Yksin oot sinä ihminen mielipiteesi kanssa

  • 56 522
  • 369

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Keräileeköhän joku alle keski-ikäinen muuten vielä C-kasetteja? Paljasta itsesi!
En keräile mutta onhan noita vielä pussillinen tallella. Sekä levyiltä äänitettyä että demoja että radiosta nauhoitettua. Vasta taannoin kun kävin läpi noita kasetteja, löytyi yksi TDK-90 jossa toisella puolella on Radiomafiasta äänitetty Ismo Alanko & Tuonelan Lukion keikka vuodelta 1992 ja toisella CMX:n Härmärock-veto 1994, vähän ennen Auraa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On se aika surullista, mutta kannoin c-kasetteja jätesäkissä roskiin, kun muutin vuonna 2007 pois Turusta. @Evil olis voinu muuten tulla dyykkaamaan, mutta ei ollu mitään pohjoiskarjalaista.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
On se aika surullista, mutta kannoin c-kasetteja jätesäkissä roskiin, kun muutin vuonna 2007 pois Turusta. @Evil olis voinu muuten tulla dyykkaamaan, mutta ei ollu mitään pohjoiskarjalaista.
Hankkiuduit yhdellä kertaa eroon sekä c-kaseteista että turkulaisuudesta. Voiton puolelle jäit uskoakseni tuossa diilissä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
On se aika surullista, mutta kannoin c-kasetteja jätesäkissä roskiin, kun muutin vuonna 2007 pois Turusta. @Evil olis voinu muuten tulla dyykkaamaan, mutta ei ollu mitään pohjoiskarjalaista.
Näin kuolee kulttuuri. Hetki hetkeltä. Näemme sen läheltä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näin kuolee kulttuuri. Hetki hetkeltä. Näemme sen läheltä.

Juu, toisaalta se kuolee, ja sitten se ei kuole kuitenkaan. Katsoin tässä viikolla Litku Klemetin keikan Instagramista. Kun nykytilanne on mikä on, niin Litku päätti soitella meille faneille pari tuntia yhtenä iltana. Ihan ilmaiseksi, video päällä. Siitä tuli suuri menestys, se oli mahtava keikka. Litku jutteli meille ja sitten soitti meille. Luulen, että tuollaisesta aletaan vielä ottaa rahaa. Se on tulevaisuus. Kun Litkulta kysyttiin, mihin voi maksaa, hän sanoi, ettei mihinkään. Mutta suuret taiteilijat näyttävät mallia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos nyt sadan vuoden päästä on ihmisiä enää, niin ketä muistetaan. Elvis muistetaan. Beatles muistetaan. Muistetaanko litkuklemetti? Ehkä ei.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jos nyt sadan vuoden päästä on ihmisiä enää, niin ketä muistetaan. Elvis muistetaan. Beatles muistetaan. Muistetaanko litkuklemetti? Ehkä ei.
Onko sillä loppuviimeksi väliä kuka oli eläessään isoin julkisuuden henkilö tai kenestä puhutaan eniten jälkikäteen? Jos sulla on katto pään päällä, rakastava puoliso, perhe ja ystäviä jotka rakastaa ja tukee sua vaikka läpi harmaan kiven, niin olet ollut jo eläessäsi onnekkaampi ku moni muu.

Mun ainoa tavoite elämässä on jättää tää pallo edes vähän paremmaksi paikaksi kuin se oli ennen mua, eläen ja rakastaen täysillä. Moni täällä nykysin tuijottaa vain omaa napaansa ja haluaa kaiken itselleen. Miksi? Turvallinen koti ja rakastava ilmapiiri tulee aina tekemään minut enemmän onnelliseksi kuin mikään määrä suosiota tai mammonaa.

Litku Klementtihän (huom. en ole edes fani) vetää tietääkseni ylpeästi omalla tyylillään ja edustaa muusikkona vahvasti epäitsekkäitä arvoja. Ei sillä oo väliä miten moni sut tulee muistamaan vaan se, millaisena sut muistetaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Litku Klementtihän (huom. en ole edes fani) vetää tietääkseni ylpeästi omalla tyylillään ja edustaa muusikkona vahvasti epäitsekkäitä arvoja. Ei sillä oo väliä miten moni sut tulee muistamaan vaan se, millaisena sut muistetaan.
Minä en edes tiennyt minkä näköinen tämä Litku on ennen kuin toveri nummenkallio postasi Faceen tämän instakeikan josta oli puhe. Äsken kuuntelin tuubista ensimmäistä kertaa millaista musiikkia hän laulaa.
 

Glove

Jäsen
Keräileeköhän joku alle keski-ikäinen muuten vielä C-kasetteja? Paljasta itsesi!
En ole alle enkä ole kerännyt. Aikoinaan meni varmaan toista sataa kasettia roskiin kun soitin hajosi eikä tullut hommattua uutta tilalle. Nyt voisi tietysti alkaa keräämään kun äidin jäämistössä on varmaan kaksi muovikassillista kasetteja. Ei vaan taida olla mun makuun äidin kuuntelema musiikki. Klassista sieltä varmaan löytyy enimmäkseen ja varmaan tangoa kun äiti sitä tykkäsi tanssia silloin kun jalka vielä nousi.

Vinyylejä on jotain 60-70 tallessa. Eihän noilla mitään arvoa ole muuta kuin se kuuntelemisen ihanuus.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minä pidän kappaleista "Gotta Be Somebody", "When We Stand Together", "Burn It to the Ground" ja "Rockstar". Nickelback on loistava yhtye. Minusta melkein tuntuu siltä, että heidän yleisestä vihaamisestaan vähintään puolet on pelkkää sokeassa laumassa vaeltamista vailla selitettävää syytä. Yhtyeessä ei ole sitten mitään vikaa. Mötley Crüen vihaamisen voin ymmärtää vielä, mutta Nickelback, jolla on niin upeita sanoituksia kuin on? Ei istu kaaliini.
Täällä palstalla joskus kijoitinkin että mitä tässä pitää tietää että Nickelback on muka maailman paskin bändi? Ei todellakaan kuulu suosikkeihini enkä omista heidän musiikkia levyllä, mutta ihan perus rokkiahan toi on. Huippubändi? Ei mielestäni, joidenkin mielestä varmasti, kertoohan sen jo levymyynti/ keikkasuosio. Sysipaska bändi? No ei todellakaan. Miettikää nyt vittu. Suomenniemeltä ponnistaa mm. semmoiset tajunnanräjäyttäjät kuten Mamba ja Zen Cafe. Noi voisin hyvinkin laskea maailman paskimpien bändien listalle joilla on levymyyntiä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuo Nickelback on vähän kuin tämä Sam Huberin, anteeksi, Samu Haberin bändi, se Sunrise Avenue. Tiedän, että sellainen bändi on, mutta yhtään biisiä en ole kuullut, enkä usko menettäneeni mitään. Eihän tuollaista voi inhota, kun ei ole sitä päästänyt edes tietoisuuteensa. Yritän jättää sellaiset asiat huomiotta, joista tiedän etten kuitenkaan tykkää.
 

redpecka

Jäsen
Yksin sä oot sen mielipitees kanssa: when your onion really marks only.

Nyt kun taas tuntuu yksinäiseltä ja vain mun tuumaukset on olemassa niin mua ainakin on lohduttanut viimeiset pari vuotta että me oltais vaan puppetteja ja syyttömiä syntymäämme.

Olen raskas ja raskaammaksi aina käy, mutta tää on ehkä paras lohtu itselleni, että olla yksi bitti siellä, yksi biitti tuolla: ei tohkene enempää toivoa /vaatia.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
En myöskään ymmärrä näitä Nornickkeleitä ja Sam Huuvereita. Eikös se ole joku taikuri? Sen sijaan olen moshannut läpi yön AC/DC:n, Motörheadin ja Hurriganesin tahtiin. Meikän sydän on tehty rokkenrollista. Räyh!!!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
En myöskään ymmärrä näitä Nornickkeleitä ja Sam Huuvereita. Eikös se ole joku taikuri? Sen sijaan olen moshannut läpi yön AC/DC:n, Motörheadin ja Hurriganesin tahtiin. Meikän sydän on tehty rokkenrollista. Räyh!!!
Mä en ymmärrä tiettyjen ihmisten genrerajoittuneisuutta. Mulla on Spotifyssa sellanen reilun 1400 biisin päälista enkä todellakaan kuuntele vaan yhtä tai kahta genreä.

Etsin uutta musaa koko ajan, otan uusia bändejä testiin lähes viikoittain. Välillä löytyy piilotettuja aarteita joista suuri yleisö ei ole vielä edes tietoinen.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Onneksi mielipiteet on kuin perseitä, eli kaikilta löytyy sellainen. En siis kuvainnollisesti aio koskea sinun perseeseesi vaan annan sun tykätä mistä tahot.
Annat mun tykätä? Kiitos, kerkesin jo säikähtää ettei lupaa heltiäis laisinkaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Annat mun tykätä? Kiitos, kerkesin jo säikähtää ettei lupaa heltiäis laisinkaan.
Niin siis meinasin vaan että oisin voinut myös olla ilkeä ja sanoa suoraan oman mielipiteeni suomirapista, mutta ihan varmasti joku on samaa mieltä mun lempigenreistä, joten kumpikin mielipide on yhtä mitätön.

Itselle musamaku on kuitenki sellainen "pyhä" asia eli mielestäni kenelläkään ei ole periaatteessa oikeutta puuttua toisen musiikkimakuun, Musiikin tarkoituksenahan on herättää tuntemuksia ja hienoa että nykyaikana kaikille löytyy jotakin.
 

Glove

Jäsen
Kiva kun saa tykätä mistä haluaa. Mun kaiuttimista kuuluu enimmäkseen heviä monin eri alagenrein. Rock kelpaa kohtuudella, punkkia jonkun verran ja joku räppi joskus harvoin mausteeksi. Äiti kuunteli klassista musiikkia eikä se muhun iskenyt silloin kun vielä kotona asuin, enkä usko, että nytkään niin kävisi. Toki mulla olisi nyt äitivainaan vinyylejä ja cd-levyä koekuunneltavaksi.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Niin siis meinasin vaan että oisin voinut myös olla ilkeä ja sanoa suoraan oman mielipiteeni suomirapista, mutta ihan varmasti joku on samaa mieltä mun lempigenreistä, joten kumpikin mielipide on yhtä mitätön.

Itselle musamaku on kuitenki sellainen "pyhä" asia eli mielestäni kenelläkään ei ole periaatteessa oikeutta puuttua toisen musiikkimakuun, Musiikin tarkoituksenahan on herättää tuntemuksia ja hienoa että nykyaikana kaikille löytyy jotakin.
Juu, tajusin toki mutta teki vaan mieli vähän nillittää.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mun musiikkimaku on muuten kehittynyt melko jännästi. Ihan nuorena lapsena tuli kuunneltua lähinnä radiopoppia. Sisko oli kova Tiktak-fani, siispä kyseistä tyttöbändiä tuli itsekin ala-aste iässä jonkin verran kuunneltua. Mun paras frendi ja hänen kaverinsa olivat reilu viitisentoista vuotta sitten koukussa Iron Maideniin, sitä kautta sain itse ensikosketuksen raskaampaan musaan.

Yläasteen aloitettuani aloin ensimmäistä kertaa itsekin kiinnostumaan musiikista. Tuolloin lempibändeihini kuului mm. Muse, Flyleaf, Korn, Paramore, Incubus, Bullet For My Valentine, Linkin Park, Avenged Sevenfold, Nickelback, Wolfmother, Thirty Seconds To Mars... Osaa näistä bändeistä kuuntelen kyllä edelleen.

Lukiossa aloin kuuntelemaan enemmän mainstreamia ja koska olin epäsosiaalinen teini, käytin vapaa-aikani koulun ulkopuolella pelaamalla kotona Mario Kart Wiitä kansainvälisessä kilpayhteisössä ja sitä myötä kuvioihin tuli myös trance ja muutama muu tanssigenre (jostain syystä ne olivat tuon yhteisön sisällä kovassa suosiossa).

2014 keväällä Nintendo sulki Wiin Wi-Fi serverit ja samalla loppui aktiivinen Mario Kartin pelaaminenkin. Kuinka ollakaan juuri samoihin aikoihin tajusin olevani ihastunut erääseen luokkalaiseeni. Ja koska mä olin tosi kovasti kiinnostunut hänestä, niin totta kai löysin hänen facen seinältään linkin ask.fm:ään ja kävin lukemassa sitä.

Siellä joku oli kysynyt häneltä, että millaista musaa kuuntelet ja vastaus oli muistaakseni "Metalcore/hardcore". Mähän olin niin kuutamolla että en tuolloin edes tiennyt mitä ihmeen musaa metalcore on. Miten tällöin toimii sekä ihastunut että utelias nuori jätkä? No minähän otin tietysti asiasta saman tien selvää ja löysinkin itselleni heti muutaman metalcore-bändin kuunneltavaksi.

Tuosta tulee aivan pian kuluneeksi kuusi kokonaista vuotta ja vaikka tämä silloinen ihastukseni ymmärtääkseni kuuntelee nykyisin aivan toisenlaista musiikkia, saan yhä tänäänkin kiittää hänen ask.fm:ää siitä että kuuntelen metalcorea ja lempibändieni listalle lukeutuu sellaisia yhtyeitä kuin The Word Alive, In Hearts Wake, Memphis May Fire, Make Them Suffer, The Color Morale, Polaris jne...

Ja siis kuuntelenhan mä yhtä sun toista mutta jotenkin vielä kuusi vuotta myöhemminkin "päägenre" on pysynyt samana. Kuunnelluimmat bändit ovat toki vuosien saatossa vaihtuneet mutta genre on säilynyt vahvasti keskiössä.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Koneellinen musiikki on parasta paskendaalia.

Ja jatkista lukemalla / ylipäätään töissä yhteiselle radiolle altistuessa tää fiilis on kyllä vaan lisääntynyt. Kaikella kunnioituksella kys aikakaudella nuoruutensa eläneitä kohtaan / muille jotka kasarimusiikista diggaa, mut ei kait nyt kasarirock/pop yms voi niin hyvää settiä olla et vielä 40v myöhemmin se on parempaa kuin suurin osa nykyajan tuotannosta. In the heat of the nightit, bonnietylerit ja Philcollinssit on tullut aika hyvin jo korvista pihalle. Ihan sama onko kanavana Nova, Aalto vai Helmi.

Tästä seuraavasta mielipiteestä varmaan joudun kivityksen ja joukkopahoinpitelyn uhriksi mutta suunnilleen kaikkien kehumasta IFK:n musiikkilinjasta en itse tykkää yhtään, vaikka tuhat ihmistä sitä kehuu. Jotenkin ekana tulee vaan mieleen et on jämähdetty sinne jonnekkin 80-luvulle kun norttia sai vielä vedellä katsomossa ja IFK:kin menestyi jotenkin.

Nimimerkillä "tosi lätkä äijjjät kuuntelee vaan rokk än rollia eikä mitään homo poppia". Ja hokitaapelumyllyt vielä perään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Koneellinen musiikki on parasta paskendaalia.

Ja jatkista lukemalla / ylipäätään töissä yhteiselle radiolle altistuessa tää fiilis on kyllä vaan lisääntynyt. Kaikella kunnioituksella kys aikakaudella nuoruutensa eläneitä kohtaan / muille jotka kasarimusiikista diggaa, mut ei kait nyt kasarirock/pop yms voi niin hyvää settiä olla et vielä 40v myöhemmin se on parempaa kuin suurin osa nykyajan tuotannosta. In the heat of the nightit, bonnietylerit ja Philcollinssit on tullut aika hyvin jo korvista pihalle. Ihan sama onko kanavana Nova, Aalto vai Helmi.

Tästä seuraavasta mielipiteestä varmaan joudun kivityksen ja joukkopahoinpitelyn uhriksi mutta suunnilleen kaikkien kehumasta IFK:n musiikkilinjasta en itse tykkää yhtään, vaikka tuhat ihmistä sitä kehuu. Jotenkin ekana tulee vaan mieleen et on jämähdetty sinne jonnekkin 80-luvulle kun norttia sai vielä vedellä katsomossa ja IFK:kin menestyi jotenkin.

Nimimerkillä "tosi lätkä äijjjät kuuntelee vaan rokk än rollia eikä mitään homo poppia". Ja hokitaapelumyllyt vielä perään.
Annan respektit sulle siitä että uskallat olla avoimesti tuota mieltä palstalla, missä tietyt "isot pahat sedät" keitä en ala tässä erikseen mainitsemaan, suurin piirtein ylenkatsoo kaikkea nykyajan musiikkia.

Mieleen on jäänyt palavasti kun minulta kysyttiin musaketjussa "Miten nämä Evelinat ja Ellinoorat eroavat toisistaan?" kun olin juuri linkannut sinne jonkun Evelinan biisin. Niin tyypillistä "boomerin" kommentointia nykyajan musiikista vailla minkäänlaista tietämystä tai insightia, oli vaan ihan pakko tulla pätemään. Mitenköhän Rihanna ja Beyonce erottuivat vuosituhannen alkutaipaleella musatuotannollaan toisistaan, entäpä Christina Aguilera tai Pink? Niin joo, hehän ovat kaikki itsenäisiä artisteja jotka tietääkseni kuitenkin kirjoittavat omat biisinsä.

Vähemmän yllättäen kommentin heittäjänä oli yksi palstan kuuluisimmista omalla erinomaisuudellaan pätijöistä jota en myöskään ala tässä tägäämään, tarkoituksena kun ei ole provota tai pudotella nimiä. Jos hän kuitenkin nyt tämän viestin sattuu lukemaan ja tunnistaa itsensä rivien välistä niin onnittelut.

Rehellisesti sanottuna mulla ei ole mitään hinkua 80-luvulle, ei musiikillisesti eikä muutenkaan. Voipi olla siksikin että saavuin tälle planeetalle vasta 1993 mutta olen kuitenkin kohtalaisen tietoinen nykyajan rockista, metallista, punkista ja niiden loputtomista alagenreistä. Otan toki mielelläni avoimin aistein vastaan informaatiota musiikista ajalta ennen itseäni, mutta nykyajan musiikista ja artisteista mulla mielestäni on kohtalainen tietopohja, niin että jos joku setä tulee sieltä heittämään että "kaikki nykyajan musiikki on samaa sontaa" niin mä sanon siihen että "turn that radio off and educate yourself on the topic".

Iso osa nykypäivän laatumusastahan soi mainstream radioiden ulkopuolella ja jää mediassa vähälle huomiolle. Ja se on vain tämän entisestään kaupallistuneen maailman sivutuote. "Vitut sanomasta, kunhan tämä myy, nousee hittilistoille ja kerää kuuntelukertoja." Siksi onkin hyvä että meillä on Spotifyt, YouTubet yms.

Näin ollen mielestäni myöskään parasta koneellista musaa ei ole se p*ska mikä soi radiosta joka päivä. Arvostan monen "keskikokoisen" konemusan tuottajan/tuottajien kuten Sick Individuals, 3LAU, Seven Lions yms. musiikkia paljon enemmän kuin monen lista-artistin tuotantoa. Message over money, aina.

En tosiaan kivitä sinua. Päinvastoin, nostan hattua että tulit ulos rehellisen mielipiteesi kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siis mitä ihmettä? Kyllähän kaikki muu musiikki on paskaa paitsi se mitä itse kuuntelee. Kuunnelkoot muut mitä haluavat, mutta minä kuuntelen sitä mistä tykkään ja muu on paskaa. Eihän se mene niin että sanoo kaverille "joo, toi yks bändi on hyvä, mä vaan en kuuntele sitä". Jos on hyvä, niin kuuntelee ja jos on paskaa niin jättää kuuntelematta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös