Yleinen F1-keskustelu

  • 366 818
  • 2 242

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Mick Schumacher nappasi F2-mestaruuden. Mielenkiinnolla ensi kauteen kun debytoi ykkösissä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mick Schumacher nappasi F2-mestaruuden. Mielenkiinnolla ensi kauteen kun debytoi ykkösissä.
Kaveri ajoi erittäin tasaisen kauden. Paljon podiumeja ja pari voittoa. Tasaisesti pisteitä oli avain onneen ja mies mestaruuden nappasi ja siirron ykkösiin, sinne suurimpaan ja kauneimpaan, ensi kaudeksi. Mielenkiintoista nähdä jatkaako Schumacher ykkösissäkin vanhalla kaavalla: ensimmäinen kausi on opettelua ja satunnaisia näyttöjä. Toisella kaudella sitten tulee tulosta.

Hauska myös nähdä pitkästä aikaa ykkösissä taistelukolmikko Räikkönen-Alonso-Schumacher. Uskomatonta, mutta totta.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omasta mielestäni kaikkien aikojen paras F1 -kausi oli 1985. Silloin voiton ottivat 8 kuskia ja 5 tallia. 4 ensimmäistä tallia oli 19 pisteen sisällä. Harvinaisen tasainen kausi. Mikään talli tai kukaan kuski ei ollut ylivoimanen vaan voimasuhteet vaihteli pitkin kautta. 20 kuskia kymmenestä tallista sai pisteitä kauden aikana. 7 kuskia viidestä tallista paalulla. 14 kuskia kahdeksasta tallista podiumilla.
 
Viimeksi muokattu:

EP34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Outis

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
En nyt tiä onko varteenotettava uutinen/juttu mutta Bottas on ottanut Instagramistaan pois mersuun liittyvän pois. Onko kenties saanut kenkää? Iltalehdessä oli juttua tästä.



Linkki uutiseen. Hoidetaan ne vähän erisivuille menevät linkit epävirallisemmin.
Varmaan kolmessa eri ketjussa käyty asiaa jo läpi, mutta Bottaksella ei ole siis ollut aikoihin mitään Mersuun viittaavaa tuolla. Mersun F1-tiimin omassa Instagram-profiilissa lukee "It's just an Instagram bio. Don't overthink it. ;P"

Ei se varmaan kenkää ole saanut.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmaan kolmessa eri ketjussa käyty asiaa jo läpi, mutta Bottaksella ei ole siis ollut aikoihin mitään Mersuun viittaavaa tuolla. Mersun F1-tiimin omassa Instagram-profiilissa lukee "It's just an Instagram bio. Don't overthink it. ;P"

Ei se varmaan kenkää ole saanut.

Tai sitten viimeisessä kisassa Hamilton ja Russell ajaa, Toto kommentoi että ettekö seuraa meidän IG jossa ilmoitettiin rivien välistä Bottaksen potkuista. Tämän jälkeen soittaa African ja ilmoittaa siirtyvänsä Ferrarille.

Toinen tylsempi vaihtoehto on että Bottas jatkaa.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Kannattaa klikata siitä Bottaksen biossa olevasta linkistä. Löytyy kaikki tiedot ja viittaukset Mersuun sieltä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Katselin vanhoja videoita ja rupesin miettimään, kuinka pienestä asiat voivat olla kiinni:

Jacques Villeneuve on vähän huonossa maineessa lyhyen kukintansa takia. Ura huipulla jäi lyhyeksi, koska mies lähti mukaan managerinsa Craig Pollockin BAR-projektiin. Vaikka Pollock ja Villeneuve onnistuivat tuhoamaan uransa talliprojektillaan, vaikutukset olivat massiiviset:

- JOS Villeneuve ei olisi mennyt BARille, hän olisi ajanut McLarenia 1999. Villeneuve olisi todennäköisesti laittanut Häkkisen tiukoille, koska Coulthardin prime alkoi oikeastaan vasta Häkkisen jo hieman hiivuttua (toki Davidillä oli paljon epäonnea) ja eritoten aika-ajoissa Jaska olisi kyennyt vastaamaan paremmin Häkkiselle. Mäkit olisivat hyvinkin saattaneet penailla myös kuskimestaruuden Ferrarille, ja olisiko Häkkinen jaksanut jatkaa Villeneuven kanssa? Kuten hyvin tiedetään, Häkkisen lopettaminen avasi tien eräälle Kimi Räikköselle. Vuosi aikaisemmin ja paikalla olisikin ajanut Nick Heidfeld. Samaan ratkaisuun olisi aivan hyvin voinut päätyä myös Villeneuve, jolle olisi edelleen ollut kysyntää.

- JOS Villeneuve olisi siirtynyt West McLaren-Mercedeksen leipiin, BARia ei olisi koskaan tullut. Tupakkamainonta oli siihen aikaan kuuma peruna, joten BARin aikaikkuna tuli joka tapauksesssa olemaan lyhyt. Edes Craig Pollockin puhujanlahjoilla ei olisi saatu BAT:ta pysymään sarjassa, jos autoja olisivat ajaneet Jos Verstappen ja Ricardo Zonta. Sen sijaan Pollock sai todistetusti puhuttua mukaan Hondan, joka lopulta osti tiimin myydäkseen sen eteenpäin Brawnille joka taas muodosti pohjan Mercedekselle. Hondalla oli jo ennen BARia suuria aikomuksia liittyä ykkösiin omalla tallillaan, mutta yhteistyökumppanin rooli vei alkuun voiton. Tällaista roolia Jordan ei ollut valmis tarjoamaan, joten Honda olisi joko pistänyt pystyyn oman tallin tai joutunut tyytymään moottorintoimittajan rooliin. Ilman Hondaa Brawnille ei olisi muodostunut yllättävän vahvaa perustaa ja voittaja-autoa, mistä Mercedes meni sekaisin ja päätti heti ostaa sen itselleen. Loppu on sitä kuuluisaa historiaa.

Ilman BARia ja sen lukuisia reinkarnaatioita, voidaan hyvällä syyllä olettaa, ettei ainakaan Jenson Buttonista olisi mitään maailmanmestaria, hyvä jos GP-voittajakaan, tullut. Nico sen sijaan olisi melkoisella varmuudella ajanut McLaren-Mersua jossain vaiheessa. McLaren-Mersukin saattaisi olla ihan asia katuautopuolella ja sitä kautta formuloissa, jos Ron olisi jostain löytänyt halukkuuden myydä. Tai bahrainilaiset tehneen ratkaisun Dennisin asemasta hänen puolestaan, kuten toteutuneessa historiassa tapahtui.

Tätähän voi jatkaa ikuisuuteen. Se formuloista tekeekin niin kiinnostavan, kun yksi kaksikko, tässä tapauksessa Villeneuve ja Pollock, tekivät jättimäisen palveluksen koko sarjalle, vaikka heidän itsensä kohdalla homma epäonnistuikin.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toisaalta Williams oli tuossa vaiheessa jo 90-luvun kehityskaarensa ehtoopuolella. Newey teki Williamsille parhaat autot erityisesti 1996 ja pääosin vielä 1997 kaudelle (kun auto suunniteltiin ja kehitettiin 1996 aikana) mutta varsinkin jälkimmäisellä kaudella muillakin oli jo voittaja-auto alla, ja Villeneuven oli pakko voittaa mestaruus 1997, koska tuskin olisi enää näköpiirissä ollut uutta mahdollisuutta Williamsilla. Taustalla Ferrari&Schumi keräsi höyryä kattilaan kovaa tahtia ja nopeus&luotettavuus parani, McLaren Mercedes sai autoa paremmaksi ja koneet varsinkin iskuun, sekä Newey siirtyi heille 1997 kaudeksi, muistan kun vielä teki kesken kauden Mäkille sen aikaisensa signature-etusiiven ja loppukaudestahan alkoi Mika ja David olla podium- ja paalupaikkavauhdissa. 1998 oli sitten jo molemmat tiimit menneet Williamsin ohi selkeästi ja ei Villeneuve mitään urotekoja sillä autolla enää tehnyt ja vauhdillisesti Frentzen haastoi jo hyvin.

Eli jos Newey olisi siirtynyt McLarenille jo aiemmin kuin 1997 kaudeksi, vaikka edeltävänä syksynä niin olisko Williamsin 1997 auton kehitys ollut niin hyvää, että olisi pärjännyt enää Schumille ja McLareneille? Tuskin ja täten Jaskan mestaruusmahdollisuus olisi mennyttä ja hänen uraa katsottaisiin täysin eri silmin. Haastoi Hillin, missasi hyvän mahdollisuuden mestaruuteen ja sitten keskikastiin...

Neweyn urasta on wikipediassa ihan hyvä kooste ja jos miettii tuota epäonnistunutta Jaguar-siirtoa 2001, mitähän perhovaikutuksia sen toteutumisella olisi ollutkaan? Siinä olisi ehkä Kiminkin ura ottanut erilaista suuntaa jos McLaren olisi hyytynyt täysin. Olisiko Red Bull noussut parhaaksi jo aiemmin (Jaguarista tuli Red Bull), Coulthard mahdollisesti voittanut siellä mestaruuden jne.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Frank Williams kylvi aika kätevästi tallinsa alamäen siemenet noina 90-luvun menestysvuosina, Newey olisi halunnut että hänenkin mielipiteensä olisi huomioitu kuskivalinnoissa ja Damon Hillin korvaaminen Frentzenillä 1997 oli viimeinen pisara Neweylle(lisäksi Newey halusi osakkuutta tallista, mutta Sir Frank vitkutteli asian kanssa). Mika Häkkinen paljasti myös osasyyn miksi meni lopulta McLarenille Williamsin sijaan, Häkkisen näkemyksen mukaan McLaren arvosti ja huomioi kuskejaan paremmin, kun Williamsilla kuskien kohtelua kuvasi ehkä hyvin Patrick Headin kommentti "drivers are like lightbulbs, we can always replace them.".
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Shikaanin F1 podcastin uusimmassa jaksossa vieraana Emma Kimiläinen. Suosittelen kyllä kuuntelemaan vaikka Kimiläinen ei henkilönä olisi hirveän tuttu tai kiinnostava niin löytyy kyllä todella mielenkiintoista tarinaa kuinka on joutunut naiskuskina ennakkoluulojen ja muiden metkujen kohteiksi. Kertoilee menneisyyden lisäksi myös nykyhetkestä W Seriesissä, sekä tulevaisuuden tavoitteista, kuten esimerkiksi Formula E:stä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Frank Williams kylvi aika kätevästi tallinsa alamäen siemenet noina 90-luvun menestysvuosina, Newey olisi halunnut että hänenkin mielipiteensä olisi huomioitu kuskivalinnoissa ja Damon Hillin korvaaminen Frentzenillä 1997 oli viimeinen pisara Neweylle(lisäksi Newey halusi osakkuutta tallista, mutta Sir Frank vitkutteli asian kanssa).
Vaikka Newey on nero autojen kanssa, mielestäni hänen merkitystään Williamsin tuhossa yliarvioidaan. Neweyn lähdettyä Williams-BMW sai McLarenin varsin nopeasti kiinni. Moni esimerkiksi unohtaa, kuinka lähelle Montoya pääsi mestaruutta. Williamshan meni luonnollisesti syyttämään paria konerikkoa mestaruuden menetyksestä, koska osapuolten välit olivat jo tuossa vaiheessa hyvin kireät.

BMW oli Williamsin viimeinen mahdollisuus menestyä. Yksityistiimien aika päättyi autonvalmistajien invaasioon, jossa myös Frank oli alkuun mukana. Harmillisesti Williamsilla ei ymmärretty, mitä BMW halusi siltä. Ei ollut enää realismia olettaa, että autonvalmistajat tyytyisivät moottorintoimittajan rooliin jättäen vetovastuun kilpailutoiminnasta tallille. Tähän Frank ystävänsä Headin kanssa ei suostunut ja "hyvin" kävi.

(Tosin BMW:kään ei ihan parhaimpia näyttöjä - kaikkea muuta - antanut oman talliprojektinsa kanssa osaamisestaan)
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
(Tosin BMW:kään ei ihan parhaimpia näyttöjä - kaikkea muuta - antanut oman talliprojektinsa kanssa osaamisestaan)
Hmm. Olen hieman eri mieltä. BMW tuli mukaan omalla tallillaan kaudeksi 2006. Kausi oli ok suorittamista keskikastissa vahvoilla pistesijoilla ja pari podiumia. Kaudeksi 2007 vauhti kasvoi selvästi ja BMW oli kolmanneksi nopein tiimi. Ferrari ja Mclaren edellä ja muut perässä. Väliinputoaja niin sanotusti. 2008 vauhti kasvoi jälleen selvästi. Vakiovieras podiumilla ja tiimin ensimmäinen voitto saavutettiin. Kubicaa ajateltiin jopa mustana hevosena mestaruuskamppailuun. 2009 meni sitten plörinäksi sääntömuutosten vuoksi, vaikka podium sielläkin tuli. Sitten meni pillit pussiin.

Ei mielestäni huonoa suorittamista bemarilta ollenkaan.Jos olis mukana pysyneet, niin uskoisin, että tiimi olisi kyennyt haastamaan mestaruudestakin todenteolla.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Hmm. Olen hieman eri mieltä.
Kirjoitin epäselvästi. BMW pärjäsi ihan hyvin sen vähää aikaa, mitä mukana oli. Kuitenkin se ihan tieten tahtoen sössi Kubican mestaruussauman 08, kun halusivat keskittyä seuraavan kauden sääntömuutoksiin ja auton kehitystyö lopetettiin. Pelkästään tällä liikkeellä tiimi menetti suuren mahdollisuutensa ja lopulta koko tulevaisuutensa. Uskoisin, että BMW:n tarinaa oltaisiin jatkettu, jos Kubica olisi tosissaan päästetty haastamaan.

BMW on ehkä vähän samanlainen kuin Peugeot aikanaan. Ei löytynyt uskallusta yrittää maaliin asti, vaikka tulokset olivatkin loppua lukuun ottamatta olleet rohkaisevia. Toyotaa morkataan - ja aiheesta - paljon, mutta se sentään yritti pitkään.

Se miksi en Bemarista ihan hirveästi tykännyt, johtuu Williams-ajoista. Kyllä, Frank Williams ja Patrick Head olivat jo tuolloin mennessä eläneitä fossiileita. Williams kuitenkin suunnitteli hyviä autojakin, ja silti BMW uskoi moottorinsa olleen kaiken hyvän takana. Ei se moottori lopulta riittänytkään, kun 09 baijerilaisten piti olla valovuoden muiden edellä (hehän esittelivät oikein konspetiauton uhotakseen).
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Toisaalta Williams oli tuossa vaiheessa jo 90-luvun kehityskaarensa ehtoopuolella. Newey teki Williamsille parhaat autot erityisesti 1996 ja pääosin vielä 1997 kaudelle (kun auto suunniteltiin ja kehitettiin 1996 aikana) mutta varsinkin jälkimmäisellä kaudella muillakin oli jo voittaja-auto alla, ja Villeneuven oli pakko voittaa mestaruus 1997, koska tuskin olisi enää näköpiirissä ollut uutta mahdollisuutta Williamsilla. Taustalla Ferrari&Schumi keräsi höyryä kattilaan kovaa tahtia ja nopeus&luotettavuus parani, McLaren Mercedes sai autoa paremmaksi ja koneet varsinkin iskuun, sekä Newey siirtyi heille 1997 kaudeksi, muistan kun vielä teki kesken kauden Mäkille sen aikaisensa signature-etusiiven ja loppukaudestahan alkoi Mika ja David olla podium- ja paalupaikkavauhdissa. 1998 oli sitten jo molemmat tiimit menneet Williamsin ohi selkeästi ja ei Villeneuve mitään urotekoja sillä autolla enää tehnyt ja vauhdillisesti Frentzen haastoi jo hyvin.

Eli jos Newey olisi siirtynyt McLarenille jo aiemmin kuin 1997 kaudeksi, vaikka edeltävänä syksynä niin olisko Williamsin 1997 auton kehitys ollut niin hyvää, että olisi pärjännyt enää Schumille ja McLareneille? Tuskin ja täten Jaskan mestaruusmahdollisuus olisi mennyttä ja hänen uraa katsottaisiin täysin eri silmin. Haastoi Hillin, missasi hyvän mahdollisuuden mestaruuteen ja sitten keskikastiin...

Tuosta yllä olevasta olen hyvin pitkälti samaa mieltä, mutta Williamsin etuna oli tuolloin 96-97 se, että Benettonin alamäki alkoi samalla, kun Schumacherin mukana Ferrarille siirtyi myös suunnittelutiimi (Brawn ja Byrne), joka ei vielä tuohon vuoden 1996 autoon ehtinyt kauheasti tehdä. Sehän oli nopea auto, mutta hankala ajettavuudelta; Schumi pystyi paikkaamaan hanskalla, mutta Irvinen, joka oli kuitenkin varsin mainio kuski, paras tulos oli yksi kolmossija, muuten taisteli pisteille pääsystä.

Lisäksi Williamsin (ja myös Benettonin) ongelmia kauden 1997 jälkeen lisäsi Renaultin vetäytyminen sarjasta. En ole kovin tarkkaan perillä noista Renaultin 90-luvun moottorikuvioiden yksityiskohdista, mutta käsittääkseni niiden kehitys oli melko pitkälti Mecachrome-nimisen yksityisen pajan käsissä ja Renaultilta tuli rahoitus. Kun tuo vetäytyminen sitten tapahtui, niin Mecachromella ei ollut enää mahdollisuutta kehittää moottoria samalla tavalla kaudelle 1998, ja seuraavalle kaudelle nuo siirtyivät Flavio Briatoren omistaman Supertecin kehitettäväksi.

Tuo vuoden 1998 Williams oli kyllä suuri pettymys verrattuna aiempiin pisteiden valossa, mutta sitä voi pohtia, kuinka suuri osa siitä johtui Ferrarin ja McLarenin hyvyydestä? Ainut tuolla kaudella noiden kahden tallin ulkopuolelta voittanut oli Damon Hill Jordanilla Spassa, jota ei voi oikein käyttää vertailuun aiempiin vuosiin, eikä palkintopallillekaan ollut kovin useasti muilla asiaa, kun 9/16 palkintopalli koostui pelkästään Ferrareista ja McLareneista. Tuskin Renaultin vetäytyminen aiheutti niin suurta vahinkoa, että Williamssilla olisi päästy mestaruudesta haastamaan, mutta jonkinlainen vaikutus sillä kuitenkin oli,


Neweyn urasta on wikipediassa ihan hyvä kooste ja jos miettii tuota epäonnistunutta Jaguar-siirtoa 2001, mitähän perhovaikutuksia sen toteutumisella olisi ollutkaan? Siinä olisi ehkä Kiminkin ura ottanut erilaista suuntaa jos McLaren olisi hyytynyt täysin. Olisiko Red Bull noussut parhaaksi jo aiemmin (Jaguarista tuli Red Bull), Coulthard mahdollisesti voittanut siellä mestaruuden jne.

Jaguarhan myytiin Red Bullille, koska Ford ei nähnyt sitä enää kannattavaksi toiminnaksi menestyksen puutteen takia. Mikäli Newey olisi siirtynyt Jaguarille ja menestyminen olisi ollut parempaa, niin tuskin sitä olisi myyty, ainakaan tuolloin 2004. 2008 kriisin jälkeen lähes varmasti olisi myyty eteenpäin, tai jos ei ostajaa löydy, niin sitten vaan pillit pussiin. Red Bullhan olisi varmaankin silti mukana sarjassa, joko Jordanin tai Minardin tilalla (molemmathan myytiin kaudelle 2006).

Olisi mielenkiintoista nähdä, miten tuo 2000-luvun puoliväli olisi näyttänyt tuossa skenaariossa. Olisiko Jaguar ja McLaren vaihtaneet paikkaa, vai olisiko Jaguarista tullut neljäs haastaja Ferrarin, McLarenin ja Williamssin rinnalle?
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko kukaan muu katsonut C Morelta löytyvää seitsenosaista Race to Perfection -dokumenttisarjaa? Sain tänään katsottua sarjan kokonaisuudessaan loppuun.

Parissa ensimmäisessä jaksossa, jotka keskittyivät lähinnä sarjan historian läpileikkaukseen, ärsytti brittipainotteisuus. Sarjahan on siis Sky Sportin tuotoksia, ja haastateltavat henkilöt painottuvat pääosin britteihin. Positiivisena puolena voi kuitenkin todeta, että siinä tuli mielenkiintoisessa muodossa historiaa varsinkin 50-luvulta 80-luvulle, eli niille aloille joilta ei ole omakohtaista kokemusta ensimmäisten nähtyjen kisojen ollessa ysäriltä.

Voin suositella kaikille F1-sarjan historiasta kiinnostuneille. Antaa perspektiiviä tähän ikuiseen kaikkien aikojen paras kuski tai talli keskusteluun. Melkein kaikkien mieleenpainuvimpia asioita oli tarinat entisaikojen tallien arjesta, kuten vaikka Brabhamin synnystä ja sen noususta mestaruuksiin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Laitetaan tänne.
Eli John Hogan, mies joka toimi vuosikymmenet Marlboron edustajana F1:ssä kupsahti COVIDiin.
Vaikka puhutaankin pahan tupakkiteollisuuden edustajasta, niin Hogan on muistettava myös siitä että hänellä oli iso rooli monen kuljettajan(esim Häkkinen, Senna, Lauda) uraa koskien.
John Hoganin kohdalla ei puhuta pelkästään F1-mainonnan kannalta tärkeästä hahmosta, vaan Hoganin työllä on merkittävä vaikutus koko mainosmaailmaan. Moni mainonnan ammattilainen saa kiittää Hogania (ja röökifirmojen oveluutta) työpaikastaan.

Tupakointi on tottakai vaarallista enkä sen mainontaa kaipaa, mutta moottoriurheilulle mainosrahan päättyminen oli jopa kuolinisku. Tupakkayhtiöiden, kuten Uuhis mainitseekin, tuki tasasi pelikenttää ja antoi pienemmille toimijoille mahdollisuuden toimia. Henri Toivonen, Tommi Mäkinen, Mika Häkkinen, Mika Salo, JJ Lehto, Leo Kinnunen, Jarno Saarinen... Kaikkien näiden ura olisi ollut olennaisesti vaikeampi tai katkennut alkuunsa ilman erityisesti Marlboron rahaa. Kansainvälisesti se lista onkin sitten ihan älytön, oliko Marlborolla hurjimmillaan seitsemässä eri tallissa mainoksia? Monta niitä ainakin oli.

Harmi ettei korvaajaa rahoitukselle ole löytynyt. Ellei sitten lasketa miljardöörejä (joita toki aina on ollut) poikineen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Harmi ettei korvaajaa rahoitukselle ole löytynyt. Ellei sitten lasketa miljardöörejä (joita toki aina on ollut) poikineen.

Energiajuomat on aika hyvä sponssi ollut röökin jälkeen, ja siitä uumoiltiin aikoinaan ~15v sitten että voisi nousta jopa korvaamaan tupakkarahat mutta ei ole oikein lähtenyt lentoon samassa laajuudessa. Tai varmaan käytetty raha on samalla tasolla, tai jopa isompaakin (en jaksa kaivella ja vertailla nykyrahassa), mutta jos tupakkaraha meni aika tasaisesti useaan taskuun ja pienilläkin talleilla oli hyviä sponsseja, niin energiajuomien kohdalla laitetaan all in vain pariin kohteeseen. Ja syykin on enemmän siinä, että on vain pari isoa peluria, jotka sitten sponssailee luonnollisesti omiaan. Tupakkavuosina oli sentään useita brändejä sponsoroimassa, joten niistä riitti vähän jokaiselle. Sinällään sääli, ettei löydy samanlaista isoa sponsoritoimintaa, koska niillä rahoitetaan paljon teknistäkin kehitystä, josta höydytään siviilipuolellakin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Mielenkiintoinen JJ:n vierailu Jean Mancini -podcastissä. Järvilehto on hyvä haastateltava ja osaa avata kokonaisuuksia selkeästi. Vähän ulallahan nuo podcastin isännät ovat, mutta eipä tuo mikään urheiluaiheinen podcast olekaan, vaan tuo laajasti eri alojen osaajia esiin. En tosin muita jaksoja ole kuunnellut, Tami näköjään ollut vieraana, sen voisi kuunnellakin.

Jutut Onyxin tallista JJ:n tuokion parasta antia, en tiennytkään kyseessä olleen verrattain varakas F1-talli. Enemmän olisi saanut olla juttua muista luokista, vaikka toki ovatkin jo enemmän hardcore-porukan hommaa.

Veikkaan muuten Järvilehdon palaavan F1-koppiin Viasatin ottaessa lähetykset kontolleen.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Veikkaan muuten Järvilehdon palaavan F1-koppiin Viasatin ottaessa lähetykset kontolleen.
Tämä olisi mahtavaa. Pidin JJ Lehtoa erinomaisena kommentaattorina, kun aikoinaan maikkarilla oli. Toimi vieläpä Saaren kanssa varsin hyvin aikanaan. Jotenkin miellyttävän kuuloinen äänikin hänellä oli, sopi ainakin silloin lähetyksiin kuin nenä päähän. Toki miten sitten nykyään menisi, niin paha sanoa, mutta ehdottomasti olisi Viasatille kokeilemisen arvoinen kaveri.

Mielenkiinnolla ylipäänsä odotan Viasatin kiinnityksiä formulapuolelle selostamoa ja studiota myöten. Erityisesti tuossa studion puolella olisi mun mielestä parannettavaa. Selostamon puolelta ainakin jatkoon sopisi kyllä kaikki nykyisetkin kommentattorit eli Vilander, Oikarinen ja Salo (jostain syystä miehen tyyli iskee itseeni). Aaro Vainio voisi myös toimia, saisi kyllä hieman vapauttaa persoonaansa, nyt on kuin olisi heinäseipään niellyt. Tietotaitoa kuitenkin löytyy ihan hyvin ja saisi tuotua virkistävää näkökulmaa lähetykseen ollessaan selkeästi eri sukupolven kavereita.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Toki miten sitten nykyään menisi, niin paha sanoa, mutta ehdottomasti olisi Viasatille kokeilemisen arvoinen kaveri.
Ainakin Iltalehden pätkien perusteella Järvilehto on edelleen hyvässä vireessä. Kokemusta Viasatilta löytyy IndyCareista, joten pitäisin selvänä ykkössuosikkina. Olisiko Juusela sitten selostaja, etenkin kun MM-jääkiekko siirtyy sinne?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin Iltalehden pätkien perusteella Järvilehto on edelleen hyvässä vireessä. Kokemusta Viasatilta löytyy IndyCareista, joten pitäisin selvänä ykkössuosikkina. Olisiko Juusela sitten selostaja, etenkin kun MM-jääkiekko siirtyy sinne?

Jotenkin ainakin itseä alkanut ärsyttää Juusela-Salo kombo maikkarilla joten melkein toivoisi että voisi selostajakin vaihtua ja ei haittaisi kyllä Järvilehto yhtään myöskään. Toki ehkä parhaimman annin saisi jos tuo olisi vaihtuvana sillä onhan Salollakin omat plussat kuitenkin kun tuomarina on välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös