von Vitalis
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Mikä kulloinkin
Tuo taisi muuttua niin täksi kevääksi tuo hakusysteemi, että jos haluaa välivuoden pitää, pitää siihen olla pakottava syy, kuten asepalvelus tai raskaus. Muutoin ainoa vaihtoehto on jättää koulupaikka ottamatta. Myös toiseen koulutukseen hakeutuminen vaikeutui jotenkin, että sellaista paikkaa, jota ei oikeasti halua opiskellam ei kannatta vastaanottaa, jos aikoo seuraavana keväänä hakea muualle. Tai jotain sellaista se opo selitti. Tuon pitäisi ilmeisesti kannustaa jatko-opiskeluun ja nopeampaan valmistumiseen, mutta tuntuu vaan turhan säädön lisäykseltä-
@Wilderness Itsekin olen tämän kevään ylioppinut, ja takana kahdet pääsykokeet, maanteide ja geologia, molemmat Ouluun. Vielä lukion alussa olin pesunkestävä humanisti ja historian opinnot tavoitteena, mutta viimeisen vuoden aikana ajatusmaailma muuttui ja nyt kaduttaa, etten lukenut aineita, joista olisi hyötyä vaikka DI-valinnassa. Toki nuo hakemani aineetkin pirusti kiinnostaa, mutta mietityttää, että jumiutuuko sitä sitten tutkijaksi opistolle tai johonkin valtion virastoon.
@Wilderness Itsekin olen tämän kevään ylioppinut, ja takana kahdet pääsykokeet, maanteide ja geologia, molemmat Ouluun. Vielä lukion alussa olin pesunkestävä humanisti ja historian opinnot tavoitteena, mutta viimeisen vuoden aikana ajatusmaailma muuttui ja nyt kaduttaa, etten lukenut aineita, joista olisi hyötyä vaikka DI-valinnassa. Toki nuo hakemani aineetkin pirusti kiinnostaa, mutta mietityttää, että jumiutuuko sitä sitten tutkijaksi opistolle tai johonkin valtion virastoon.