Yleinen F1-keskustelu

  • 366 849
  • 2 242

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
James Hunt oli myös omanlaisensa hahmo. Surtees kyllä kova ja miksei Nigel myös. Ja Jochen Rindt olisi saattanut saada paljon enemmänkin aikaan jos ei olisi kuollut.
Tää Rindt on kyllä kova haku. En toki kovinkaan tarkkaa tuota alkuaikojen historiaa tunne, mutta ainoa postuumisti maailmanmestaruuden voittanut kaveri. Voittoja kuitenkin kyseiseltä kaudelta kertyi hyvin, joten kuka tietää mitä tulevaisuudessa olisi tapahtunut.

Rindtin lisäksi Mansell, Button, Nico Rosberg ja Kimi ovat korkealla myös. Kimi toki sinivalkoisin lasein tarkasteltuna, mutta noin muutenkin. Jotenkin tuntuu, että kaveri oli prime aikanaan väärään aikaan väärässä paikassa. Nico puolestaan oli kovempi kaveri kuin ajateltiinkaan. Haastoi Lewiksen ja kovaa haastoikin ja sen takia lopetti uransakin, kun ei enää moista jaksanut. Button puolestaan on vähän outo valinta, mutta kaveri oli kyllä mestari haistelemaan olosuhteita. Aina vahvoilla kun keli oli hankala, joten kunnioitusta tältä suunnalta tulee. Mansellilla tilastot on kohdillaan ja tuurilla ei noin montaa kisaa voiteta. Kova kaveri ja mestaruutensa, jonka ansaitsi, sai lopulta täysin ylivoimaisella kalustolla tiimikaverin ollessa luokkaa Kovalainen.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Heitän kuvioon Alan Jonesin.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kyllähän tuo Hamiltonin 7.mestaruus aika sanattomaksi vetää sillä en olisi uskonut tuota Schumacherin ennätystä ihan heti rikottavan. Ei todellakaan kuulu omiin suosikkeihin gridillä. Suurin syy tähän ovat nuo herran edesottamukset ja tekemiset radan ulkopuolella. Milloin puhuu, ettei halua tehdä sopimusta koronan vuoksi yms. diibasaabaa. Sitten otetaan uusia kilpailuja hiekkamaihin eikä mitään negatiivista kommenttia. Vettelhän tuosta Saudi-Arabiasta jo sanoi, että F1 tarvitsee rahaa ja sieltähän sitä rahaa tulee.

Toisaalta kyllähän Hamilton on aivan jäätävän kova kuljettaja. Onhan se mersu hyvä auto, mutta nähtiinhän se eilenkin (Bottaksen toiemsta) ettei se nyt ihan helppoa ollut noissa olosisa Mersulla ajaa. Aina voidaan selitellä myös Hamiltonin suosimisella esim. Imolan VSC, mutta tuskinpa tästä oikeasti on kyse. Hamilton tulee varmasti jakamaan mielipiteitä yhtä paljon kuin muutkin huippu/superkuskit, joita on pidetty aikansa parhaimpina.

Hamiltonin ennätyksiä kun miettii niin hän on voittanut 35%:ia kisoista joihin on osallistunut, paalupaikalta lähtenyt 37%:ssa ja eturivistä 60 %:ssa kilpailuista. Podiumilla ollut 61 %:ssa kilpailuista joissa ajanut. Hänellä on myös eniten voittoja eri GP-radoilta. Hyvä auto ollut käytössä joo, mutta Hamiltonilla on myös eniten voittoja kaudelta, jolloin ei voittanut maailmanmestaruutta.

Verstappen ei kyllä vielä omasta mielestä ole kypsä mestariksi noiden yliyritysten vuoksi, samaa voi osittain sanoa myös Leclercistä. Todennäköisesti kuitenkin jompikumpi näistä ottaa tuon Hamiltonin paikan, kunhan tämä tuosta lopettaa huikean uransa. Hamiltonilla olisi tosiaan vielä useampia vuosia jäljellä, joten saa nähdä kuinka monta mestaruutta herran kaapista vielä löytyy uran päätyttyä.

Itse pidän Schumia kaikkien aikojen parhaana. Tämä osittain siitä syystä, että Schumin huippuvuodet ajoittuvat aikaan, jolloin itse aloin formuloita enemmän seuraamaan. Kartingia tuli harrastettua ja ajettua Ferrarin punaisella autolla. Itse olen siis voimakkaasti aina ollut Ferrarin miehiä ja olen todennäköisesti jatkossakin. Ymmärrän myös näkökannat muista sillä itsehän en ole nähnyt Sennan koskaan ajavan kilpaa, joten miten voisin tätä verrata nykykuljettajiin? Samoin nyt Hamiltonin aikana F1:iä seruaamaan alkaneet todennäköisemminp itävät Hamiltonia kaikkien aikojen parhaana kuin esim. Sennaa tai Schumacheria.

Kuten jo alussa mainitsin, niin en olisi uskonut noita Schumin ennätyksiä noin vain uusittavan, mutta myös Schumacher itse sanoi että ennätykset on tehty rikottaviksi. Näin siinä on sitten vain kuitenkin päässyt käymään. Hamilton on, kuten oli Schumacherkin, oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Hamiltonilla on kaikki mahdollisuudet nousta ykköseksi Schumacherin ohi ajamalla vielä vuoden mersulla ennen sääntöuudistuksia. Uskonkin, että Hamilton jatkaa vielä ensi vuonna mersulla. Tämän jälkeen sitten lopettaa, mikäli ei usko Mersun dominoinnin jatkuvan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sitten otetaan uusia kilpailuja hiekkamaihin eikä mitään negatiivista kommenttia.

Toisaalta sanoihan se tossa Turkin podiumilla juuri, että ihmisoikeustilanteet monissa maissa joissa sirkus käy eivät ole hyviä (ja hienosti viittasi kädellä radalle, ikäänkuin Turkkiakin tarkoittaen - vaikka varmasti tämän virallisesti kieltää) ja haluaisi auttaa parantamaan niitä jotenkin.

Onhan se vähän tuolla sellainen jutska, että kukaan ei uskalla purra kättä joka ruokkii. Hamiltonilla sarjan suosituimpana, näkyvimpänä ja menestyneimpänä kuskina olisi mahdollisuudet ottaa oikeasti kantaa, mutta en tiedä onko lopullista rohkeutta siihen vielä.
 

OLLI58

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä Hamilton ainakin minun all time greats-listallani on aika korkealla. Tosin vaikeahan näitä on verrata keskenään, ajat on niin erilaiset. Jos katsotaan vaikka ihan F1:n alusta asti, miten nyt sitten vertaat hämistä Fangioon, Clarkiin ja näihin muihin ykköskorin kuskeihin.
Schumi kuuluu kyllä saavutustensa osalta ihan kärkeen, mutta kaverin luonne laskee pisteitä minun asteikollani.
Hämis on jostain lapsellisesta kitinästään huolimatta melko reilu kuski, Schumille oli voitto tärkeintä vaikka se olisi merkinnyt kilpakaverin klikkaamista ulos kisasta.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Toisaalta sanoihan se tossa Turkin podiumilla juuri, että ihmisoikeustilanteet monissa maissa joissa sirkus käy eivät ole hyviä (ja hienosti viittasi kädellä radalle, ikäänkuin Turkkiakin tarkoittaen - vaikka varmasti tämän virallisesti kieltää) ja haluaisi auttaa parantamaan niitä jotenkin.

Onhan se vähän tuolla sellainen jutska, että kukaan ei uskalla purra kättä joka ruokkii. Hamiltonilla sarjan suosituimpana, näkyvimpänä ja menestyneimpänä kuskina olisi mahdollisuudet ottaa oikeasti kantaa, mutta en tiedä onko lopullista rohkeutta siihen vielä.

Okei. En itse tuota Turkin palkinnonjakoa katsonut niin mennyt ohi. Yritin googlettaa löytyisikö lausuntoa, mutten löytänyt niin siks kirjoitin noin kuin kirjoitin.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällainen kyssäri tähän väliin, että kummassa kisassa oli kovempi/parempi/nopeampi jne. kolmikko palkintokorokkeella, Espanja 1993 vai Kanada 2013?
 

Liitteet

  • Spain 1993 Podium.jpg
    Spain 1993 Podium.jpg
    125,8 KB · kertaa luettu: 319
  • Canada 2013 Podium.jpg
    Canada 2013 Podium.jpg
    152,2 KB · kertaa luettu: 315

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tällainen kyssäri tähän väliin, että kummassa kisassa oli kovempi/parempi/nopeampi jne. kolmikko palkintokorokkeella, Espanja 1993 vai Kanada 2013?

Vaikea kysymys kyllä. Käännyn nostalgian voimin -93:een, sillä neljästä mestaruudesta huolimatta en pidä Vetteliä ihan samantasoisena kuskina kuin Alonsoa, Hamiltonista puhumattakaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hamiltonilla mielellään näkisi vielä että jatkaisi uraansa jossain toisessa tallissa, esim. Ferrarilla ensikauden jälkeen ja sieltä mestaruus kotiin niin eipä sitä tarvitsisi miettiä paljon jos miettii kuuluko lajin parhaimpien kuskien joukkoon.

Toivoisi ainakin että olisi jotain liikehdintää kuskimarkkinoilla ettei käy niin että Hamilton tekisi jonkun 50 miljoonan 3 vuotisen sopimuksen mersulle ja sitten lopeta 10 mestaruuden jälkeen uransa.
 
Viimeksi muokattu:

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Kimi toki sinivalkoisin lasein tarkasteltuna, mutta noin muutenkin. Jotenkin tunuu, että kaveri oli prime aikanaan väärään aikaan väärässä paikassa.

Jep. Kimi on kyllä yksi parhaista näistä yksinkertaisista mestareista. On yksi kaikkien aikojen parhaista muutenkin. Siihen ei tarvitse edes värilaseja. McLaren vuosinaan oli tosiaan vähän niinkuin väärään aikaan väärässä paikassa, niin kuin sanoit. Jos McLaren olisi ollut 2002-2006 aikoina luotettavampi, niin kyllähän Kimillä olisi mestaruuksia sen 2-3 kpl nykyisen yhden sijaan. Toki yhteenkin saa olla tyytyväinen. Mestaruuden voittaminen ei ole koskaan helppoa, ellei ole täysin ylivoimainen auto alla.

Button puolestaan on vähän outo valinta, mutta kaveri oli kyllä mestari haistelemaan olosuhteita. Aina vahvoilla kun keli oli hankala, joten kunnioitusta tältä suunnalta tulee.

En sanoisi Buttonia oudoksi valinnaksi. Oli aikanaan lupaava kuski. Kesti vain aikansa, että pääsi oikeaan autoon. Toki 2009 puhuttiin, että "tuuri mestaruus" yms. Mutta siirto McLarenille Hamiltonin tallikaveriksi vahvisti sen, että kyseessä on oikeasti hyvä kuljettaja. Oli todella tasaista vääntöä Hamiltonin kanssa ja voitti pisteissä kaudella 2011. Siihen ei moni ole pystynyt. Mä pidän Buttonia sellaisena "köyhän miehen Alain Prostina." Molemmat olivat hyvin taktisia kuljettajia, ajoivat viisaasti.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Jep. Kimi on kyllä yksi parhaista näistä yksinkertaisista mestareista. On yksi kaikkien aikojen parhaista muutenkin. Siihen ei tarvitse edes värilaseja. McLaren vuosinaan oli tosiaan vähän niinkuin väärään aikaan väärässä paikassa, niin kuin sanoit. Jos McLaren olisi ollut 2002-2006 aikoina luotettavampi, niin kyllähän Kimillä olisi mestaruuksia sen 2-3 kpl nykyisen yhden sijaan. Toki yhteenkin saa olla tyytyväinen. Mestaruuden voittaminen ei ole koskaan helppoa, ellei ole täysin ylivoimainen auto alla.



En sanoisi Buttonia oudoksi valinnaksi. Oli aikanaan lupaava kuski. Kesti vain aikansa, että pääsi oikeaan autoon. Toki 2009 puhuttiin, että "tuuri mestaruus" yms. Mutta siirto McLarenille Hamiltonin tallikaveriksi vahvisti sen, että kyseessä on oikeasti hyvä kuljettaja. Oli todella tasaista vääntöä Hamiltonin kanssa ja voitti pisteissä kaudella 2011. Siihen ei moni ole pystynyt. Mä pidän Buttonia sellaisena "köyhän miehen Alain Prostina." Molemmat olivat hyvin taktisia kuljettajia, ajoivat viisaasti.

Jännä juttu, Steve Robertson kuvaili Buttonin ajotyyliä prostmaiseksi ja Kimiä agressiiviseksi häkkismäiseksi. Tämä noihin aikoihin kun Kimi testasi Sauberia ensi kertaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En sanoisi Buttonia oudoksi valinnaksi. Oli aikanaan lupaava kuski. Kesti vain aikansa, että pääsi oikeaan autoon. Toki 2009 puhuttiin, että "tuuri mestaruus" yms.
Paremmin tuota 2009 mestaruutta kuvaisi sana ylivoimainen mistä kiitos Ross Brawnille ja tiimilleen. Outo sanoa tuurilla jos kyse on ylivoimasta, sama kuin sanoisi Hamiltonin kohdalla että aika monta tuurimestaruutta putkeen.
Kyllähän paremin jää mieleen tiukat taistelut, kuten vaikkapa kun Nico sai kammettua sen yhden mestaruuden itselleen ja siten nosti itsensä kuskihierarkiassa korkealle mestareiden joukkoon ja kauas jää taakse vaikkapa Bottas.

Button oli laadukas kuljettaja, tykkäsin tyylistä, ei hermoillut. Oli jopa liiankin rento joissain otteissaan mutta lienee vain hänen tyylinsä maksimoida mahdollinen tulos, pelata ehkä varmankin päälle että tulee pisteet, eikä esimerkiksi noussut valokeilaan tiukoilla taisteluillaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Buttonin mestaruudessa on hyvä muistaa se, että vaikka tuli ylivoimaisella autolla niin Barrichello oli tallikaverina todella lähellä voittaa mestaruuden tuolla kaudella. Tasaisen varma, sitähän Button aina oli, ei niinkään häikäisevä tähti.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Buttonin mestaruudessa on hyvä muistaa se, että vaikka tuli ylivoimaisella autolla niin Barrichello oli tallikaverina todella lähellä voittaa mestaruuden tuolla kaudella. Tasaisen varma, sitähän Button aina oli, ei niinkään häikäisevä tähti.
Barrichello oli pisteissä kolmas häviten 18 pistettä Buttonille. Vettel nousi vahvan loppukauden ansiosta toiseksi jääden kuitenkin 11 pistettä. Brawnin ylivoima kurottiin kiinni kauden aikana. Button voitti kuusi kauden ensimmäisistä seitsemästä kisasta ja oli kaikissa podiumilla. Lopuista kymmenestä ei tullut enään kuin kaksi podiumia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jenson Button kausi kaudelta:
  • 2000 Button - R.Schumacher sijoitukset 8 - 4. pisteet 12-24
  • 2001 Button - Fisichella Sijoitukset 17-11 pisteet 2 - 8
  • 2002 Button - Trulli Sjoitukset 7 -8 pisteet 14- 9
  • 2003 Button - Villeneuve Sijoitukset 9 -16 pisteet 17-6
  • 2004 Button - Sato Sijoitukset 3- 8 pisteet 85- 34
  • 2005 Button - Sato Sijoitukset 9- 23 pisteet 37-1
  • 2006 Button - Barrichello Sijoitukset 6-7 pisteet 56-30
  • 2007 Button - Barrichello Sijoitukset 15-20 pisteet 6-0
  • 2008 Button - Barrichello Sijoitukset 18-14 pisteet 3-11
  • 2009 Button - Barrichello Sijoitukset 1-2 pisteet 95 -75
  • 2010 Button - Hamilton Sijoitukset 5-4 Pisteet -214-240
  • 2011 Button - Hamilton Sijoitukset 2-5 pisteet 270 - 227
  • 2012 Button - Hamilton Sijoituikset 5-4 pisteet 188- 190
  • 2013 Button - Perez Sijoitukset 9-11 pisteet 73-49
  • 2014 Button - Magnusen Sijoitukset 8-11 Pisteet 126-55
  • 2015 Button - Alonso Sijoitukset 6-17 pisteet 16-11
  • 2016 Button - Alonso Sijoitukset 15-10 pisteet 21-54

En tiedä saisiko näitä nätimminkin tilastoitua tai löytyykö nämä jostain, mutta kyllähän Button näköjään aika hyvän uran ajoi ja oli lähestulkoon aina tallikaveria nopeampi ja hyvin haastoi myös Alonson ja Hamiltonin. Oli näköjään sen verran vaikea näitä kuitenkin poimia että ei viitsi alkaa Manselista tai Räikkösestä vastaavia vertailuja tehdä :D

EDIT: Tää ei näköjään pidäkään rivejä niin tulikin sekava tilasto
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Jenson Button kausi kaudelta:
Koodi:
2000 Button - R.Schumacher 8 - 4  pisteet  12 - 24
2001 Button - Fisichella  17 -11  pisteet   2 -  8
2002 Button - Trulli       7 - 8  pisteet  14 -  9
2003 Button - Villeneuve   9 -16  pisteet  17 -  6
2004 Button - Sato         3 - 8  pisteet  85 - 34
2005 Button - Sato         9 -23  pisteet  37 -  1
2006 Button - Barrichello  6 - 7  pisteet  56 - 30
2007 Button - Barrichello 15 -20  pisteet   6 -  0
2008 Button - Barrichello 18 -14  pisteet   3 - 11
2009 Button - Barrichello  1 - 2  pisteet  95 - 75
2010 Button - Hamilton     5 - 4  pisteet 214 -240
2011 Button - Hamilton     2 - 5  pisteet 270 -227
2012 Button - Hamilton     5 - 4  pisteet 188 -190
2013 Button - Perez        9 -11  pisteet  73 - 49
2014 Button - Magnussen    8 -11  pisteet 126 - 55
2015 Button - Alonso       6 -17  pisteet  16 - 11
2016 Button - Alonso      15 -10  pisteet  21 - 54

Siinä ehkäpä vähän paremmin ryhmiteltynä, vaikka ei ihan ideaali ole nytkään + boldaukset katoavat.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jensonissahan taisi olla vähän playboyn vikaa alkuaikoina ja osin varmaan edelleenkin. Mieshän nousi todella nuorena, erityisesti tuohon aikaan, eli 20-vuotiaana ykkösiin. Hypeä oli Briteissä aika paljonkin, kun heillä ei ollut kuin kakkosviulun soittelija Coulthard, joka on skotti ja Irlantilainen Irvine. Ja Buttonin ensimmäinen kausihan oli hyvä, todella hyvä. Sen jälkeen meni hieman penkin alle, mutta taso rupesi sitten löytymään ja kaverihan oli tosiaan aivan maaginen sekakelillä. EIkös Buttonin takana alkuun ollut Robertsonit, kuten Kimilläkin mutta tiet erosivat Jensonin kanssa jossain vaiheessa?

Sopimussotkuja hänellä oli Williamsin kanssa. Oliko se niin, että vuodeksi 2005 Buttonilla oli jo soppari Williamsin kanssa, mutta tajusi tiimin kilpailukyvyn tippuvan (taisi BMW ottaa hatkat WIlliamsin takaa) ja halusikin jäädä silloiselle Bar-Hondalle, kun menestyskin oli ollut hyvää kaudella 2004. Tuossahan oli aika pitkään vääntöä ja semmoinen mielikuva jäänyt, että Button maksoi itse Williamsille korvauksen että pääsi sopparista eroon. Pitääkö paikkansa? Joka tapauksessa jälkeenpäin tarkasteltuna loistava peliliike. Bar-tallista tuli Honda ja sitten muutaman vuoden päästä Brawn gp, joka lasketteli Hondan kehittämällä autolla mestaruuteen. Mistä tulikin mieleen, ettei vaan historia toistaisi itseään ja Red Bull laskettelee kaudella -22 mestaruuteen Hondasta kehittämillään moottoreilla.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Buttonilla on maailmanmestareita vastaan erittäin laadukas rekordi:

- Voitti ja käytännössä lopetti Jacques Villeneuven uran. Villeneuvestä voidaan olla montaa mieltä, mutta hän oli vielä ennen Buttonia arvostettu kuljettaja eikä kukaan voita mestaruutta säkällä. Villeneuve vaan teki typerästi uskomalla sokeasti manageriinsa ja tuhosi siten uransa.
- McLaren-ajan yhteispisteissä Hamiltonia parempi
- Löi ensimmäisellä yhteisellä kaudella Alonson

Ei se ollut Buttonin syy, että Honda epäonnistui voittavan auton rakentamisessa (tässä ei kannata viisastella 09 Brawnilla, Hondan moottorilla tulokset eivät välttämättä olisi ihmeellisiä olleet). Silloinhan Buttonin kohdalla oltiin jo luovutettu, kun maanmies Hamilton nousi välittömästi kärkeen ja Jenson oli radan helpoin ohitettava. Eipä siinä edes britit jaksa pumpata renkaita. Oikeastaan vasta McLarenilla miehen taitoja alettiin jälleen arvostaa, koska kaikki odottivat Hamiltonin murskaavan Buttonin, mitä ei kuitenkaan tapahtunut, ja varsinkin vesikelillä hän esitti loistavia otteita.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Sopimussotkuja hänellä oli Williamsin kanssa. Oliko se niin, että vuodeksi 2005 Buttonilla oli jo soppari Williamsin kanssa, mutta tajusi tiimin kilpailukyvyn tippuvan (taisi BMW ottaa hatkat WIlliamsin takaa) ja halusikin jäädä silloiselle Bar-Hondalle, kun menestyskin oli ollut hyvää kaudella 2004.
Oli sopimus BARille, mutta solmi silti sopimuksen Williamsille. Sitä käytiin sitten oikeudessakin ja lopputulos oli se että määrättion ajamaan kausi 2005 BARilla. Siirron piti sitten lopulta tapahtua 2006, mutta BMW vaihtoi leiriä ja Honda osti BARin, niin hylkäsi sopimuksen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Buttonilla on maailmanmestareita vastaan erittäin laadukas rekordi:

- Voitti ja käytännössä lopetti Jacques Villeneuven uran. Villeneuvestä voidaan olla montaa mieltä, mutta hän oli vielä ennen Buttonia arvostettu kuljettaja eikä kukaan voita mestaruutta säkällä. Villeneuve vaan teki typerästi uskomalla sokeasti manageriinsa ja tuhosi siten uransa.
- McLaren-ajan yhteispisteissä Hamiltonia parempi
- Löi ensimmäisellä yhteisellä kaudella Alonson

Joo eikä nuo muutkaan kuskit uralla mitään heikkoja ollut Satoa lukuunottamatta ja pystyi lisäksi tosiaan nuo kolme mestaria voittamaan. Eli jos yksinkertaisia mestareita pitää listata niin kyllähän Button tosiaan ihan listan kärkipäähän menisi vaikka maine ei ehkä "historian kirjoihin" ihan kärkipään kaverina tuskin jää.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kausi 2004 antoi ihan hyvän kuvan Buttonista. Pystyi toisinaan haastamaan Ferrarit ja oli 10 kertaa podiumilla. Hamiltonin tallikaverina ajaessaan voitot menivät Hamiltonille 10 - 8, mutta podiumit Buttonille 25 - 22. Sellainen rauhallinen ja harkitseva kuski. Köyhän miehen Prost on oikein osuva vertaus.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Buttonin mestaruudessa on hyvä muistaa se, että vaikka tuli ylivoimaisella autolla niin Barrichello oli tallikaverina todella lähellä voittaa mestaruuden tuolla kaudella. Tasaisen varma, sitähän Button aina oli, ei niinkään häikäisevä tähti.
tähän @SamSal jo vastasikin, mutta tosiaan ei Barrichello mitenkään "todella lähellä" mestaruutta ollut kyllä missään vaiheessa. Ensimmäisen kerran sijoittui Buttonia paremmin kauden kahdeksannessa kisassa ja onnistui kuromaan eron pienimmillään 14 pisteeseen kauden loppupuolella. Tosiaan Vettelkin kiilasti siihen Brawnien väliin vielä.

Hyvä alkukausi tosiaan vauhditti Buttonin mestariksi tuolla kaudella ja loppupuoliskolla keräsi sitten tarvittavat pisteet. Fiksun kuskin merkki.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Loppukaudella 2009 kukaan haastajista ei saanut kuitenkaan kunnon iskua päälle, että olisi kunnolla kuronut eroa umpeen. Hyvän kuvan saa siitä, kun katsoo Buttonin eroa sarjakakkoseen kunkin kisan jälkeen. Voi huomata, että Britanniaa lukuun ottamatta Button sai aina torjuntavoiton, eli vaadittava kirittävä pistemäärä suureni koko ajan.

Turkki 26/10 = 2,6 (BAR)
Britannia 23/9 = 2,56 (BAR)
Saksa 21/8 = 2,63 (VET)
Unkari 18,5/7 = 2,64 (WEB)
Eurooppa 18/6 = 3 (BAR)
Belgia 16/5 = 3,2 (BAR)
Italia 14/4 = 3,5 (BAR)
Singapore 15/3 = 5 (BAR)
Japani 14/2 = 7 (BAR)
Brasilia 15/1 = 15 (VET) mestaruus varma
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ilmeisesti mikäli oikein katsoin niin Bahrainissakin sallittu McLarenin Halo:ssa oleva sateenkaari ja varmaan ennen kisaa myös polvistutaan. Mitenhän tässä tapauksessa Saudi-Arabiassa toimittaisiin? Vaikka tällaiset tempaukset ovatkin siellä kiellettyjä niin olen melko varma, että esim. F1 kyllä saa sielläkin touhuta vapaasti mitä haluaa, ilman että siihen puututaan. Epäilen suuresti, että paikalliset sheikit uskaltaisivat tähän puuttua. No ensi kaudellahan se sitten nähdään, mutta siinä mielessä voi jopa palvella Saudi-Arabialaista kansaa, tällaisten länsimaalaisten oikeuksien esittäminen maassa.
Siinä mielessä tämä on aika hauskaa kun Formulat tekevät mitä haluavat riippumatta valtion tavoista, eikä kellään ole rohkeutta heitä kieltää. Venäjälläkin yleisöstä kuului vihellyksiä polvistumisen aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös