oli turisti matkalla.Aikaisempaa keskustelua lukematta pitää kyllä kysyä, millä perusteilla Migri noita hylkäyksiä oikein tehtailee, ainakin Hesarin jutusta sai miehestä kyllä niin stereotyyppisen hädänalaisen kuvan kuin vain voi olla.
Nyt olisi ehdottoman tärkeätä, että tähän turvapaikkapolitiikkaan saataisiin joko EU välisiä selkeitä ratkaisuja tai sitten vähintäänkin Suomen omia. Nyt tämä tuntuu sellaiselta ajopuu tyyppiseltä ratkaisulta, eli asiat vaan kulkeutuu jotenkin eteenpäin ja kukaan ei sitä ohjaa.
Opiskelijoiden määrä voisi olla huomattavasti korkeampi, mutta opiskelupaikan saaneiden oleskelulupahakemusten käsittely on vuosi toisensa jälkeen niin hidasta, että jo maksettuja opintomaksuja on jouduttu palauttamaan lupaprosessin liian pitkän keston takia. ( ) Tänä vuonna Suomesta opiskelupaikan saaneista ulkomaalaisista opiskelijoista peräti 800 odotti edelleen opiskelulupahakemuksensa käsittelyä, vaikka opiskelujen oli määrä alkaa syksyllä.
Esitykset eivät ole sillä tavalla järjettömiä, että leikkaamalla kaikki kotoutusrahat ja ajamalla kunnat mahdottoman tilanteen eteen saadaan luotua ongelmia joista voidaan taas syyttää maahanmuuttajia ja lietsoa eripuraa ulkomaalaisten ja kantisten välille. Sitten vaan rinse and repeat ja kohta meillä on Unkarin tai Puolan tyyppinen lintukoto täällä.Esitykset ovat järjettömiä.
Kunnat eivät pysty hoitamaan nykyisiä sitoumuksiaan parilla kymmenellä miljoonalla. Jos persut eivät olisi valmiita vallassa ollessaan antamaan uutta rahaa kotoutukseen lainkaan tai marginaalisen vähän, se olisi typerää integroinnin ja sitä kautta kielen opiskelun, työllistymisen ja suomalaisen yhteiskunnan turvallisuuden näkökulmasta.
Esitykset eivät ole sillä tavalla järjettömiä, että leikkaamalla kaikki kotoutusrahat ja ajamalla kunnat mahdottoman tilanteen eteen saadaan luotua ongelmia joista voidaan taas syyttää maahanmuuttajia ja lietsoa eripuraa ulkomaalaisten ja kantisten välille. Sitten vaan rinse and repeat ja kohta meillä on Unkarin tai Puolan tyyppinen lintukoto täällä.
Niin maahanmuuton kuin pitkäaikaistyöttömyyden osalta vastikkeellisuus (realistinen sellainen eikä pelkkä leikkuri) on suunta johon toivon yhteiskunnan menevän.
Hyvin tiiviisti: EU:n uudet päätökset olisivat ainoat järkevät. Mutta EU ei saa niitä aikaiseksi. Vaikka Suomen osalta jokin yksittäinen tapahtuma (karkotettu kuolee Irakissa tai Suomeen tullut turvapaikanhakija tappaa) heiluttaa poliitikkoja, kansaväliset sopimukset pysyvät niin kauan, kunnes ne sanotaan irti tai muutetaan. Tässä mielessä Suomella on sopimusten osalta tukeva linja.
Maailman parasta osaamista II:
Perussuomalaiset esittää jättileikkauksia maahanmuuttoon ja kehitysapuun – turvapaikoista halutaan tehdä määräaikaisia
Perussuomalaisten ryhmänjohtaja Ville Tavio ei ole huolissaan EIT:n päätöksestä, jonka mukaan Suomi rikkoi ihmisoikeussopimuksen ydinpykäliä karkottaessaan irakilaismiehen.www.is.fi
Tiivistäen:
1. Perusuomalaiset kohdistaisi suurimman leikkauksensa, 315 miljoonaa euroa, vastaanotto- ja kotouttamismenoihin.
2. Kotoutusrahoja jäisi jäljelle ”parisenkymmentä miljoonaa, joilla kunnat pystyvät hoitamaan tämän hetkiset sitoumuksensa”.
Esitykset ovat järjettömiä.
Kunnat eivät pysty hoitamaan nykyisiä sitoumuksiaan parilla kymmenellä miljoonalla. Jos persut eivät olisi valmiita vallassa ollessaan antamaan uutta rahaa kotoutukseen lainkaan tai marginaalisen vähän, se olisi typerää integroinnin ja sitä kautta kielen opiskelun, työllistymisen ja suomalaisen yhteiskunnan turvallisuuden näkökulmasta.
En ole vielä tuohon tarkemmin tutustunut, mutta vaikuittaisi aika tavalliselta asialta myyntihommissa ja neuvotteluissa, eli lyödään paperille se itselle kaikista mieluisin äärivaihtoehto ja sieltä sitten tiputellaan keskustaa kohti kun vastapuoli myös näin tekee.
Poliisi keskeyttää osan palautuksista Irakiin – Ohisalo: ”Päätös on poliisin päätös”
Poliisi selvittää palautusten keskeyttämistä myös muiden maiden osalta.www.is.fi
Miten tästä ei jo keskustella? Yksi sadoista palautuksista meni perseelleen ja nyt irakilaisten turvapaikanhakijoiden palautukset keskeytetään ja Poliisi tutkii palautusten keskeyttämistä muihinkin maihin. Nyt ollaan matkalla kohti automaattista turvapaikkaa. Hyvää yötä Suomi.
Miten tästä ei jo keskustella? Yksi sadoista palautuksista meni perseelleen ja nyt irakilaisten turvapaikanhakijoiden palautukset keskeytetään ja Poliisi tutkii palautusten keskeyttämistä muihinkin maihin. Nyt ollaan matkalla kohti automaattista turvapaikkaa. Hyvää yötä Suomi.
En ymmärrä, miten poliisi voi keskeyttää palautukset jos niis on tuomioistuimen päätös Suomessa riippumatta mikä ihmisoikeustuomioistuimen päätös oli tähän yhteen tapaukseen. Eli yhtäkkiä poliisi ei toimeenpanekaan tuomioistuimen päätöksiä vaan kyseenalaistaa niitä?
Tarkkaa listaa mulla ei tietenkään ole palautettavista juuri nyt, mutta tuskin se on yli 20 henkilöä. Siis sellaisia, jotka suostuvat lähtemään ns. vapaaehtoisesti. Pakolla Irak ei ota vastaan juuri ketään, ja tuomittujen suhteen ottavat rangaistuksen jälkeen. Yleensä haluvat istua sen täällä, jostain syystä... Tosin heitäkään ei voi palauttaa, jos on uhka niskassa. Hyvä tämä on selvittää. Samalla tulisi katsoa, mikä on muiden EU-maiden tilanne tässä ja nyt. Se on vaihdellut jonkun verran.
Ymmärrän ja oikeuslaitos voi tulevissa tapauksissa tehdä erilaisia päätöksiä kun ottavat huomioon tuon ihmisoikeustuomioistuimen päätöksen. Siltikin, en tiedä, mutta onko ensimmäinen kerta kun poliisi selväsanaisesti kieltää toteuttamasta virkatehtäväänsä Suomessa historiassa, jota varten he Suomessa ovat?
Eli Suomen valtion oikeuslaitos on tehnyt päätöksen, lainvoimaisen päätöksen ja silloin sitä ei enää tutkita Suomessa. Niin se homma toimii oikeusvaltiossa. Muuten tuo pitäisi olla käytäntönä kaikista rikoksista. Ei ole väliä monta heitä on, 1, 10 vai 1000, jos sitten ihmisoikeustuomioistuin päättää jonkun heistä kohdalla, että väärin on tuomittu, niin sen näkee tulevaisuudessa jos näin käy. Eduskunnan sitten tulee lakia säätäessään huomioida myös näitä asioita. Ei silti ministerilläkään ole oikeutta estää palautuksia, ei kansanedustajalla, eikä varsinkaan poliisilla.
Pennanen ideoi, että Helsingin pitäisi alkaa rakentamaan nopeasti ylöspäin ja korkealle, ja että tänne tulisi saada houkuteltua heitä joilla on rahaa ostaa kalliita asuntoja näistä pilvenpiirtäjistä. He kun ovat niitä jotka ensimmäisenä nostava kytkintä kun oma asuinalue tulee tiensä päähän. Tässä tullaan taas siihen kysymykseen, että onko Suomi houkutteleva maa ihmisille, joilla on varaa valita asuinpaikkansa. Suomen pitäisi ehdottomasti olla, jotta tänne saataisiin varakasta väkeä maksamaan veroja. Pennanen maalailee, että metro-Helsingin asukasmäärä kasvaisi 1,5 miljoonasta yli viiteen miljoonaan. Pennasen ajatuksessa kaiken takana on siis raha, eli että Suomi pääsisi nettoamaan näillä varakkailla ilmastopakolaisilla.
Vihreiden tai luultavammin Vasemmistoliiton miesmannekiini.
Ilmastotieteilijä jo syntyjään, ylivertainen rasismin haistaja, älyttömän koominen hahmo.