Eli naet vain ne globaalit ongelmat ja korjaustavat jotka sopivat tamanhetkiseen ideologiaasi. Et nae korrelaatiota omaan elamasi laadun parantamiseen Ghanalaisten naisten aseman parantamisessa, vaeston kasvun jarkevoittamisessa, koulutuksen lisaamisessa.
Mina naen. Ei se ole edes kovin vaikea yhtalo. Jos siis ei mieti "mita ne voi tehda mun hyvaksi tanaan" vaan "miten me voidaan seuraavien satojen vuosien aikana parantaa ja jarkevoittaa ihmiskuntaa ja ymparistoa".
Jos halusi on (kuten minunkin) etta ihmiset vahenevissa maarin murhaisivat toisiaan kayttaen hopohopoa perusteena, siihen ei auta mikaan muu kuin hopohopon poistaminen. Eika sita voi vaatia vahempiosaisilta ja huonommin koulutetuilta jos ei itse ole siihen myos valmis. Jos haluat muiden luopuvan mielikuvituskavereistaan, niin silloin pitaisi nayttaa esimerkkia itse.
Se ei tule koskaan toimimaan etta sanotaan jollekin muulle etta lopetas nyt fantasioidesi lihallistaminen, jos itse aikoo edelleen pitaa kiinni jostain joulupukeista ja jumalista ja keijuista.
Kyllä minä näen muitakin globaaleja ongelmia ja korjaustapoja. Minä en vain jaa sinun kanssasi mielipidettä siitä onko aborttien teko jonkun muun rahoilla korjaustapa mihinkään muuhun kuin siihen että on tungettu kyrpää pilluun ilman suojausta. Koulutuksella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, koska tuota ovat pystyneet tekemään jo täysin kouluttamattomat luolamiehetkin, ainakin oletan näin koska me olemme täällä olemassa, jos siellä olisi nussittu napaa, niin tuskin sitten olisimme. Tämä päättylyketju ei toki ole täysin aukoton, mutta voinen silti olettaa sen pitävän paikkaansa. Ja se höpöhöpö ei tästä maailmasta poistu, valitettavasti. Enkä minä ole missään vaiheessa puhunut muutenkaan mitään uskonnoista.
Halveksun jarjen koyhyytta (tahan kuuluu aikuisialla mielikuvituskavereihin uskominen), mutta suvaitsen kylla sen etta ihmiset saavat kuvitella tykonansa mita tahansa kunhan eivat sitten silla mandaatilla vaikuta negatiivisesti muiden ihmisten elamaan (ajetaan rekalla ihmismereen, ammutaan kalashnikovilla ihmisia teatterissa koska on tulkittu etta sita joku olematon haluaisi, kerrotaan ihmisille etta jos tarvitset abortin niin tossa on sulle hyva henkari koska mun mielikuvituskaveri ei tykkaa jos siina avustetaan ammattimaisesti).
Mista mina nyt valehtelin? Niin, jos ymmarsit tekstistani etta niille tarjotaan ilmaisia henkareita niin ehka sitten. Korjataan nyt sitten sen verran, eli ei niille tarjota edes sita henkarivahtoehtoa, mutta se on sitten se ainut vaihtoehto monissa paikoissa jos laakarin avustus otetaan pois.
boldaukset minun. Ja mielestäsi tämä ei ole valehtelua? Että se on amerikkalaisen veronmaksajan vika, että joku on Ghanassa hommautunut raskaaksi ja ei sitä lasta haluakkaan ja että muka siellä sitten joku väittää sille naiselle, että koska jumala, niin ota henkari? Täyttä paskaa tuossa suollat. Tällä retoriikalla ja argumentoinnilla sitten yrität ajaa asiaasi ja vieläpä vertaat tätä väkijoukkoon ajamiseen. Vahvaa suorittamista.
Kyllä minä kannatan mm. koulujen rakentamista köyhiin maihin ja kannattaisin vieläpä länsimaisten opettajien palkkaammista sinne opettamaan. Sillä ei ole silti mitään tekemistä sen kanssa, että onko se veronmaksajien asia maksaa muiden maiden kuluja, siitä kun olen hyvinkin toista mieltä. Jopa noiden koulujen ja opettajien osalta. Ne maksaa keitä asiat kiinnostaa ja joilla on halua itselle hyvää omaatuntoa ostaa, veronmaksajilta kerätään rahaa sen oman maan tarkoituksiin, ei muiden maiden.
Luonnonkatastrofit yms. ovat asia erikseen ja niitä varten meillä on toimiva systeemi. Sen jälkeen tuuppastaan selkään ja taputetaan olkapäälle sen oman infran palauttamiseksi, mutta kyllä sen toiminnan pitää lähteä niissä köyhissä maissa niistä asukkaista itsestään, me ei vain voida, eikä meidän kuulu mennä sinne ja alkaa ottamaan heiltä pois sitä vastuuta omasta maastaan ja terveydestään, se on heidän oma asiansa. Sillä miten tässä on vuosikymmeniä toimittu on vain heikennetty tätä koko touhua, mutta se ei enää ole tämän ketjun asiaa.