Mainos

Yleinen F1-keskustelu

  • 372 871
  • 2 264

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Nytkun Formulat on onnistunut saamaan avauksen US-markkinoille, ei olisi yhtään pöllömpi ajatus yrittää houkutella Jenkkivalmistajia mukaan.

Esim Chevrolethan tekee moottoreita Indycariin ja Fordin saaminen mukaan ihan emoyhtiön, ei Cosworthin kautta olisi hyvää PR:ää
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Sinällään hassua, aikanaanhan Mersu yritti samaa, mutta Ron Dennis ja Mansour Oijeh eivät suostuneet, joten Mersu osti BrawnGP:n. Ja koska Audi/VW:llä ei ole valmista moottoria tarjota, niin näemmekö yhdistelmän McLaren Audi powered by Mercedes?

Toivotaan ettei VAG rupea uudelleenbrändäämään McLarenia muuksi, vaan talli pysyy mukana kuten Ferrari FIATin alla.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
VAGina-kuskina toivon ettei Audi rupea valmistamaan koneita formuloihin. Öljyä saa lisätä kesken kisan ja OBD-kapulat kuuluu tallin vakiovarustukseen. Ties vaikka kuskikin joutuu kesken ajon katselemaan vikakoodeja kapulalla ja kuittailemaan niitä. Ja moottorin keltainen vikavalo tulee myös tutuksi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Kovaa on kilvanajo. Timo Glock keräsi kokonaisen maan vihat niskaansa, kun ei pystynyt märällä radalla pitämään Hamiltonia takanaan. Glockilla siis oli kuivan kelin renkaat. Viime viikonloppuna sai puhuttua asiat halki Massan kanssa, Massa ei tietenkään Glockia ole ikinä mistään syyttänyt.

Glock on varmasti yksi niitä kuljettajia, jotka muistetaan lähinnä yhdestä episodista. Hänen epäonnekseen se sattui ratkaisemaan maailmanmestaruuden. Hyvä kuljettajahan Glock oli, sai vaan Heikin tavoin täydellisen mustan pekan käteen kun tehtaat vetäytyivät 08-09.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Onko missään vaiheessa ollut mitään puhetta että saksaan saataisiin taas kisa? Saksa on kyllä sellainen maa mikä ansaitsisi ehdottomasti f1 kalenterista oman paikkansa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Todellakin, tässä yksi video sellaisista:
Maldonadosta olen kyllä jyrkästi eri mieltä. Miehen maine muodostui kolareistaan, Espanjan voitto enemmänkin alleviivasi Maldonadon ristiriitaisuutta: parhaimmillaan hyvin nopea, väittäisin jopa että oli 2012 yhdellä kierroksella TOP3-kuski sillä kaudella. Mutta kun järkeä oli vähemmän kuin yritystä niin tuloksen arvaa jokainen. Romua, romua ja vielä kerran romua. Välissä huippukisa ja sitten taas kolme kolaria.

Näin HC-fanina on myös muistutettava että Nelson Piquet jr ajoi kerran kakkoseksi. Ehkä halvin palkintosija ikinä turva-auton tultua juuri oikeaan aikaan radalle (miten kuulostaa tutulta...), minkä ansiosta Nelsinho ajoi kakkoseksi Saksassa. Hän starttasi tuolloin 17. ruudusta ohittamatta ainuttakaan kuljettajaa, sen on oltava ennätys.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka
Tuli kuunneltua Mika Salon elämäkerta tuossa ja aika paljon oli uutta asiaa itselle. Sen verran junnu tuli oltua Salon aikana että ainut muisto on miehestä Ferrari-stintti 99' vuonna. Aivan hyvä oli kirja eli suosittelen.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tuli kuunneltua Mika Salon elämäkerta tuossa ja aika paljon oli uutta asiaa itselle. Sen verran junnu tuli oltua Salon aikana että ainut muisto on miehestä Ferrari-stintti 99' vuonna. Aivan hyvä oli kirja eli suosittelen.
Löytyy omasta hyllystä. Kyllähän tuon lukee, mutta en kovin hyväksi kehuisi. Heikki Kulta ensinnäkään ei ole haastanut Saloa ollenkaan, vaan on antanut tämän surutta julistaa omaa totuuttaan. Kuulemma Ferrari olisi halunnut eroon Barrichellosta, kun Salo oli niin hyvä tuuraaja ja Salo olisi voittanut Belgiassa, jos ei olisi tarvinnut hidastella Irvinen eduksi. Kaikkein käsittämättömintä on se, ettei uraa merkittävästi vaikeuttanutta rattikäryä kommentoitu käytännössä ollenkaan.

Oli siinä ansionsakin, kuten monipuoliset haastateltavat ja se, että ainakin juttua on riittänyt, jos nyt faktojen kanssa ei olla niin tarkkoja.

Salo teki hienon uran autourheilun parissa, mutta hänen F1-juttujaan on vaikea ottaa tosissaan. Esimerkiksi Kovalainen ja Järvilehto ovat paljon rehellisempiä sen suhteen, mikä meni pieleen. Salon mielestä Arrows-sopimusta ei olisi pitänyt tehdä, muuten vika oli aina muissa. Ei se nyt ihan noinkaan ole.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
The Last True Privateer Frank Williams. Mies jonka talliin 80- ja 90-luvut henkilöity. R.I.P
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Racing icon. Frank piti kiinni omista periaatteistaan, jotka toivat pitkään menestystä. Viimeisinä vuosina aika oli kyllä jo ajanut ohi Williamsin perheestä, mutta jos he eivät olisi talliinsa uskoneet, tuskin se enää toimisi.

Saudeihin Williamsin takasiipi toivottavasti on musta. Ennen kilpailuahan varmasti pidetään hiljainen hetki.

Lepää rauhassa, Sir Frank.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Sikäli mielenkiintoista, että ensi viikolla ajetaan Saudi-Arabiassa, koska saudiarabialaiset sponsorit (lähinnä lentoyhtiö) olivat Williamsin tukena silloin, kun talli nousi huipulle, ja vielä Keken mestaruusvuonnakin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Kyllähän tuo Sir Frank Williamsin kuolema surulliseksi vetää. Kyseessä on kuitenkin eittämättä eräs historian tunnetuimpia ja ikonisimpia tallipäälliköitä ja loi yksityistallista todellisen mahtitallin. Valmistajien mestaruuksissa Williams on toiseksi menestynein ja onko kuskeissakin kolmosena. Pisteiden osalta nykyään Mercedes on kait ohittanut ja on virallisesti kolmantena, mutta pistelasku on Mersun valtakaudella ollut hieman erilainen joten kaiketi jossain statseissa Williamsia pidetään historian kolmanneksi menestyneimpänä F1-tallina. Yleisesti ottaen muutenkin sanoisin että ainakin itselle F1-sarjan "kolme klassista suurta" on Ferrari, McLaren ja Williams.

80- ja 90-luvulla oli tosiaan ihan selvä mahtitalli ja vielä 2000-luvun alkuunkin tuli voittoja ja itselle kyllä Williams-BMW oli miellyttävä yhdistelmä ja kuskikaksikko Ralf Schumacher & Juan-Pablo Montoya oli sellainen mistä itse tykkäsin. Auto taisi itse asiassa olla Bemarin myllynsä ansiosta suoranopeuksissa monella kaudella paras ja autohan oli nopea, mutta oli sitten perinteinen bemari ja teksnisiä ongelmia taisi olla vähän liiankin kanssa...

Viime vuodet on olleet hankalia vaikka toki onhan tuossa 2010-luvun puolivälissä muutama hyvä kausi ja olihan ne Bottaksen ja Massan toimesta kahdesti MM-sarjan kolmosiakin. Kyllä Williamsin paluuta takaisin sinne kärkeen tai vähintään kärjen tuntumaan toivoisi ihan perinteiden vuoksi ja silloin kun itse alkoi lajia seuraamaan niin olihan kyseessä tosiaan ihan kärkitalli.

Lepää rauhassa Sir Frank Williams.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
80- ja 90-luvulla oli tosiaan ihan selvä mahtitalli ja vielä 2000-luvun alkuunkin tuli voittoja ja itselle kyllä Williams-BMW oli miellyttävä yhdistelmä ja kuskikaksikko Ralf Schumacher & Juan-Pablo Montoya oli sellainen mistä itse tykkäsin.
Monesti puhutaan kaudesta 2003 Kimin häviämästä mestaruudesta, itse olen kausikoosteenkin jokin aika sitten vilkaisseena sitä mieltä, että se oli Montoyan menettämä sauma. Koska Ralf voitti pari kisaa, häntä ei voinut suoraan alistaa kakkoskuskiksi toisinkuin Ferrari ja McLaren tekivät. Montoya oli vielä toiseksi viimeiseen kisaan lähdettäessä vain kolme pistettä Schumin perässä, taisto kuitenkin loppui heti USA:n startissa osumaan Barrichellon kanssa, mistä Montoya sai mielestäni perusteettoman rangaistuksen.

Senpä jälkeen Williams ei enää koskaan ollutkaan samalla tasolla, mitä nyt ihan hyviä autoja on ollut. Kirkkaimpana muistona tietysti Pastor Maldonadon legendaarinen voitto.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
No olihan se tekopyhyyden mestari neiti lyis taas kerran keräillyt itselleen pisteitä olemalla erittäin järkyttynyt jostain ihmisoikeuksista... On se vaan oksettava tyyppi kun täytyy esittää jotain "maailmanparantajaa" kun todellisuudessa on kiinnostunut vain itsestään ja omasta lompakostaan... Ihan kuin hänen sanomisillaan olisi mitään vaikutusta muuhun kuin siihen että esittää olevansa joku "maailmanparantaja" niin kuin tuossa aikaisemmin jo totesinkin. Säälittävä esittäjä sanon minä.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
No olihan se tekopyhyyden mestari neiti lyis taas kerran keräillyt itselleen pisteitä olemalla erittäin järkyttynyt jostain ihmisoikeuksista... On se vaan oksettava tyyppi kun täytyy esittää jotain "maailmanparantajaa" kun todellisuudessa on kiinnostunut vain itsestään ja omasta lompakostaan... Ihan kuin hänen sanomisillaan olisi mitään vaikutusta muuhun kuin siihen että esittää olevansa joku "maailmanparantaja" niin kuin tuossa aikaisemmin jo totesinkin. Säälittävä esittäjä sanon minä.
Kuvottava ihminen:

-Tunnenko oloni mukavaksi täällä? En sanoisi niin. Mutta se ei ole valintani, laji on tehnyt päätöksen olla täällä.

Tyhjää ja valheellista puhetta. Laji on tehnyt päätöksen ja Hamilton olisi halutessaan voinut boikotoida kyseistä kilpailua tai ihan mitä muuta kilpailua tahansa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Formuloiden näkyvin ja tunnetuin kasvo Lewis Hamilton tuo esiin vähemmistöjen ongelmia ja muutenkin ihmisoikeusongelmia juuri ennen kisaa:

- Neiti
- Kuvottava ihminen

Jne.

Mitähän vittua Hamiltonin olisi pitänyt sanoa? Ja jos olisi pitänyt olla hiljaa, niin miksi näin?
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Formuloiden näkyvin ja tunnetuin kasvo Lewis Hamilton tuo esiin vähemmistöjen ongelmia ja muutenkin ihmisoikeusongelmia juuri ennen kisaa:

- Neiti
- Kuvottava ihminen

Jne.

Mitähän vittua Hamiltonin olisi pitänyt sanoa? Ja jos olisi pitänyt olla hiljaa, niin miksi näin?
Koska kaksinaismoralismi on kuvottavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös