Ei kuulu tähän ketjuun, mutta ehkä jossain soveliaammassa haluaisin tästä kyllä valaistusta tähän Appelsiniin. Mää en tunne/tiedä henkilöstä yhtään tai hänen taustoistaan, mutta olen tullut siihen tulokseen, että hän on poliittisen väriskaalan siinä päässä, joka ei ihan täysillä liputa kaikkia sateenkaaren värejä ja joka ehkä juuri siksi, en tiedä, on "heitä vastaan koska ei ole heidän puolellaan". Mutta hyvin monet hänen (sinänsä yksinkertaistetuista) pointeistaan osuvat ihan maaliinsa juuri munlaisessa varsin epäpoliittisessa ja erittäin rajusti konservatismin ja liberalismin ja suvaitsevaisuuden ja kaiken sellaisen välillä mielipiteineen heittelehtivässä tolkun ihmisessä, joita teikäläiset (anteeksi tällainen yleistetty nimittely) niin halveksivat. Edelleen ilmeisesti juuri sen takia, että koska munlaiset eivät ole sataprosenttisesti osana sitä haluamaanne vastausta, niin sitten olemme sataprosenttisesti osa ongelmaa. Ja vielä tyhmiäkin.
Mutta siis onko Appelsin niin vihattu piireissä vain ja ainostaan siksi, että hän kirjoituksissaan "nuoleskelee" munlaisiani ihmisiäni ja vielä onnistuu siinä, vai onko hän jollain asteikolla tehnyt jotain oikeasti väärää ja pahaa? Vähän vaan tökkäsee, että jos Appelsinin kirjoituksessa mainitaan punainen paloauto, niin piireistä löytyy kyllä heti oikaisijoita että on myös keltaisia paloautoja ja ne näkyvätkin liikenteessä punaisia paremmin, ja se että Appelsin sanoi paloautoja punaisiksi, on pääasiallinen syy siihen että ne kaikki pitäisi heti maalata keltaisiksi. Ei edes puolella aivosolulla mietitä mitä se nyt sanoo tai haluaa sanoa ja voisiko siinä olla pointtinsa, vaan koska siinä on tietty nimi yhdistettynä, niin se on tyhmille vastaanottajille suollettua valheellista paskaa eikä ansaitse mitään muuta kuin vähättelyä ja vittuilua.
Mun mielestä koko tää käsittämättömän jakautunut poliittinen ilmapiiri Suomessa jollain lailla kiteytyy Ulla Appelsiniin. Hänen vastapuolensa (vaikken siis oikein tiedä mikä hänen puolensa on) vetää päänsä syvemmälle poteroon ja heittelee sieltä kranaatteja joilla pyrkii tappamaan asian ja se on siinä se keskustelu. Varmaan sillä rintamalinjan toisella puolellakin on vastaavia, jonka pelkkä nimi aiheuttaa sen että itse asialla ei ole mitään merkitystä, koska juuri sinä sen sanot, mutta mää en osaa ainakaan henkilöittää ketään suoraan sellaiseksi. Olisiko Emma Kari ehkä?