Olen vissiin totuttuun tapaan aika ulkona kuvioista, mutta mikäs se todellinen syy on naisten ja lasten terveydellä leikkimiseen? Ihan vain se, että saadaan sorrettua heikompia ja siitä jotain sadistista iloa?
Ihan sama homma kuin homojen kanssa oli parikymmentä vuotta sitten täällä ja yhä edelleen on jossain päin maailmaa. Itselle epämieluisten ajatusten torjuminen Raamatun varjolla. Koska minä en haluaisi abortoida lastani, ei kukaan muukaan niin saa tehdä. Samat ihmiset perustelevat jenkkien naurettavia aselakeja perustuslailla. Joo, se tekstinpätkä on olemassa, mutta vanhentuneella laki- ja moraalikäsityksillä ei ole nykymaailmassa mitään arvoa. Raamattu on täynnä lakeja, ohjeita ja sääntöjä joita ei kukaan enää noudata. Yksi aborttilaki ei siinä konkurssissa tunnu enää missään.
Olen vakuuttunut siitä, ettei Donald Trumpia tai lähestulkoon ketään muutakaan vaikutusvaltaista henkilöä oikeasti kiinnosta tehdäänkö Ghanassa abortteja vai ei. Kanta abortteihin valitaan sen mukaan, millä saa eniten ääniä ja sen mukaan sitten toimitaan. Kulkee käsi kädessä sen uskovaisuusteatterin kanssa, jota poliitikot joutuvat esittämään, jos haluavat ääniä saada. Jos olisi tahtoa, voisi presidentti ja kongressi päättää tämän pelleilyn ja ilmoittaa, että abortit ovat sallittuja viikolle x ja sen jälkeen vain syystä x. Ihmiset tottuisivat nopeasti. Ei niin tule tapahtumaan, mutta uskonto ei sitä estäisi.
Abortti on konseptinakin sellainen, ettei sitä tietenkään ole Raamatussa oikeasti käsitelty. On mainintoja ihmiselämän arvosta ja siitä, että jumala vaikuttaa ihmiseen jo sikiövaiheessa, mutta hemmetin helppo ne olisi perustella toisinkin päin. Minun mielestäni ihmiselämää arvostetaan silloin, kun äiti olisi hengenvaarassa ilman aborttia, tai jos tiedetään lapsen kärsivän jostain elämää vakavasti haittaavasta sairaudesta.
Insesmin tai raiskauksen seurauksena syntyneet lapset olisivat vähän vaikeampi perustella näillä argumenteilla, mutta niitä voidaan alkaa lobbaamaan sitten kunhan ne vielä tärkeämmät pykälät on säädetty.
Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että tämä on enemmän puolueen, kuin Trumpin ongelma. Ongelma se on silti.