Tiedä sitten kuinka nämä tilastot huomioi vaikkapa seikat josta itse täällä lähipäivinä lätissyt. Esimeriksi tuolloin 2014 kun Kimi tuli Ferrarille auto oli täysin Alonsolle suunniteltu. Luin aikoinaan kattavia artikkeleita eri lähteistä josta kävi mm ilmi Alonson poikkeuksellinen tapa ajaa mutkiin sisään, tuolloin annettiin ymmärtää että oli harvinainen tyyli joka onnistuu vain jos auto suunnitellaan tähän. Muistaakseni meni jotenkin niin että käänsi aina reilusti yli sisään ja sieltä haki tuntuman. Varmasti tästä löytyy netistä tietoa jos jaksaisi kaivella enemmän.Ja kun tuohon väliin osuu esimerkiksi reilusti turppaan ottaminen Alonsolta, se vaikuttaa heti tuloksiin.
Vettelin palkka taisi ainakin olla heti niin paljon Kimiä suurempi, että varmasti oli ajateltu ja lupailtu, että Vettel on tallin ykköskuski.Se onkin sitten taas visainen kysymys, miksi Kimi ei ottanut Ferraria paremmin haltuun kun Seb tuli talliin. Oliko moninkertaiselle mestarille luvattu sopparissa täysin vapaat kädet auton suunnitteluun ja Kimi oli taas altavastaaja.
Tiedä sitten kuinka nämä tilastot huomioi vaikkapa seikat josta itse täällä lähipäivinä lätissyt. Esimeriksi tuolloin 2014 kun Kimi tuli Ferrarille auto oli täysin Alonsolle suunniteltu. Luin aikoinaan kattavia artikkeleita eri lähteistä josta kävi mm ilmi Alonson poikkeuksellinen tapa ajaa mutkiin sisään, tuolloin annettiin ymmärtää että oli harvinainen tyyli joka onnistuu vain jos auto suunnitellaan tähän. Muistaakseni meni jotenkin niin että käänsi aina reilusti yli sisään ja sieltä haki tuntuman. Varmasti tästä löytyy netistä tietoa jos jaksaisi kaivella enemmän.
Pointti kuitenkin että Fernandolle tehdyllä autolla oli artikkelinkin mukaan haastavaa ajaa jos ei ole sama tyyli ajaa mutkia läpi.
Tästä löytyy myös youtubesta analyysivideo:
Hyvä uutinen. Eiköhän sieltä nyt löydy paremmin taloudellista tukirankaa, jonka varassa Williams voi tosissaan tehdä uutta nousua.F1-talli Williams myyty, ostajana amerikkalainen sijoitusyhtiö – kauppahinta selvillä
Yksi F1-historian suurimmista talleista ei ole enää perheen omistuksessa.www.iltalehti.fi
Ei varmaan hirveästi yllätä ketään.
Tämä siirto kyllä ihan oikeasti haiskahtaa ja tuntuu oudolle. Noh, ehkä tässä ei oikeasti ole taustalla mitään sen erikoisempaa ja kyllähän Domenicalli tuosta lajista jotain ymmärtää.Oho! Kohta on koko laji sekaisin. Italialaiset ei johda enää vain Ferraria, nyt koko sirkusta, perkele.
Tifosien salajuoni.
Stefano Domenicali to replace Chase Carey as F1 CEO
Former Ferrari team boss understood to be taking on role from Carey ahead of the 2021 Formula 1 seasonwww.skysports.com
Tämä siirto kyllä ihan oikeasti haiskahtaa ja tuntuu oudolle. Noh, ehkä tässä ei oikeasti ole taustalla mitään sen erikoisempaa ja kyllähän Domenicalli tuosta lajista jotain ymmärtää.
Vaikea tosiaan on nähdä, että Lewis lähtisi toiseen talliin, joten uran päätös lienee ainoa vaihtoehto Mersulla jatkamiselle.Omat toiveet tähän liittyen. Bottas Williamsille jos ja kun tulos ei muutu Mersulla. Tähän toki vaikuttaa Hamiltonin liikkeet, jos Lewis lähtisi niin Bottaksen etsikkoaika heti seuraavana kautena kun tuntee ympäristön.
Hamilton muualle? Ferrari ainoa vaihtoehto, joskin todella epätodennäköinen ajatellen Ferrarin nykyistä tuloskuntoa. Suurin mahdollinen muutos 2022 ja silloinkin näen että tulisi sitoutua minimissään kahdeksi vuodeksi. Haluaako ajaa nelikymppiseksi kuten Räikkönen ja Alonso?
Hyvä siirto. :)Tämän kauden ketju meinaa mennä tulevien kausien pohdiskeluksi, joten yritetään siirtää tänne keskustelua.
Vaikea tosiaan on nähdä, että Lewis lähtisi toiseen talliin, joten uran päätös lienee ainoa vaihtoehto Mersulla jatkamiselle.
Jos Hamilton jatkaa, niin en pidä Verstappenia todennäköisenä vaihtoehtona toiseksi kuskiksi, vaan kyllä se on edelleen mielestäni Russell. Verstappen saattaa joutua oudon vaikeaan tilanteeseen, kun ottaa huomioon, että kyse on ehkä jopa sarjan parhaasta kuskista.
Näinköhän jää ainoaksi vetäytyjäksi. Ei nämä nykyiset hybridimopot juuri ketään uutta moottorivalmistajaa tunnu kiinnostavan, joten hienoon pisteeseen on laji itsensä ajanut.Honda jättää F1:n 2021-kauden päätteeksi (linkki F1-sarjan sivuille): Honda to leave F1 at the end of 2021 | Formula 1®
Liikettä voi aina tapahtua suuntaan tai toiseen, mutta en usko F1-sarjan tulevaisuuden olevan vaarassa sen vuoksi, että moottoritoimittajia ei olisi riittävästi. Toyotan paluu on aina mahdollinen, Aston Martinista saattaa kuoriutua myös moottoritoimittaja, sekä tietysti VAG-konsernia saattaa jossain kohtaa kiinnostaa.Näinköhän jää ainoaksi vetäytyjäksi. Ei nämä nykyiset hybridimopot juuri ketään uutta moottorivalmistajaa tunnu kiinnostavan, joten hienoon pisteeseen on laji itsensä ajanut.
Toki sekin täytyy muistaa, että viimeisin oikeasti hyvä F1-kausi eli vuosi 2012 ajeltiin käytännössä kolmen moottoritoimittajan voimin. Oli siellä mukana myös Cosworth, mutta se oli ihan huumorivehje noihin "kolmeen isoon" verrattuna.
Sanoisin silti, että jotain tarttis tehrä.