Kyllähän tuo Hamiltonin 7.mestaruus aika sanattomaksi vetää sillä en olisi uskonut tuota Schumacherin ennätystä ihan heti rikottavan. Ei todellakaan kuulu omiin suosikkeihin gridillä. Suurin syy tähän ovat nuo herran edesottamukset ja tekemiset radan ulkopuolella. Milloin puhuu, ettei halua tehdä sopimusta koronan vuoksi yms. diibasaabaa. Sitten otetaan uusia kilpailuja hiekkamaihin eikä mitään negatiivista kommenttia. Vettelhän tuosta Saudi-Arabiasta jo sanoi, että F1 tarvitsee rahaa ja sieltähän sitä rahaa tulee.
Toisaalta kyllähän Hamilton on aivan jäätävän kova kuljettaja. Onhan se mersu hyvä auto, mutta nähtiinhän se eilenkin (Bottaksen toiemsta) ettei se nyt ihan helppoa ollut noissa olosisa Mersulla ajaa. Aina voidaan selitellä myös Hamiltonin suosimisella esim. Imolan VSC, mutta tuskinpa tästä oikeasti on kyse. Hamilton tulee varmasti jakamaan mielipiteitä yhtä paljon kuin muutkin huippu/superkuskit, joita on pidetty aikansa parhaimpina.
Hamiltonin ennätyksiä kun miettii niin hän on voittanut 35%:ia kisoista joihin on osallistunut, paalupaikalta lähtenyt 37%:ssa ja eturivistä 60 %:ssa kilpailuista. Podiumilla ollut 61 %:ssa kilpailuista joissa ajanut. Hänellä on myös eniten voittoja eri GP-radoilta. Hyvä auto ollut käytössä joo, mutta Hamiltonilla on myös eniten voittoja kaudelta, jolloin ei voittanut maailmanmestaruutta.
Verstappen ei kyllä vielä omasta mielestä ole kypsä mestariksi noiden yliyritysten vuoksi, samaa voi osittain sanoa myös Leclercistä. Todennäköisesti kuitenkin jompikumpi näistä ottaa tuon Hamiltonin paikan, kunhan tämä tuosta lopettaa huikean uransa. Hamiltonilla olisi tosiaan vielä useampia vuosia jäljellä, joten saa nähdä kuinka monta mestaruutta herran kaapista vielä löytyy uran päätyttyä.
Itse pidän Schumia kaikkien aikojen parhaana. Tämä osittain siitä syystä, että Schumin huippuvuodet ajoittuvat aikaan, jolloin itse aloin formuloita enemmän seuraamaan. Kartingia tuli harrastettua ja ajettua Ferrarin punaisella autolla. Itse olen siis voimakkaasti aina ollut Ferrarin miehiä ja olen todennäköisesti jatkossakin. Ymmärrän myös näkökannat muista sillä itsehän en ole nähnyt Sennan koskaan ajavan kilpaa, joten miten voisin tätä verrata nykykuljettajiin? Samoin nyt Hamiltonin aikana F1:iä seruaamaan alkaneet todennäköisemminp itävät Hamiltonia kaikkien aikojen parhaana kuin esim. Sennaa tai Schumacheria.
Kuten jo alussa mainitsin, niin en olisi uskonut noita Schumin ennätyksiä noin vain uusittavan, mutta myös Schumacher itse sanoi että ennätykset on tehty rikottaviksi. Näin siinä on sitten vain kuitenkin päässyt käymään. Hamilton on, kuten oli Schumacherkin, oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Hamiltonilla on kaikki mahdollisuudet nousta ykköseksi Schumacherin ohi ajamalla vielä vuoden mersulla ennen sääntöuudistuksia. Uskonkin, että Hamilton jatkaa vielä ensi vuonna mersulla. Tämän jälkeen sitten lopettaa, mikäli ei usko Mersun dominoinnin jatkuvan.