Yhden hitin ihmeitä

  • 107 704
  • 752

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Laittaisin myös Yes -yhtyeen biisin "Owner Of A Lonely Heart" näihin yhden hitin ihmeisiin, koska tämä ponnahti numero ykköseksi jenkkilistoille, mm. Billboard Hot 100, vuonna 1984.

Kun täällä ei ole vielä sitä en tykkää -nappia, niin ilmoittaisin, että en tykkää tästä viestistä. Sitä paitsi Roundabout on se bändin isoin biisi vaikka ei listasijotuksella mitattuna (näköjään sijalla 13 jenkkilistoilla).
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Anteeksi tietämättömyyteni. Olen paitsi hidas niin myös tyhmä, laiska että nykyään läski. Katsokaa Suomen peliä, ei minua.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kun täällä ei ole vielä sitä en tykkää -nappia, niin ilmoittaisin, että en tykkää tästä viestistä. Sitä paitsi Roundabout on se bändin isoin biisi vaikka ei listasijotuksella mitattuna (näköjään sijalla 13 jenkkilistoilla).

En minäkään pahemmin tykännyt tosta "Owner Of A Lonely Heart" -biisistä, kun se tuli radiosoittoon. Proge-musan ystävänä toi biisi ei lainkaan kuullostanut progelta, jota olen tottunut Yessiltä kuulemaan. Tuli mieleen sellainenkin asia, että onko rahapula iskenyt bändin jäseniin yhtäkkiä, kun pitää tehdä sympho-progen sijasta kaupallista dance-rockia. Mun suosikkibiisini bändiltä on muuten Starship Trooper.

Kun olen esitellyt näitä biisejä, linjani on ollut, etten laita omia mieltymyksiäni lainkaan pöytään. Esitän vain ne faktat, jotka ovat tiedossani kirjoittamishetkellä.

Tähän vielä tiedoksi, että Emerson, Lake & Palmer sai v. 1977 biisin "Fanfaire For A Common Man" brittilistan sijalle 2, mutta siitäkään ei voida sanoa, että oli niiden ainoa hitti, vaikka se siihen jäikin. Syynä oli Englannin kansallisvirren "Jerusalem" versioiminen v. 1973. Se oli jo nousemassa brittilistoille, mutta BBC kielsi sen soiton radioissa. Jos banneja ei olisi tullut, biisi olisi takuuvarmasti noussut ykköseksi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki


Suosionsa huipulla Antero Mertaranta kykeni A-Tyypin avustuksella nousemaan jopa hittilistoille. Mertarannallehan tarjottiin todella hurjia summia festarikesältä Nyt huudetaan -hengessä, mihin hän ei lopulta lähtenyt. Ehkä ihan hyvä niin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No näinhän siinä käy. Ja varmaan myös:

Tomaso Albinoni: Adagio
Jean Sibelius: Finlandia
Mutta kyllä tässä sen verran on totuutta että Remo Giazottolta kukaan ei varmasti ole koskaan kuullut mitään muuta kuin "Albinonin" Adagion. Mutta onko mies sitten yhden hitin ihme jos edes sitä ainutta hittiä ei yleensä laiteta hänen nimiinsä?
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна


Ei ollut vielä mainittu, mutta kyllähän tämä soi 2000- luvun alussa ja olihan se erään kotimaisen pääsarjajoukkueen maalibiisi. Grammy- palkittu ja billboard- listalla sijalla 40 ja brittien singlelistan kakkosena.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muista olen yhtä mieltä, mutta uskon vahvasti, että ainakin 90-luvun alussa nuoruuttaan viettäneille ja miksei monille muillekin Klamydia assosioituu kappaleeseen Mä lähden himaan.

Mulla ainakin suurin biisi nuoruudesta on Nina Autio. Klamydia kohdalla en kyllä mistään hiteistä puhuisi, sillä bändiä ei ole liiemmin radiossa soitettu.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ysärillä niitä yhden hitin teknovirityksiä oli ns. ihan vitusti ja yhden hitin ihmeitä muutenkin. Muistaako joku Hanson-orkesterin? Sellainen biisi kuin Mmmpop tai vastaavaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyviä löytöjä tässä ketjussa, mutta toisaalta sitten aika paljon näitäkin, joissa kirjoittaja ei ole ymmärtänyt termiä "yksi", "hitti" tai "ihme".
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös