Yleinen F1-keskustelu

  • 366 871
  • 2 242
Suosikkijoukkue
KK
Alonsolta kyseltiin Massan aikoajonopeudesta ja Vettelin kanssa törmäilystä. Yksi asia vain pisti silmään Alonson kommentista: "- En ole huolissani siitä, etten saavuttanut Malesiassa pisteitä, koska jokaiselle tulee vähintään kaksi tai kolme keskeytystä per F1-kausi."

Mielestäni Räikkönen ei keskeyttänyt viime kaudella kertaakaan.

uutinen: mtv3.fi/f1
 
Suosikkijoukkue
KK
Tässäpä aika hyvin kiteytettynä syy miksi en Ferrarin kuskeille (pl. Kimi) ole toivonut onnistumisia sitten sen jälkeen kun Schumi talliin tuli 1996. Aivan liikaa politiikkaa ja puheita tallissa ja Kimihän potkittiin pihalle ihan muista syistä kuin nopeudesta ja lahjoista.

Kyllähän kaikki tietää Kimin olevan Massaa kovempi kuski, ei silmiinpistävästi, mutta useammin nopeampi. Kimi pesikin Massan aina sattumoisin juuri siihen saakka kunnes puheet Santanderin tallipaikan ostamisesta Alonsolle tulivat esille, 2008 Barcelonan GP:n jälkeen jolloin Kimi oli MM-kärki. Kuten artikkelissa mainitaankin, olisihan se ollut aivan saatanan noloa Ferkulle jos Kimi olisi voittanut toisen mestaruuden peräkkäin ja silti olisi potkittu pihalle, joten kummasti Massan auto saatiin kulkemaan kovempaa siitä lähtien aina Felipen onnettomuuteen 2009 asti. Varsin erikoinen 'sattuma' myös että Kimin auto rupesi kulkemaan 2009 Massan onnettomuus -->loppukausi, heti niin hyvin että podiumsijoituksia rupesi irtoamaan tasaisesti samantien kun Massaan ei tarvinnut panostaa. Ja syy miksi parempi potkittiin Alonson tieltä pois oli varmastikin se että Massa soveltuisi täydellisesti kakkosviulun soittajaksi kun Kimi varmaan itsekin olisi halunnut lähteä siinä kohtaa jos olisi Zemolo kumppaneineen olisi sanonut että nyt sitten ajat Alonsolle tästä eteenpäin.

En yleensä ole missään tilanteissa aidosti vahingoniloinen, mutta on ollut suorastaan nautinto ettei Alonso vaan saa sitä haluamaansa Ferkkumestaruutta, kovista puheistaan huolimatta. Pelkkää itsekehua jatkuvasti ja joka kisassa ottaa sen 570% irti kisassa tai kehuu jonkun nelossijan olleen uran paras ajo, johtuen 'umpipaskasta' autostaan jota on saanut kehittää kohta neljä vuotta. Tämän kauden testeissäkin haukkui autonsa aivan pystyyn mutta ihan hyvin se näyttää kulkevan. Joku mainitsikin täällä että MM-pysti olisi nyt kultalautasella Ferkulle kun Red Bull ei olekaan dominoiva, vaikka kausi toki on ihan alkutekijöissään. Olisihan se aika herkkua jos Kimi veisi pytyn itkuAlonson edestä. En arvosta tippaakaan kaveria kuka itkee tiimiradioon jos ei pääse ajamalla tiimikaverista ohi tai näyttää keskisormea koska ei pääse ohi (Case Petrov, 2010 vika kisa).

Herää vain yksi kysymys, miksi ihmeessä Ferrari teki loppukaudesta 2008 Räikköselle jatkosopimuksen vuoteen 2010 saakka, jos jo puolen vuoden ajan oli ollut tarkoitus savustaa Räikkönen pois tallista? Muutenhan tuo JofaPlayerin salaliittoteoria on ihan hyvin perusteltu, mutta tuota asiaa en mitenkään kykene ymmärtämään.

Siirsin nämä tuolta F1 kausi 2013 tänne kun lähtee jo hieman kauden ulkouolelle.

Olin juuri kirjoittamassa samaa Erkun kanssa. Ferrarihan joutui maksamaan kovat kipurahat Kimille potkittuaan tämän sorateille kesken sopimuksen. Ei mene kyllä mitenkään laskimeen ko. yhtälö. Lisäksi Ferrarillahan taisi vaihtua johtoa jotka halusivat Kimin ulos. Siihen rahakas Santander tuomaan maksukuski-itku-Samurai Ferrarille jolla saatiin kuitattua helposti Kimin lopputili ja lomarahat Fiatilta. On ollut kyllä ihanaa, että Alonso ei ole kyennyt voittamaan mestaruutta Ferralilla, jolla on resursseja kehittää autoa lähes mielin määrin eikä tulosta ole tullut. Toki tähän on vaikuttanut Red Bullin ylivoimaisuus sitä yhtä Buttonin Brawn voittoa lukuunottamatta joka saavuitettiin alkukauden tupladiffuusorin ansiosta. Ilman sitä RB olisi vienyt jo kauden 2009 maailmanmestaruuden.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

Kyllä Kimi on erittäin suosittu Italiassa jo yhden mestaruuden kanssa. Ei tietenkään mitään asiaa Schumin palvonnan määrään mutta siellä tuo Ferrari on miltei uskonnon asemassa varsinkin Maranellossa ja sen läheisyydessä ja Kimi Ferrari-maailmanmestarina on erittäin rakastettu. Siellä pääsee erityisasemaan jo pelkästään sillä että on ajanut Ferraria, kuten Salo. Olen Maranellossa pariin otteeseen käynyt ja kun vastaan tiedusteluihin olevani suomesta niin juttua tulee todella paljon. He todella arvostavat suomalaisia kuskeja niin Lancian ja Fiatin ralliajoilta kuin Formuloidenkin osalta.

Tällä tarkoitan sitä että en millään usko että Kimiä on lähdetty ulos savustamaan vaikka Santanderin rahat onkin silmissä kiiltäneet. Mestari on mestari ja sen takia uskonkin että Kimin nälän loppuminen toi eteen tilanteen jossa hänet ostettiin ulos. Mutta kukin saa uskoa mihin haluaa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos miettii vielä tarkemmin tuota Kimin kautta 2008 niin olihan siellä mukana paljon huonoa tuuria, sekä omia virheitä. Barcelonan jälkeenhän hommat lähti raiteiltaan ja jos en aivan väärin muista noihin aikoihin autoon tuotiin isoja päivityksiä, jotka veivät autoa Kimin kannalta väärään suuntaan, kun taas Massalle auto sopi lähes täydellisesti käteen.

Istanbulissa ei vielä merkittäviä hääminkejä tapahtunut, mutta Monacossa Kimillä ei sujunut, kruununa sateen liukastamalla radalla törmäily Sutilin perään täysin omaa syytä. Montrealissa Kimi oli voittotaistossa mukana ja aivan oikein pysähtyi varikon ulostulolle punaisen valon palaessa. Tätä ei Hamilton ymmärtänyt, joka sitten rysäytti Kimin perään ja molemmat olivat ulkona kisasta. Ranskassa Kimi oli ajamassa paalulta voittoon, mutta auton pakoputki hajosi ja roikkui ulkona autosta loppukisan. Kimi joutui hieman himmailemaan ja päästi Massan ohi. Oli kuitenkin toinen kisassa. Silverstonen vesikaaoksesta ei tarkkoja muistikuvia ole, mutta ainakin rengasvalinnat taisi Ferrarilla mennä täysin myttyyn Kimin ollessa väärään aikaan väärillä renkailla liikkellä. Hockenheim ja Hungaroring olivat Kimiltä heikkoja suorituksia, en tiedä mikä siellä mätti.

Valenciassa taisi kone paukahtaa ja keskeytys tilille. En nyt muista missä asemissa Kimi oli keskeytyksen sattuessa. Spassa Räikkönen kävi Hamiltonin kanssa armotonta taistelua kisan voitosta. Oman virheen seurauksena sateen liukastamalla radalla seinään ja mestaruuskamppailu oli tässä vaiheessa käytännössä ohi. Monzassa oikein kukaan kärkikuskeista ei saanut mitään aikaan ja uransa ensimmäisen voiton nappasi muuan Sebastian Vettel. Fujissa Kimi otti pitkästä aikaa eturivin lähtöruudun ja starttikin onnistui hyvin kunnes ekassa mutkassa Hamilton? työnsi Kimin radalta ulos ja näin menetti sijoituksia. Muuten hyvä kisa. Shanghaissa Kimi oli hyvässä vauhdissa selkeästi Massan edellä, mutta koska Kimi ei yrityksestä huolimatta onnistunut saavuttamaan Hamiltonia päästi hän kisan loppuvaiheilla Massan edelleen, joka taisteli edelleen mestaruudesta. Interlagosissa Kimin tehtävänä olikin ajaa kisa maaliin Massan takana ja tuloksena kolmas sija.

Eli yhteenvetona en mä nyt hirveitä salaliittoteorioita tuossa näe. Toki voidaan spekuloida muutettiinko autoa Barcelonan kieppeillä tarkoituksella Kimille väärään suuntaan, mutta en jotenkin jaksa uskoa, koska Kimi oli monessa kisassa tuon jälkeenkin hyvässä vauhdissa (Istanbul, Montreal, Magny-Cours). Enemmän tuo kaatui omiin ja tallin virheisiin.
 

trap

Jäsen
Niin, kausi 2008 oli muutenkin huonotasoisin pitkiin aikoihin kärkikuskien tehdessä pahoja virheitä. Kimikin hävisi lopulta vain reilu 20 pistettä kärjelle, vaikka kausi oli F1-uran huonoin - monesta eri syystä. Alkukausi suht hyvä kruununaan toi Barcan kisa - paalu ja selvä voitto. Sitten muutettiin etujousitus, johon tyytymättömyyttään Kimi valitti tallille koko kesän, mutta asialle ei tehty mitään. Anztan mainitsemat Unkari, Saksa ja Valencia pohjanoteerauksina, samoin kuin Singapore. Kimi oli aivan käsittämättömän hidas omaan tasoonsa nähden, vaikka noissakin kisoissa ainakin osassa muistaakseni veti kuitenkin kisan nopeimman kierroksen.

Mun mielestä toi on erinomainen artikkeli ja kertoo hyvin Kimin Ferrari-uran alamäen. Se on Kimin puolelle kallellaan, mutta pohjautuu täysin julkisuudessa olleisiin tietoihin ja lausuntoihin. Hieno mies, mutta vähän jopa harmittaa että äijää kiinnostaa niin vähän puolustella itseään, ettei ole tuonut noita asioita koskaan julkisuudessa esiin - vaikka ulosostonsa jälkeen totesikin, ettei sillä ollut mitään tekemistä hänen ajamisensa tai tekemistensä kanssa tiiimissä. Lopettamista 2009 en ihmettele yhtään, oli varmasti kurkkuaan myöten täynnä politikointia.

En lähde näitä teorioita nyt tämän enempää tarkastamaan mutta ulkomuistista vielä sen verran että spekulaatioissa on "tiedetty" juuri Todtin halunneen Kimin, kun taas Montezemolon suosikki oli alusta lähtien ollut Alonso. Teorian mukaan Kimin lähtölaskenta ferrarilta alkoi samalla hetkellä kun Todt jätti tallin.

Loppu osittain oikein, mutta kyllä Kimi tuli tiimiin LdM:n jyräämänä. Todtkaan ei halunnut Alonsoa, mutta olisi halunnut Schumin jatkavan. Lopultahan Kimi & Todt tulivat hyvin toimeen ja ovat esim. viimevuotisten kuvien perusteella yhä hyvissä väleissä.

artikkelista:
It’s no secret that Todt and di Montezemolo had a power struggle within Ferrari, something which lead to Todt’s eventual and swift exit. With Todt effectively out of the way from early 2008 and Domenicali (di Montezemolo’s lap dog) in his place, it was basically a different Scuderia overnight. Raikkonen was initially brought to the team by di Montezemolo as part of his power struggle with Todt. But to di Montezemolo’s dismay, it was Todt that Raikkonen bonded with and not the superficial egomaniac di Montezemolo, who was the polar opposite of the “Iceman”
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En yleensä ole missään tilanteissa aidosti vahingoniloinen, mutta on ollut suorastaan nautinto ettei Alonso vaan saa sitä haluamaansa Ferkkumestaruutta, kovista puheistaan huolimatta. Pelkkää itsekehua jatkuvasti ja joka kisassa ottaa sen 570% irti kisassa tai kehuu jonkun nelossijan olleen uran paras ajo, johtuen 'umpipaskasta' autostaan jota on saanut kehittää kohta neljä vuotta. Tämän kauden testeissäkin haukkui autonsa aivan pystyyn mutta ihan hyvin se näyttää kulkevan. Joku mainitsikin täällä että MM-pysti olisi nyt kultalautasella Ferkulle kun Red Bull ei olekaan dominoiva, vaikka kausi toki on ihan alkutekijöissään. Olisihan se aika herkkua jos Kimi veisi pytyn itkuAlonson edestä. En arvosta tippaakaan kaveria kuka itkee tiimiradioon jos ei pääse ajamalla tiimikaverista ohi tai näyttää keskisormea koska ei pääse ohi (Case Petrov, 2010 vika kisa).

Tähän aikalailla täysin sama. Minulle Alonso oli vielä alkukaudesta 2007 kova jätkä, mutta tuon kauden tapahtumat paljastivat miehen todellisen luonteen. Alonso tykkää rakentaa itsensä ympärille kuplan jonka sisässä kaikki ylistävät häntä ja kumartavat hänen suuntaansa, jossei hänellä tuota kuplaa ole ympärillään, niin homma menee perseelleen ja alkaa vinkuna ja selkäänpuukotus. Vähän samaa vikaa valitettavasti tuntuu olevan Vettelillä(tosin vielä tuomiota on vaikea julistaa koska hän on ollut vasta yhden organisaation palveluksessa, lasken Toro Rosson Red Bulliksi siis), hänen on vaikea ainakin tällä hetkellä kestää Webberiä joka ei suostu alistumaan hänen edessään.

Räikköstä ja Hamiltonia taas näillä perusteilla arvostan, Kimi ei ole koskaan lähtenyt sotimaan tallikaveriaan tai talliaan vastaan näissä tilanteissa vaan hoitaa hommat puhtaasti radalla. Hamiltonilla oli uransa alussa vähän vaaraa joutua hiukan ilman omaa syytään Alonson ja Vettelin joukkoon miehen oman isän toimiessa Hamiltonin managerina, mutta onneksi Lewis tajusi antaa isukille monoa tuosta toimesta. Vaikka Hamilton ärsyttävästi jauhaakin jatkuvasti tuota hänelle epäilemättä jo lapsesta asti opetettua PR-jargonia, niin hänkin loppupelissä on pystynyt rakentamaan uransa sortamatta tallikaveriaan(vaikka tuulipuvut mutisevatkin siitä että Heikkiä sorrettiin PR-neekerin kustannuksella). Tietenkin myös Jenson Button lukeutuu tähän samaan sarjaan Räikkösen ja Hamiltonin kanssa, Buttonia minun on vieläkin hyvin vaikea laskea edellämainittujen kavereiden kanssa samaan sarjaan vaikka hänkin mestari on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
En lähde näitä teorioita nyt tämän enempää tarkastamaan mutta ulkomuistista vielä sen verran että spekulaatioissa on "tiedetty" juuri Todtin halunneen Kimin, kun taas Montezemolon suosikki oli alusta lähtien ollut Alonso. Teorian mukaan Kimin lähtölaskenta ferrarilta alkoi samalla hetkellä kun Todt jätti tallin.
Näin se on. Se oli täysin tiedossa ollut asia, että Jean Todt ja Kimi Räikkönen olivat ihan helvetin hyvissä väleissä jo vuosia ennen kuin Kimi Ferrarille meni. Yhteistyö näiden kahden miehen välillä toimi sitten Ferrarin aikana loistavasti, ja Todt oli se mies kuka piti Kimistä huolta ja ymmärsi tämän ajatusmaailmaa. Eikä tuo nyt sinänsä ihme ole, Todtilla oli jo vuosikymmenten takaa kokemuksia jurojen suomalaisten kanssa työskentelystä, kun mies sai rallin puolella toimia Hannu Mikkolan, Rauno Aaltosen ja Timo Mäkisen kartturina.

Todt toki vaikuttaa tallipäällikkönä sellaiselta kaverilta, jolle tärkeintä oli vain ja ainoastaan voittaminen ja mitkään muut sijoitukset eivät juuri kiinnostaneet. Sama pätee myös Räikköseen, joten ehkä senkin vuoksi se yhteistyö oli niin hyvällä mallilla.

En lukenut tuota artikkelia vielä ihan kokonaan joten en tiedä mainittiinko, mutta kaudella 2008 Schumi kävi pyörimässä jonkinlaisena neuvonantajana Ferrarilla, ja ilmeisesti miestä harmitti niin kovasti Massan heikommat suoritukset ja hänen suosituksestaan autoa muutettiin paremmin Massalle sopivaksi. Tiedä sitten miten lähellä totuutta tällainen oikeasti on, mutta onpa tälläkin spekuloitu.

Ferrarillahan kävi tuolloin vuosina 2006-08 melkoinen tuuletus avainpaikoilla muutenkin, kun ensin poistuivat Rory Byrne ja Ross Brawn ja hieman myöhemmin sitten Jean Todt. Tilalle nousi sitten näitä asiansa osaavia italialaisia, ja jokainen tietää mitä tapahtuu kun antaa näiden jätkien huseerata keskenään kaikilla merkittävillä paikoilla. No ei mitään hyvää ainakaan. Onneksi Fernando "parannan kierrosaikoja 0,6 sekuntia" Alonso tuli ja kehitti auton ihan uskomattomaksi ja pelasti tallin valtavalta häpeältä. Eiku.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Onneksi Fernando "parannan kierrosaikoja 0,6 sekuntia" Alonso tuli ja kehitti auton ihan uskomattomaksi ja pelasti tallin valtavalta häpeältä. Eiku.

En nyt tiedä onko Alonso yksin mitään pelastanut, mutta onko Ferrari nyt kärsinyt valtavan häpeän olemalla ainut joka on pystynyt vastaamaan Red Bullin ylivoimaan muttei aivan voittamaan sitä? Vähän voisi antaa Red Bullilekin kunniaa kun ovat tehneet hienoa työtä.

Tallin henkilökunta vaihtuu mutta kärjessä se pysyy silti. Siellä on aisaparina käynyt niin Williamssia, McLarenia, Renaultia, Red Bullia, Lotusta jne vuorotellen kärjessä mutta Ferrari pysyy aina* mukana ja lopulta ottaa valtikan takaisin.

* Ennenkuin joku (nyyh nyyh olen 80-luvulta asti katsonut ja Ferrari ei todellakaan ole aina kärjessä ollut nyyh älä tule minulle valittamaan kun et tiedä historiaa nyyh) tulee avautumaan niin tarkennetaan että myös synkät ajat oli välissä mutta ne vaan raivasi tietä 2000-luvun superylivoimalle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
En nyt tiedä onko Alonso yksin mitään pelastanut, mutta onko Ferrari nyt kärsinyt valtavan häpeän olemalla ainut joka on pystynyt vastaamaan Red Bullin ylivoimaan muttei aivan voittamaan sitä?
Miten niin ainut? Kaudella 2010 McLaren oli kokonaisuutena selkeästi Ferraria edellä nimenomaan tallina, ja saavuttikin melkein 60 pistettä enemmän MM-sarjassa ja oli toinen, jääden Red Bullista reilut 40 pistettä. Tämän Red Bullin kolmen vuoden valtakauden aikana Ferrari ei ole päässyt kertaakaan noin lähelle RB:tä, kuin mitä McLaren tuolla kaudella pääsi. Eli en minä ainakaan näe tuota mitenkään sellaisena, että Ferrari olisi ollut jotenkin ainut haastaja.

Ja onhan tuo McLaren tainnut kerätä tässä Red Bullin mestaruusvuosien aikana toiseksi eniten valmistajien MM-pisteitä kun lasketaan ne kolme vuotta yhteensä, niin perusteletko vielä että millä tavalla Ferrari on "vastannut RB:n ylivoimaan mutta ei ole aivan voittanut sitä" ?

Ja jos taas kuskeista puhutaan, niin vuosina 2010 ja 2012 sitä mestaruutta suorastaan tarjottiin hopealautasella Oviedon ihmisohjukselle, mutta eivät tästäkään huolimatta onnistuneet edes sitä kuskien mestaruutta voittamaan.

Ennenkuin joku (nyyh nyyh olen 80-luvulta asti katsonut ja Ferrari ei todellakaan ole aina kärjessä ollut nyyh älä tule minulle valittamaan kun et tiedä historiaa nyyh) tulee avautumaan niin tarkennetaan että myös synkät ajat oli välissä mutta ne vaan raivasi tietä 2000-luvun superylivoimalle.
Niin no, siinä nyt tosiaan oli yli 20 vuotta ilman kuskien mestaruutta ja tallien mestaruuskin jäi saavuttamatta muistaakseni 16 vuotta, niin aika pitkään sitä tietä sitten raivattiin. Tietysti voihan se olla mahdollista, että Ferrarin fanipoikien keskuudessa noita 80-luvun ja 90-luvun aikoja ei lasketa mukaan tiimin historiaan, niin eihän siinä sitten mitään.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Miten niin ainut? Kaudella 2010 McLaren oli kokonaisuutena selkeästi Ferraria edellä nimenomaan tallina, ja saavuttikin melkein 60 pistettä enemmän MM-sarjassa ja oli toinen, jääden Red Bullista reilut 40 pistettä. Tämän Red Bullin kolmen vuoden valtakauden aikana Ferrari ei ole päässyt kertaakaan noin lähelle RB:tä, kuin mitä McLaren tuolla kaudella pääsi. Eli en minä ainakaan näe tuota mitenkään sellaisena, että Ferrari olisi ollut jotenkin ainut haastaja.

Red Bull on ollut ylivoimainen viime vuosina ja silti mestaruus on ratkaistu vasta viimeisessä kilpailussa. Silloin kun Ferrari oli ylivoimainen niin mestaruudet ratkesi useita kilpailuja ennen, jopa seitsemän kilpailua ennen päätöstä, kunnes pistelaskua muuttamalla saatiin vähän tasaisemman näköistä jälkeä. Joku voisi laskea sen Red Bullin haasteeseen vastaamiseksi.

Niin no, siinä nyt tosiaan oli yli 20 vuotta ilman kuskien mestaruutta ja tallien mestaruuskin jäi saavuttamatta muistaakseni 16 vuotta, niin aika pitkään sitä tietä sitten raivattiin. Tietysti voihan se olla mahdollista, että Ferrarin fanipoikien keskuudessa noita 80-luvun ja 90-luvun aikoja ei lasketa mukaan tiimin historiaan, niin eihän siinä sitten mitään.

Kaikki lasketaan. Melkein aina siinä kakkosena oli Ferrari, eli kärki vaihdissa. Mestaruus karkasi aina käsistä mutta taistelu oli kovaa. Tätä ei ferrarin anti-fanipojat ikinä muista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Red Bull on ollut ylivoimainen viime vuosina ja silti mestaruus on ratkaistu vasta viimeisessä kilpailussa. Silloin kun Ferrari oli ylivoimainen niin mestaruudet ratkesi useita kilpailuja ennen, jopa seitsemän kilpailua ennen päätöstä, kunnes pistelaskua muuttamalla saatiin vähän tasaisemman näköistä jälkeä. Joku voisi laskea sen Red Bullin haasteeseen vastaamiseksi.
Niin, mutta millä tavalla se Ferrari on muka ollut jotenkin ainut haastaja, jos se on kerran kerännyt vähemmän pisteitä kuin McLaren? Nyt ei puhuta kuljettajista, vaan talleista koska nimenomaan SINÄ toit esille että Ferrari on tallina ainut joka on pystynyt vastaamaan Red Bullin ylivoimalle.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Niin, mutta millä tavalla se Ferrari on muka ollut jotenkin ainut haastaja, jos se on kerran kerännyt vähemmän pisteitä kuin McLaren? Nyt ei puhuta kuljettajista, vaan talleista koska nimenomaan SINÄ toit esille että Ferrari on tallina ainut joka on pystynyt vastaamaan Red Bullin ylivoimalle.

Miten McLaren siihen vastasi? Kaksi tasaista kuskia joilla ei ollut mitään asiaa mestaruustaistoon? Ferrari ei taistellut merkkimestaruudesta kun Massa sukelsi kisasta toiseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Miten McLaren siihen vastasi? Kaksi tasaista kuskia joilla ei ollut mitään asiaa mestaruustaistoon?
No eipä tuo Hamilton jäänyt kaudella 2010 kuin 16 pistettä Vettelistä ja Alonsostakin vain 12 pinnaa, ja taisi muuten olla vielä teoreettisesti mukana MM-taistelussa viimeisessäkin kisassa. Ja taisi vielä Belgian GP:n jälkeen olla ihan MM-sarjan kärjessäkin, mutta kaksi perättäistä keskeytystä tämän jälkeen vei mestaruuden. Mutta mukana MM-taistelussa kyllä todellakin oli, uskoit sinä sitten niissä kuvitelmissasi mitä tahansa.

Ferrari ei taistellut merkkimestaruudesta kun Massa sukelsi kisasta toiseen.
Mutta silti väitit nimenomaan Ferrarin olleen se Red Bullin ainut haastaja, vaikka se ei ollut sitä loppujen lopuksi sitä talleissa eikä edes aina pelkissä kuskeissakaan. Lopeta jo hyvä mies, eihän tässä ole enää mitään tolkkua kun mielipide tuntuu muuttuvan koko ajan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
No eipä tuo Hamilton jäänyt kaudella 2010 kuin 16 pistettä Vettelistä ja Alonsostakin vain 12 pinnaa, ja taisi muuten olla vielä teoreettisesti mukana MM-taistelussa viimeisessäkin kisassa. Ja taisi vielä Belgian GP:n jälkeen olla ihan MM-sarjan kärjessäkin, mutta kaksi perättäistä keskeytystä tämän jälkeen vei mestaruuden. Mutta mukana MM-taistelussa kyllä todellakin oli, uskoit sinä sitten niissä kuvitelmissasi mitä tahansa.

Kiertele totuutta miten paljon haluat. Alonso taisteli mestaruudesta kahteen otteeseen kauden päätteeksi.

Mutta silti väitit nimenomaan Ferrarin olleen se Red Bullin ainut haastaja, vaikka se ei ollut sitä loppujen lopuksi sitä talleissa eikä edes aina pelkissä kuskeissakaan. Lopeta jo hyvä mies, eihän tässä ole enää mitään tolkkua kun mielipide tuntuu muuttuvan koko ajan.

Siis huippuautoa ei kädetön osaa ajaa kuten muistamme Fisichellan korvatessa Massaa. Massa oli samantasoinen onnettomuutensa jälkeen aina viime kauden puoliväliin asti jolloin sanoi itsekkin että alkoi nyt vasta ajamaan. Ferrari tarjosi vastuksen Red Bullille mutta Red Bull oli kovempi. Jos et ala ymmärtämään niin turha minun mieilpiteiden vaihtumisista on itkeä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Massahan keräsi viime kauden toisella puoliskolla toiseksi eniten pisteitä, jos Alonso-factorin menetyt pisteet lasketaan mukaan. Tälläkin kaudella Massa on menettänyt jo monta pistettä surkeiden taktiikoiden vuoksi. Ymmärrän jotenkin, että jos Alonso on se ykkösmies ja hänelle tehdään sitä tulosta, mutta minkä helvetin takia sen Massan taktiiikan pitää olla aivan perseestä joka ikinen kerta? Jos optimaalinen pysähdys renkailla on kierroksella 6 niin minkä takia Massa ei tule sitten vaikka kierroksella 5 sisään? Sen sijaan Massa tulee jollain kierroksella 8-9 jolloin kaikki takana olevat kuskit ovat menneet jo kauan sitten ohi. Massa on nyt menettänyt monta sijaa joutumalla tulemaan liian myöhään varikolle. Autojen paikathan voi vaihtaa vaikka viimeisen kierroksen maalisuoralla, jos Massa pääsee jotenkin luihkahtamaan Alonson ohi. Onko se sitten epäterveellistä Fernandon egolle, koska en oikein keksi mitään muuta syytä minkä takia Massan kilpailu pilataan lähes järjestäen surkeilla taktiikoilla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Kiertele totuutta miten paljon haluat.
Mitä totuutta? Koko ajanhan tässä on ollut kyse siitä, että sinä olet väittänyt asian olleen siten että Ferrari on ainoa talli joka pystynyt Red Bullin haastamaan, vaikka se on osoitettu myös tilastollisesti täysin vääräksi. Tämä on ainoa totuus mikä tästä asiasta on, piste.

Ja itsehän sinä olet koko ajan kiertänyt tuon minun alkuperäisen kysymykseni, että millä perusteella se Ferrari on muka ainoa talli ollut joka on Red Bullin haastanut? Ei ainakaan pisteissä tai voitoissa mitattuna.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mitä totuutta? Koko ajanhan tässä on ollut kyse siitä, että sinä olet väittänyt asian olleen siten että Ferrari on ainoa talli joka pystynyt Red Bullin haastamaan, vaikka se on osoitettu myös tilastollisesti täysin vääräksi. Tämä on ainoa totuus mikä tästä asiasta on, piste.

Ja itsehän sinä olet koko ajan kiertänyt tuon minun alkuperäisen kysymykseni, että millä perusteella se Ferrari on muka ainoa talli ollut joka on Red Bullin haastanut? Ei ainakaan pisteissä tai voitoissa mitattuna.

Alussa annoit ymmärtää että Ferrari olisi jotenkin kärsinyt suuren häpeän, siihen vastasin toista ja sitten oletkin itkenyt monista asioista. Ferrari tarjosi vastuksen Red Bullille ja mestaruudesta väännettiin viimeissä kilpailussa pariin otteeseen. McLaren ei taistellut. Siihen voit vetää tilastojasi ja korjata niitä tukemaan agendaasi jättämällä pois jotkut Hamiltonin keskeytykset mutta viimeisissä kilpailuissa mestaruudesta taisteli Vettel ja Alonso. Olet jo niin epätoivoinen että menet jo muihinkin ketjuihin kerjäämään huomiota puolellesi. Lopeta se itkeminen.

Naurettavinta tässä on että kun et mitään muuta keksi niin menet itkemään muihin ketjuihin. Kasvata kassit.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Alussa annoit ymmärtää että Ferrari olisi jotenkin kärsinyt suuren häpeän, siihen vastasin toista ja sitten oletkin itkenyt monista asioista.
Ööh... Missä minä olen itkenyt? Jos esitän sinulle varsin selkeästi muotoillun kysymyksen noihin sinun väittämiisi, niin miksi se tulkitaan heti itkemiseksi?

Et ole edelleenkään pystynyt vastaamaan tähän kysymykseen jonka olen sinulle esittänyt, vaan etenkin näissä viimeisissä viesteissäsi olet syyttänyt minua itkijäksi ja koko ajan väistänyt tuon kysymyksen. Olet selittänyt jotain miten Alonso on ollut ainoa joka on taistellut Vettelin kanssa viimeisessä kisassa mestaruudesta, vaikka tämäkään ei pidä edes paikkaansa koska esim. vuonna 2010 Hamiltonillakin oli vielä teoreettinen mahdollisuus mestaruuteen. Noh, mahdollisuus oli toki erittäin pieni, mutta niinhän se oli Räikköselläkin vuonna 2007 viimeisessä kisassa mutta silti voitti.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ööh... Missä minä olen itkenyt? Jos esitän sinulle varsin selkeästi muotoillun kysymyksen noihin sinun väittämiisi, niin miksi se tulkitaan heti itkemiseksi?

Et ole edelleenkään pystynyt vastaamaan tähän kysymykseen jonka olen sinulle esittänyt, vaan etenkin näissä viimeisissä viesteissäsi olet syyttänyt minua itkijäksi ja koko ajan väistänyt tuon kysymyksen. Olet selittänyt jotain miten Alonso on ollut ainoa joka on taistellut Vettelin kanssa viimeisessä kisassa mestaruudesta, vaikka tämäkään ei pidä edes paikkaansa koska esim. vuonna 2010 Hamiltonillakin oli vielä teoreettinen mahdollisuus mestaruuteen. Noh, mahdollisuus oli toki erittäin pieni, mutta niinhän se oli Räikköselläkin vuonna 2007 viimeisessä kisassa mutta silti voitti.

No hyvä on, korjaan väitettä sen verran että McLarenilla oli hyvä yritys muttei sitten kuitenkaan. Vastaa sinä sitten väitteeseen missä Ferrari on kokenut nöyryytyksen? Kun jättivät ottamatta mestaruuden "ylivoimaiselta" Red Bullilta?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Vastaa sinä sitten väitteeseen missä Ferrari on kokenut nöyryytyksen?
Minä en ole yhdessäkään viestissä tällaista edes väittänyt. Tietysti voidaanhan sitä jonkinlaisena nöyryytyksenä pitää, kun on kahdesti sössitty täysin omissa käsissä ollut kuljettajan mestaruus ja molemmilla kerroilla vieläpä sille samalle kuljettajalle eli Vettelille. Mutta pistetään tämä toki pelkästään Red Bullin ylivoiman piikkiin niin tule Ferrarin fanipojille paha mieli.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minä en ole yhdessäkään viestissä tällaista edes väittänyt. Tietysti voidaanhan sitä jonkinlaisena nöyryytyksenä pitää, kun on kahdesti sössitty täysin omissa käsissä ollut kuljettajan mestaruus ja molemmilla kerroilla vieläpä sille samalle kuljettajalle eli Vettelille. Mutta pistetään tämä toki pelkästään Red Bullin ylivoiman piikkiin niin tule Ferrarin fanipojille paha mieli.

Alonso tuli ja kehitti auton ihan uskomattomaksi ja pelasti tallin valtavalta häpeältä. Eiku.

Ja sitten tartut minun "ainoa" sanaan. Eiköhän olisi aika lopettaa tähän niin ei tule anti-Alonsopojalle paha mieli.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Ja sitten tartut minun "ainoa" sanaan. Eiköhän olisi aika lopettaa tähän niin ei tule anti-Alonsopojalle paha mieli.
Näppärästi osasit jättää tuosta minun kirjoittamasta tekstistäni alkuosan pois, jotta koko tekstin merkitys muuttui ihan totaalisesti. :D Nimenomaan minä aluksi mainitsin siitä, että kun italiaanot valtasivat kaikki avainpaikat Ferrarin johdossa niin tuloksetkin alkoivat heiketä. Ja kun aikanaan Alonso tuli talliin, niin miestä pidettiin suurena messiaana joka on mahtava auton kehittäjä ja joka suunnilleen itse pelastaa koko tallin (kärjistys), mutta kuitenkaan Alonson tulon jälkeenkään Ferrari/Alonso ei ole kyennyt edes sitä kuljettajan mestaruutta saamaan näiden vuosien aikana itselleen, vaikka sitä on kahteen otteeseen tarjottu suorastaan hopealautasella.

Mutta juu, eiköhän tämä riitä tästä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Näppärästi osasit jättää tuosta minun kirjoittamasta tekstistäni alkuosan pois, jotta koko tekstin merkitys muuttui ihan totaalisesti. :D Nimenomaan minä aluksi mainitsin siitä, että kun italiaanot valtasivat kaikki avainpaikat Ferrarin johdossa niin tuloksetkin alkoivat heiketä. Ja kun aikanaan Alonso tuli talliin, niin miestä pidettiin suurena messiaana joka on mahtava auton kehittäjä ja joka suunnilleen itse pelastaa koko tallin (kärjistys), mutta kuitenkaan Alonson tulon jälkeenkään Ferrari/Alonso ei ole kyennyt edes sitä kuljettajan mestaruutta saamaan näiden vuosien aikana itselleen, vaikka sitä on kahteen otteeseen tarjottu suorastaan hopealautasella.

Mutta juu, eiköhän tämä riitä tästä.

No niin, minä tartuin käjistettyyn kommenttiisi "häpeästä" ja sinä tartuit omaani "ainoasta" ja täysin turhasta väännettiin taas viestitolkulla. Julistaudun kuitenkin voittajaksi;) kun en alentunut levittäytymään muihin ketjuihin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Tifosi. Kun Ferrari on niin loistava auto ja Alonso niin loistava kuski niin miten on mahdollista, että rupunen Lotus oli viimekautena kautena Kimin käsissä niin loistava? Eihän Alonsoa huonompi kuski huonommalla autolla voi mitenkään pärjätä Ferrari/Alonsolle. Jännä, että tänäänkin (mikä nyt ei vielä kerro mitään) Kimi ja Lotus sai noinkin paljon eroa Alonsoon. Minusta sinun puheiden perusteella Alonson pitäisi pyyhkiä Kimillä lattiaa. Ylistät Alonsoa ja Ferraria niin paljon, että vauhtisokeus näyttää tulevan myös television välityksellä. Toki on vaikea verrata autoja ja kuskeja keskenään, koska autot eivät ole täysin samat.

Vette on loistava kuski. Webberillä on ollut lähes sama kohtelu RB:llä, mutta tulokset puhuvat puolestaan. Alonso on loistava kuski, mutta hieman liian kuumapäinen ja persoonana täysi kuspää (oma mielipide), mikä varmasti sopii joillekkin talleille (Ferrari ja Red Bull), mutta Kimin ei tarvitse haukkua autoa vaan aina kritisoi sitä, että hän tai hän tallin kanssa ei saanut autoa toimimaan oikein. Ottaa myös usein virheitä omaan pussiinsa. Alonsossa kun yleensä omien puheidensa mukaan ole koskaan mitään vikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös