Yleinen F1-keskustelu

  • 335 834
  • 2 120

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minun kirjoissani kaikkien aikojen paras kuski on Ayrton Senna. Häntä edes lähelle ei pääse kukaan. Sennan jälkeen kakkoseksi tulee Juan Manuel Fangio. Perusteluina ovat Sennan ilmiömainen kyky ajaa kilpaa. Sennan aikana vauhti oli kovaa, mutta tekniikka ei vielä niin kehittynyttä joten vaati enemmän ajotaitoa pitää auto radalla kuin nykyään. Fangion kohdalla vähän sama, mutta autot eivät silloin menneet lähellekään Sennan aikakauden vauhtia.

Tästähän oli siinä Senna-dokkarissakin kun -94 Senna pyörähteli monta kertaa ja valitti filunkia kun Schumi ei pyörähdellyt missään ja voitti kisoja. En toki ala väittämään että Schumi olisi parempi kuljettaja.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Vaikea on Schumacheria jättää listalta pois. Kaikki koiruudet, sääntöjen venyttämiset ja tiukoissa paikoissa pään kestämättömyys vähän himmentää kokonaisuutta. Tilastot kuitenkin puhuvat karua kieltään ja olihan Häkkisen kanssa kisailu aika eeppistä.

Nykykuljettajista Kimi, Vettel, Alonso ja Hamilton painivat ihan omassa sarjassaan.

Button joka varmasti mukavin mies ketä on mestaruuden voittanut ei oikein pysty pitämään korkeaa tasoa riittävän pitkään. Sama pätee Webberiin ja Massaan.

Mitä tuohon Ferrari-asiaan tulee, voin sanoa että vihaan Ferraria niin paljon kun jotain brändiä voi vain vihata, se vielä puuttuisi että veli Flavio istuisi tallipäällikön jakkaralla . Vuosien sääntöjen venyttely ja jatkuva filunki. Eikä sovi unohtaa Mika vs Ferrari ja Kimi vs Ferrari mestaruustaisteluita. Mielummin olisin nähnyt Kimin mestarina MC Larenin ratissa.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästähän oli siinä Senna-dokkarissakin kun -94 Senna pyörähteli monta kertaa ja valitti filunkia kun Schumi ei pyörähdellyt missään ja voitti kisoja. En toki ala väittämään että Schumi olisi parempi kuljettaja.

Benettonhan sai isot sakot, kun ei suostunut lähettämään järjestelmäsoftaansa ajoissa tarkistettavaksi. Tarkemmissa tutkimuksissa FIA löysi sieltä sitten kuitenkin käyttövalmiin luistonestojärjestelmän, mutta ei pystynyt todistamaan, että sitä oltaisiin kisoissa satavarmasti käytetty. Taisi kenkämies olla pyörähtelemättä huijauksen vuoksi juuri niin kuin Senna epäilikin. Ferrarin testikuljettaja myönsi myös makarooneilla olleen jonkinlainen kielletty luistonestojärjestelmä. McLarenilla oli laiton vaihdelaatikko.

Jos Verstappenin mukaan hänen silloisella todennäköisesti huijaavalla tallikaverillaan oli autossaan kyseisellä kaudella laiton lähtö- ja luistonestojärjestelmä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KK
Ihan mielenkiinnosta kysyn että kuinka korkealle Schumin nostat?
Kirjoitan ensinnäkin niistä kuskeista, joita olen itse päässyt seuraamaan.

Kyllä se Schumikin sinne parhaisiin menee ja helposti. Ayrton, Schumi, Häkkinen, Kimi, Alonso ja Vettel ovat niitä, joita pidän poikkeuksellisina kuskeina. Paljonko enemmän esim Senna ja Häkkinen olisi saavuttanut ilman kohtalokkaita kolareita? Schumi toki on voittanut paljon, mutta hänellä on ollutkin huippu auto ja huippu kohtelu. Toki Sennan aikaan MCLaren oli todella dominoiva, mutta hän kehitti lajia eteenpäin. Toki Schumacher on antanut myös paljon F1:lle. Räikkönen, Vettel ja Alonso ovat kaikki loistavia kuskeja. Toki Hamiltonkin on ajanut ihan hyvin, mutta vain yksi mestaruus ja nyt on mennyt hieman huonommin. Nyt varmaan joku takertuu, että eihän Kimilläkään ole kuin yksi mestaruus. Silti rankaan Kimin esimerkiksi Alonson ja Hamiltonin yli.

Vastaus kysymykseen: todella korkealle.
Vaikea laittaa Näitä henkilöitä paremmuusjärjestykseen. Olisi kiva nähdä kaikki täysin identtisissä autoissa ja samalla taktiikalla sekä ilman autojen temppuiluita. Silloin voitaisiin alkaa pistämään kuskeja paremmuus järjestykseen.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jos Verstappenin mukaan hänen silloisella todennäköisesti huijaavalla tallikaverillaan oli autossaan kyseisellä kaudella laiton lähtö- ja luistonestojärjestelmä.

"Schumacher’s fans will ignore Verstappen’s claims as “sour grapes,” the ramblings of a driver who never quite managed to achieve immortality."
And so I will;)

edit. Nyt kun täällä on hienosti yleinen F1-keskusteluketju niin minua on jo pitkään kiinnostanut että miksi ne harvat jotka suostuvat myöntämään Alonson huippukuljettajaksi, on pakko lisätä niihin viesteihinsä "...vaikka mulkku onkin..." tai jotain tämäntyyppistä? Se tuntuu olevan enemmänkin sääntö. Vai onko tämä taas näitä meikäläisen mutuja joissa ei sitten olekkaan mitään perää?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KK
Benettonhan sai isot sakot, kun ei suostunut lähettämään järjestelmäsoftaansa ajoissa tarkistettavaksi. Tarkemmissa tutkimuksissa FIA löysi sieltä sitten kuitenkin käyttövalmiin luistonestojärjestelmän, mutta ei pystynyt todistamaan, että sitä oltaisiin kisoissa satavarmasti käytetty.
Miksi laittaa jotain sellaista järjestelmäsoftaan, mitä ei saa käyttää? Kyllähän tuossa haisee kusetus ja pahasti.

Toki Schumacher on ollut poikkeuksellinen kuski, mutta kyllä itse otan Schumilta pisteitä pois juuri näiden esille tulleiden asioiden valossa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
"Schumacher’s fans will ignore Verstappen’s claims as “sour grapes,” the ramblings of a driver who never quite managed to achieve immortality."
And so I will;)
Niin, onhan se helppo sanoa katkeraksi. Helpompaa kuin myöntää huijanneensa ja samalla vahingoittaa omaa mainettaa olemalla kuitenkin rehellinen nyt kun ura on ohi eikä mestaruuksia enää oteta pois.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Luulisi, että Schumacher olisi suomalainen kun kaikki mestaruudet on väärin voitettu. Ihanko oikeasti joku uskoo, että Schumacher on ollut ainoa kuski joka on kusettanut ja se on ollut FIAlle ihan fine. Senna oli ihan vitusti parempi kuljettaja, mutta Schumia nyt vain suosittiin.. Sama hommahan myöhemmin Ferrarilla. Jos Schumacher olisi suomalainen, niin miestä hehkutettaisiin maasta taivaaseen kaikista noista likaisista tempuistaan.

Olisiko ollut Silverstone 1998 se kun Schumacher sai sen rangaistuksen? Kyseessähän ei tietenkään ollut läpiajorangaistus vaan stop-and-go. En jaksa mistään lukea/tarkistaa, mutta ettei olisi mennyt siten, että Schumacher ajoi kärsimään rangaistusta ja ylitti sitten sen jälkeen varikolla maalilinjan. Näin ollen olisi teoriassa kärsinyt rangaistuksen ennen maalilinjan ylittämistä, koska stop-and-gossahan ei ollut kyse mistään varikon läpiajosta vaan siitä 10 sekunnin pysähdyksestä siellä.

Schumacher on kaikkien aikojen kovin, tilastoista voi tarkistaa. Senna totta kai oli myös helvetin hyvä, mutta ei sattuneista syistä ihan samoihin lukemiin pystynyt kuin mitä Schumacher.

Niin, onhan se helppo sanoa katkeraksi. Helpompaa kuin myöntää huijanneensa ja samalla vahingoittaa omaa mainettaa olemalla kuitenkin rehellinen nyt kun ura on ohi eikä mestaruuksia enää oteta pois.

Helppohan se on huudella kun millään ei pysty todistamaan mitään. Naistenhakkaaja Verstappenin sanaan en itse ainakaan luota.

Fangiosta sen verran, että eipä oikein pysty mielestäni mitenkään vertailemaan nykyaikaan. Fangio lisäksi aina vaihteli autoa sen mukaan mikä aina oli nopein ja voitti mestaruutensa osin sen ansiosta.

e.

Schumi ylitti maalilinjan ennen sen rangaistuksen kärsimistä. Maalilinja taisi olla samassa kohdassa, mistä nopeusrajoitus alkaa. Lähtö- ja maalilinja o(li)vat Silverstonessa eri kohdissa, eikä tuo mitenkään poikkeuksellista F1-radoilla ole.

Joo, ei tietenkään ole poikkeuksellista mutta ok. Kuten sanoin niin ihan mutuilua oli.
 
Viimeksi muokattu:

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
"Schumacher’s fans will ignore Verstappen’s claims as “sour grapes,” the ramblings of a driver who never quite managed to achieve immortality."
And so I will;)

edit. Nyt kun täällä on hienosti yleinen F1-keskusteluketju niin minua on jo pitkään kiinnostanut että miksi ne harvat jotka suostuvat myöntämään Alonson huippukuljettajaksi, on pakko lisätä niihin viesteihinsä "...vaikka mulkku onkin..." tai jotain tämäntyyppistä? Se tuntuu olevan enemmänkin sääntö. Vai onko tämä taas näitä meikäläisen mutuja joissa ei sitten olekkaan mitään perää?

Pistetään nyt linkkimuodossa muutama peruste. Tai tämä video riittää Alonso vs Hamilton Unkari -yuotube- Sitten selitykset päälle. Noin ei vain tehdä tallikaverille.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Olisiko ollut Silverstone 1998 se kun Schumacher sai sen rangaistuksen? Kyseessähän ei tietenkään ollut läpiajorangaistus vaan stop-and-go. En jaksa mistään lukea/tarkistaa, mutta ettei olisi mennyt siten, että Schumacher ajoi kärsimään rangaistusta ja ylitti sitten sen jälkeen varikolla maalilinjan. Näin ollen olisi teoriassa kärsinyt rangaistuksen ennen maalilinjan ylittämistä, koska stop-and-gossahan ei ollut kyse mistään varikon läpiajosta vaan siitä 10 sekunnin pysähdyksestä siellä.

Schumi ylitti maalilinjan ennen sen rangaistuksen kärsimistä. Maalilinja taisi olla samassa kohdassa, mistä nopeusrajoitus alkaa. Lähtö- ja maalilinja o(li)vat Silverstonessa eri kohdissa, eikä tuo mitenkään poikkeuksellista F1-radoilla ole.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisiko ollut Silverstone 1998 se kun Schumacher sai sen rangaistuksen? Kyseessähän ei tietenkään ollut läpiajorangaistus vaan stop-and-go. En jaksa mistään lukea/tarkistaa, mutta ettei olisi mennyt siten, että Schumacher ajoi kärsimään rangaistusta ja ylitti sitten sen jälkeen varikolla maalilinjan. Näin ollen olisi teoriassa kärsinyt rangaistuksen ennen maalilinjan ylittämistä, koska stop-and-gossahan ei ollut kyse mistään varikon läpiajosta vaan siitä 10 sekunnin pysähdyksestä siellä.

Käsittääkseni Schumacher:

1) Ylitti "maaliviivan" varikosuoralla
2) "Kärsi rangaistuksensa". Maaliviiva sijaitsi siis ennen Ferrarin varikkoruutua

Tuossahan taisi käydä vielä niin, että vaikka McLarenin protesti ei mennyt läpi, niin kisan tuomaristolle annettiin tapauksen johdosta jälkikäteen kuitenkin kenkää. Ferrarin suosiminen on ajoittain mennyt ihan puhtaasti huumorin puolelle varsinkin jälkikäteen ajatellen.

Mainehan Miukumacherilta meni hyvin laajasti ainakin suomessa jo ennen ferrariaikoja törmäiltyään ensin Hillin ja sitten Villeneuvin kanssa päätöskilpailuissa.

Oma suosikkini näistä tötöilyistä lienee parkkeerausmänööveri aika-ajoissa keskelle Monacon loppusuoraa edeltävää mutkaa kuumalla kierroksella olleen Alonson tulpaksi. Kehtasi vielä väittää ajovirheeksi.
 
Viimeksi muokattu:

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
En ole vielä kovin pitkään formuloita seurannut, joten vaikea suorittaa sen syvällisempää vertailua Sennan ja kumppanien sekä nykykuskien välillä.

Omasta mielestäni Schumi oli hyvä kuljettaja, mutta tilastoja kaunistaa se, että Ferrari oli 2000-luvun ensimmäisellä puolikkaalla ylivoimaisin auto ja kun tallissa kaikki rakennettiin Schumin ympärille, niin se sai hänet näyttämään paremmalta mitä todellisuudessa oli. Mielestäni 2000-luvun parhaat kuljettajat ovat Schumi, Kimi ja Alonso. Järjestyksen kanssa mikään yhdistelmä ei olisi vääryys, mutta oma ykköseni on silti Kimi. Schumin paluun jälkeiset kolme huonoa kautta laskivat kyllä pisteitä. Vain 1 palkintosija kolmessa kaudessa ja joka kaudella hävisi tallikaverilleen, joka ei kuulu aivan ykkösten kärkeen. Kimi sen sijaan saavutti heti ensimmäisellä paluu kaudellaan 6 palkintosijaa, joista 1 voitto.

Räikkösellä taitaa muuten olla eniten kannattajia nyky F1 kuskeista. Hänen lähtönsä lienisi lähes kestämätön isku sarjalle, vai mitä Tifosi?

Ferrarin lähtö ykkösistä olisi siinä mielessä isku, että huipputalleja ei ole nytkään kovin montaa. Sarjan kiinnostavuuden/näkyvyyden kannalta varsin yhdentekevää lähteekö Ferrari, RB tai joku muu top5 tiimeistä. Onneksi kuitenkaan kukaan kärkitiimeistä ei ole näillä näkymin lähdössä vähään aikaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ferrarin lähtö ykkösistä olisi siinä mielessä isku, että huipputalleja ei ole nytkään kovin montaa. Sarjan kiinnostavuuden/näkyvyyden kannalta varsin yhdentekevää lähteekö Ferrari, RB tai joku muu top5 tiimeistä. Onneksi kuitenkaan kukaan kärkitiimeistä ei ole näillä näkymin lähdössä vähään aikaan.
Juurikin näin. Kaikki suurimmat tallit ja moottorivalmistajat kehittelevät jo V6-formuloita. Mitä järkeä kehittää uutta autoa jos ei meinaa sarjassa pysyä. Hondakin suunnittelee paluuta F1-sirkukseen moottorivalmistajan muodossa. Lähde: iltasanomat

Kyllähän tuo 1.6l moottoriuudistus saattaa todellakin auttaa pienempiä talleja pärjäämään. Lisäksi 1.6l moottorit ovat lähempänä nykyautoja, joten moni valmistaja varmasti alkaa kehittämään omia moottoreitaan, ettei tarvi ostaa isommilta talleilta kalliita koneita. Tällä hetkellähän mukana on 11 tallia ja 4 moottorivalmistajaa. Eli siis yli puolet talleista ostaa moottorinsa. Tällä hetkellä moottoreita valmistaa siis Ferrari, Mercedes, Renault ja Cosworth. Cosworthista vielä sen verran, että vain Marussia-Cosworth käyttää ko moottoria. Mrussia kyllä etsii uutta moottoritoimittajaa ensikaudeksi. Olisihan se kiva, että mahdollisimman moni käyttäisi omia moottoreitaan.

Oma näkemykseni kumminkin on, että ei sitä uutta sarjaa tosta vain laiteta pystyyn. Varsinkaan jo nykyisen rinnalle.

Ensi vuodeksi Fernando Alonsolla, Jenson Buttonilla, Lewis Hamiltonilla, Sergio Pérezilla, Charles Picellä ja Sebastian Vettelillä on sopimus kaudeksi 2014.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kävin wikpediasta lukemassa hieman kauden 2014 uudistuksista. Ensi kaudeksi tulossa mielenkiintoisia uudistuksia:

-2,4L:n V8:sta luopuminen ja siirtyminen 1,6L:n turboahdettuihin moottoreihin. Kierrokset rajoitettu 15.000rpm:ään. Moottorin pitää kestää 4000km edellisen 2000km sijaan.
-KERS häviää ja tilalle tulee TERS. KERS antoi kierrokselle 80HP:ta 6 sekunnin ajan, kun taas TERS antaa 161HP:ta 33 sekuntia per kierros.
-Turvallisuutta parannetaan madaltamalla auton nokkaa. Se ei saa olla korkeamalla kuin 185mm.
-Polttoainetta tulee tankkiin maksimissaan 100L, 30% vähemmän kuin nykyisellä kaudella.
-Pakoputket eivät saa osoittaa ylöspäin, jotta takasiivelle ei saada niin paljon downforcea kuin nykyisellään.

Toki sääntöjä tulee vielä lisää, mutta onhan tuossakin jo aika paljon muutoksia tämän päivän formuloihin. Saattaa voimasuhteet muuttua huomattavasti. Oliko jotain kulukattojakin suunniteltu?

Lisäksi kisakalenteri muuttuu jonkin verran. Saksassa Nürburgringin on taas vuoro antaa tilaa Hockenheimille. Myös Espaniassa Katalonian osakilpailu vaihtuu Valenciaan. Uutena tulee New Jersey ja Sochi. Japanin osakilpailua ei vielä listassa näkynyt. Bernie neuvottelee Mexicon paluusta ja onpa jotain puhetta ollut Thaimaankin kisasta.

Tiedän, aloin itsekin ihmettelemään, miksi näin alkukautena aloin edes kaivamaan tietoja. Taidan olla hullu.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Juurikin noiden muutoksien takia, uskoisin että MC Laren saattaa nopeastikin keskittyä jo 2014 kauteen. Button kokeneena sopeutuu helpostikin ajelemaan tämän kauden jämäpisteistä ja Perezillekin voi olla hyvä sisäänajokausi huipputalliin, kun ei ihan suurimpien paineiden kanssa joutune ajamaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Pistetään nyt linkkimuodossa muutama peruste. Tai tämä video riittää Alonso vs Hamilton Unkari -yuotube- Sitten selitykset päälle. Noin ei vain tehdä tallikaverille.

Juu tiedän kyllä minkä takia häntä pidetään mulkkuna mutta ihmettelin vain että miksi se on pakko lisätä niihin kommentteihin joissa myönnetään Alonson olevan huippukuski. Ihan kuin se olisi joku heikkouden osoitus ilman sitä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ainakin minä olen saanut sen kuvan että Räikkösen ajotaitoja täällä kotisuomessa rinnastettiin hänen
aika sulkeutuneeseen persoonaan. Mika Häkkinen oli kaikkien unelmavävy ja Kovalainen MC Laren sopimuksen saatuaan oli paljon "kivempi" ja samalla nopeampi kuin tuppisuu Räikkönen. Siitä osittain on jäänyt tuo tapa että vaikka pidän henkilöä mulkkuna en silti pidä häntä huonona kuljettajana.

Nyttemmin Kimi on saanut jopa Suomessa arvostusta.
 

Sambody

Jäsen
Näin minäkin asian näkisin. Pääpointti, että Reilundon luonne ei miellytä, mutta siltikin suurinosa(uskallan väittää) näkee kaiken paskan takana kuitenkin huiman kilpa-ajajan. Näin siis tehdään selväksi, että vaikka pitää Alonsoa paskana jätkänä niin ei pidä tätä surkeana kuskina.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mainehan Miukumacherilta meni hyvin laajasti ainakin suomessa jo ennen ferrariaikoja törmäiltyään ensin Hillin ja sitten Villeneuvin kanssa päätöskilpailuissa.
Kyllähän noista jälkimmäinen, eli Schumacherin uskomattoman raukkamainen ja ihanasti lopulta omaan nilkkaansa iskenyt kolarointi Villeneuven kanssa tapahtui Ferrarin ratissa.

Muutenkin, vaikka Ferrari olisikin nykyinen menestyjä ja yksi suosituimmista talleista, kaikki jotka olemme seuranneet lajia jo ennen Schumacherin ja Ferrarin yhteistä ylivoimaa muistamme varmasti myös ne ajat kun Ferrari oli perustalli siellä jossain ylemmässä keskikastissa.

Nyt viittaan juuri noihin aikoihin, kun Prost surkeaa autoaan haukkui ja sai kenkää, ja sitä seuranneita ihan yhtä vaisuja vuosia. Eihän punainen ori kovin korskea ja korvaamaton osa sirkusta ollut koko 1990-luvun ensimmäisellä puoliskolla Mansellin, Alesin ja Bergerin ajaessa vuosikausia alemmilla pistesijoilla ja satunnaisesti palkintopallille. Silloin sirkusta hallitsivat McLaren, Williams ja niiden jälkeen Benetton ennen tuota Schumin ja remmin siirtoa ja Ferrarin nousua.

Nuo vuodet kun muistaa, ja ottaa huomioon esim. Williamsin romahduksen menestysvuosiensa jälkeen, ei ole mitään syytä todellakaan nostaa Ferraria millekään omalle jalustalleen. Talli muiden joukossa, talli joka oman formulaseurantani eli karvan verran alle 25 vuoden aikana on ollut menestykseltään molemmissa päissä pakkaa eli ajoittain todella vaatimaton ja sittemmin jälleen todella menestyvä.

Tuo nimim. Tifosin palvonta tallia kohtaan tekee kieltämättä osasta viestejään varsin rasittavaa luettavaa, kun tuntuu että joka asiaa on kommentoitava Ferraria ylistävään sävyyn ja aina pitää nostaa Ferrari esiin pelkässä hyvässä vaikka väkisin. Kai sitä saa joskus omasta suosikistaan jotain moitittavaakin löytää, lue vaikka malliksi IFK:n osiota ja huomaa että fanittaminen ei ole sama asia kuin omiensa jatkuva ja varsin sokea kehuminen tilanteessa kuin tilanteessa. Kyllä oman suosikin virheetkin saa nähdä ja myöntää.
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tuo nimim. Tifosin palvonta tallia kohtaan tekee kieltämättä osasta viestejään varsin rasittavaa luettavaa, kun tuntuu että joka asiaa on kommentoitava Ferraria ylistävään sävyyn ja aina pitää nostaa Ferrari esiin pelkässä hyvässä vaikka väkisin. Kai sitä saa joskus omasta suosikistaan jotain moitittavaakin löytää, lue vaikka malliksi IFK:n osiota ja huomaa että fanittaminen ei ole sama asia kuin omiensa jatkuva ja varsin sokea kehuminen tilanteessa kuin tilanteessa. Kyllä oman suosikin virheetkin saa nähdä ja myöntää.

Luulisi nyt että Räikköstä palvovalla palstalla olisi tilaa muutamalle toisinajattelijalle. Enkä edelleenkään ymmärrä missä vaiheessa se on ollut "sokeaa"? Kun en myöntänyt että Formulat jatkaisivat normaalina jos Ferrari lähtisi?
 

Nick Neim

Jäsen
Luulisi nyt että Räikköstä palvovalla palstalla olisi tilaa muutamalle toisinajattelijalle. Enkä edelleenkään ymmärrä missä vaiheessa se on ollut "sokeaa"? Kun en myöntänyt että Formulat jatkaisivat normaalina jos Ferrari lähtisi?

Joo, mutta ei nääkään hurjapäät keskity joka toisessa lauseessa (ei edes joka toisessa viestissä) hehkuttamaan Kimiä ja Kimin ylivertaisia ajotaitoja ja Kimin ylivoimaista taktista silmää ja Kimin valloittavaa persoonaa ja Kimin hurmaavaa ex-vaimoa ja ja ja....

Äärimmäisen raskasta luettavaa, tämäkin ketju. Onneksi saatiin erilleen tuosta kausiketjusta.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Luulisi nyt että Räikköstä palvovalla palstalla olisi tilaa muutamalle toisinajattelijalle. Enkä edelleenkään ymmärrä missä vaiheessa se on ollut "sokeaa"? Kun en myöntänyt että Formulat jatkaisivat normaalina jos Ferrari lähtisi?

Kyllä sinun palvontasi Ferraria kohtaan, on omaa termiäsi käyttäen, moninkertaista meihin muihin verrattuna.Totta kai erilaiset mielipiteet on tervetulleita, mutta vastaanottoon vaikuttaa suuresti se tapa, jolla asiaansa tuo esille. Ethän sinä tietenkään huomaa kirjoitustyylisi lapsellisuutta ja "sokeutta", kun itse tuota puolisontaa suollat.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Luulisi nyt että Räikköstä palvovalla palstalla olisi tilaa muutamalle toisinajattelijalle. Enkä edelleenkään ymmärrä missä vaiheessa se on ollut "sokeaa"? Kun en myöntänyt että Formulat jatkaisivat normaalina jos Ferrari lähtisi?
Niin no jos nyt en sekoita sinua johonkin toiseen nimimerkkiin, niin muistaakseni olet joutunut aivan vastaavankaltaisiin väittelyihin ainakin Petri Vehasta ja Juventusta koskevissa asioissa. Voisi kuvitella, että jossain vaiheessa kenties laittaisi hälytyskellot soimaan oman keskustelutyylin suhteen. Ei varmasti kenellekään ole vastakkaisia mielipiteitä vastaan mitään, mutta jos kerta toisensa jälkeen ajautuu näihin "kaikki" vs sinä -väittelyihin niin joku saattaisi pohtia sitä tapaansa esittää ne mielipiteet.

Mutta kaikki toki tavallaan. Nykyään tuntuu yleisemminkin olevan valloillaan keskustelutyyli, jossa joku gada tai jackiemoon provoaa silmät ummessa, ja sitten kun muut sitä kritisoivat, niin vedotaan takaporttina värilaseihin. Kai se on joku muotijuttu.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Joo, mutta ei nääkään hurjapäät keskity joka toisessa lauseessa (ei edes joka toisessa viestissä) hehkuttamaan Kimiä ja Kimin ylivertaisia ajotaitoja ja Kimin ylivoimaista taktista silmää ja Kimin valloittavaa persoonaa ja Kimin hurmaavaa ex-vaimoa ja ja ja....

Äärimmäisen raskasta luettavaa, tämäkin ketju. Onneksi saatiin erilleen tuosta kausiketjusta.

Minulle väitettiin että formulat eivät kärsisi Ferrarin lähdöstä ja sanoin että aivan varmasti kärsisi ja Ferrari onnistuisi pistämään kilpailevan sarjan pystyyn ja saavan siihen lähtijöitä mukaan. Sitten sanoin vielä että Ferrarilla on moninkertainen määrä faneja muihin nähden ja sittemmin hillitsin sanomisiani moninkertaisen osalta. Se oli oma mielipiteeni. Ja nyt muka hehkutan joka viestissä Ferraria?

Kyllä sinun palvontasi Ferraria kohtaan, on omaa termiäsi käyttäen, moninkertaista meihin muihin verrattuna.Totta kai erilaiset mielipiteet on tervetulleita, mutta vastaanottoon vaikuttaa suuresti se tapa, jolla asiaansa tuo esille. Ethän sinä tietenkään huomaa kirjoitustyylisi lapsellisuutta ja "sokeutta", kun itse tuota puolisontaa suollat.

Sama vastaus sinulle. Kun ketju on täynnä Räikkösen "palvojia" ja vain yksi Ferrarin "palvoja" niin onko se nyt ihme että tämä yksi erottuu muista?

Niin no jos nyt en sekoita sinua johonkin toiseen nimimerkkiin, niin muistaakseni olet joutunut aivan vastaavankaltaisiin väittelyihin ainakin Petri Vehasta ja Juventusta koskevissa asioissa. Voisi kuvitella, että jossain vaiheessa kenties laittaisi hälytyskellot soimaan oman keskustelutyylin suhteen. Ei varmasti kenellekään ole vastakkaisia mielipiteitä vastaan mitään, mutta jos kerta toisensa jälkeen ajautuu näihin "kaikki" vs sinä -väittelyihin niin joku saattaisi pohtia sitä tapaansa esittää ne mielipiteet.

Mutta kaikki toki tavallaan. Nykyään tuntuu yleisemminkin olevan valloillaan keskustelutyyli, jossa joku gada tai jackiemoon provoaa silmät ummessa, ja sitten kun muut sitä kritisoivat, niin vedotaan takaporttina värilaseihin. Kai se on joku muotijuttu.

Vehas keskustelussa sohin kusiaispesää kun arvostelin Rinnettä(vai oliko Lehtosta, en muista) mm-kisoissa. Opin läksyni ja ei tule toistumaan. Ja mitään Juventus väittelyitä en kyllä muista. En tiedä onko tuo loppuosa tarkoitettu minulle mutta missä kohtaa olen provonnut?
 
Suosikkijoukkue
KK
Minulle väitettiin että formulat eivät kärsisi Ferrarin lähdöstä ja sanoin että aivan varmasti kärsisi ja Ferrari onnistuisi pistämään kilpailevan sarjan pystyyn ja saavan siihen lähtijöitä mukaan. Sitten sanoin vielä että Ferrarilla on moninkertainen määrä faneja muihin nähden ja sittemmin hillitsin sanomisiani moninkertaisen osalta. Se oli oma mielipiteeni. Ja nyt muka hehkutan joka viestissä Ferraria?

Tämä todellakin on VAIN sinun mielipiteesi. Ei edes Ferrari mieti tosissaan tuollaisia.


Sama vastaus sinulle. Kun ketju on täynnä Räikkösen "palvojia" ja vain yksi Ferrarin "palvoja" niin onko se nyt ihme että tämä yksi erottuu muista?
No ei todellakaan ole ihme. Katsoppa omia kirjoituksia. Jos joka viestissäsi mainitaan Ferrari tai Alonso niin kyllä se jo pikkuhiljaa ärsyttävää. Asia on tullut jo selväksi, olet Ferrari- ja Alonso-fani. Uskotaan.

Vehas keskustelussa sohin kusiaispesää kun arvostelin Rinnettä(vai oliko Lehtosta, en muista) mm-kisoissa. Opin läksyni ja ei tule toistumaan. Ja mitään Juventus väittelyitä en kyllä muista. En tiedä onko tuo loppuosa tarkoitettu minulle mutta missä kohtaa olen provonnut?
Hienoa, että pystyy myöntämään virheensä. Hienoa. Eiköhän taas pistetä loppu tälle uholle, kun alkaa näyttää todella selvältä mitä mieltä kukin on. Jos joku nyt kritisoi Ferraria tai Alonsoa niin miksi sinä provosoidut vastaamaan melkein samoilla argumenteilla? Asiasi on tullut jo muutaman kirjoituksen perusteella selväksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös