YLE Sotšissa

  • 243 265
  • 877
Tila
Viestiketju on suljettu.

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nää kommentit oikeasti pistää vituttamaan. Millä perusteella katsoja joka ei voi sietää selostajaa, ottaisi seurannan liian vakavasti? Kerro mulle tähän vastaus. Millä tavalla katsoja joka tykkää selostuksesta ottaa lähetyksen rennommin kuin katsoja joka ei tykkää selostuksesta? Kerro mulle ihan oikeasti tähän vastaus. Tilanne on vähän sama kuin katsoisit loistavaa elokuvaa mikä on pilattu yhdellä paskalla pääosan näyttelijällä. Kun jo pelkkä ääni saa raivon partaalle, miten voisi kuvitella nauttivansa lätkämatsista vaikka loppujen lopuksi se selostushan on vähän niin kuin aivan sama vaikka ei olisikaan (ikään kuin olisi itse paikan päällä hallissa).

Saahan sitä tottakai ärsyyntyä selostuksesta, mutta itse kuuntelin Kunnas-Haapasalo -parivaljakkoa lähinnä huvittuneena. Ehkä siihen auttoi se, että olin etukäteen valmistautunut kuuntelemaan "hieman" valtavirrasta poikkeavaa selostusta. Tunnelmanluonnissahan tuo kaksikko onnistui minusta loistavasti, joten mikä siinä oli kuunnellessa. Minusta Kunnas veti omintakeisella ja hauskalla tyylillä tuon äskeisen pelin läpi, joten kommentoin myös sen perustella. Aina löytyy valittajia, joiden mukaan kaikki on perseestä pelaajista selostajiina ja tuomareihin. Melkein tulee mieleen, että ennen peliä päätetään haukkua kaikki milloin mistäkin. Pieni muutos asenteeseen saattaisi helpottaa. Tämä on vaan naisten jääkiekkoa, ei tätä kannata ottaa edelleenkään liian tosissaan.

Ei kannata keskittyä liikaa selostajaan vaan eläytyä pelitilanteeseen. Jääkiekossa kuitenkin pääosaa näyttelevät pelaajat kentällä, ja selostajaa voisi verrata vaikka elokuvan kommenttiraitaan. En sitäpaitsi ymmärrä miten jonkun ääni voi saada ihmisen raivon partaalle. Monenlaisia ihmisääniä on tullut elämän aikana kuultua, mutta yksikään ei ole minua raivoisaksi saanut. Ei Kunnaksen ääni maailman kaunein ole, mutta kyllähän tuota kuuntelee.
 

MVP8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olipahan loistava selostajakaksikko Suomi-Kanada -pelissä! Oikeissa jääkiekkomatseissa sitten asiantuntevat selostajat, näissä häkkipäähöntsäilyissä on hyvä olla tunteella vetävät äijät joilla myös huumoria riittää. Tätä lisää, YLE!
 

IpaTeme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olipahan loistava selostajakaksikko Suomi-Kanada -pelissä! Oikeissa jääkiekkomatseissa sitten asiantuntevat selostajat, näissä häkkipäähöntsäilyissä on hyvä olla tunteella vetävät äijät joilla myös huumoria riittää. Tätä lisää, YLE!

Täysin samaa mieltä, kunnas ja haapasalo veti hyvällä tunteella ja sopivalla huumorilla koko pelin.

Nauroin itteni kipeeks siittä adressista mikä oli tehty, sinne varmaan pitäs joku bubi selostajaks ja joku tylsä kommentaattori, kunhan tietää kaikki tilastot sun muut paskat ulkoa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kai ymmärrät, että jotkut seuraavat tosissaan myös naisten pelejä?

Hauskaa tuo tavallaan toki on, jos ei peli itsessään kiinnosta.

Ymmärrän toki, oli huonosti kirjoitettu. Ja kyllähän minä itsekin tätä kiinnostuneena seurasin. Huomasin vain tässä ottelun lopussa, että osa oli oikein moneen eri ketjuun mennyt avautumaan selostajista, luulisi sen lätkän kiinnostavan kuitenkin vähän enemmän.

Itse kritisoin näitä selostuksesta vinkujoita kuitenkin vähän laajemmalla skaalalla, ihan samoin kuin tuomarityöskentelystä itkijöitä.

Harvemmin saa Jatkoajassakaan lukea mitään otteluseurantaa ilman, että nämä asiantuntijat kertovat lähinnä mielipiteitä selostajista/tuomareista.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ei ehkä ihan ollut mun makuuni, joo. Varmasti lyö selostajien ja tuomarien dissaus yli täälläkin, mutta ohan tuo maailman väsynein argumentointi että aletaan puhumaan viihteellisyydestä tai että tätä tuotetta tehdään massoille. Oon aina kuvitellut että yksilö voi kokea ja tehdä omat johtopäätöksensä välittämättä siitä mikä se yleinen mielipide on.
 

A Siente

Jäsen
Ei pitäisi tulla yllätyksenä minkälainen selotaja Kunnas on. Katsoin suosiolla ekan erän jälkeen mutella pelin hyvillä mielin loppuun. Sinällään tietysti hyvä ettei ole virkamiestyylistä selostusta, mutta voisi sitä hieman enemmän osoittaa huomiota pelin tapahtumiin.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
...Nauroin itteni kipeeks siittä adressista mikä oli tehty, sinne varmaan pitäs joku bubi selostajaks ja joku tylsä kommentaattori, kunhan tietää kaikki tilastot sun muut paskat ulkoa.

Minulle ainakin se ja sama tuleeko tilastoja tai onko äärimmäinen "asiantuntija", mutta kyllähän tästä KK:sta tulee mieleen lähinnä Pikkukakkonen. Haapasalo oli ihan ok...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Oon aina kuvitellut että yksilö voi kokea ja tehdä omat johtopäätöksensä välittämättä siitä mikä se yleinen mielipide on.

Tämä logiikka toimii tässä asiassa myös toisinpäin.

On nimittäin niin, että jos ja kun kerta studioon ei yksinkertaisesti löydy tarpeeksi osaavia selostajia, niin luulisi osan tämän palstan saarnaajista tekevän siten kuten opettaa, eli laittaa sitten mutelle tai katsoo jotain jenkkistriimiä.

Eli ei kirjoita asiasta useampaan eri ketjuun, etenkään otteluseurantaan.
 

Oadie

Jäsen
Äijä selosti naisten lätkäjoukkueen ottelun ja mediassa ajojahti päällä. Eivät ole varmasti tyytyväisiä ennen kuin Kunnas on saanut potkut. Turhamaiset ihmiset turhamaisuuden ytimessä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Äijä selosti naisten lätkäjoukkueen ottelun ja mediassa ajojahti päällä. Eivät ole varmasti tyytyväisiä ennen kuin Kunnas on saanut potkut. Turhamaiset ihmiset turhamaisuuden ytimessä.

YLEltä ihan oikea reaktio tähän addressiin ja "vihastukseen", eli eivät juuri korvaansa lotkauttaneet.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Sama kansa, joka haluaa Mertarannan selostamaan lätkää, valittaa hassuttelusta lätkäselostuksessa.

Hyvä Kaj, hyvä Ville!
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä olen katsellut molemmat Suomen naisten ottelut ruotsinkielisellä selostuksella ja olen ollut varsin tyytyväinen. Ei ainakaan häiritse pelin seuraamista ja jotenkin tuntuu, että hallin äänetkin kuuluu ruotsinkielisen selostuksen kanssa paremmin. Todennäköisesti jatkan valitsemallani linjalla miesten otteluissakin.

Kunnas on ihan kuulematta paskaa-osastoa, vaikka kyllä mä sitä siihen "Phil Kesselin veljeen" asti jaksoin ekassa pelissä kokeilla. Mielestäni olympialaiset eivät ole paikka hassuttelulle. Haapasalo on todennäköisesti otettu tuonne mukaan sen vuoksi, että Kunnasten ja muiden on mukava hengata siellä superjulkkiksen kanssa. Saa siinä siivellä itsekin hieman paistatella.
 

Alejandro

Jäsen
Sama kansa, joka haluaa Mertarannan selostamaan lätkää, valittaa hassuttelusta lätkäselostuksessa.

Hyvä Kaj, hyvä Ville!
Veikkaan että Juuselakin saa lokaa niskaansa selostuksesta. Omissa papereissani hän on todella hyvä valinta selostuskoppiin, mutta kansa janoaakin sitä kuuluisaa Mertarantaa, joka jakelee myrskyvaroituksia kuin mikäkin Ukko ylijumala.

Harmi ettei Keklua saatu Juuselan pariksi. Vancouverissa he olivat timanttinen kaksikko.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tämä logiikka toimii tässä asiassa myös toisinpäin.

Vois toimia, harvemmin. Jos johonkin asiaan tulee isolla vyöryllä negaa, tulee vastareaktiona posia ja päinvastoin. Yleensä siinä vaiheessa kun asiat kärjistyy maltillisen kritiikinkin jälkeen "lajiniilot on juntteja" tyyliin, tai annetaan ymmärtää että puhtaan makuasian toinen puoli on on jotenkin arvokkaampi, karkaa yleensä mopo käsistä. Kärjistetään ja provosoidaan. Ainakin Somessa tais käydä niin. Joku valopää jo addressinkin väsännyt -en tiedä kuinka tosisaan-, sitten taas Kunnakselle sataa valtavasti sympatiaa. Sellainen on internet. Ikiliikkuja.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Sama kansa, joka haluaa Mertarannan selostamaan lätkää, valittaa hassuttelusta lätkäselostuksessa.

Hyvä Kaj, hyvä Ville!

Mieluummin kuuntelen Kunnasta miestenkin peleissä, kuin kertaakaan Mertarantaa.

Mielestäni Kunnas on ihan hauska heppu selostamaan varsinkin noita naisten pelejä. Suomalaiset nyt vaan tunnetusti pahoittaa kaikesta mielensä. Koskaan ei ole hyvin.
 

rpeez

Jäsen
Tämä on vaan naisten jääkiekkoa, ei tätä kannata ottaa edelleenkään liian tosissaan.

Pikkasen rupeaa nousemaan savu päästä kun lukee jo useamman kynästä tällaisen mielipiteen.

Mitäköhän ajattelee ne neidit jotka painaa satalasissa tuolla kentällä Suomipaidat päällä?
Hontsää, missä on OK laittaa pelle hermannit selostajiksi kansaa viihdyttämään?

Hieman kunnioitusta olympiaurheilijoille, pyydän.

Ja kyllä, Kunnaksen ääni ja tyyli on minusta sietämätöntä, ei auta vaikka kuinka pipoa löysäisi.
Tämä Venäjän Haapasalo on ihan ok.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Mielestäni Kunnas on ihan hauska heppu selostamaan varsinkin noita naisten pelejä. Suomalaiset nyt vaan tunnetusti pahoittaa kaikesta mielensä. Koskaan ei ole hyvin.

Miksi kaikki valittavat? Kunnas elää tunteella mukana, ja ohkaisen asiantuntemuksen korvaa mun mielestä juuri tuo tunne millä hän selostaa.

Mun mielestä Kunnaksen selostusta on hauska kuunnella. Rento meininki muttei kuitenkaan mitään Mertsin "hauskoja" juttuja.
 
Kyllä oli todellakin ala arvoinen selostus naisten pelissä. Sai hyvät naurut kun tiukan paikan tullen alkoi kuulumaan aina "aijajiaououaaaih" voihkimista, joka kuulosti lähinnä siltä, kun joku ummetuksesta kärsivä olisi koittanut paskaa vääntää. Kaiken kruunasi vielä ilmeisesti Haapasalon taputukset, joka peitti hetkellisesti muut äänet alleen.

Youtube klippejä odotellessa, oli sen verran legendaarista settiä. :D
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Sama kansa, joka haluaa Mertarannan selostamaan lätkää, valittaa hassuttelusta lätkäselostuksessa.

Hyvä Kaj, hyvä Ville!

Kuinka moni on täällä huutanut Mertarantaa tilalle? Minä en ainakaan. Kunnaksen ote kaikkeen tekemiseen sekä selostamiseenkin kuin myös juontamiseen on sellainen jouko turkkamainen teatterikorkeakoulun pääsykokeen artikulaatio ja esiintyminen. Niinkuin joku mainitsi niin pikkukakkoseen sopii mainiosti, ei asiantuntevaksi selostajaksi.
Itsekin viihteellisyydestä kyllä tykkään, siinä mielessä viihteellisyydestä Haapasalo voi vastata ja selostuksesta joku joka itse peliäkin seuraa.
Liigapelejä seuraan useasti ilman selostusta, mutta hieman vieraampia ympyröitä joita esim, naisten jääkiekko minulle on niin toivoisin että selostaja seuraisi peliä ja ymmärtäisi siitä jotakin. Esim sitä kenellä se kiekko on, sitäkin mietti että kun itse näkee että kiekon pelaajalla x niin selostaja puhuu että se on pelaajalla y.
Kunnas sopii kyllä studioon niinkauan kuin pysyy aiheessa, eikä ota sitä vappunenää taskusta ja koita olla hauska, koska sitä hän ei missään nimessä ja olosuhteissa ole.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Olihan tuo ihan huumoripitoinen selostus, mutta pelin aikana se loi ihan eritavalla tunnelmaa kun nämä yleensä väsyneet perusselostajat. Iltapäivällä ajattelin, että vois naistenkin pelin laittaa taustalle, mutta tän kaksikon ansiosta siitä tuli jopa mielenkiinonen ottelu.

Kuten MustatKortit mainitsi, palstalla on hirveesti kirjottajia, jotka haukkuu aina tuomareita ja selostajia. Voihan niitä haukkua ja kertoa jos ei tykkää, mutta tuntuu että näille sankareille ei kelpaa ikinä mikään. Ei ne tuomarit nyt aina voi olla niin paskoja. Tai selostaja ihan kujalla. Jos aina kaikki on paskaa, niin pitäs varmaan koittaa muuttaa omaa asennetta.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Mielensäpahoittajat ovat saaneet adressinsa lööppeihin. Hienosti YLE kommentoi asiaa ja ottaa kantaa. Ville ei enää kommentoi, tekee paluun loppuseremonioihin. Pitäisikö siitäkin laittaa adressi pystyyn ettei palaisi? Näytti 67% lööppilehden lukijoista pitävän illan pelin kommentoijasta, mutta ne ovatkin sitä tyhmempää kansan osaa joka ei ymmärrä hyvän päälle.

En minäkään Kunnaksen selostustyylistä pidä, mutta onhan tämä nyt ihan naurettavaa. Iän ikuinen itku selostajista ja kommentaattoreista senkun vaan paisuu. Kun lukee otteluseurantoja, niin vaikka joka pelissä tehtäisiin maali ensimmäisellä sekunnilla, on joku ehtinyt haukkua selostajan...

Jos tuosta itkuvirrestä rakentaisi jonkinlaisen lopputuleman, niin Suomessa on noin 1-2 hyvää selostajaa ja saman verran kommentaattoreita. Heidän pitäisi sitten selostaa jokainen peli. Lynttääminen on muodikasta.

ja koita olla hauska, koska sitä hän ei missään nimessä ja olosuhteissa ole.

Aika hyvin syväanalysoitu kaverista jolta on ihan aikuisten oikeasti joskus kuultu hyviäkin vitsejä, kuten esim. tänään kesken pelin. Sinun tekstisi perusteella on huomattavasti helpompi tehdä sinusta sama päätelmä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ei Kunnas oikein omaan makuuni ole ihmisenä*, semmoinen jatkuva sekoilu ja säheltäminen koko ajan päällä. Mutta kyllähän tuo selostus oli alun shokin jälkeen sen verran viihdyttävä, että hauskaa oli. Jos tämä parivaljakko ei enää ikinä selosta toista peliä yhdessä, niin tämä peli meni samaan legendaariseen joukkoon Iku Viitasen kanssa.

Pelikin oli hyvä ja viihdyttävä, niin hyvällä filliksellähän sitä seurasi. Ja kaupan päälle tuli kasapäin uusia sanontoja, kuten krokilasin pomppuinen laukaus ja Wickenheiserin pallealla blokattu laukaus.

*En toki tiedä mitään Kunnaksen siviiliminästä, mutta julkisuudessa nähty Kunnas ei ole suuremmin omaan makuuni.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Mielestäni Kaj Kunnas saa ihan aiheesta kritiikkiä. Kyllähän huonoja selostajia on TV-kanavat pullollaan, mutta Kunnas on ehdottomasti sieltä heikoimmasta päästä. Naisten jääkiekosta lähtee viimeinenkin uskottavuus tätä menoa, kun selostajana on mukahassuttelija pahimmasta päästä ja vierellä kommentoi Haapasalo.

Eivät selostajat tietenkään voi kaikkia miellyttää, mutta vaikea uskoa että sellaisia henkilöitä oikeasti olisi, jotka Kunnaksen selostuksista tykkäisi ja nauttisi. Toki tällaiset asiat voi ottaa huumorilla, mutta mielestäni olympialaisten kaltaisessa paikassa tuollainen on jo urheilun halveeraamista. Selostajan tärkein tehtävä on viestittää pelitapahtumia ja olla henkilö, joka ei ärsytä. Kunnas on juuri päinvastainen henkilö.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ei Kunnas oikein omaan makuuni ole ihmisenä, semmoinen jatkuva sekoilu ja säheltäminen koko ajan päällä. Mutta kyllähän tuo selostus oli alun shokin jälkeen sen verran viihdyttävä, että hauskaa oli. Jos tämä parivaljakko ei enää ikinä selosta toista peliä yhdessä, niin tämä peli meni samaan legendaariseen joukkoon Iku Viitasen kanssa.

Kunnashan toimi suhteellisen loistavasti mm. viime kevään liigafinaaleissa, kun teki inserttejä ja häröili pitkin halleja. Yks pieni asia, joka vähän pistää korvaan, on tapa jolla Kunnas ja Riku Riihilahti puhuvat kun kyseessä naisten lätkä. Siinä on häivähdys lässytystä, kuin lastenurheilusta puhuvat. Nää on toki näitä pieniä nyansseja.

Antti Koivukangasta kuunteli tänään mielellään toisella kotimaisella.
 
Yks pieni asia, joka vähän pistää korvaan, on tapa jolla Kunnas ja Riku Riihilahti puhuvat kun kyseessä naisten lätkä. Siinä on häivähdys lässytystä, kuin lastenurheilusta puhuvat. Nää on toki näitä pieniä nyansseja.

Lätkästä en osaa sanoa kun en naisten kiekkoa ole katsellut (tänään tosin jonkun minuutin tämän selostuskohkauksen takia) mutta monissa muissa lajeissahan ollaan junioreiden tasolla. Missä se lastenurheilun raja sitten menee on tulkintakysymys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös