Eli väännetään rautalankaa. USA:n afrikan-amerikkalaisista n. 30% on jossain vaiheessa vankilassa. Amerikassa ammutaan poliisin toimesta vuosittain 250 afrikan-amerikkalaista, samaan aikaan ammutaan 85+ poliisia.
Yhdysvaltain populaatiosta 12,3% on mustia ja 60,4% valkoisia (tieto haettu Googlesta).
2019 mustia ammuttiin poliisin toimesta 235 ja valkoisia 370. (Statista)
Lisäksi koko Yhdysvaltain systeemi lähtien laeista ja yksityisistä vankiloista on ihan lievästi mustia (ja muita vähemmistöjä!) vastaan. Kuten muuten täällä on muutamankin kerran sanottu, mutta rusinoi sä vaan.
2019 poliiseja kuoli 89, joista 48 kuoli "as a result of felonious acts " (Googlen etusivu). Edelleen kiva ja tasapuolinen viesti sulla.
Viittasin vain siihen, että ei hänkään ollut nuorena mikään puhdas pulmunen vaan oli itse ollut osaltaan osa sitä ongelmaa.
Ja se ongelma on - kuten kaikki olemme tänne kerääntyneet keskustelemaan - että kaveri kuristettiin täysin tarpeettomasti hengiltä keskellä päivää poliisin toimesta muiden seuratessa vierestä. Oppiihan olemaan. Tai, siis, ei ole enää, mutta olisi voinut oppia.
Eli jos jokin porukka käyttäytyy aika usein paskasti, se leimaa kaikki ja se myös saa sen toisen puolen kohtelemaan heitä paskasti.
Mä olen aikaisemmin täysin epäreilusti profiloinut HPK-kannattajat joko hassuttelijoiksi tai piilomoderaattoreiksi, mutta ne onkin näköjään vain kasa vatipäitä. Mun paha. #Kaikkikerhonfanit.
Mitä yrität sanoa tällä kaikella? Yritätkö kertoa sitä, että riehuminen on OK? Vai yritätkö kertoa, että nimierkki blackwolf on idiotti, koska esittää epäsuosittua mielipidettä?
Lainatakseni Pasilan asiantuntijaa: "No vittu mieti"
Yritin pukea sanoiksi tämän suuren hämmästyksen, joka kumpuaa sisältäni. Tosin huonosti ja sekavasti, koska olen Porista.
Sen lisäksi yritin implikoida, että palstatoveri Mokkasusi omaa kummallisia ja mielestäni todella vääristyneitä mielipiteitä. Toki hänellä on oikeus olla mieltä. Sääli, että mielipiteet vaikuttaa olevan aika rasistista ja stereotypisoivaa paskaa.
Mutta oikeastaan joo. Kai mä jotain tuohon jälkimmäisen suuntaan koitan sanoa. Kiitti.
Mutta mä en nyt lähde sun kanssa vääntämään, vaan saat ihan keskenään yrittää muuttaa mustaa valkoiseksi (vaikka kuristamalla).
Kunhan vain tulin demoamaan, että metsä välillä huutaa niinkuin sinne rusinat.
Tai jotain.
EDIT: Hitto. Mähän oon ennustaja!
Ja tietty nää klassiset: "Se on tuo tietty kansanryhmä, jotka ovat aina tappamassa toisiaan, joten big whoop jos poliisit vähän antaa tukkapöllöä"