Yhden hitin ihmeitä

  • 107 183
  • 752

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Hexa

Jäsen
Onko näillä muita hittejä kuin tämä Slade-cover? Itse olen pitänyt aina vähän tusinabändinä, joita putkahteli pintaan etenkin kasarilla kuin sieniä sateella, mutta myönnän myös, ettei ole ihan ominta genreänikään.
Onhan heillä myös ainakin toinen Slade-biisi menestynyt. Eli Mama Weer All Grazee Now.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Englannin kielessä on termi "signature song" artistien suurimmille hiteille, joihin artisti/yhtye assosioidaan. Näköjään olisi ihan kelpo termi Suomeen...

Whitney Houstonista ihan jokaikinen sanoo ensimmäiseksi I Will Always Love You.

Kylie Minogue - Can't Get You Outta my Head

Europe - Final Countdown

Riki Sorsa - Haaveissa vainko oot mun

Klamydia - Pienen pojan elämää

Kaikki kaukana yhden hitin ihmeistä.

Muista olen yhtä mieltä, mutta uskon vahvasti, että ainakin 90-luvun alussa nuoruuttaan viettäneille ja miksei monille muillekin Klamydia assosioituu kappaleeseen Mä lähden himaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Muista olen yhtä mieltä, mutta uskon vahvasti, että ainakin 90-luvun alussa nuoruuttaan viettäneille ja miksei monille muillekin Klamydia assosioituu kappaleeseen Mä lähden himaan.
Olen kyseisen kappaleen luonnollisesti itsekin kolmeen eri kertaan kuullut. Pienen pojan elämää kuitenkin on kerännyt esim. Youtubessa kaksi kertaa enemmän näyttöjä kuin seuraavaksi kuunnelluin biisi (Pyyntö). Mä lähden himaan on ikimuistoinen biisi kaikille sen kasarmilla kuulleille, vaan kaikki miehetkään eivät inttiä käy ja naisista murto-osa, mikä rajaa sen kuuntelijapotentiaalia.

Inttibiiseistä Status Quon In The Army Now onkin sitten jo toinen tarina. Väittäisin nimittäin näppituntumalla, että on radiossa selvästi soitetumpi biisi (Suomessa) kuin vaikkapa Whatever You Want.
 

Hexa

Jäsen
Inttibiiseistä Status Quon In The Army Now onkin sitten jo toinen tarina. Väittäisin nimittäin näppituntumalla, että on radiossa selvästi soitetumpi biisi (Suomessa) kuin vaikkapa Whatever You Want.
Tuo Status Quon In The Army Now on itseasiassa coverbiisi. Hollantilainen duo Bolland & Bolland teki alkuperäisen 80-luvun alussa.


Ei sinällään liity aiheeseen, mutta vertailun vuoksi myös hieman erilainen inttibiisi, eli Briardin versio. Kohdassa 2:00 mainitaan selvästi Danny ja Armi.
Briard - Fuck The ARMY
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Olen kyseisen kappaleen luonnollisesti itsekin kolmeen eri kertaan kuullut. Pienen pojan elämää kuitenkin on kerännyt esim. Youtubessa kaksi kertaa enemmän näyttöjä kuin seuraavaksi kuunnelluin biisi (Pyyntö). Mä lähden himaan on ikimuistoinen biisi kaikille sen kasarmilla kuulleille, vaan kaikki miehetkään eivät inttiä käy ja naisista murto-osa, mikä rajaa sen kuuntelijapotentiaalia.
Pakko oli googlettaa, milloin tuo Pienen Pojan Elämää on julkaistu ja näköjään se on 2005.

Klamydia oli kuitenkin suosionsa ensimmäisellä ja varmaan suurimmalla huipulla jo 90-luvun alkupuolella ja väittäisin, että monelle bändiin silloin tutustuneelle (kuten myös minä), tulee aivan eri biisit mieleen kun kyseinen yhtye mainitaan.

Varmaan vastaava vertaus olisi, että Yö:n signature biisi on Rakkaus On Lumivalkoinen.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
..ja pitäskö ennustella nykyhiteistä, mitkä jää yhdenhitin ihmeiksi? Kuten tän ketjun alkupäässä on, ja hauskaahan aikojen päästä on ollut katsoa, miten on onnistuttu.

Eli mitkä nykyhiteistä jäävän onehitwonder biiseiksi?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves


Rockwell on legendaarisen Motown-miehen Berry Gordyn poika ja siksi pääsi tekemään heti musiikkiuran aluksi levyn Michael Jacksonin kanssa. Siihen se sitten melko lailla jäikin. Mainostin jo aikaisemmin toisessa ketjussa tätä Youtuben "One Hit Wonderland" sarjaa. Nämä ovat ihan mielenkiintoisia tarinoita.

Tuo Status Quon In The Army Now on itseasiassa coverbiisi. Hollantilainen duo Bolland & Bolland teki alkuperäisen 80-luvun alussa.

Tuo Bollandin veljesten duo on sitten yksi yhden hitin ihme. Alkuperäinenkin oli jonkin sortin hitti kun se löytyy omastakin vinyylihyllystä eikä ole ollenkaan huono levy. Pitääkin googlailla mitä ovat tuon jälkeen tehneet.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Monestiko Europe on mainittu? Olen sivistymätön enkä lue kaikkia 2001-2020 juttuja, anteeksi.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Laittaisin myös Yes -yhtyeen biisin "Owner Of A Lonely Heart" näihin yhden hitin ihmeisiin, koska tämä ponnahti numero ykköseksi jenkkilistoille, mm. Billboard Hot 100, vuonna 1984. Bändin muut sinkut eivät ole englanninkielisen Wikipedian mukaan päässeet lähellekään hittilistojen kärkipaikkoja.



 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Monestiko Europe on mainittu? Olen sivistymätön enkä lue kaikkia 2001-2020 juttuja, anteeksi.
Itse itseäni lainaten, olisit nyt lukenut edes vuoden 2021 juttuja:

Miten lähelle muuten Europe ja The Final Countdown menevät tässä kategoriassa? Toki tiedostan että bändi on myynyt isot levymäärät muutenkin ja esim. Rock the Night oli myös kohtalaisen iso hitti, mutta kyllähän tuo on silti ihan ylivoimainen megahitti tuolta bändiltä ja mikään muu ei ole päässyt lähellekään.

En ole pahemmin kuunnellut noin yleisesti, mutta käsittääkseni ovat olleet aika tuotteliaita viime vuosinakin ja ilmeisen hyviä levyjä ovat tehneet.
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Monestiko Europe on mainittu? Olen sivistymätön enkä lue kaikkia 2001-2020 juttuja, anteeksi.
Näitä oli vain viisi sivua, nopeasti olisi mennyt. ;)

Hauska ketju ja yläpeukkua heille jotka laittavat uusia biisejä. Alapeukkua heille jotka laittavat samoja biisejä viidettä kertaa, äkkiä toi alkupää tuli selattua.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Laittaisin myös Yes -yhtyeen biisin "Owner Of A Lonely Heart" näihin yhden hitin ihmeisiin, koska tämä ponnahti numero ykköseksi jenkkilistoille, mm. Billboard Hot 100, vuonna 1984. Bändin muut sinkut eivät ole englanninkielisen Wikipedian mukaan päässeet lähellekään hittilistojen kärkipaikkoja.




Tämä johtuu hyvin pitkälti siitä, ettei yhtyeen tuotanto ole yleensäkään kovin biisivetoinen. Sen sijaan bändiltä löytyy useampi hieno albumikokonaisuus. Ja toki yksi universumin upeimmista kappaleista, joka tosin ei ole pituudeltaan sinkkuformaattiin istuva:




Kasari-Yes, mihin myös Owner of a Lonely Heart ajoittuu, ei oikein jaksa innostaa. Kyllä yhtyeen kultakausi ajoittuu The Yes albumin, Fragilen ja Close to the Edgen kaltaisten eeposten ajoille.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös