Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 971
  • 5 190

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
@Taccutucca Joo kiitoksia! juurikin Kolmosen ja New Vegasin haluaisinkin pelata, mutta syystä tai toisesta ei koskaan ole tullut aloitettua.


Ja varsinaisesta Yöketjusta; NHL:n Playoffeilla saa kyllä työttömän unirytmin sekaisin! Muuten voisin olla tyytyväinen, mutta kun liiton ansiosidonnainen paloi, niin töitä olisi saatava (mikä taas tarkoittaa playoffien skippaamista).
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
@Taccutucca Joo kiitoksia! juurikin Kolmosen ja New Vegasin haluaisinkin pelata, mutta syystä tai toisesta ei koskaan ole tullut aloitettua.

Juu, nuo juuri kannattaakin pelata läpi. Game Bryo -moottori (mitä molemmat pelit käyttää) ei tosin ole mikään maailman kaunein (oli jo vuonna 2008 hieman outdated) eikä stabiilein (etenkin DLC:t asennettuna kaatuu aika usein), mutta tarinan ja atmosfäärin yms. vuoksi ehdottomasti pelaamisen arvoisia pelejä. Suosittelen pelaamaan aluksi kolmosen läpi, niin sitten ymmärtää mitä updateja New Vegasissa on (eikä pety, kun kolmosessa ei ole mm. ironsighteja ja companion wheeliä yms). Ja pelit tosiaan eroavat siten, että kolmosessa on ehdottomasti parempi tarina, mutta se on todella mustavalkoinen - on hyvikset ja pahikset. New Vegasissa taas saa valita neljästä eri ryhmittymästä minkälaisen tarinan haluaa vetää (näissä tosin on paljon päälekkäisyyksiä, kuten Nellis Air Base, joten pelin vetäminen jokaisella factionilla läpi vaatii hermoja, kun joutuu vetämään niitä samoja tasoja), mutta juoni ei ole niin sympaattinen ja mukanaan vievä, kuin kolmosessa. Lisäksi se on aika hanurista, että kun New Vegasin viimeisen tason vetää läpi, ei peliä voi enää jatkaa, toisin kuin kolmosessa.

Niin ja itse pelien ostosta - ainakin Fallout 3:sen kaikki DLC:eet sisältävässä Game of the year -versiossa (ainakin Xbox 360:lla, todennäköisesti sama juttu PC:llä. Tai sitten ei.) DLC:eet tulevat erillisellä levyllä, eli ei latauskoodeilla (kuten yleinen tapa nykyään on). Eli siinä voi taktikoida esim. seuraavin skenaarioin:
a) Kaverillasi on Fallout 3 GOTY, tarvitset itse vain peruspelin
b) Voit ostaa Fallout 3 GOTYn käytettynä

Tosin peli on pian seitsemän vuotta ikääntyneenä. Ainakin G2playssä (PC:lle) Fallout 3 maksaa kympin ja New Vegas Ultimate Editionin (peli + kaikki DLC:eet) saa kahdeksalla eurolla (+ tuohon 70 sentin gameprotection (vaihtoehtoinen))

Aina mukavaa, jos joku muu hurahtaa post apokalyptiseen maailmaan. Kannattaa ainakin kokeilla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä yö olisi pitänyt nukkua ja jättää eka finaali katsomatta, koska olisi ollut kohtuu aikainen herätys. No, heräsin kuitenkin ilman herätyskelloja tuossa hieman ennen neljää joten tsiigaillaan sitten sitä lätkää. Toivottavasti ei veny matsi ettei jää katsominen kesken
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Huomenia kansa, mites pyyhkii?

Katsoin Diilin uuden tuotantokauden ensimmäisen jakson äsken kolmoselta. Ei tässä ihmeempiä, pikku siivousta ja vähän pingistä pihalla, lueskelin Urheilusanomat ulkosalla ja kuuntelin musiikkia.

Pistäpä joskus Prisman kassaneiti vielä enemmän sekaisin kuin meikäläinen!

Olen siitä muistaakseni jo joskus aiemminkin Jatkoaikaan avautunut - tapahtui joskus ehkä viitisen vuotta sitten. Tapahtumainkulku meni suurinpiirtein näin. Jotain ihan pikkuostosta tehdessäni Piispanristin Prisman kassalla oli monenmoista silmäpeliä ennen omaa vuoroani.

Hieno stoori Ketulta, sama Prisma kaiken lisäksi kyseessä! Eri kassaneiti kaikella todennäköisyydellä kuitenkin. Mahtaako olla enää töissä kyseisessä Prismassa tuon Mr.Foxin tapauksen jälkeen?

Palasin eilen Jyväskylästä Turkuun. Sama virsi kuin edellisellä Jyväskylän-reissulla; serkkutyttö oli kiva nähdä ja mukavaa oli. Paluumatkalla junassa istui joku puhelimeen kolmisen varttia kovaan ääneen pälättänyt tyttö, osapuilleen ikäiseni. Hän oli ollut jonkin toisen hakukohteen pääsykokeissa, mutta se tuli kyllä muulle matkustajakunnalle selväksi, sen verran olivat korkealla desibelit. Sain kunnian toimia herrasmiehenäkin, kun joku minua selvästi iäkkäämpi naisihminen pyysi minua kantamaan raskaan matkalaukun portaita alas, oli sen verran kantamuksia tällä rouvalla. Tässä säästyttiin silti kohelluksilta, kukaan ei mennyt mukkelis makkelis portaissa ja kaikilla oli hyvä mieli.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Noniin, monta kertaa päivittelin Taccun viestin jälkeen, mutta kukaan muu ei mitään kirjoittanut, niin en uskaltanut vastata :) Hienoa, että Jawskin palannut. Miten pääsykokeet?

Tulen kohta söpöilemään.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Hienoa, että Jawskin palannut. Miten pääsykokeet?

Pääsykokeista voipi lukea lisää tuolta vapaan keskustelun toisesta osiosta Pääsykoe-ketju -nimeä kantavasta topikista. Referoituna: Ihan hyvin meni, mutta aina voisi paremminkin mennä.

Tulen kohta söpöilemään.

Joko suoritit muuten sen itse itsellesi asettaman haasteen koko yöketjun lukemisesta kauttaaltaan? Koko söpöilyjuttu sai alkunsa jostain sivujen 80 ja 90 väliltä.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
En edes tajunnut aikaisemmin, mutta @LostHorizon viestin jälkeen vaata huomasin kuinka hiljainen yöketju tänään ollut.

Itseä hiukan vituttaa, kun unohdin vastata edelliseen jalkapallovisaan. Nyt viimeistään voi unohtaa taistelun kärkisijoista.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Pääsykokeista voipi lukea lisää tuolta vapaan keskustelun toisesta osiosta Pääsykoe-ketju -nimeä kantavasta topikista. Referoituna: Ihan hyvin meni, mutta aina voisi paremminkin mennä.

Ai, multa on unohtunut tänään tehdä "tsekkaa Jawsin viestit" -toiminto.

Joko suoritit muuten sen itse itsellesi asettaman haasteen koko yöketjun lukemisesta kauttaaltaan? Koko söpöilyjuttu sai alkunsa jostain sivujen 80 ja 90 väliltä.

Hyvä jos on ehtinyt edes istahtaa. Mutta tulen sen tekemään!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
En edes tajunnut aikaisemmin, mutta @LostHorizon viestin jälkeen vaata huomasin kuinka hiljainen yöketju tänään ollut.

Vakiojäseniä aka alkuperäisiä yökkösketjulaisia kyllä kaipailisin keskustelua vauhdittamaan, ettei jää ohkaiseksi tämän yön osalta.

Ai, multa on unohtunut tänään tehdä "tsekkaa Jawsin viestit" -toiminto.

Seuraavassa palstauudistuksessa heti tällainen toiminto palstalle, ylläpito pitäköön huolen tästä.

Hyvä jos on ehtinyt edes istahtaa. Mutta tulen sen tekemään!

Minulla kävi sama mielessä. Jos joskus käy aika tylsäksi eikä ole tähdellistä tekemistä, niin voisihan tuota suoritusta yrittää. Pitää vain muistaa kunnon nesteytys ja valmistava lihashuolto plus lyhyt venyttely (etenkin pakarat ja sormet) ennen vaativan tehtävän aloittamista.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Vakiojäseniä aka alkuperäisiä yökkösketjulaisia kyllä kaipailisin keskustelua vauhdittamaan, ettei jää ohkaiseksi tämän yön osalta.



Seuraavassa palstauudistuksessa heti tällainen toiminto palstalle, ylläpito pitäköön huolen tästä.



Minulla kävi sama mielessä. Jos joskus käy aika tylsäksi eikä ole tähdellistä tekemistä, niin voisihan tuota suoritusta yrittää. Pitää vain muistaa kunnon nesteytys ja valmistava lihashuolto plus lyhyt venyttely (etenkin pakarat ja sormet) ennen vaativan tehtävän aloittamista.

Helpompi vaan kun menee köllöttelemään sänkyyn ja selailee tabletilla. Paljon rennompaa ja mukavampaa.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Haa, Jawsin viesteistä löytyy heti jotain, johon pitää ottaa kantaa.

Jotenkin vain joskus tuntuu, että osaan hankkia lähipiiriini ihmisiä, joille yksi ominaisimmista luonteenpiirteistä on impulsiivisuus. Tämä korostuu määrätynlaisissa asioissa. Päätöksissä ei ole johdonmukaisuutta, sanotaan asioita vailla pitkäkantoista ajattelua ja jonkinlainen rationaalisuuden puute heijastuu ihan selkeästi tietyissä tilanteissa. Äkkiseltään keksin heti ainakin kolme tällaista ihmistä. En väitä, ettenkö itse koskaan käyttäytyisi impulsiivisesti, mutta näille peräti kolmelle ihmiselle olisi melkein poikkeus normaalista, mikäli toiminta ei yhtäkkiä olisikaan ihan järkiperäistä. Pidemmän päälle tällainen käyttäytyminen pistää melkein kiukuksi, vaikkeivät nämä kyseiset ihmiset välttämättä ymmärrettävästi tiedostakaan itsessään näitä ominaisuuksia.

Itsekin olen huomannut kerääväni ympärilleni tietynlaisia ihmisiä. Impulsiivisia he eivät ole, oikeastaan juuri päinvastoin. Mikä sana voisi kuvata parhaiten heitä? Aleksitymia-niminen sairaus on sitä pitkälle vietynä, jos jollekin aleksitymia on tuttu. Ei siis ole tunneköyhyyttä, varmasti tuntevat paljonkin tunteita. Mutta se, etteivät voi koskaan näyttää niitä! Ehkä sitten sellaiset ihmiset sopivat minunlaisen tunteellisen ihmisen seuraan, voisinhan minä niin mielenipahoittaa, jos joskus joku osoittaisi tunteita minua kohtaan! Todella ikävä elää ihmisten seurassa, jotka voivat puhua niitä näitä mistä vain, mutta eivät koskaan siitä, miltä heistä tuntuu. Todella pinnallista. Vaikeaa myös kommunikoida ja tehdä itse mitään liikkeitä, kun ei tiedä toisen fiiliksistä mitään. Toki se vähän auttaa, että jotkut ko. ihmisistä ymmärtävät olevansa tällaisia. Mutta olisi kiva joskus tavata sellainen samanlainen ihminen, joka voisi joskus näyttää tunteitaan.
 
Jalkapallovisasta puheenollen, katselin äsken viitisentoista minuuttia toissa keväänä pelatusta Suomen Cupin ottelusta Nekalan Pallo (4. div.) - RoPS. No, onneksi tulin sitten sen verran järkiini että lopetin. Kokeillaas miten uni maistuu, tietäähän sen ettei maistu kun piti äsken mennä kahvia juomaan ja vielä verensokeria sokerimunkilla nostamaan. Oispa kaljaa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Helpompi vaan kun menee köllöttelemään sänkyyn ja selailee tabletilla. Paljon rennompaa ja mukavampaa.

Tottahan tämä, mutta on tuo silti melkoinen urakka lukea yli 110 sivua tekstiä.

Todella pinnallista.

Pitkästä viestistä juuri tämä lause on poimittava. Ehkä ärsyttävin luonteenpiirre mitä ihmisessä voi olla, pinnallisuus. Tunnustan itsekin toisinaan ajattelevani vähän pinnallisesti, mutta joillakin ihmisillä menee totaalisen yli. Syytän nyky-yhteiskuntaa ja massakulttuuria siitä, että ihmisten aivot ovat pilalla.

Oispa kaljaa.

Kalja on pahaa.

Eli aika moni alkuperäinen yöketjulainen vaan näyttää jättäneen keskustelupalstan jo taakse, harmi.

Ihan alkuperäisimmät saattavat näin olla tehneet lopullisestikin, mutta puheena olleista alkuperäisistä yökkösketjulaisista ainakin Kapteeni Hidas näytti ainakin äsken olleen hereillä. @Captain Slow, huomenta, kuis hurisee?
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Kalja on oikeasti pahaa. Yrittäny opetella juomaan, kun sattuu olemaan paljon halvempaa kuin esimerkiksi lonkero. Viime viikonloppunakin yritin juoda saunaoluen, mutta eihän siitä mitään tullut. Laatta vain meinasi lentää, kun ei sitä sontaa pystynyt juomaan. Pitänee vaan pysyä lonkerossa.
 

Snagari

Jäsen
Ihan alkuperäisimmät saattavat näin olla tehneet lopullisestikin, mutta puheena olleista alkuperäisistä yökkösketjulaisista ainakin Kapteeni Hidas näytti ainakin äsken olleen hereillä. @Captain Slow, huomenta, kuis hurisee?
Hahah, vai niin.

Välivuorojen tekeminen töissä on pirun tylsää hommaa. Ei oikein jää aikaa aamuksi eikä illaksi, vaan kun tulet töistä niin pari tuntia ja saa valmistautua jo nukkumiseen ja kun herää niin täytyy melkein suoraan lähteä töihin. Ennemmin aamu- tai yövuoroja.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Noh noh, ottakaa uudetkin arvostuksella mukaan!

Tuollainenkin muuten ärsyttää. Olen nostalginen ihminen. Muutos on pahasta. Olen siis kai myös konservatisti. Niin, eli ärsyttää se, että jotkut vanhat palstalaiset jättävät jatkoajan. Vaikken heitä edes tuntisikaan (enemmän ärsyttäisi, jos tuntisin). Vaikka se kuuluu normaaliin elämän kiertokulkuun, niin silti ärsyttää. Noh, ei me Taccun kanssa varmaan millään pystytä heitä korvaamaan, mutta yritetään edes lievittää ikävää.

Hyvä, Jaws on samaa mieltä kanssani. Kalja on pahaa. Toisaalta, voisi kokeilla vähän erityyppisiä oluita, tämänpäivän (torstain) Hesarin innoittamana.

Ja kyllä, pinnallisuus on helvetistä.

E: Wildernesskin näyttää olevan samaa mieltä kanssani. Lonkero tosiaan parempaa, mutta laatu maksaa.
 

Nick Neim

Jäsen
@LostHorizon in kirjoittamasta pätkästä tunnistin itseni täysin. Olenhan toisaalta suomalainen, maalla asuva ja viinaan menevä juntti, joten eipä sen puoleen mun fiilikset kuulu kenellekään. Akkojen hommia sellaset höpötykset. Meilläpäin ei itketä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kalja on oikeasti pahaa. Yrittäny opetella juomaan, kun sattuu olemaan paljon halvempaa kuin esimerkiksi lonkero. Viime viikonloppunakin yritin juoda saunaoluen, mutta eihän siitä mitään tullut. Laatta vain meinasi lentää, kun ei sitä sontaa pystynyt juomaan. Pitänee vaan pysyä lonkerossa.

Lonkero olisi varmaan minunkin juomani ainakin aluksi, jos ylipäänsä alkoholia joisin.

Noh, ei me Taccun kanssa varmaan millään pystytä heitä korvaamaan, mutta yritetään edes lievittää ikävää.

Eiväthän nämä kokonaan palstalta ole poistuneet, ovat vain mahdollisesti nukkumassa tai jossain muualla näin yöketjuaikoihin. Kyllä kaikki kelpaavat ihan yhtäläisesti, mutta mainitsinpa vain.
 

Snagari

Jäsen
Hyvä, Jaws on samaa mieltä kanssani. Kalja on pahaa. Toisaalta, voisi kokeilla vähän erityyppisiä oluita, tämänpäivän (torstain) Hesarin innoittamana.
Tänään tosiaan oli ihan hyvä olutjuttu hesarissa. Ehkä teille jotka tuota oluenjuontia "aloittelette" (eihän kukaan siitä syntyessään tykkää) suosittelisin vaikka Sandelssia tai jotain vehnäolutta. Kunhan juotte jääkylmänä niin kyllä se siitä.

Toisaalta, eihän siitä ole pakko pitää. Välillä toivoisi ettei itsekään pitäisi. Esim nyt kun menee syömään johonkin parempaan paikkaan tai tekee kotona itse jotain hienompaa ruokaa niin sen oluen on aivan pakko olla myös hyvää ja siihen sopivaa. Jos ei tykkäisi oluesta niin voisi juoda vaikka vettä.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Tänään tosiaan oli ihan hyvä olutjuttu hesarissa. Ehkä teille jotka tuota oluenjuontia "aloittelette" (eihän kukaan siitä syntyessään tykkää) suosittelisin vaikka Sandelssia tai jotain vehnäolutta. Kunhan juotte jääkylmänä niin kyllä se siitä.

Toisaalta, eihän siitä ole pakko pitää. Välillä toivoisi ettei itsekään pitäisi. Esim nyt kun menee syömään johonkin parempaan paikkaan tai tekee kotona itse jotain hienompaa ruokaa niin sen oluen on aivan pakko olla myös hyvää ja siihen sopivaa. Jos ei tykkäisi oluesta niin voisi juoda vaikka vettä.

Mielenkiintoista. Sandels on varmaan kaikista hirveimmän makuinen olut, mitä olen ikinä maistanut. Pari vuotta sitten maistoin ja hyvä ettei lentänyt laatta jo hajusta. Sol ollut varmaan paras olut, mitä olen tähän mennessä maistanut.
 

Nick Neim

Jäsen
Oluen juonnista tuli muuten mieleen se fakta, että ihminen oppii toistojen myötä pitämään vaikka hevosenpaskaa tai parsakaalia (täysin sama asia) hyvänmakuisena. Niin kamalaa litkua se kalja silloin 15-vuotiaana oli, mutta "pakotettuna" (=köyhänä teininä) sitä oppi juomaan. Ja nykyään juokin sitten mielellään, mitä en olisi silloin suostunut uskomaan ikinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös