Mun musiikkimaku on muuten kehittynyt melko jännästi. Ihan nuorena lapsena tuli kuunneltua lähinnä radiopoppia. Sisko oli kova Tiktak-fani, siispä kyseistä tyttöbändiä tuli itsekin ala-aste iässä jonkin verran kuunneltua. Mun paras frendi ja hänen kaverinsa olivat reilu viitisentoista vuotta sitten koukussa Iron Maideniin, sitä kautta sain itse ensikosketuksen raskaampaan musaan.
Yläasteen aloitettuani aloin ensimmäistä kertaa itsekin kiinnostumaan musiikista. Tuolloin lempibändeihini kuului mm. Muse, Flyleaf, Korn, Paramore, Incubus, Bullet For My Valentine, Linkin Park, Avenged Sevenfold, Nickelback, Wolfmother, Thirty Seconds To Mars... Osaa näistä bändeistä kuuntelen kyllä edelleen.
Lukiossa aloin kuuntelemaan enemmän mainstreamia ja koska olin epäsosiaalinen teini, käytin vapaa-aikani koulun ulkopuolella pelaamalla kotona Mario Kart Wiitä kansainvälisessä kilpayhteisössä ja sitä myötä kuvioihin tuli myös trance ja muutama muu tanssigenre (jostain syystä ne olivat tuon yhteisön sisällä kovassa suosiossa).
2014 keväällä Nintendo sulki Wiin Wi-Fi serverit ja samalla loppui aktiivinen Mario Kartin pelaaminenkin. Kuinka ollakaan juuri samoihin aikoihin tajusin olevani ihastunut erääseen luokkalaiseeni. Ja koska mä olin tosi kovasti kiinnostunut hänestä, niin totta kai löysin hänen facen seinältään linkin ask.fm:ään ja kävin lukemassa sitä.
Siellä joku oli kysynyt häneltä, että millaista musaa kuuntelet ja vastaus oli muistaakseni "Metalcore/hardcore". Mähän olin niin kuutamolla että en tuolloin edes tiennyt mitä ihmeen musaa metalcore on. Miten tällöin toimii sekä ihastunut että utelias nuori jätkä? No minähän otin tietysti asiasta saman tien selvää ja löysinkin itselleni heti muutaman metalcore-bändin kuunneltavaksi.
Tuosta tulee aivan pian kuluneeksi kuusi kokonaista vuotta ja vaikka tämä silloinen ihastukseni ymmärtääkseni kuuntelee nykyisin aivan toisenlaista musiikkia, saan yhä tänäänkin kiittää hänen ask.fm:ää siitä että kuuntelen metalcorea ja lempibändieni listalle lukeutuu sellaisia yhtyeitä kuin The Word Alive, In Hearts Wake, Memphis May Fire, Make Them Suffer, The Color Morale, Polaris jne...
Ja siis kuuntelenhan mä yhtä sun toista mutta jotenkin vielä kuusi vuotta myöhemminkin "päägenre" on pysynyt samana. Kuunnelluimmat bändit ovat toki vuosien saatossa vaihtuneet mutta genre on säilynyt vahvasti keskiössä.