Tump leimaa jatkuvasti mainitut NY Timesin, WP:n ja CNN:n Fake newsiksi ja yhteiskunnan viholliseksi samaan aikaan kun Foxin ja pahempienkin propagandamedioiden tekemisistä ei löydy pahaa sanaa.
Voi kyynel. Kaikilla medioilla on oma bias, osalla vain vahvempana. Joku CNN on maineeltaan yhtä "propagandaa" kuin Fox, molemmilla on se oma suosikkipuolueensa ollut jo pitkään. Itse voin lukea molempia em. medioita, kunhan muistaa pitää päällä suodattimen.
Trumpin tapa haukkua kaikki kriitikkonsa lähes missä tahansa yhteydessä on hänen tyylinsä narsistina toimia ja se on omalla tavallaan hyvin rehellistä(tai aitoa on kai parempi sana) ja virkistävää. Ei se tarkoita, että Trump olisi aina oikeassa, mutta minä pidän hänen häpeilemättömästä asenteestaan. Moni muu haluaisi reagoida samoin median painostuksessa, mutta he alistuvat.
Jos tämä on mielestäsi sitä, että on ilmoittanut, ettei luota kaikkiin mediataloihin, niin okei.
Se, että Trump käyttää terniä "Fake News" on toki hyvin trumpmaista liiottelua(vastustajien mielestä valehtelua), koska puolueellisuus ei tee vielä valeuutista. Lehtien puolueellisuuden/asenteellisuuden voi kuitenkin jokainen itse tarkistaa itse, eikä presidentti siihen tietysti puutu.
Jatkuvalla mustamaalaamisella on saatu hämmästyttävän suuri osa ihmisistä(myös meillä Suomessa) uskomaan, että kaikki mediat olisivat jotenkin yhtenäisessä määrin epäluotettavia.
No sitä mustamaalaamista tapahtuu puolin ja toisin, eikä tuo mikään uusi asia ole. USA:n kaksipuoluejärjestelmä takaa poteroitumisen myös medioissa. Ei Trump ole tätä trendiä keksinyt, vaikka onkin kai ensimmäinen presidentti joka mediaa on uskaltanut kunnolla haastaa. Ei ehkä rakentavalla tavalla, mutta haastanut kuitenkin.
Medioiden pitää olla kritiikin kohteena siinä missä muutkin yhteiskunnalliset vaikuttajat.