Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 477 651
  • 5 190

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Huomenia senkin konnaveliset. Suomen ilmasto on kyllä kaunis.

Minut teki juuri äsken iloiseksi palstaveli Everton, aivan uskomaton äijä. Kaikkien visailujen lisäksi kaveri on nyt Liiga-puolellekin tekemässä voimasuhdemittausta, mikä on siis puhtaasti tilastoskouttauksien perusteella tehty ja vienyt varmasti aivan tuhottomasti aikaa. Todella suuri peukku Evertonille.

Mitäs muut?
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Päivärytmini menisikin sekaisin, ellen näkisi Taccutuccan viestiä heti keskiyöllä. Tällä kertaa uskalsin vastata.

Noh, päivä meni aika pitkälle kahvitellessa kaverilla, jolla oli synttärit. En tiedä, miksi olin siellä niin kauan, varsinkin kun muut olivat sukulaisia :D

E: Nyt tosiaan alan tehdä ensi draftin mock draftia. Tilastollisesta näkökulmasta aloitan.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Noh, päivä meni aika pitkälle kahvitellessa kaverilla, jolla oli synttärit. En tiedä, miksi olin siellä niin kauan, varsinkin kun muut olivat sukulaisia :D

Tänään tuli itse oltua vaarin luona senverran kauan, että ehtisin juurikin heittää tuon aloitusviestin, mutta saavuin siis kotiin n. 23.50. Tosin vaaria en laske "sukulaiseksi", on läheisempi, kuin esimerkiksi vanhempani.
Onko muuten mielestäsi tuollainen suoraan oman kokemuksen laittaminen sinun oman kokemuksesi perään töykeää tai jotain? Ideana oli siis luoda tällaista läheisyyden tunnetta luokkaa "hei, me tehdään samoja asioita ja ollaan hienoja ihmisiä, vaikka kannatatkin väärää Madridin joukkuetta" -tyylisesti.

Nyt tosiaan alan tehdä ensi draftin mock draftia. Tilastollisesta näkökulmasta aloitan.

Voitko tähän ketjuun laittaa luonnoksesi tilastollisesta näkökulmasta koskien Mikko Rantasta, Lawson Crousea sekä omaa suosikkiani Timo Meieriä? En toki pakota. Vai ootko siis tekemässä pelkkää listaa, vai liitätkö niihin jotain draft-reportia yms? Pelkkien kavereiden arvioimasi varausvuorotkin kelpaavat luomaan hypeä allekirjoittaneelle.
 

motamoro

Jäsen
Kappas. Kerrankin olen tähän aikaan hereillä.

Täällä oli puhetta noista miedoista alkoholijuomista. Jotenkin ainakin itsellä meni niin, että nuorempana n. 15-23v. maistui enemmän makeat juomat kuin muut. Sen jälkeen makuaisti ehkä "kehittyi" eli makeat lonkerot ja siiderit vaihtuivat kuivempiin vaihtoehtoihin (Ale Coqin ja Sinebrychoffin -> Hartwall, tässä toki puhutaan vain Alkon oikeista juomista, ei niistä kaupan hiivascheisseista, ja Golden Capit yms. Somersbyt kuivempiin laatusiidereihin, tai edes kaupan Fizziin/Crowmooriin.) Samalla myös viinivalikoima vaihtui (puoli)makeista - (erittäin)kuiviin, Odotan sitä aikaa, että makuaisti oppisi myös pitämään punaviineistä, ne eivät oikein vieläkään uppoa.
Oluita alkoi oppia juomaan siinä 20 vuoden kieppeillä, mutta nykyään niitä ei tule nautittua montaa kun maha menee sekaisin 3-5 oluen jälkeen, liekö sitten jotain keliakian oireita? Noilla määrillä kun olutta ostaa illaksi niin mielummin sitä ostaa laadukasta kuin perusbulkkia. Toki kivahan se olisi kukkarolle jos voisi juoda korin illassa. Nyt "perus satsiin" kuuluu erittäin kuiva kuohari, vodkaa + lantrinki ja pari laatuolutta
 
Tänään tuli itse oltua vaarin luona senverran kauan, että ehtisin juurikin heittää tuon aloitusviestin, mutta saavuin siis kotiin n. 23.50. Tosin vaaria en laske "sukulaiseksi", on läheisempi, kuin esimerkiksi vanhempani.
Tänään kuulin uutta juttua omasta isoisästäni jota en ehtinyt tavata, ja veikkaan että oltaisiin tultu hyvin juttuun, jos olisi elänyt vanhoille päivilleen puhumattakaan että olisi jopa vieläkin hengissä kuten jotkut harvat hänen ikäisensä vielä ovat. No, ehkei nämä jutut välttämättä niin objektiivista analyysiä ole, mutta kumminkin, arvostan äijää paljon näiden tarinoiden perusteella ja hän kannustaa ja antaa minulle paljon motivaatiota näin postyymistikin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onhan se aina ulkomailla reissatessa vaikuttavaa nähdä joku Bugatti tai Lambo livenä, mutta jotenkin mieleeni ovat syöpyneet lähtemättömästi ne lukuisat aasialaiset minikaappiautot, jotka jotkut malesialaiset tai ties minkä maalaiset nuorukaiset olivat tuunanneet mieleisiksiin. Siitä on aikaa jo lähes 10 vuotta, mutta muistan silti, miten häkellyttävää oli nähdä Kuala Lumpurin yössä paikallisten nuorten ajavan idioottimaisen näköisiä kopperoita, jotka olivat varustettu järjettömän kokoisilla spoilereilla, madallettu niin, että maanpinta vilisti vain parin sentin etäisyydellä auton pohjasta ja jotka kuullostivat siltä, kuin niissä olisi ollut joku veekutonen tai jopa veekasi moottorina. Myös ne värit, jotka loistivat useampien autojen renkaista ja pohjista olivat aikamoisia nähtävyyksiä.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Tänään kuulin uutta juttua omasta isoisästäni jota en ehtinyt tavata, ja veikkaan että oltaisiin tultu hyvin juttuun, jos olisi elänyt vanhoille päivilleen puhumattakaan että olisi jopa vieläkin hengissä kuten jotkut harvat hänen ikäisensä vielä ovat. No, ehkei nämä jutut välttämättä niin objektiivista analyysiä ole, mutta kumminkin, arvostan äijää paljon näiden tarinoiden perusteella ja hän kannustaa ja antaa minulle paljon motivaatiota näin postyymistikin.

Juu, itsekin on ollut kunnia kuunnella juttuja isovaaristani, joka kuoli juuri ennen syntymääni. Tuskin niin kovia jätkiä on enää olemassa. Oma vaarini siis on sympaattinen, koko elämänsä toimistotöitä tehnyt ukkeli, joka on kuitenkin harrastanut paljon eräjuttuja. Isovaarini taas oli lähetystyöntekijä ja todellinen rambo. Kuullemma vielä kuusikymppisenä kykeni nostamaan samanaikaisesti kaksi satakiloista pojannuljaketta (vaarini veljet olivat silloin n. 195/110 ja tappelivat kokoajan) ilmaan kauluksesta. Itse taas olen todella tyytyväinen siihen, että kykenen nostamaan 70 kiloa penkistä ja sekin on kovan treenin takana.

Oma esimerkkini, minkä mahdollisesti tulen näyttämään lapsenlapsilleni, ei ole läheskään niin hienoa, mitä aikaisemmat suvun edustajat ovat näyttäneet. Ainakin ennakkoon näyttää siltä.

EDIT: Holy macaroni, viesti #3000 on nimissäni.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Tänään tuli itse oltua vaarin luona senverran kauan, että ehtisin juurikin heittää tuon aloitusviestin, mutta saavuin siis kotiin n. 23.50. Tosin vaaria en laske "sukulaiseksi", on läheisempi, kuin esimerkiksi vanhempani.
Onko muuten mielestäsi tuollainen suoraan oman kokemuksen laittaminen sinun oman kokemuksesi perään töykeää tai jotain? Ideana oli siis luoda tällaista läheisyyden tunnetta luokkaa "hei, me tehdään samoja asioita ja ollaan hienoja ihmisiä, vaikka kannatatkin väärää Madridin joukkuetta" -tyylisesti.


Tosiaan olivat siis kaverin sukulaisia.
Ei mielestäni. En ainakaan itse osaa keskustella niin, että oikeasti pystyisin pitkään keksimään nasevaa kommenttia toisen tapahtumista. Ja olen tottunut tuollaiseen keskustelukulttuuriin. En siis sano, että se olisi hyvä, mutta en tuomitse siitä muita, koska en itsekään osaa, ja toiseksi, olen tottunut siihen. Itseä ainakin kiinnosti sinun kokemuksesi enemmän, kuin "ai, okei"-tyylinen kommentti. Ja olen samaa mieltä siitä, että olemme hienoja ihmisiä, vaikkemme kannatakaan samaa Madridin joukkuetta.


Voitko tähän ketjuun laittaa luonnoksesi tilastollisesta näkökulmasta koskien Mikko Rantasta, Lawson Crousea sekä omaa suosikkiani Timo Meieriä? En toki pakota. Vai ootko siis tekemässä pelkkää listaa, vai liitätkö niihin jotain draft-reportia yms? Pelkkien kavereiden arvioimasi varausvuorotkin kelpaavat luomaan hypeä allekirjoittaneelle.

Tällä hetkellä tilastot käsittävät pelipaikan, liigan, PPG:n, sijoituksen ikätovereissaan PPG:n mukaan sekä erilaisia mock drafteja (nyt lisäilen juuri McKenzien mockia). Näistä mock drafteista koostan keskiarvopaikan pelaajalle. Tämän jälkeen yhdistelen tilastoja ja raportteja ja katson pelaajan lopullisen sijoituksen. Jos joku Jatkoajan keeperleaguesta lukee tätä, niin kyllä, tämä on tyylini draftiin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
No terve kaikille. Jotenkin hassu olo, ensimmäistä kertaa pitkään aikaan tuntuu siltä, ettei vain ole mitään sanottavaa tai mitään annettavaa tänne palstalle. Väsytä ei, mutta eipä ole kyllä juuri asiaakaan. Päiväkin oli mukava, niin ei nyt varsinaisesti mikään ota myöskään päähän. Kävin kaverin kanssa katsomassa Mad Maxin ja nyt kuuntelen musiikkia. Ei tässä mitään ihmeempää.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Huomenna sitten suunta Joensuuhun katsomaan kattausta Insomnium, Children of Bodom, Sonata Arctica ja Nightwish. Eli toinen keikka/festari tälle viikolle.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kerrankin olen hereillä tähän aikaan ja täytyy kysäistä Jawsilta seuraavaa. Etkö tosiaan tykkää kummeli-huumorista? Matti Näsä,Speedy & Saku, puukon veljekset... Kaikki tykkää, myös virvelipoika . Öitä
 

motamoro

Jäsen
Täällä kun on välillä arkena lueskellut jälkikäteen päivällä nuoremman kaarrin (no en minäkään vanha ole, kohta 25v.) yökeskusteluja ja yövalvomisia niin sitä kovin haikailee omia huolettomia aikoja kun sai asua kotona (lukiolainen) tai oli opiskelija. Sai mennä nukkumaan ja herätä miten halusi. Nykyään oravanpyörä määrittelee sen +-1 tunnin tarkkuudella riippuen koska haluaa ajella officelle. Olihan silloin vähemmän myöskin käytettävää valuuttaa per kuukausi, mutta toisaalta se vapaus (pl. kesätyöt) oli hienoa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kerrankin olen hereillä tähän aikaan ja täytyy kysäistä Jawsilta seuraavaa. Etkö tosiaan tykkää kummeli-huumorista? Matti Näsä,Speedy & Saku, puukon veljekset... Kaikki tykkää, myös virvelipoika . Öitä

Tää on sit ihan vaan demo.

Teillä oli täällä säämiehen paikka avoinna? Koko kesän syyssää, lunta sataa ja kaikkia vituttaa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kerrankin olen hereillä tähän aikaan ja täytyy kysäistä Jawsilta seuraavaa. Etkö tosiaan tykkää kummeli-huumorista? Matti Näsä,Speedy & Saku, puukon veljekset... Kaikki tykkää, myös virvelipoika . Öitä

Ei, en tykkää. Virvelipoikakin on Kummelin tapaan Tampereelta. Kai se Kummeli on teille tamperelaisille pian jo geneettisessä perimässä. Ihan hirveää sontaa se on.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Oravanpyörä, yhteiskunnan vihollinen numero kolme. Ihmiselle haitallinen. Kohdatessa syytä paeta mahdollisimman nopeasti tai esittää kuollutta.

Viime yönä oli siinä isoilla pojilla varsin kelpoisa, neljälle sivulle levittäytynyt debatti, minkä missasin, koska syyt ja uni. Montaa kertaa ei tarvinnut juopotella, kyllä tällä hetkellä ottaa jo mieluummin kaljaa kuin lonkeroa. Ainakin hyvää kaljaa. Paska on toki paskaa, mutta pärisee. Viskiä olen vähän koettanut opetella, mutta ainostaan Jamepoika menee alas. Tai menee varmaan muutkin, mutta vielä hitaammin. Tosin tuo ei taida ollakaan nopeuslaji. (Ennen kuin "poikaseni"-viestit)
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei, en tykkää. Virvelipoikakin on Kummelin tapaan Tampereelta. Kai se Kummeli on teille tamperelaisille pian jo geneettisessä perimässä. Ihan hirveää sontaa se on.

Spude tulee vetään sua lättyyn!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kummeli on pyhä asia. Sitä ei haukuta!

Maailmassa on vain yksi pyhä asia; Denis Godla.

Spude tulee vetään sua lättyyn!

Denis Godla torjui tämän.

Onko sille olotilalle sanaa, kun ei varsinaisesti vituta, mutta oikeastaan vituttaa? Anteeksi kiroiluni. Mitään syytä ei ole, mutta silti ottaa joku juttu kupoliin. Jo aamulla oli herätessä olo, että nyt ärsyttää joku juttu, en vain tiedä mikä. Ja nyt ihan sama ajatus.

Kun ei kiinnostaisi kirjoittaa tännekään mitään. Huomenna varmaan eri fiilis. Ei ole edes mitenkään söpöilevä olo. Pitäisi varmaan olla huolissaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Onko sille olotilalle sanaa, kun ei varsinaisesti vituta, mutta oikeastaan vituttaa? Anteeksi kiroiluni. Mitään syytä ei ole, mutta silti ottaa joku juttu kupoliin. Jo aamulla oli herätessä olo, että nyt ärsyttää joku juttu, en vain tiedä mikä. Ja nyt ihan sama ajatus.

Aina joskus. Minä kutsun sitä yleisvitutukseksi. Joinain päivinä pienikin vastoinkäyminen saa heittelemään esineitä ja räyhäämään. Toisinaan, kuten eilen, tuntuu, ettei mikään mene pieleen, vaikka kaikki meneekin vähän sinne päin.

Kohta puoleen pitää kuitenkin alkaa nukkua, ensi viikolla on kolme hyvin aikaista herätystä, ja niiden välissä yksi vapaampi, jolloin kuitenkin on syytä pitää kiinni unirytmistä. Toki nyt voi vielä töhöillä.
 

motamoro

Jäsen
Onko sille olotilalle sanaa, kun ei varsinaisesti vituta, mutta oikeastaan vituttaa? Anteeksi kiroiluni. Mitään syytä ei ole, mutta silti ottaa joku juttu kupoliin. Jo aamulla oli herätessä olo, että nyt ärsyttää joku juttu, en vain tiedä mikä.

Se on ihan vain yleinen vitutus, Ei sen kummempaa, sitä esiintyy silloin tällöin lähes kaikilla suomalaisilla.

Jos sitä alkaisi mennä nukkumaan, johan tässä tulikin katsottua tunti Kummeleita Youtubesta kun se oli täällä esillä.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Näköjään myös tuhannes viestisi.

Katselin eilen jossain vaiheessa, että vaan seitsemän viestiä vajaa tonni ja ajattelin, että laittais jonkun erityisteema-viestin. Eipä tullut laitettua. Tosin hieno aihe tuossa viestissä: vaarit. Ne on kovia jätkiä.

Viskiä olen vähän koettanut opetella, mutta ainostaan Jamepoika menee alas. Tai menee varmaan muutkin, mutta vielä hitaammin. Tosin tuo ei taida ollakaan nopeuslaji. (Ennen kuin "poikaseni"-viestit)

Tähän täytyy mainita Ballantine's. Itse olen siis vain juonut sitä Ballantine's 12 Years Oldia, mutta on kuules perskeleen hyvää (enkä siis ole rikas, toin Virosta).

Tähän loppuun pitää vielä linkittää eräs ripulilehden artikkeli, mikä tosin on hyvin kirjoitettu ja se on tärkeästä aiheesta. Se myös luo hieman kuvaa miten voi verrata vanhuspalveluiden kenttätyöntekijöiden (hoitajat, hoitoapulaiset, laitosapulaiset (=siivoajat) yms.) päättelykykyä ja intellektuaalisuutta johdon vastaaviin taitoihin.

Elikkä siis tästä pääsette lukemaan. Suosittelen lukemaan, lähes tragikoomista settiä.

Disclaimer: pääsin artikkeliin hoitajat.netin FB-sivujen kautta, en tosiaan normaalisti lue iltapäivälehtiä.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
@Taccutucca :n kanssa Fallouteista kun kerta puhuttiin, niin mainitaampa täällä, että nyt näyttää kaikki Falloutit olevan reippaassa alennuksessa Steamissa. Itse nappasin nyt sen kolmosen sekä New Vegasin.


Huomenna on Anonyymillä ainakin urheilupäivä! On tenniksen huippupeli Djokovic - Murrayn loppu, Formuloiden aika-ajot, sitten se main event eli Barca - Juventus. Yöllä toinen main event eli tietysti SC-Finaali sekä sivusilmällä UFC:tä. kyllä kelpaa :)
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
@Taccutucca :n kanssa Fallouteista kun kerta puhuttiin, niin mainitaampa täällä, että nyt näyttää kaikki Falloutit olevan reippaassa alennuksessa Steamissa. Itse nappasin nyt sen kolmosen sekä New Vegasin.

Loistavaa! Kannattaa aloittaa kolmosesta. En oikeastaan halua spoilata juonia. Sanottakoon vain, että kolmosessa juoni on henkilökohtaisempi ja New Vegasissa juoni on hieman vapaampi.

Fallout on vähän sellainen pelisarja, että se joko kilahtaa täydellisesti, tai sitten on vaan sellainen täysin "meh". Grafiikoilta ei ainakaan kannata odottaa mitään, tosin rosoinen grafiikka luo hyvää "grittiä" post-apokalyptiseen atmosfääriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös