Nää kommentit oikeasti pistää vituttamaan. Millä perusteella katsoja joka ei voi sietää selostajaa, ottaisi seurannan liian vakavasti? Kerro mulle tähän vastaus. Millä tavalla katsoja joka tykkää selostuksesta ottaa lähetyksen rennommin kuin katsoja joka ei tykkää selostuksesta? Kerro mulle ihan oikeasti tähän vastaus. Tilanne on vähän sama kuin katsoisit loistavaa elokuvaa mikä on pilattu yhdellä paskalla pääosan näyttelijällä. Kun jo pelkkä ääni saa raivon partaalle, miten voisi kuvitella nauttivansa lätkämatsista vaikka loppujen lopuksi se selostushan on vähän niin kuin aivan sama vaikka ei olisikaan (ikään kuin olisi itse paikan päällä hallissa).
Saahan sitä tottakai ärsyyntyä selostuksesta, mutta itse kuuntelin Kunnas-Haapasalo -parivaljakkoa lähinnä huvittuneena. Ehkä siihen auttoi se, että olin etukäteen valmistautunut kuuntelemaan "hieman" valtavirrasta poikkeavaa selostusta. Tunnelmanluonnissahan tuo kaksikko onnistui minusta loistavasti, joten mikä siinä oli kuunnellessa. Minusta Kunnas veti omintakeisella ja hauskalla tyylillä tuon äskeisen pelin läpi, joten kommentoin myös sen perustella. Aina löytyy valittajia, joiden mukaan kaikki on perseestä pelaajista selostajiina ja tuomareihin. Melkein tulee mieleen, että ennen peliä päätetään haukkua kaikki milloin mistäkin. Pieni muutos asenteeseen saattaisi helpottaa. Tämä on vaan naisten jääkiekkoa, ei tätä kannata ottaa edelleenkään liian tosissaan.
Ei kannata keskittyä liikaa selostajaan vaan eläytyä pelitilanteeseen. Jääkiekossa kuitenkin pääosaa näyttelevät pelaajat kentällä, ja selostajaa voisi verrata vaikka elokuvan kommenttiraitaan. En sitäpaitsi ymmärrä miten jonkun ääni voi saada ihmisen raivon partaalle. Monenlaisia ihmisääniä on tullut elämän aikana kuultua, mutta yksikään ei ole minua raivoisaksi saanut. Ei Kunnaksen ääni maailman kaunein ole, mutta kyllähän tuota kuuntelee.