Yhden hitin ihmeitä

  • 108 035
  • 752

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell


No joo periaatteessa näin, mutta sitä ennen julkaistu little miss cant be wrong näytti päässeen jenkkilistoilla sijalle kaksi, kun two princess sitten oli ykkönen ja varmasti ns. räjäytti potin. Itse muistan hyvin tuon toisenkin veisun, mutta siihen sitten jääkin. Eli sentään vaikka Right Said Frediä vahvempi katalogi, jonka haastattelun näin joku aika sitten, olivat hyvin rehellisiä siitä, että tuolla yhdellä hitillä ovat eläneet ja olivat tyytyväisiä siihen mitä siitä olivat saaneet ja joku aika sitten Taylor Swift oli käyttänyt 2 sexyä jossain biisissään, jota oli toistettu satoja miljoonia kertoja ja siitä tulleet murusetkin miellyttivät heitä.

Ketjuun liittyen muita kommentteja;
- Shakira ei jäänyt yhden hitin ihmeeksi
- Fleetwood Mac? Saa aika yleissivistyksen puute olla, jos sen bändin täältä ketjusta yhden hitin bändinä löytää mainittuna
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sepi Kumpulainen ja Teuvo Loman.
Kyllä Sepillä useampikin hitti on, kuten Kännissä on kiva olla, Railakas ilta Venetsiassa ja Hirviö tuli mua vastaan. Kaipa lama-Suomi tarvitsi oman vitsinsä, itse Sepi vaikuttaa edelleen hyvältä tyypiltä. Vähän yksinkertainen, toki, mutta tekee sitä mistä tykkää ja on elättänyt sillä itsensä pitkään, pakko arvostaa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eix Duran Duranilla oo vaan se yx Bond-tunnari?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Idols-voittaja 2005 Ilkka Jääskeläinen.

Tämä on vähän isompaa kuvaa, mutta tuolloin formaatti takasi suunnilleen jokaiselle 5 parhaan joukkoon päässeelle kultalevyn(15 000). Kykykisat olivat tuolloin hurja voima ja Idols kiistaton ykkönen.

Ilkka teki taikatempun ja ei päässyt millään tuohon rajaan edes voittajan hypellä, levy-yhtiö jaksoi katsella touhua vajaan vuoden ja potki Jääskeläisen pois. Seuraavan kauden 5 parasta pyyhkivät kaikki lattioita Jääskeläisellä. Ensin Ilkkaa kyykytti kuitenkin oman kauden kärkinimet.

Eli itse ketjuun liittyen voinee todeta että kovan hittiformaatin voittaja ei saanut yhtään hittiä. Itse voittajana oli kuitenkin yhden hitin ihme.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Nostetaanpa tämäkin thread...



Täytyy kyllä ihmetellä olenko sitten kasvanut pää hevon p*rseessä, mutta en mä ainakaan muita HITTEJÄ näiltä poppoilta tunne kuin Little Lies ja Sunny Afternoon!? Turha vastata millään biisilistalla; ei ne kuitenkaan siitä hiteiksi muutu, kun en niitä kuitenkaan tunnista!

Samanhenkisiä herraryhmiä nyt on ollut 60-luvulta lähes 90-luvun taitteeseen... Rummut, pari kitaraa, basso ja yli kolme vuosikymmentä aikaa; voisiko joku selvittää mulle, miten tämä musiikkityyli on KEHITTYNYT näiden kolmen vuosikymmenen aikana!? Eurohumppaa/konemusiikkia yleisesti parjataan, että se on 'aina samanlaista p*skaa', mutta eikös tässä ns. 'paremmassakin' musiikissa ole aina olleet samanlaiset elementit; rummut antaa kompin, pari kitarariffia ja bassolla 'jytinää munaskuihin'... Ja näin on ollut tosiaan jo 60-luvulta lähtien!

Toivottavasti tästä ei nyt ketään vedä sitä kuuluisaa vihreää palkokasvia tuulenhalkojaansa... [hymiö]

Siis alkuperäiseen topiciin viitaten pidän edelleen näitä kumpaakin kahta poppoota yhden hitin ihmeinä! Off-topicina haluaisin vastauksen mieltäni jo pitkään askarruttaneeseen kysymykseen; MITEN tämä musiikkilaji on kehittynyt 60-luvulta 2000-luvulle tultaessa?! Peruselementit on mun käsittääkseni kuitenkin pysyneet samoina!
Tulipahan ketjua alusta lähtien luettua vastaan yksi vammaisimpia posteja jatkoajan historiassa.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers




Siis joku oikea bändi on tehnyt ton kappaleen ja kukaan ei tunnista sitä yhtyettä. Kappaleen nyt tunnistaa kaikki.

Siis viittaat Rolling Stonesiin?

The Vervellä oli kyllä useampiakin isoja hittejä, varsinkin The Drugs Don't Work ja Lucky Man jotka soivat MTV:lla ja jopa täällä junttilassa ihan riittämiin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Siis viittaat Rolling Stonesiin?

The Vervellä oli kyllä useampiakin isoja hittejä, varsinkin The Drugs Don't Work ja Lucky Man jotka soivat MTV:lla ja jopa täällä junttilassa ihan riittämiin.
Ihan mahdollista, mutta vain yksi on jäänyt ihmisten mieleen. Tai oikeastaan, ei monikaan varmaan yhtyettä tai kappaletta tiedä, mutta heti kun kuulee tämän niin tunnistaa. Vaikka kuinka olisi joku pari muuta hittiä, niin jos yksi biisi jää mieleen ja yleisesti tunnistettavaksi kappaleeksi niin kyseessä on vähän yhden hitin ihme.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Spin Doctorsilla oli Jenkeissä kyllä muitakin hittejä. Yhden hitin ihme korkeintaan eurooppalaisesta näkökulmasta. Bändin levytkin olivat kelpo tavaraa, joten paljon tätä yhden hitin ihme -mainettaan parempi bändi. Nousi pinnalle vain vähän hankalaan aikaan, kun Jenkeissä suunnilleen kaikki muu oli grungea. Spin Doctorsillahan oli paljon iloisempi meininki ja se oli muutenkin sellainen perinteisempi rockbändi, musiikissa oli jopa kantrisävyjä.

Itse miellän yhden hitin ihmeeksi nimenomaan sellaisen bändin tai artistin, jolla on se yksi hitti ja muu tuotanto on kuraa. Mutta tulkintakysymyksiähän nämä ovat.

Sitä paitsi Two Princes on hemmetin hyvä biisi. Siitä tulee aina hyvä mieli.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse miellän yhden hitin ihmeeksi nimenomaan sellaisen bändin tai artistin, jolla on se yksi hitti ja muu tuotanto on kuraa. Mutta tulkintakysymyksiähän nämä ovat.
Niin jos ideana on joku kirjaimellisesti "yhden" hitin ihme niin sinnehän saa vaikka Faith No Moren mukaan. Heillä taisi jossain kohtaa olla yksi sinkku joka pääsi listaykköseksi. Sitten muut olivat sijoilla ynnä muut.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin jos ideana on joku kirjaimellisesti "yhden" hitin ihme niin sinnehän saa vaikka Faith No Moren mukaan. Heillä taisi jossain kohtaa olla yksi sinkku joka pääsi listaykköseksi. Sitten muut olivat sijoilla ynnä muut.
Tarkoittamasi biisi on varmaankin Easy. Faith No Moren kunniaksi on muuten sanottava, että sen versio lienee tunnetumpi kuin originaali.

Kun tätä keskustelua lukee, niin jonkun Led Zeppelininkin voi jo tuomita yhden hitin ihmeeksi, kun tavallinen kansa ei muista muita biisejä kuin Stairway To Heavenin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Spotifyssä Top 5.
1. Ordinary World
2. Hungry Like the Wolf
3. Come Undone
4. Save a Prayer
5. Girls On Film

Sitten on vielä Bond biisin ja Wild Boysin lisäksi ainakin Rio ja Planet Earth joten ei voi kyllä yhden hitin ihmeeksi sanoa.
Taisi olla 80-luvulla kokoluokkaa stadion ko.bändi. Ketjun alussa mainituista Linkin Park taisi myös pärjätä loppujen lopuksi ihan kivasti.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aloitusviestissä mainittu Stiltskin on kyllä aika hilpeä esimerkki.





En nyt väitä, että tuo niiden ainoa hitti olisi läpeensä huono. Ihan kelpo biisi se on, mutta jo silloin aikoinaan nauratti. Grungea Skotlannista, voi vittu. Ja tätä mainostettiin isosti Suomenkin teeveessä, ja levy myi vissiin ihan hyvin täällä. Joku lohkaisi, että "uusi Nirvana".

Oli oli. Ja hymiö tähän.

Grunge oli siitä vekkuli juttu, että sen nimen alle tungettiin ennen ysärin puoliväliä joka hemmetin bändi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Idols-voittaja 2005 Ilkka Jääskeläinen.

Tämä on vähän isompaa kuvaa, mutta tuolloin formaatti takasi suunnilleen jokaiselle 5 parhaan joukkoon päässeelle kultalevyn(15 000). Kykykisat olivat tuolloin hurja voima ja Idols kiistaton ykkönen.

Ilkka teki taikatempun ja ei päässyt millään tuohon rajaan edes voittajan hypellä, levy-yhtiö jaksoi katsella touhua vajaan vuoden ja potki Jääskeläisen pois. Seuraavan kauden 5 parasta pyyhkivät kaikki lattioita Jääskeläisellä. Ensin Ilkkaa kyykytti kuitenkin oman kauden kärkinimet.

Eli itse ketjuun liittyen voinee todeta että kovan hittiformaatin voittaja ei saanut yhtään hittiä. Itse voittajana oli kuitenkin yhden hitin ihme.

Mä olen ymmärtänyt ettei se ollut loppupeleissä edes kiinnostunut mistään pop-tähteydestä. Kunhan kävi vittuillaakseen voittamassa kisan niiden nenän edestä, joita kiinnosti.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mä olen ymmärtänyt ettei se ollut loppupeleissä edes kiinnostunut mistään pop-tähteydestä. Kunhan kävi vittuillaakseen voittamassa kisan niiden nenän edestä, joita kiinnosti.
Muistelen, että Ilkka halusi ottaa mukaan musiikkia tekemään myös veljensä Heikin, mikä ei levy-yhtiölle käynyt. Halusivat esiintyä duona. Levy-yhtiö taktikoi sitten loistavasti ja sanoi, että Ilkan ja veljensä pitää tehdä ensin lastenlevy. Se ei sopinut. Aivan saatanan hienoa pelisilmää levy-yhtiöltä, naurattaa vieläkin. Sillä päästiin Ilkasta eroon.

Ilkka Jääskeläinen, tuo kaikkien aikojen koomisin Idols-voittaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös