Lätkä-Bongari Iso-E
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KK
Richard Branson lunastaa vetonsa. Aivan huikeaa, olisi kyllä kiva olla ko. lennolla. Ja linkkiä uutiseen: mtv3.fi/f1
Tässäpä aika hyvin kiteytettynä syy miksi en Ferrarin kuskeille (pl. Kimi) ole toivonut onnistumisia sitten sen jälkeen kun Schumi talliin tuli 1996. Aivan liikaa politiikkaa ja puheita tallissa ja Kimihän potkittiin pihalle ihan muista syistä kuin nopeudesta ja lahjoista.
Kyllähän kaikki tietää Kimin olevan Massaa kovempi kuski, ei silmiinpistävästi, mutta useammin nopeampi. Kimi pesikin Massan aina sattumoisin juuri siihen saakka kunnes puheet Santanderin tallipaikan ostamisesta Alonsolle tulivat esille, 2008 Barcelonan GP:n jälkeen jolloin Kimi oli MM-kärki. Kuten artikkelissa mainitaankin, olisihan se ollut aivan saatanan noloa Ferkulle jos Kimi olisi voittanut toisen mestaruuden peräkkäin ja silti olisi potkittu pihalle, joten kummasti Massan auto saatiin kulkemaan kovempaa siitä lähtien aina Felipen onnettomuuteen 2009 asti. Varsin erikoinen 'sattuma' myös että Kimin auto rupesi kulkemaan 2009 Massan onnettomuus -->loppukausi, heti niin hyvin että podiumsijoituksia rupesi irtoamaan tasaisesti samantien kun Massaan ei tarvinnut panostaa. Ja syy miksi parempi potkittiin Alonson tieltä pois oli varmastikin se että Massa soveltuisi täydellisesti kakkosviulun soittajaksi kun Kimi varmaan itsekin olisi halunnut lähteä siinä kohtaa jos olisi Zemolo kumppaneineen olisi sanonut että nyt sitten ajat Alonsolle tästä eteenpäin.
En yleensä ole missään tilanteissa aidosti vahingoniloinen, mutta on ollut suorastaan nautinto ettei Alonso vaan saa sitä haluamaansa Ferkkumestaruutta, kovista puheistaan huolimatta. Pelkkää itsekehua jatkuvasti ja joka kisassa ottaa sen 570% irti kisassa tai kehuu jonkun nelossijan olleen uran paras ajo, johtuen 'umpipaskasta' autostaan jota on saanut kehittää kohta neljä vuotta. Tämän kauden testeissäkin haukkui autonsa aivan pystyyn mutta ihan hyvin se näyttää kulkevan. Joku mainitsikin täällä että MM-pysti olisi nyt kultalautasella Ferkulle kun Red Bull ei olekaan dominoiva, vaikka kausi toki on ihan alkutekijöissään. Olisihan se aika herkkua jos Kimi veisi pytyn itkuAlonson edestä. En arvosta tippaakaan kaveria kuka itkee tiimiradioon jos ei pääse ajamalla tiimikaverista ohi tai näyttää keskisormea koska ei pääse ohi (Case Petrov, 2010 vika kisa).
Herää vain yksi kysymys, miksi ihmeessä Ferrari teki loppukaudesta 2008 Räikköselle jatkosopimuksen vuoteen 2010 saakka, jos jo puolen vuoden ajan oli ollut tarkoitus savustaa Räikkönen pois tallista? Muutenhan tuo JofaPlayerin salaliittoteoria on ihan hyvin perusteltu, mutta tuota asiaa en mitenkään kykene ymmärtämään.
En lähde näitä teorioita nyt tämän enempää tarkastamaan mutta ulkomuistista vielä sen verran että spekulaatioissa on "tiedetty" juuri Todtin halunneen Kimin, kun taas Montezemolon suosikki oli alusta lähtien ollut Alonso. Teorian mukaan Kimin lähtölaskenta ferrarilta alkoi samalla hetkellä kun Todt jätti tallin.
It’s no secret that Todt and di Montezemolo had a power struggle within Ferrari, something which lead to Todt’s eventual and swift exit. With Todt effectively out of the way from early 2008 and Domenicali (di Montezemolo’s lap dog) in his place, it was basically a different Scuderia overnight. Raikkonen was initially brought to the team by di Montezemolo as part of his power struggle with Todt. But to di Montezemolo’s dismay, it was Todt that Raikkonen bonded with and not the superficial egomaniac di Montezemolo, who was the polar opposite of the “Iceman”
En yleensä ole missään tilanteissa aidosti vahingoniloinen, mutta on ollut suorastaan nautinto ettei Alonso vaan saa sitä haluamaansa Ferkkumestaruutta, kovista puheistaan huolimatta. Pelkkää itsekehua jatkuvasti ja joka kisassa ottaa sen 570% irti kisassa tai kehuu jonkun nelossijan olleen uran paras ajo, johtuen 'umpipaskasta' autostaan jota on saanut kehittää kohta neljä vuotta. Tämän kauden testeissäkin haukkui autonsa aivan pystyyn mutta ihan hyvin se näyttää kulkevan. Joku mainitsikin täällä että MM-pysti olisi nyt kultalautasella Ferkulle kun Red Bull ei olekaan dominoiva, vaikka kausi toki on ihan alkutekijöissään. Olisihan se aika herkkua jos Kimi veisi pytyn itkuAlonson edestä. En arvosta tippaakaan kaveria kuka itkee tiimiradioon jos ei pääse ajamalla tiimikaverista ohi tai näyttää keskisormea koska ei pääse ohi (Case Petrov, 2010 vika kisa).
Näin se on. Se oli täysin tiedossa ollut asia, että Jean Todt ja Kimi Räikkönen olivat ihan helvetin hyvissä väleissä jo vuosia ennen kuin Kimi Ferrarille meni. Yhteistyö näiden kahden miehen välillä toimi sitten Ferrarin aikana loistavasti, ja Todt oli se mies kuka piti Kimistä huolta ja ymmärsi tämän ajatusmaailmaa. Eikä tuo nyt sinänsä ihme ole, Todtilla oli jo vuosikymmenten takaa kokemuksia jurojen suomalaisten kanssa työskentelystä, kun mies sai rallin puolella toimia Hannu Mikkolan, Rauno Aaltosen ja Timo Mäkisen kartturina.En lähde näitä teorioita nyt tämän enempää tarkastamaan mutta ulkomuistista vielä sen verran että spekulaatioissa on "tiedetty" juuri Todtin halunneen Kimin, kun taas Montezemolon suosikki oli alusta lähtien ollut Alonso. Teorian mukaan Kimin lähtölaskenta ferrarilta alkoi samalla hetkellä kun Todt jätti tallin.
Onneksi Fernando "parannan kierrosaikoja 0,6 sekuntia" Alonso tuli ja kehitti auton ihan uskomattomaksi ja pelasti tallin valtavalta häpeältä. Eiku.
Miten niin ainut? Kaudella 2010 McLaren oli kokonaisuutena selkeästi Ferraria edellä nimenomaan tallina, ja saavuttikin melkein 60 pistettä enemmän MM-sarjassa ja oli toinen, jääden Red Bullista reilut 40 pistettä. Tämän Red Bullin kolmen vuoden valtakauden aikana Ferrari ei ole päässyt kertaakaan noin lähelle RB:tä, kuin mitä McLaren tuolla kaudella pääsi. Eli en minä ainakaan näe tuota mitenkään sellaisena, että Ferrari olisi ollut jotenkin ainut haastaja.En nyt tiedä onko Alonso yksin mitään pelastanut, mutta onko Ferrari nyt kärsinyt valtavan häpeän olemalla ainut joka on pystynyt vastaamaan Red Bullin ylivoimaan muttei aivan voittamaan sitä?
Niin no, siinä nyt tosiaan oli yli 20 vuotta ilman kuskien mestaruutta ja tallien mestaruuskin jäi saavuttamatta muistaakseni 16 vuotta, niin aika pitkään sitä tietä sitten raivattiin. Tietysti voihan se olla mahdollista, että Ferrarin fanipoikien keskuudessa noita 80-luvun ja 90-luvun aikoja ei lasketa mukaan tiimin historiaan, niin eihän siinä sitten mitään.Ennenkuin joku (nyyh nyyh olen 80-luvulta asti katsonut ja Ferrari ei todellakaan ole aina kärjessä ollut nyyh älä tule minulle valittamaan kun et tiedä historiaa nyyh) tulee avautumaan niin tarkennetaan että myös synkät ajat oli välissä mutta ne vaan raivasi tietä 2000-luvun superylivoimalle.
Miten niin ainut? Kaudella 2010 McLaren oli kokonaisuutena selkeästi Ferraria edellä nimenomaan tallina, ja saavuttikin melkein 60 pistettä enemmän MM-sarjassa ja oli toinen, jääden Red Bullista reilut 40 pistettä. Tämän Red Bullin kolmen vuoden valtakauden aikana Ferrari ei ole päässyt kertaakaan noin lähelle RB:tä, kuin mitä McLaren tuolla kaudella pääsi. Eli en minä ainakaan näe tuota mitenkään sellaisena, että Ferrari olisi ollut jotenkin ainut haastaja.
Niin no, siinä nyt tosiaan oli yli 20 vuotta ilman kuskien mestaruutta ja tallien mestaruuskin jäi saavuttamatta muistaakseni 16 vuotta, niin aika pitkään sitä tietä sitten raivattiin. Tietysti voihan se olla mahdollista, että Ferrarin fanipoikien keskuudessa noita 80-luvun ja 90-luvun aikoja ei lasketa mukaan tiimin historiaan, niin eihän siinä sitten mitään.
Niin, mutta millä tavalla se Ferrari on muka ollut jotenkin ainut haastaja, jos se on kerran kerännyt vähemmän pisteitä kuin McLaren? Nyt ei puhuta kuljettajista, vaan talleista koska nimenomaan SINÄ toit esille että Ferrari on tallina ainut joka on pystynyt vastaamaan Red Bullin ylivoimalle.Red Bull on ollut ylivoimainen viime vuosina ja silti mestaruus on ratkaistu vasta viimeisessä kilpailussa. Silloin kun Ferrari oli ylivoimainen niin mestaruudet ratkesi useita kilpailuja ennen, jopa seitsemän kilpailua ennen päätöstä, kunnes pistelaskua muuttamalla saatiin vähän tasaisemman näköistä jälkeä. Joku voisi laskea sen Red Bullin haasteeseen vastaamiseksi.
Niin, mutta millä tavalla se Ferrari on muka ollut jotenkin ainut haastaja, jos se on kerran kerännyt vähemmän pisteitä kuin McLaren? Nyt ei puhuta kuljettajista, vaan talleista koska nimenomaan SINÄ toit esille että Ferrari on tallina ainut joka on pystynyt vastaamaan Red Bullin ylivoimalle.
No eipä tuo Hamilton jäänyt kaudella 2010 kuin 16 pistettä Vettelistä ja Alonsostakin vain 12 pinnaa, ja taisi muuten olla vielä teoreettisesti mukana MM-taistelussa viimeisessäkin kisassa. Ja taisi vielä Belgian GP:n jälkeen olla ihan MM-sarjan kärjessäkin, mutta kaksi perättäistä keskeytystä tämän jälkeen vei mestaruuden. Mutta mukana MM-taistelussa kyllä todellakin oli, uskoit sinä sitten niissä kuvitelmissasi mitä tahansa.Miten McLaren siihen vastasi? Kaksi tasaista kuskia joilla ei ollut mitään asiaa mestaruustaistoon?
Mutta silti väitit nimenomaan Ferrarin olleen se Red Bullin ainut haastaja, vaikka se ei ollut sitä loppujen lopuksi sitä talleissa eikä edes aina pelkissä kuskeissakaan. Lopeta jo hyvä mies, eihän tässä ole enää mitään tolkkua kun mielipide tuntuu muuttuvan koko ajan.Ferrari ei taistellut merkkimestaruudesta kun Massa sukelsi kisasta toiseen.
No eipä tuo Hamilton jäänyt kaudella 2010 kuin 16 pistettä Vettelistä ja Alonsostakin vain 12 pinnaa, ja taisi muuten olla vielä teoreettisesti mukana MM-taistelussa viimeisessäkin kisassa. Ja taisi vielä Belgian GP:n jälkeen olla ihan MM-sarjan kärjessäkin, mutta kaksi perättäistä keskeytystä tämän jälkeen vei mestaruuden. Mutta mukana MM-taistelussa kyllä todellakin oli, uskoit sinä sitten niissä kuvitelmissasi mitä tahansa.
Mutta silti väitit nimenomaan Ferrarin olleen se Red Bullin ainut haastaja, vaikka se ei ollut sitä loppujen lopuksi sitä talleissa eikä edes aina pelkissä kuskeissakaan. Lopeta jo hyvä mies, eihän tässä ole enää mitään tolkkua kun mielipide tuntuu muuttuvan koko ajan.
Mitä totuutta? Koko ajanhan tässä on ollut kyse siitä, että sinä olet väittänyt asian olleen siten että Ferrari on ainoa talli joka pystynyt Red Bullin haastamaan, vaikka se on osoitettu myös tilastollisesti täysin vääräksi. Tämä on ainoa totuus mikä tästä asiasta on, piste.Kiertele totuutta miten paljon haluat.
Mitä totuutta? Koko ajanhan tässä on ollut kyse siitä, että sinä olet väittänyt asian olleen siten että Ferrari on ainoa talli joka pystynyt Red Bullin haastamaan, vaikka se on osoitettu myös tilastollisesti täysin vääräksi. Tämä on ainoa totuus mikä tästä asiasta on, piste.
Ja itsehän sinä olet koko ajan kiertänyt tuon minun alkuperäisen kysymykseni, että millä perusteella se Ferrari on muka ainoa talli ollut joka on Red Bullin haastanut? Ei ainakaan pisteissä tai voitoissa mitattuna.
Ööh... Missä minä olen itkenyt? Jos esitän sinulle varsin selkeästi muotoillun kysymyksen noihin sinun väittämiisi, niin miksi se tulkitaan heti itkemiseksi?Alussa annoit ymmärtää että Ferrari olisi jotenkin kärsinyt suuren häpeän, siihen vastasin toista ja sitten oletkin itkenyt monista asioista.
Ööh... Missä minä olen itkenyt? Jos esitän sinulle varsin selkeästi muotoillun kysymyksen noihin sinun väittämiisi, niin miksi se tulkitaan heti itkemiseksi?
Et ole edelleenkään pystynyt vastaamaan tähän kysymykseen jonka olen sinulle esittänyt, vaan etenkin näissä viimeisissä viesteissäsi olet syyttänyt minua itkijäksi ja koko ajan väistänyt tuon kysymyksen. Olet selittänyt jotain miten Alonso on ollut ainoa joka on taistellut Vettelin kanssa viimeisessä kisassa mestaruudesta, vaikka tämäkään ei pidä edes paikkaansa koska esim. vuonna 2010 Hamiltonillakin oli vielä teoreettinen mahdollisuus mestaruuteen. Noh, mahdollisuus oli toki erittäin pieni, mutta niinhän se oli Räikköselläkin vuonna 2007 viimeisessä kisassa mutta silti voitti.
Minä en ole yhdessäkään viestissä tällaista edes väittänyt. Tietysti voidaanhan sitä jonkinlaisena nöyryytyksenä pitää, kun on kahdesti sössitty täysin omissa käsissä ollut kuljettajan mestaruus ja molemmilla kerroilla vieläpä sille samalle kuljettajalle eli Vettelille. Mutta pistetään tämä toki pelkästään Red Bullin ylivoiman piikkiin niin tule Ferrarin fanipojille paha mieli.Vastaa sinä sitten väitteeseen missä Ferrari on kokenut nöyryytyksen?
Minä en ole yhdessäkään viestissä tällaista edes väittänyt. Tietysti voidaanhan sitä jonkinlaisena nöyryytyksenä pitää, kun on kahdesti sössitty täysin omissa käsissä ollut kuljettajan mestaruus ja molemmilla kerroilla vieläpä sille samalle kuljettajalle eli Vettelille. Mutta pistetään tämä toki pelkästään Red Bullin ylivoiman piikkiin niin tule Ferrarin fanipojille paha mieli.
Alonso tuli ja kehitti auton ihan uskomattomaksi ja pelasti tallin valtavalta häpeältä. Eiku.
Näppärästi osasit jättää tuosta minun kirjoittamasta tekstistäni alkuosan pois, jotta koko tekstin merkitys muuttui ihan totaalisesti. :D Nimenomaan minä aluksi mainitsin siitä, että kun italiaanot valtasivat kaikki avainpaikat Ferrarin johdossa niin tuloksetkin alkoivat heiketä. Ja kun aikanaan Alonso tuli talliin, niin miestä pidettiin suurena messiaana joka on mahtava auton kehittäjä ja joka suunnilleen itse pelastaa koko tallin (kärjistys), mutta kuitenkaan Alonson tulon jälkeenkään Ferrari/Alonso ei ole kyennyt edes sitä kuljettajan mestaruutta saamaan näiden vuosien aikana itselleen, vaikka sitä on kahteen otteeseen tarjottu suorastaan hopealautasella.Ja sitten tartut minun "ainoa" sanaan. Eiköhän olisi aika lopettaa tähän niin ei tule anti-Alonsopojalle paha mieli.
Näppärästi osasit jättää tuosta minun kirjoittamasta tekstistäni alkuosan pois, jotta koko tekstin merkitys muuttui ihan totaalisesti. :D Nimenomaan minä aluksi mainitsin siitä, että kun italiaanot valtasivat kaikki avainpaikat Ferrarin johdossa niin tuloksetkin alkoivat heiketä. Ja kun aikanaan Alonso tuli talliin, niin miestä pidettiin suurena messiaana joka on mahtava auton kehittäjä ja joka suunnilleen itse pelastaa koko tallin (kärjistys), mutta kuitenkaan Alonson tulon jälkeenkään Ferrari/Alonso ei ole kyennyt edes sitä kuljettajan mestaruutta saamaan näiden vuosien aikana itselleen, vaikka sitä on kahteen otteeseen tarjottu suorastaan hopealautasella.
Mutta juu, eiköhän tämä riitä tästä.