Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 477 057
  • 5 190

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
No ei tuo siilin väistäminen vielä paha ole @Jaws . Naapurin täti aikoinaan kertoi väistäneensä perhosta, kun häntä hinasimme ojan pohjalta.

Olen ihanasti koukussa Premier Leagueen. Kaikki matsit olen katsonut avauskierrokselta, jotka tuli TV:stä ja juuri hetki sitten katsoin uusintana Newcastle-Southampton pelin, joka tuli Arsenal-West Hamin kanssa samaan aikaan. Tyttöystävä ehdotti kauhukseni lauantaille shoppailureissua United pelin päälle mutta sain sen neuvoteltua ensi lauantaiksi ja silloinhan United pelaakin onneksi perjantaina.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Sitä tuntee olevansa elossa, kun katsoo maanantain ja tiistain välisenä yönä mitä kaikkea tulikuumalla nikkelipallolla pystyykään sulattamaan. Tällä hetkellä katson, miten jenkkien Velveeta-juustoa sulatetaan.

Kyseinen jätkä, joka tekee näitä nikkelipallo-sulatusvideoita nousi tuossa pari viikkoa sitten suuremman yleisön tietoon, kun kaveri teki videon "floral foamin" (=pesusienen?) ja nikkelipallon reaktiosta. Suomalaisessa mediassa taas noteerattiin miehen kolme päivää sitten julkaistu Nokia 3310 sulattamisvideon avulla. Hieno mies, kelpaisi vastaava paja itsellenikin, missä voisin tuhota kaikkea.

Ja koska tämä on jatkoajan keskustelupalsta, niin pakko mainita vielä miehen jääkiekon sulattamisyritys.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
@Jaws on kova äijä. Oikeesti niinkö the mr. Ilmaveiviä pääsit haastattelee. Mitäs, kysyitkö the Veivistä?

Ei voi muuta sanoo kun et korvis soi. Tää on niitä päiviä kun menee jalkoihin. Oma sänky on aina oma sänky, veikkaanpa arvistavani aamusella neuvonaantajia enemmän kuin neuvoa antavia.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ei voi väittää, etteikö olisi ollut ohjelmaa ja kiirettä viime päivinä. Kaveriltakin tuli viestiä, että miksen kerkeä juttelemaan WhatsAppissa. Omalla tavallaan kuitenkin ollut ihan hienoa päästä takaisin mukaan arkeen. Katsotaan, notta pysyykö mieli samanmoisena. Ehkä syksyn saapumiseen asti.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Viime yö meni täysin valvoessa, kun tarkoitus oli ensin katsoa maraton ja nukkua sitten. Enhän mä nukuttua kuitenkaan saanut. Sitten oli tarkoitus olla mahdollisimman pitkään päivällä hereillä, jotta nukkuisin tänä yönä. No ei siitäkään mitään tullut, vaan nukuin päivällä pariinkin eri otteeseen. Näköjään nyt sitten valvotaan tämäkin yö.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Huh huh, taitaa tämä yö taas mennä sängyssä pyöriessä kun ei saa unta. Viimeeksi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä sama, tosin saattoi johtua viikonloppuna pitkiksi venyneistä öistä. Syytän tästä unettomuudesta paria illalla nautittua olutta. 3h yritetty nukkua, jos sitä nyt vain luovuttaisi jo..
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tänä keväänä olen kuitenkin puolihuolimattomasti huomannut bonganneeni ihan pirusti erilaisia lintuja, mitä en ennen ole luonnossa nähnyt tai tajunnut nähneeni. Sepelkyyhky, töyhtöhyyppä, pyy(toki yhden kuolleen ja sittemmin täytetyn olen nähnyt), palokärki, urpiainen, kuovi nyt äkkiseltään tuli mieleen. Niiden päälle ainakin varis, korppi, harakka, kuukkeli, pähkinähakki, naakka, kalalokki, harmaalokki, selkälokki, kalatiira, kurki, laulujoutsen, sinisorsa, telkkä, tukkakoskelo, silkki-uikku, härkälintu, räkättirastas, varpunen, pulu, fasaani, punatulkku, kirjosieppo, tali-, sini-, hömötiainen, västäräkki, koskikara, kirjosieppo, hiirihaukka, käpytikka, teeri ja riekko on tullut nähtyä. Noin äkkiseltään. Tossa on joku tollainen lintukaukoputki, pitäisi varmaan sillä alkaa skouttaamaan. Käki olisi jees nähdä, jossain tässä lähellä se kukkuu. Kaulushaikarakin kuultu, mutta sen näkemisestä turha haaveilla, ja miksipä haaveilisin, en mä silleen niin innostunut noista ole, vaikka niitä tunnistan kun näen.

Lisätään Yöketjun lintubongauslistaani pari viikkoa sitten spotatut kanadanhanhet, sekä tänään nähty rantasipi.

Jatketaan listaa tänään nähdyillä peipolla ja puukiipijällä.


+Käki ja varpushaukka

+ räystäspääsky, leppälintu, maakotka (nuori)


Täydennellääs taas, jos nyt enää muistan...

+ haarapääsky, tervapääsky, järripeippo, piekana, metso (erikseen naaras ja uros), laulurastas, kaulushaikara, merilokki, kuikka
+lapintiira, punajalkaviklo, pikkukajava, merihanhi, tunturikihu, merikihu, merimetso


+ pohjantikka, merisirri, tuulihaukka, närhi, sinirinta
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tänään bongattiin työkaverin kanssa taivaalla maakotka. Oltiin ulkona tupakilla ja ihmeteltiin mitä nuo varikset yhtäkkiä rupesivat raakkumaan aivan helvetisti, sitten kaveri huomasi korkealla ilmassa suuren linnun joka liiteli siipiään liikuttamatta. Maakotka se oli. En ole ennen nähnyt.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Muutaman kerran olen päässyt näkemään kanahaukan ja onhan sekin varsin vaikuttava lintu, vaikkei kotkan kokoluokkaa olekaan. Sääksen olen nähnyt noin 10 vuotta sitten Vanhankaupunginlahdella.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tänään bongattiin työkaverin kanssa taivaalla maakotka. Oltiin ulkona tupakilla ja ihmeteltiin mitä nuo varikset yhtäkkiä rupesivat raakkumaan aivan helvetisti, sitten kaveri huomasi korkealla ilmassa suuren linnun joka liiteli siipiään liikuttamatta. Maakotka se oli. En ole ennen nähnyt.

Kerran säikähdin ihan helvetisti, kun oltiin tuolla Koillismaan suunnalla. Siinä rannassa olin, niin ihan puiden latvojen tasolla liisi kotka suoraan siihen yläpuolelle. Taidettiin molemmat säikähtää yhtä paljon, sillä se ampaisi saman tien takaisin tulosuuntaansa. Upea lintu.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä pääsin todistamaan tuossa taannoin karhun olemassa oloa. Paskat keskellä polkua, tuoreet sellaiset. Iso katkeava oksa selän takana metsässä. Kävi mielessä heittäytyminen kosken vietäväksi kohti alavirtaa, mutta päädyin kahlaamaan kohti ylävirtaaja mökkiä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kylläpä on kirkas tämä täysikuu. Makaan sängyssä ja äsken ihmettelin, että mikä spottivalo sieltä ulkoa osoittaa suoraan ikkunasta sisään. No se olikin täysikuu. Tuohan paistaa kovemmin kuin katulamput.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minä pääsin todistamaan tuossa taannoin karhun olemassa oloa. Paskat keskellä polkua, tuoreet sellaiset. Iso katkeava oksa selän takana metsässä. Kävi mielessä heittäytyminen kosken vietäväksi kohti alavirtaa, mutta päädyin kahlaamaan kohti ylävirtaaja mökkiä.

Itsekin olen kerran ollut havaintoetäisyyden päässä karhusta (kun ei huomioida eläintarhaolosuhteita). Samalla ilmansuunnalla oltiin, kuin tuossa edellämainitussa viestissä. Ihan perus päiväkävelyllä tutuhkoilla nurkilla, lokakuun puolenvälin kieppeissä. Edellisenä päivänä+yönä oli tuuli pyörinyt myskylukemissa, kävelymatkan aikana laskettiin kolmattasataa tuoreeltaan kaatunutta puuta. Lankojen päälle taisi olla parissakin kohtaa rojahtanut. Yhden ukkelin pihalla oli melkoinen savotta menossa, oli miehenkorkuisen ja -levyisen pinon sahannut tukkeja - edellisyönä kaatuneita.

No, eniveis, siitä karhusta. Poimittiin siinä vähän tien päässä puolukoita. No, takaisin lähtiessä kuului tien toisekta puolelta metsästä (siis toiselta, missä itse oltiin oltu) karhun vihellystä. Tiedättehän, sellainen kumea ujellus, mikä syntyy, kun karhu hengittää nenän kautta. Alettiin sitten jutella vähän kovempaan ääneen niitä näitä ja käveltiin ehkä hieman reippaammalla tahdilla kotia kohti. Hengissä selvittiin, kuten noista tuppaa selviämään. Vielä en ole nähnyt karhua, mutta isä on neljästi, ja näistä yhdestä on kuva ja kahdesta myös toinen todistaja, joten uskon. Siis ainakin neljästi, näin muistaisin hänen kertoneen. Kerran ihan kosketusetäisyydeltä.

E: ei siis kertonut kosketusetäisyydellä, vaan havainnoi karhua. Sen sijaan Karhu on kyllä tuttu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Silläkin uhalla, että tästä viestiketjusta on muodostua lähes monologimainen kokonaisuus, ajattelin jälleen purkaa ajatuksiani. Ensiksi haluaisin, haluan ja myös esitän haluamallani tavalla, pahoitella täysin yliampuvaa, rehellisesti itseäni ilmaisten, paskanjauhantaa, jota olen ajan tappamiseksi harjoittanut. Nyt siihen tulee loppu. En toki aio pitää sormiani erossa edesmenneen herra Jobsin perustaman yrityksen valmistamaan laitteeseen ohjelmoidusta virtuaalinäppäimistöstä, mutta nyt pitää ymmärtää tämän olevan kuitenkin keskustelupalsta, eikä, esimerkkejä antaakseni, mikään WhatsApp-keskusteluryhmä tai MTV Median tuottama chat-palvelu.

Olen pohtinut monenlaista, mutten ole nähnyt tarpeelliseksi enkä innostavaksi kaikkien ajatusteni jakamista. Kuulostakoon lässytykseltä, mutta kysyn usein itseltäni: "Missä olen hyvä?" Kovin usein olen jäänyt vaille vastausta, vaikka sen olen tiedostamattani tiennyt siitä asti, kun opin lukemaan (kolmevuotiaana). Kuinka monelle lapselle ensimmäinen kirja, jota oppii lukemaan, on lintuja käsittelevä tietokirja? Kuinka moni seitsemänvuotias toivoo joululahjaksi Tilastollista vuosikirjaa? Alle kouluikäisenä ahmin kirjoja aivan hillittömästi, ja sanavarastoni saattoi olla joltain osin jopa laajempi kuin nykyisin. Eikä noista kirjoista ollut satuja kuin murto-osa.

Sitten tulee peruskoulu, jossa tulevat elämänkoululaiset kohtaavat tulevat yritysjohtajat, minä jossain siellä välissä. Alakoulun muistan olleen todella turhauttavaa aikaa, ja sen aikana taisin menettää tiedonjanoni. Jos en siellä, niin viimeistään yläkoulussa. Eihän tuollaisella harrastamisella päästä viileiden poikien joukkoon, jos kohta en ihan sinne koskaan kuulunutkaan, mutta tyhmentämällä itseäni pääsin sinne harmaaseen massaan. Se on pakko sanoa, että koulumaailma on kyllä todella muovannut minua, koska se ei haastanut, vaan vittuili. Jos mennään idiotismin ehdoilla, on siihen kelkkaan pakko lähteä. Eikä pidä ymmärtää väärin, sillä kyllä minulla on aina kavereita ollut, mutta samoja kiinnostuksen kohteita löytyy aniharvoin.

On kuitenkin sanottava, että yläkoulun äidinkielen ja kirjallisuuden opettajani oli todella osaava työssään. Hän todella haastoi oppimaan, kun muiden luokkien äidinkielen tunnit olivat sitä samaa hulabaloota kuin muidenkin aineiden tunnit. Lukion äidinkieli olikin sitten loistavan yläkoulun opettajan ansiosta lähinnä vanhan kertausta, mikä mahdollisti keskittymisen pieniin nyansseihin, joita sommittelemalla pystyin, ainakin alkeellisesti, leikittelemään kielellä. Tosin eipä minun pilaantunutta mieltäni moinen olisi innostanut, jos ei varsin karismaattinen yhteiskuntaopin (ja muutaman muunkin aineen) opettaja olisi tehnyt minuun suurta vaikutusta elegantilla, sivistyneeltä kuulostavalla puhetavallaan. Enkä siis suoranaisesti tarkoita puhetekniikkaa, vaan enemmänkin sanavalintoja, joista huokui akateemisuus ja syvempi "viisaus".

Tämän viestin pyrkimys ei ole nostaa minua minkäänlaiselle jalustalle, vaan tarkoitus on lähinnä tarkastella omia vahvuuksiani, ja hakea epäsuomalaisesti jotain positiivista sanottavaa itsestäni. Olen tullut siihen tulokseen, etten halua heittää niin sanottuja lahjojani Molokin kitaan, vaan pyrin jatkossa kehittämään kielitaitoani parhaani mukaan, jotta voin siitä joskus aidosti hyötyä. Lähdin kuitenkin opiskelemaan DI:n paperit silmissä, koska en halua valmistua työttömäksi.
 

Bacon

Jäsen
No johan nyt. Tän ketjun viimeisin viesti on melkein samalta ajalta, kun KooKoo pelasi viimeksi Liigaa. Mitä on tapahtunut?

Kouvolahan olisi voinut ilmoittaa ottavansa suurimman osan pakolaisista sinne asumaan. Se, että olisi tullut harmaan lisäksi vähän väriä kaupunkiin, niin sieltä seasta olisi saattanut löytyä muutama jalkapalloa osaava pelaaja. Ja nimenomaan halvalla. Olisi MyPakin vielä pystyssä.

Pitkästä aikaa lätisemässä kunnolla vapaan puolella. Ajattelin lätistä samaa asiantuntevaa ja mielenkiintoista tekstiä kuin ennenkin. Nyt on taas aikaa, kun työt loppuivat viikko sitten. Huomasin, että 2000 viestin rajapyykki on jo aika lähellä. Sille lupaan korkata lonkeron. Kohta menen nukkumaan.
 
Tänään ajoissa. Sydneyn liepeillä eräällä kukkulalla ajellaan vajaan tunnin kuluttua kilpaa. Kyseessähän on tietenkin V8 Supercars -sarjan ja koko maanosan legendaarisin osakilpailu Bathurst 1000. Siinä takavetoiset n. 650-hevosvoimaiset 'vakioautot' kiertävät kahden kuljettajan autokuntien voimin noin kuuden kilometrin mittaista huikeaa katurataa noin 6-7 tuntia selvittääkseen missä järjestyksessä saavat tuhat kilometriä taitettua. Ajattelin katsella. Olisiko tämä nyt seitsemäs kerta kun Internet tuo tapahtuman kotiini. Ensimmäinen kerta kun maksan. Kympin. Itselleni ehkä moottoriurheilun vuoden kohokohta. Olkoonkin, että aika laimea sellainen, mutta se taitaa kertoa enemmän moottoriurheilun tilasta kuin tästä nimenomaisesta kilpailusta. Anyhow, tämän lähemmäksi australialaista kulttuuria en ole oikeastaan koskaan päässyt. No sen rauskun tappaman juntin luontojutuista tykkäsin.
Bathurst 1000 - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pitäähän sitä kerran elämässään jalkautua retalejengin sekaan...not. Oikeastaan kuuluisi varmaan vitutusketjuun, mutta onhan nuo amikset (+lukion pälleimmät+elämäm kovat) raskasta porukkaa. Se tunne kun "meinaa" saada turpaansa joltain kaulapartaiselta läskiltä retaleelta vain koska on olemassa. No okei, ekan tönäisyn jälkeen taisin vähän jäädä siihen naureskelemaan ja tää retardi nappas kiinni. No, en toki halunnut päätyä ulkotiloihin, joten sniikattiin sitten pois siitä tilanteesta. Muutenkin vituttaa, tylsiä ihmisiä, halvannäköistä menoa kaikkineen. Ihme änkyröitä osa.

Onhan mullakin toki omat ongelmani, mutten niistä nyt kyllä jaksa avautua. Kaikki johtuu kuitenkin siitä, että on laiska, sekä ujokin, vaikka toista välillä itselleni uskottelen. No, kaikki on mennyt joka tapauksessa, vuosia ei takaisin saa. Vituttaa kaikki näkemättä jääneet jutut, tekemättä jääneet jutut ja kokematta jääneet jutut, mutta voisi sitä edes yrittää jatkossa hakea jotain järkeviä kokemuksia, eikä sellaista paskaa kuin tänään. Tuntuu vaan, että on jo myöhäistä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
@Virveliä kainaloon

Miksi viettää aikaa muiden ihmisten kanssa, kun voi juoda kotona viskiä?

Koska tarvii jonkun jolla on viskiä. Sitä paitsi viskin nauttiminen on myös sosiaalinen kokemus. Ei mulla ole mitään muita ihmisiä vastaan, mutta retalejengille en syty.

Cats näköjään voitti, oliko hyvä matsi?
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Tuuppa Turkuun TT:n headquartersiin, täältä löytyy kaapista 1l Ballantine's Finest ja 0,7l Teacher's Highland Cream. Ja kyllä, ovat blended -viskejä, mutta ainakin omasta mielestä pirun hyviä. Tai ainakin omasta mielestäni voittavat Jamesonin suurella marginaalilla.

Ja olihan se Catsien matsi ihan riittävän hyvä suoritus. Läck tosin lahjoitti sen kolmannen maalin Barkoville ihan liian helpolla, minkä vuoksi Carolina menetti otteen pelistä ja loppu oli liian helppo Panttereille. Muutenkin Hurricanesia vaivasi munattomuus oman maalin edessä. Olisi kivaa, kun vähän omia oltaisiin vähän heiluteltu siellä, niin olisi ollut vähän meininkiä alle kymmenentuhatpäiselle yleisölle. Pitivät tosin yleisön määrään verrattuna kovempaa ääntä, kuin Cats-katsojat viimekaudella.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tuuppa Turkuun TT:n headquartersiin, täältä löytyy kaapista 1l Ballantine's Finest ja 0,7l Teacher's Highland Cream. Ja kyllä, ovat blended -viskejä, mutta ainakin omasta mielestä pirun hyviä. Tai ainakin omasta mielestäni voittavat Jamesonin suurella marginaalilla.

Juu voittavat kyllä. Jamppa nyt on ihan perusbulkkia, jonka tarkoitus on sama kuin šeriffin. Nyt taidan kuitenkin suunnata Höyhensaarille NM:n headquartersiin nauttimaan aitajuoksijalampaista. Tai no, kunhan jotain nelijalkaisia, eikä matelijoita.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Niin, matelijoilla olisi vaikea löytää mitään motivaatiota pomppia aitojen yli. Sanoppa nyt boalle, että hyppää saatana. Tuskin hyppää. Mielummin menee syömään donitseja. Sarvikuono sen sijaan hajoittaisi aidat, mikä olisi lähtökohtaisesti huomattavasti viihdyttävämpää, kuin aitoijen ali luikertelu. Kaksijalkainen poliitikko kaksihaaraisen kielensä kanssa taas pyytäisi Kansaa siirtämään aitaa, mihin taas Tapani väläyttäisi kuuluisaa "you said what" -ilmettänsä. Ja mitä nyt kiusaamaan vanhoja ukkoja.

Itse en valitettavasti vielä kykene nukkumaan, koska tuli sen verta vahvaa kahvia vedettyä. Ja muutenkin ihan turhaa nukkua tässä vaiheessa, kun on kolme yövuoroa tulossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös