Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 475 274
  • 5 186

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Michael Jacksonin "Earth Song" on kauneimpia tuntemiani kappaleita.
Harjoitin aikoinani yleisurheilua. Kilpailupäivänä kentällä verryttelyssä minulla oli kolme kappaletta C-kasetillani, jotka korvalappustereoillani kuuntelin aina ennen jokaista kisaa. Ja vain ne kolme.

Ensin soi Earth Song. Se pateettisuudessaan herkisti. Sitten askel aggressiivisempaan ja Nirvanan Smell Like Teen Spirit, ettei flegmatia jäänyt päälle. Viimeinen kappale oli sitten aina Thunderstruck. Ei tarvitse selvittää miksi se oli viimeisenä.

PAM!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Hah! Mul oli just tossa torstaina harrasteliigan salibandymatsi, enkä tainnut taaskaan siinä matkan aikana ensimmäistäkään kevyestä menevää skibaletta kuunnella. Saunailtoja varten vessasta löytyy bluetooth-kajarit ja silloin saatan soitattaa välissä jopa jotain ihan pop-kamaa tai elektronista musaa, mutta peleihin kyllä sitten tykkään valmistautua mahdollisimman raskaalla musiikilla.

Mitä enemmän aggressiota, sen parempi :) Mun torjuntatyyli kun on muutenkin semmoinen aktiivinen, aggressiivinen ja nopeisiin reaktioihin perustuva, niin rytmikkäillä rummuilla ja äänekkäillä örinöillä saan itseni parhaiten psyykattua oikeanlaiseen mielentilaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Michael Jacksonin "Earth Song" on kauneimpia tuntemiani kappaleita. Tämä mies oli ja on legenda. Oli jo eläessään. Uuden ajan merkittävin ihminen. Seuraavan tulemisessa kestää vielä pitkään.
Tämä saa nyt minut tuntemaan sellaisia v****uksen fiiliksiä että ei ole tosikaan.

Uuden ajan merkittävin ihminen?

Mitä on uusi aika? Onko Jackson merkittävämpi kuin Jeesus? Newton? Gutenberg? Missä on uuden ajan raja? Edison? Bell? Shakespeare? Da Vinci? Hitchcock? Presley?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
On. Ja tähän väliin pieni hymiö.

Jos nyt ajatellaan kaverin vaikutusta poppiin, rokkiin, populaarimusiikkiin, musiikkivideoihin, musiikkiteollisuuteen, muotiin, tanssimiseen, hyväntekeväisyyteen ja suuriin ihmisryhmiin, kyseessä on vähintään yksi kaikkien aikojen suosituimmista ellei suosituin muusikko. Yleisen ihmisroolin näkeminen on enemmän henkilökohtainen näkemys, mutta minusta Jackson on populaarimusiikin sekä julkisuusmaailman kaikkien aikojen merkittävin ihminen. Perintönsä puhuu puolestaan.

Aika hypätä seuraavan puuhan pariin.
No joo. Ole sinä sitä mieltä. Älä kuitenkaan ylläty, jos maailmasta löytyy ihmisiä jotka ovat eri mieltä. Heillä saattaa jopa olla sellaisia mielipiteitä, että Nikki Sixx ei olekaan maailmankaikkeuden hienoin kirjailija. Meitä on kato moneksi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Omat unihuolet nyt toki ovat varmasti pientä verrattuna ylläolevan nimimerkin tuskaan, mutta ärsyttääpä taas kun tiedostin kyllä vallan hyvin, että eilinen nukkumaanmenoaika ns. riistäytyi käsistä, tulin lopulta nukkuneeksi lyhkäiset yöunet, mutta sanotaanko että tiettyjen epäonnistuneiden valintojen takia tuli nukahdettua sellaiseen aikaan etten kehtaa edes sanoa.

Joten muutamisen tuntia sitten kun mua alkoi ramasemaan, tiedostin hyvin että vielä ei ole lähimainkaan yöuniaika näillä minun rytmeillä. Mua väsytti kuitenkin viime yön epäonnistuneiden unten takia niin vietävästi, niin että päätinpä kuitenkin käydä makuulle ja sulkea silmäni.

Ja tässä sitä nyt ollaan, kello on puoli viisi aamuyöllä ja olen juuri herännyt mun "torkuilta". En todellakaan uskalla arvata milloin mua alkaa taas nukuttamaan, mutta tulen olemaan joka tapauksessa pirteänä vähintään seuraavan muutaman tunnin ajan vailla toivoakaan uudelleen nukahtamisesta ennen aamua. Fuck.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Perse... Ei tästä rytmien muuttamisesta tuu näköjään vieläkään mitään. Pari tuntia olin unessa ja taas on semmoinen olo kuin olisin herännyt torkuilta. No menenkin tästä sitten CMoreen kattelemaan ton vuosi sitten tulleen First Dates Suomen omakohtaisena "uusintakierroksena" läpi, kun idea on ollut mielen päällä jo jonkin aikaa, enkä mä kuitenkaan nuku uudelleen vielä useampaan tuntiin. Avaan samalla ton chilipähkinäpussin, otan hyvän asennon ja nautin.

Äsköinen uni oli taas sellainen josta keksin kirjoittaa lyhkäisen runon neljän vuorokauden kirjoittamattomuuden jälkeen, että eipä noi torkut ihan hukkaankaan menneet.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Laitoin viestiä Mansunin Paul Draperille. Se vastasi heti. Olen iloinen.

Vaikka tokihan kaikki Nummikselle vastaa. Ne tietää, jotka tajuu, vai miten se meni.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No menenkin tästä sitten CMoreen kattelemaan ton vuosi sitten tulleen First Dates Suomen omakohtaisena "uusintakierroksena" läpi, kun idea on ollut mielen päällä jo jonkin aikaa, enkä mä kuitenkaan nuku uudelleen vielä useampaan tuntiin.
...ja jatkankin mun katselumaratonia taas pian, lähes tarkalleen 24 tuntia aloittamisesta. Kunhan olen ensiksi saanut tämänöiset riimini valmiiksi. Taustamusiikkina samalla kun kirjoitan, soi tällä hetkellä The Amity Affliction - Greens Avenue.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Just, heräsin 1.50 kun mahassa alkoi kiertämään ja kipua oli jonkin verran. Nukuin tuota ennen todella hyvin mutta muistan jo unissani tunteneeni tuon pistelyn mahassa.

Vielä ei ole ainakaan näkynyt tuo mahassa kiertäminen juuri muuna kuin kipuna. Ei edes piereskelyä ole vielä esiintynyt. Toivottavasti tämä ei ole nyt sitten alku mahataudille? Usein minulla on kyllä vuosien varrella kiertänyt ensin mahassa ennen mahataudin alkua.

Moniin vuosiin minulla ei kuitenkaan ole mahatautia ollut. Ja toivon mukaan sellaista ei ole nytkään kehkeytymässä. Ärsyttävää vaan kun ei oikein pysty nukkumaankaan vielä kun tekee sen verran kipeää tuo mahassa kiertäminen.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Turhauttaa välillä tää tunne-elämä. Vituttaa jatkuvasti tää unirytmi jonka haluisin korjata enkä osaa.

Säätäkää joku tunteet offille ja unirytmi kuntoon, kiitos. Mä meen tästä taas CMorelle. Heippa.
 

Glove

Jäsen
Itse sain korjattua vuorokausirytmiä paremmaksi sillä, että valvoin noin puolitoista vuorokautta ja sitten kun tuli ilta niin väsyttikin ihan hyvin ja uni tuli nopeasti. Tunnin puolitoista kun vielä siirtäisi niin olisi 8-16 työtä tekevän rytmissä, mutta kun ei niitä töitäkään ole vielä löytynyt.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Terppa! Mitäs mä täällä taas? Ai joo, ne rytmit.
Itse sain korjattua vuorokausirytmiä paremmaksi sillä, että valvoin noin puolitoista vuorokautta ja sitten kun tuli ilta niin väsyttikin ihan hyvin ja uni tuli nopeasti. Tunnin puolitoista kun vielä siirtäisi niin olisi 8-16 työtä tekevän rytmissä, mutta kun ei niitä töitäkään ole vielä löytynyt.
Tuli tossa loppuillasta torkuttua "päiväunimaisesti" taas sellaset tutuksi tulleet noin kolme ja puoli tuntia ja heräsin torkuiltani noin kolme varttia sitten. Nyt ajattelin jatkaa näillä silmillä huomiseen iltaan asti. Katsotaan kuis käy rytmeille.

Kohta lähden kauppaan. Onnea on 24/7 Prisma.
 

Glove

Jäsen
En minä halunnut herätä 4:35. Mutta kusetti ja oli pakko käydä vessassa. Mutta en sitten enää unta saanutkaan. Joten huomenta tänne yöketjuun.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Glove tuttu tunne tuo, ja vittumainen kieltämättä. Joko herään hirveään kusihätään ja aivot havahtuu samalla hereille tai joskus en saa nukahdettua uudelleen, koska näläntunne vatsassa on herättyäni liian voimakas. Sitten on vain pakko käydä hakemassa keittiöstä yksi leipä ja toivoa että saisi vielä uudelleen unen päästä kiinni. Välillä onnistuu, joskus ei.
 

Glove

Jäsen
@Glove tuttu tunne tuo, ja vittumainen kieltämättä. Joko herään hirveään kusihätään ja aivot havahtuu samalla hereille tai joskus en saa nukahdettua uudelleen, koska näläntunne vatsassa on herättyäni liian voimakas. Sitten on vain pakko käydä hakemassa keittiöstä yksi leipä ja toivoa että saisi vielä uudelleen unen päästä kiinni. Välillä onnistuu, joskus ei.
Minulla ainakin on mennyt entistä enemmän tuohon ”ei onnistu” puolelle. Ihan herran hallussa miten milloinkin käy.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Enköhän minä selviä. Jos en, taru on päättynyt.
What..?

Kokeilin josko nukkumatti tulisi kolkuttelemaan ovelle jos teen ensin hieman aivotyötä, joten kirjoitinpa yhden runon itselleni lisää vaikka vielä joitain tunteja sitten tuntui että tänään ei varmaan jaksa. No jaksoin, nyt on hyvä fiilis ja myös sellainen olo että voisi painaa pään tyynyyn ja katsella mitä nukkumatilla on tarjota mulle tällä kertaa.

Se viimeöinen seksiskene sivustakatselijan roolissa oli melko villi, joku vähän arkisempi uni kelpaisi ihan hyvin tälle yölle. Olikos höyhensaarilla asiakaspalvelua jolle näitä voi ehdottaa? Ai ei.. no katotaan sitten mitä tuleman pitää. Öitä jatkoaika ja yöketju.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Punamusta miksi olisi väärin olla outo tai erilainen? Mä olen lapsesta saakka tiennyt tai vähintään tuntenut olevani vähän erilainen. Tykkään kyllä olla sosiaalinen, touhottaa menemään ihmisten kanssa ja naurattaa ystäviäni (vaihtelevalla menestyksellä :D). Mulla on välillä tosi lennokkaat jutut ja värikkäät tarinat joita kerron eteenpäin aiheuttaen takuulla osassa häkellystä.

Myönnän useesti miettiväni, hahmottaako kovinkaan moni, edes mun parhaat ystävät näitä asioita samalla syvyydellä kun mä heille ne kerron, vai myötäileekö ne vain yrittäen sisäistää edes puolet siitä mitä yritän kuvailla.

Emmä tiiä, mä oon tällainen artistinen tutkijaluonne, jolla on vähän outo huumorintaju ja valtava mielikuvitus sekä kyky havainnoida asioita mihin tavan jamppa ei välttämättä kiinnittäisi erityisemmin edes huomiota. Tarvin joka päivä riittävästi omaa aikaa ja tilaa ajatuksilleni omassa kotona, jotta jaksan taas olla oma pirteä, sosiaalinen itseni ja ylipäätään lähteä näkemään ihmisiä.

Olen sosiaalinen erakko, jonkun mielestä varmasti omituinen sekopää ja hämärä höpöttäjä. Joku varmaan miettii musta että vittuako toi Breeze tunkee aina uteliaan kuononsa joka hiton asiaan ja aiheeseen ja päästää suustaan ihan noloja juttuja. Olispa se joskus vaan hiljaa.

Mussakin on tietyllä tapaa varmaan samaa vikaa kuin koen että ehkä sinussakin. Välillä yritän miellyttää aivan liikaa muita ja unohdan itseni. En osaa ajatella aina omaa parastani, elän liikaa palvellakseni ja auttaakseni muita ja välillä unohdan että mullakin on arvoni ja joskus mäkin saatan olla se joka tarvii apua.

Mulla kesti aivan hemmetin monta vuotta ennen kuin edes opin pyytämään keltään, edes mun omilta vanhemmiltani apua, ilman että tunsin samalla olevani heille rasite ja ylimääräinen paino sydämellä.

Mut hei arvaa mitä? Me kaikki ollaan tavalla tai toisella erilaisia. Kaikilla meillä on oikkumme, tarpeemme ja omat juttumme joista ulkopuoliset ei ymmärrä mitään; eikä niiden tarvikaan.

Tunnetko sä olevasi hieman erilainen ku muut? Hyvä! Se tarkoittaa että uskallat olla oma itsesi etkä vain sekoitu joukkoon. Arvaa mitä? Tosi moni ei uskalla, saati pysty tohon. Se on sun voimavara. Sun pitää oppia sisäistämään se jotta voit hyväksyä ittesi. Ei se tapahdu sormea napsauttamalla tai sillä että mä kerron sulle niin.

Mutta anna itellesi aikaa kasvaa ja puhjeta kukkaan @Punamusta , sussa on paljon potentiaalia jota sä et vain vielä itse näe. Lähetään nyt vaikka siitä että en tuu todennäkösesti koskaan osaamaan soittaa noin hyvin rumpuja ku sä. Mieti, jätkällä on talenttia! Pidä siitä kii ja hio sitä.

Noni, piti mennä nukkuun ja rustasin sen sijaan nälkävuoden pitusen kannustusviestin. Eipä mentykään sitten nukkumaan vielä :D
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Nyt on sitten jo aivan pohjaton nälkä eli pakko kyl suunnata keittiöön ja keittää ittelle pieni annos spagettia. Onneksi osasin mennä tänäänkin nukkumaan just silloin kun pitikin.

Eiku venaa... Enpä osannut, taaskaan. Olen pettynyt itseeni. En kylläkään yhtään yllättynyt, mutta silti, syvästi...pettynyt :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös