Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 447
  • 5 190

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Täällä taas Canal +, vai mikälie onkaan, ja Game of thrones. Loistava sarja kaikenkaikkiaan.

Mites muilla?

Täällä ei katsota sarjoja, vaan selataan Tinderiä, jonka huvikseni latasin äsken. Tuskimpa tuosta mitään iloa tulee olemaan, mutta eipä mitään toisaalta menetäkkään.

Jossain vaiheessa voisi ottaa tuon Netflixin uudelleen käyttöön. Viime kesänä tuli katsottua Kyle XY:n kaikki kaudet puhelimella sängyssä öisin, kun ei uni maistunut. Onko Netflixiin muuten tullut uusia sarjoja viime aikoina?
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Täällä ei katsota sarjoja, vaan selataan Tinderiä, jonka huvikseni latasin äsken. Tuskimpa tuosta mitään iloa tulee olemaan, mutta eipä mitään toisaalta menetäkkään.

Jossain vaiheessa voisi ottaa tuon Netflixin uudelleen käyttöön. Viime kesänä tuli katsottua Kyle XY:n kaikki kaudet puhelimella sängyssä öisin, kun ei uni maistunut. Onko Netflixiin muuten tullut uusia sarjoja viime aikoina?

Mikä on viime aikoina? Jos viime kesään vertaa, niin paljonkin on tullut uusia sarjoja. Myös paljon Netflixin omaa tuotantoa kuten Daredevil ja Better Call Saul. Itseasiassa juuri tarkistin, niin Netflixin omaa tuotantoa on tullut erittäin paljon viime aikoina. Ja yleensä nuo ovat olleet ihan hyviä sarjoja.

Tällä hetkellä katson Netflixistä Suits -sarjaa ja itse olen jopa hiukan yllättäen tykännyt tuosta. Liittyy hyvin pitkälle lakihommiin.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Tällä hetkellä katson Netflixistä Suits -sarjaa ja itse olen jopa hiukan yllättäen tykännyt tuosta. Liittyy hyvin pitkälle lakihommiin.

Debyttijakson olen Suitsista nähnyt. Alku oli mielestäni vähän puuduttava, mutta jakso parani loppua kohden. Mielenkiintoinen sarja kyseessä.

Kyllähän tuolla sarjatarjonta on erinomaista, mutta leffatarjonnassa on mielestäni parantamisen varaa. Tai ainakin silloin kun itse olin jäsen oli leffatarjonta heikkoa.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Debyttijakson olen Suitsista nähnyt. Alku oli mielestäni vähän puuduttava, mutta jakso parani loppua kohden. Mielenkiintoinen sarja kyseessä.

Kyllähän tuolla sarjatarjonta on erinomaista, mutta leffatarjonnassa on mielestäni parantamisen varaa. Tai ainakin silloin kun itse olin jäsen oli leffatarjonta heikkoa.

Itse olen nyt menossa toisen kauden puolivälissä. Alku oli tosiaan hiukan puuduttava, mutta kokoajan mennyt parempaan suuntaan.

Leffatarjonta ei vieläkään mitää loistavaa ole, mutta sarjoissa on niin paljon katsottavaa, että ei ole vielä haitannut leffojen hiukan vähäinen määrä.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Eihän Better Call Saul ole Netflixin oma sarja, vaan AMC:n, kuten Breaking Badkin oli, josta sarja siis on spin-off ja Breaking Bad-faneille must see.

Pahoittelen, että kommentoin näin päiväsaikaan. Mutta muistin nähtävästi väärin tuon Better Call Saulin alkuperän, minkä stiflat tuossa sitten oivasti korjasikin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ai hitto, olen pähkäillyt tuota "Matki haluamaasi kirjoittajaa" -ketjun veljen @Virveliä kainaloon kirjoittamaa imitaatiota, mutta en millään kyllä saa päähäni ketä tuolla haetaan. Varsin hyvä imitaatio sinänsä, ja tuoreena Jatkoajan viestintäministerinä ja yökkösketjun vasemman laitahyökkääjän koodinimellä Gáborík minun täytyy todeta tuttu termi ja motto - details create success. Piti kirjoittaa tähän yöketjuviestiin taas pääsykokeista, mutta enpä taida kehdata, kun ei ole Rauman virkkuuopistoon koskaan asiaa näillä kädentaidoilla.

Jos nyt ei pääsykokeista sitten, vaikka Jyväskylästä tulikin kiintoisaa sähköpostia. Tampereella olin kyllä tänään, mutten suinkaan virvelipojan tykönä, vaan, noh, pääsykokeissa. Mutta ottia tuota, musiikkia tässä kuuntelen. UEL-finaalin unohdin katsoa, mutta eipä tuo mitään.

Mikä on yön teema?

Ja täällä on näköjään rikottu aiemmin tänään yöketjun pyhää koodistoa. Menköön tämän kerran, mutta katsokaakin, että sama ei toistu.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä on yön teema?

Nyt kun tämä ketju kerää paljon (hakevia) opiskelijoita keskustelemaan, niin olisi kiva kuulla miltä hallitusohjelman koulutukseen kohdistuvat säästöt tuntuvat? Opintotukien leikkaus, indeksikorotusten poistaminen sekä lainarahaan pakottaminen. Entäs kolmas lukukausi? Omaan korvaan kuulostaa erittäin pahalta, vaikka nuo ajat ovatkin jo hetki sitten taakse jääneitä. Etenkin vieraalla paikkakunnalla asuminen tulee entistä suuremmaksi haasteeksi, kun ei voi miettiä vaihtoehtoa hyödyntää kotikaupungin etuja. Kolmas lukukausi, jos se tarkoittaa lähes lomatonta lukuvuotta, voi olla kohtalokas sosiaaliselta kantilta. Kaikki aika menee koulun ja mahdollisen työn kanssa. Aikaa ylläpitää ihmissuhteita etenkin opiskelupaikkakunnan ulkopuolella on kovin rajallisesti. Lisäksi kesätöillä varallisuuden kerääminen opiskelukautta varten käy mahdottomaksi. En kadehdi tulevaisuuden opiskelijoita, todellinen isku vasten kasvoja tämä muutos omaan mieleeni. Toivotaan, ettei tule täytäntöön kovin nopeasti. Jos tuo katastrofihallitus vaikka kaatuisi ennen sitä, niin viksummat voisi sitten hylätä kaikki (tässä kohtaa: typerät) uudistukset. Tästähän Kokoomus näytti hienosti mallia edellisen hallituksen aikana, kun sai savustettua muita puolueita ulos.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ja täällä on näköjään rikottu aiemmin tänään yöketjun pyhää koodistoa. Menköön tämän kerran, mutta katsokaakin, että sama ei toistu.

Ei koodin rikkomista katsota läpi sormien. Seuraavalla kerralla Muse jää tai jos olet tällä puolella, niin lähe meneen vielä kun voit.

Yön teema? Mulla on nyt sitten pääsykokeet takana, reilun kuukauden päästä selviää pääsinkö lukematta läpi. En vieläkään tajua yli-inhimillisiä pendoliinoja. Jausselssoni selkeästi yritti jättää pientä koukkua, mutta me ei lähretä sinne. Ei ollut kiintoisaa mailia.

Koeasetelman ulkopuolella: millainen maku jäi Mansen visiitistä, vaikka se taisi ranskanperunan kaimaksi jäädäkin?

Niin se teema. Sihvosmaisesti totean vain, ettei Yöketjulta pidä odottaa mitään. Yöketju määrää ja näyttää lopputuloksen. Pitää mennä Yöketjun ehdoilla. Tähän ei pidä sotkea mitään ulkoyöketjullisia höpöhöpö-juttuja. No, mitään vakavaa ei nyt jaksaisi. Ennemminkin jotain näennäisen heikkolaatuista, mutta todellisuudessa erittäin toimivaa läpänheittoa näkisin mieluummin. Onko siis @Bacon läsnä?

________________________________________________________________________________________________
Tissit.









.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmaan 65 % vuodesta tulee valvottua vähintään kello aamu 7 asti. Sikäli olisin kykenevä vastaamaan tähän ketjuun.

Kello 3.00 alkaa Chicago-Anaheim. Saa nähdä, jos se peli tulee katsottua vähintään tuolla taustalla. Anaheimin finaalipaikka olisi hieno juttu. Nukkumaan voi sitten mennä joskus kello 6-9 välillä.

Todennäköisesti tulee sammuttua aikaisemmin, mutta saa nähdä, että miten käy.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nyt kun tämä ketju kerää paljon (hakevia) opiskelijoita keskustelemaan, niin olisi kiva kuulla miltä hallitusohjelman koulutukseen kohdistuvat säästöt tuntuvat? Opintotukien leikkaus, indeksikorotusten poistaminen sekä lainarahaan pakottaminen. Entäs kolmas lukukausi? Omaan korvaan kuulostaa erittäin pahalta, vaikka nuo ajat ovatkin jo hetki sitten taakse jääneitä. Etenkin vieraalla paikkakunnalla asuminen tulee entistä suuremmaksi haasteeksi, kun ei voi miettiä vaihtoehtoa hyödyntää kotikaupungin etuja. Kolmas lukukausi, jos se tarkoittaa lähes lomatonta lukuvuotta, voi olla kohtalokas sosiaaliselta kantilta. Kaikki aika menee koulun ja mahdollisen työn kanssa. Aikaa ylläpitää ihmissuhteita etenkin opiskelupaikkakunnan ulkopuolella on kovin rajallisesti. Lisäksi kesätöillä varallisuuden kerääminen opiskelukautta varten käy mahdottomaksi. En kadehdi tulevaisuuden opiskelijoita, todellinen isku vasten kasvoja tämä muutos omaan mieleeni. Toivotaan, ettei tule täytäntöön kovin nopeasti. Jos tuo katastrofihallitus vaikka kaatuisi ennen sitä, niin viksummat voisi sitten hylätä kaikki (tässä kohtaa: typerät) uudistukset. Tästähän Kokoomus näytti hienosti mallia edellisen hallituksen aikana, kun sai savustettua muita puolueita ulos.

En ole niin kauheasti perehtynyt, mutta mä lähden siitä, että voin nukkua vaikka auton takapenkillä ja kokkailla Trangialla, kunhan vaan nostan mahdollisimman vähän mitään tukia. Ja saan mahdollisimman nopeasti kaikki koulut käytyä. Paras olisi se, kun voisi tosiaan olla tavallaan koditon, mutta tienata kunnolla siinä samalla. Siis en mä silleen tarvisi muuta kuin pari makuupussia, vaatteita, jonkun verran rahaa ruokaan. Peseytyminen olisi tietty se isoin ongelma. Kaikki muuhan olisi luksusta, eli sitä, mitä meikäläisenkin elämä on aina ollut. Ja mitä se suurimmalla osalla suomalaisista on.

Odotan pahoittuneiden mielten hyökkäystä.

E: Ja sen tarvisin, ettei tarvitsisi herätä ennen yhdeksää.
 

von Vitalis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikä kulloinkin
Takana ensimmäinen oksennustauti kymmeneen vuoteen, ja tuli sairastaessa nukuttua niin paljon, että nyt ei nukuta yhtään, vaikka jo olinkin tänään töissä. Taidankin ottaa yön agendaksi tarkkailla tätä ketjua taustalta ja huudella sekaan jotain, jos vain uskallan, ja pistää YyyTybestä Graham Nortonit pyörimään.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tarkistanpa Inarin jäätilanteen...

Vielä on jonkunlainen riite pinnassa, ennusteen mukaan huomenna lähtee.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tämä on muuten merkkipaalujen yö. Nimimerkin @Falling Star viesti oli yöketjun (tai Yöketjun) 2700. viesti. Minä kirjoitan tämän yön aikana 200. viestini tähän ketjuun ja kokonaisviestimäärä kohoaa pian tänä yönä 6800. viestin rajapyykkiin.

Nyt kun tämä ketju kerää paljon (hakevia) opiskelijoita keskustelemaan, niin olisi kiva kuulla miltä hallitusohjelman koulutukseen kohdistuvat säästöt tuntuvat?

Jes, politiikka. Hyvin harvakseltaan olen politiikasta kirjoittanut, ja täytyy myöntää, että tänä keväänä en ole kovinkaan paljon seurannut vaaleja enkä niitä seuranneita hallitusneuvotteluita. Minulta ei siis mitään järin kattavaa syväanalyysiä saa. Mielestäni on kuitenkin huono juttu, jos opiskelusta leikataan. Toki oma lehmä ojassa, mutta silti. En minä niin perusteellisesti ole kerennyt asiaa tutkia, mutta vähän irvokasta mm. Stubbilta ja Sipilältä poseerata noissa koulutuslupauskuvissa, kun sitten kuitenkin lupauksensa pettivät. Tai näin olen saanut ymmärtää! Älkää lynkatko jos meni mäkeen, pitää perehtyä vielä tarkemmin. Mutta huono juttu ehdottomasti.

Koeasetelman ulkopuolella: millainen maku jäi Mansen visiitistä, vaikka se taisi ranskanperunan kaimaksi jäädäkin?

Hyvin vähän tuli vietettyä aikaa Tampereella. Ilmat olivat mukavat tällä toisella käynnillä. Bussi meni jotain kaupunkireittiä ja rytinä oli sen mukainen. Kummalliset tiesuunnittelut teillä (monikon toinen persoona, ei substantiivi tie) siellä. Nättejä tyttöjä oli kuten Turussakin. Mitäs muuta keksisin tähän hätään... Olen siellä aiemminkin visitoinut, mutta se pintapuolinen kosketus minkä sain, oli ihan positiivinen. Ei vedä tietenkään Turulle vertoja, mutta vaikuttaa Tamperekin mukavalta opiskelijakaupungilta.

Yön teema on Hawks vs Ducks. Ja jälkimmäisen jatkopaikka.

Mikä jääkiekkopalsta tästä Jatkoajasta nyt on tullut? Voisin väittää, ettei tämä ole ensimmäinen kiekkoaiheinen viesti, jonka olen lukenut viime päivien (ei Räsänen) aikana.

@Captain Slow kommentoi tuota pitkähköä tarinointia. Ei tuossa sinänsä ollut mitään sellaista sisältöä, mitä ei voisi palstalle kirjoittaa. Mikään ei ole sentään niin henkilökohtaista. Okei, jotkut aiemmat naismurheet ehkä. Luin viestisi aiemmin päivällä ja tuli mietittyä, etten ole koskaan oikeastaan kokenut mitään suurta henkilökohtaista menetystä. Äitini isä kuoli pari vuotta sitten ja pienenä meni äidin äiti, mutta ei kumpikaan ihan niin läheinen ollut. Luulenpa, että ensimmäinen iso menetys, jota tulee myös surtua, on isän äidin kuolema sitten jossain vaiheessa. Ikää on, mutta vielä jaksaa painaa.

Virvelipoika kaipasi jotain rentoa ja humoristista otetta, panin parastani ja aloin synkistellä. Sellaista.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tämä on muuten merkkipaalujen yö. Nimimerkin @Falling Star viesti oli yöketjun (tai Yöketjun) 2700. viesti. Minä kirjoitan tämän yön aikana 200. viestini tähän ketjuun ja kokonaisviestimäärä kohoaa pian tänä yönä 6800. viestin rajapyykkiin.

Hyvin vähän tuli vietettyä aikaa Tampereella. Ilmat olivat mukavat tällä toisella käynnillä. Bussi meni jotain kaupunkireittiä ja rytinä oli sen mukainen. Kummalliset tiesuunnittelut teillä (monikon toinen persoona, ei substantiivi tie) siellä. Nättejä tyttöjä oli kuten Turussakin. Mitäs muuta keksisin tähän hätään... Olen siellä aiemminkin visitoinut, mutta se pintapuolinen kosketus minkä sain, oli ihan positiivinen. Ei vedä tietenkään Turulle vertoja, mutta vaikuttaa Tamperekin mukavalta opiskelijakaupungilta.

Virvelipoika kaipasi jotain rentoa ja humoristista otetta, panin parastani ja aloin synkistellä. Sellaista.

Itellä meni näköjään just 4500 rikki... Voivoivoi. Aattelin ottaa reilun viikon päästä viikon bannit.

Rytinä? Hämeenkatua meni bussi? Minkä takia menee bussi Hämeenkatua Rautatieasemalta yliopistolle? Miksi menet asemalta bussilla yliopistolle? Etkö ollutkaan asemalla? Ehkä tulit Turusta bussilla ja linja-autoasemalta sitten paikallisella yliopistolle? Ehket mennytkään yliopistolle? Ehkä rytinä ei viittaakkaan tärinään, vaan keskusta-alueen ajo-olosuhteiden haastavuuteen, mikä saattaa käydä ilmi myös bussimatkaajalle?

Itse olen käynyt nyt pari kertaa Hervannassa, ja voin sanoa, että siellä en ole montaa kertaa käynyt. Ja on kyllä ihan oma maailmansa. Porukka haahuilee minne sattuu, joka kolmas näyttää nörtiltä, joka kolmas potentiaaliselta paloittelijalta ja joka kolmas vaikuttaa intialaistaustaiselta. Vähän kuin Oulu pienoiskoossa?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mikä jääkiekkopalsta tästä Jatkoajasta nyt on tullut?

Ei sitten.

Oletko jo Jaws polkaissut muutakin kuin viritetyn suzuki peeveen prömprömitintä? Tämän seudun virityssarjaa, siis..
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Rytinä? Hämeenkatua meni bussi? Minkä takia menee bussi Hämeenkatua Rautatieasemalta yliopistolle? Miksi menet asemalta bussilla yliopistolle? Etkö ollutkaan asemalla? Ehkä tulit Turusta bussilla ja linja-autoasemalta sitten paikallisella yliopistolle? Ehket mennytkään yliopistolle? Ehkä rytinä ei viittaakkaan tärinään, vaan keskusta-alueen ajo-olosuhteiden haastavuuteen, mikä saattaa käydä ilmi myös bussimatkaajalle?

Kyseessä bussi, joka lähti Tampereelta takaisin Turkuun. En tiedä mikä katu ja mistä meni, mutta pitkä matka se oli sitä pomppimista niin että meinasivat eväsleivät lentää horisonttiin. Jakub Nakládalin look-alike tuli vaimoineen bussin kyytiin siinä rautatieaseman kulmilla. Sarjassamme erityislaatuisen kiinnostavia kertomuksia.

@ZayWest: En ole ikinä mitään mopoja polkenut, mutta vuosimallin -98 Volkswagen Vento löytyy täältä meidän kotipihastamme. Se on minun ja sillä ajan. Muuten moitteeton, mutta talvisin ovia ei saa auki edes moukarilla. Mopoista tai muista vempeleistä ei minun kanssani kannata yrittää saada keskustelua aikaan, koska aiempien kokemusteni perusteella jutustelu on mennyt vastakeskustelijan harjoittamaksi monologiksi siitä syystä, että tietomääräni ei ole mitenkään häävi teknisiä laitteita koskevissa asioissa. Kontribuutioni on siis olematon.

Kyllä sinä jääkiekkoa seurata saat, mutta itse en taida taaskaan vertyä. Vähän pahaan aikaan tulee tuota NHL:ää.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kyllä sinä jääkiekkoa seurata saat, mutta itse en taida taaskaan vertyä. Vähän pahaan aikaan tulee tuota NHL:ää.

Nyt sinä ymmärsit kyllä jotain väärin. Epäsuora kysymykseni oli että saisinko minä polkea sinua? Ja tarvitsisiko viritellä?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
@Jaws @ZayWest oliko siinä ohilyönti, vai laukkaako mun mielikuvitus? Itse en toki tiedä polkaistavista mitään, vetohihna on ihan hyvä vaihtoehto.

Olihan se. Vähän jo epäilin vainuani.

Tosin ylläoleva kommentti aiheuttaa tahattomia vanhakantaisia reaktioita näin Mouhijärven perähikiäläisenä.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Itse olen käynyt nyt pari kertaa Hervannassa, ja voin sanoa, että siellä en ole montaa kertaa käynyt. Ja on kyllä ihan oma maailmansa. Porukka haahuilee minne sattuu, joka kolmas näyttää nörtiltä, joka kolmas potentiaaliselta paloittelijalta ja joka kolmas vaikuttaa intialaistaustaiselta. Vähän kuin Oulu pienoiskoossa?

Suomen Monaco. Täynnä ulkomaalaisia, eikä kukaan käy töissä tai maksa veroja.

Remontin takia tuli muutettua muutama kilometri lähemmäs Hervantaa verrattuna vanhaan ja sen kyllä huomaa. Rastojen määrä on kasvanut huolestuttavasti ja muutenkin tuolla kadulla näkee kaikenlaisia kuikeloita. Onneksi tämän meidän vuokra-asuntomme asukaskanta on vanhaa ja elämänmakuista. Yhdellä naapiurilla tosin oli Ilveksen lippis, niin sitä pitää vähän tarkkailla
.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Yhdellä naapiurilla tosin oli Ilveksen lippis, niin sitä pitää vähän tarkkailla
.

Nyt vaan teppotulppuilet sen muuttamaan muualle. Ilvesläiset on siitä pahoja, että heti, kun silmä välttää, ne on viemässä sun rahat selvitäkseen ensi kauteen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös