Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 494 217
  • 5 199

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Minä aattelin kesällä vierailla Tampereella, nyt kun olen päässyt kaupungin sieluun käsiksi. Viime kesänä tuli käytyä elämäni ensimmäistä kertaa ja kyllähän se ihan menetteli jostain saatanan kukkaisviikoista ja sambakarnevaaleista huolimatta. Mustaa makkaraa tuli myös maistettua ensimmäistä kertaa ja se oli oikeasti hyvää. Toinen kaupunki, jonne kesällä tulee suunnistettua on todennäköisesti Hämeenlinna.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mustaa makkaraa tuli myös maistettua ensimmäistä kertaa ja se oli oikeasti hyvää.
Tässä muuten on yksi ruoka joka aiheuttaa paljon mielipiteitä.

Joskus itellä oli eväänä tätä.. Kaveri tuijotti pitkään "Miten vittu sä pystyt syömään tuota"

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Joo, niin se taitaa olla, että mua on kusetettu. Elikkä ne ei sit ilmeisesti liity ne ensisijaisuuspisteet noihin todistusvalintapisteisiin, eli mun olisi siis pitänyt saada kaksi pistettä enemmän. Noin se varmasti on ja kaikki on ihan paskaa. Eli kun siellä lukee se 18, niin se olisi niinku 21... Tai jotain.
Mistäs moinen? Nimittäin vielä pari vuotta sitten ne todistusvalinta-pisterajat kyllä sisälsi ensisijaisuuspisteetkin. Ainakin kaikilla aloilla, jotka minä tiedän.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tässä muuten on yksi ruoka joka aiheuttaa paljon mielipiteitä.

Joskus itellä oli eväänä tätä.. Kaveri tuijotti pitkään "Miten vittu sä pystyt syömään tuota"
Samanlainen kokemus tuli vastaan täälläkin. Frendien kanssa tilattiin kaikki sama satsi mustaa jöötiä, ja mä olin ainoa joka siitä tykkäsi. Söin sitten melkein frendienkin annokset (sen mitä jaksoin) ja nämä suuntasivat takaisin tiskille hakemaan lihikset.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mistäs moinen? Nimittäin vielä pari vuotta sitten ne todistusvalinta-pisterajat kyllä sisälsi ensisijaisuuspisteetkin. Ainakin kaikilla aloilla, jotka minä tiedän.

Yliajattelusta. Kai ne ne sisältävät. Kaikki on ihan täysin siitä kiinni, mutta kyllähän siitä lähdetään, että heittämällähän tuonne sisään pääsee. Ja jos ei heittämällä, niin varmaan joku 15/40 pääsykokeista jo riittää. 10/40 tarvitsee ainakin.

Suosikkijoukkue
@Malmi @Captain Slow

Siis mustahan on siivenluiden jälkeen parasta safkaa mitä on. Tai siis, parasta ja parasta, mutta tällaisista ns.perusruuista. Tosin sinapin kanssa ei toimi, vaan pitää ehdottomasti olla puolukkahilloa, tai vielä mieluummin tuoreita puolukoita.

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Yliajattelusta. Kai ne ne sisältävät. Kaikki on ihan täysin siitä kiinni, mutta kyllähän siitä lähdetään, että heittämällähän tuonne sisään pääsee. Ja jos ei heittämällä, niin varmaan joku 15/40 pääsykokeista jo riittää. 10/40 tarvitsee ainakin.
Aaa. Eli klassinen viime hetken paniikki?

Paniikista tuli mieleeni, että koko tämän vuoden on ollut hirveitä nukahtamisvaikeuksia ennen tenttejä. Ikinä aikaisemmin ei ole mitään ongelmia ollut, mutta nyt taaskin täällä hereillä ollaan vaikka aamulla on edessä rahatalouden tentti. Ja tälläinen on todellakin jatkunut koko tämän vuoden.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huhheijaa. Jugurttikeskusteluja ois kiva jatkaa mutta taidan itse siirtyä peiton alle. Joten, kaikille yöketjulaisille - bonne nuit.

Palaillaan taas huomenna - josko höpisisi jugurtin lisäksi grillikin?

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Malmi @Captain Slow

Siis mustahan on siivenluiden jälkeen parasta safkaa mitä on. Tai siis, parasta ja parasta, mutta tällaisista ns.perusruuista. Tosin sinapin kanssa ei toimi, vaan pitää ehdottomasti olla puolukkahilloa, tai vielä mieluummin tuoreita puolukoita.
Miten usein ns. "tavallinen" tamperelainen syö mustaa makkaraa? Onko musta makkara Tampereen oma spagetti jauhelihakastikkeella?

Suosikkijoukkue
Nyt alkoi tehdä mieli mustaa makkaraa. Jos arpa voittaa, niin taidan mennä huomenna Tammelantorille nauttimaan pari pätkää.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yön elokuvaksi valikoitu Coherence. Outoa meininkiä. Vähän B-luokan otteella tehty, mutta ei haittaa.

Olen harkinnut ukulelen hankkimista. Jos jostain halvalla saisi. Siis ostaa ukulelen.

Suosikkijoukkue
Miten usein ns. "tavallinen" tamperelainen syö mustaa makkaraa? Onko musta makkara Tampereen oma spagetti jauhelihakastikkeella?

Se vähän vaihtelee, viimeksi söin n. kaksi viikkoa sitten. Ehdottomasti useammin syön spagettia jauhelihakastikkeella, mutta kyllä tämän vuoden aikana on tullut mustaa syötyä kymmenkunta kertaa. Mutta kyllähän siivet ja musta makkara ovat ne kaksi pääasiaa Tampereella.

Toki nykyään Tampereella on jo niin paljon kebappiloita, että tuo itämainen herkku alkaa myös valtaamaan yhä vahvempaa jalansijaa.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toki nykyään Tampereella on jo niin paljon kebappiloita, että tuo itämainen herkku alkaa myös valtaamaan yhä vahvempaa jalansijaa.
Joskus laskin että eräällä paikkakunnalla oli n. 4 eri korttelin läheisyydessä seitsemän karvaranteen pitämää ruokapaikkaa.

Nyt tekee mieli kebabbia. Perhana.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
No niitä alkaa olla kyllä ihan joka puolella Suomea, ja paljon. Niin kuin turkkilainen taksikuski sanoi mulle Amsterdamissa. "Olemme joka puolella, eikä kukaan voi sille mitään" ja veti paskaset naurut perään.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minulla on teoria siitä kuinka paljon kebappiloita on per kaupunki. Kotikaupungissani on kaksi kebab mestaa ja asukkaita noin 7000. Eli yksi kebula per 3500 asukasta. Joku muu saa laskea pitääkö tämä laskelma paikkansa.

Suosikkijoukkue
Joskus laskin että eräällä paikkakunnalla oli n. 4 eri korttelin läheisyydessä seitsemän karvaranteen pitämää ruokapaikkaa.

Nyt tekee mieli kebabbia. Perhana.

Montakohan ko. tyyppistä paikkaa Tampereella on. Taitaa lähestyä jo viittäkymmentä.

Suosikkijoukkue
Minulla on teoria siitä kuinka paljon kebappiloita on per kaupunki. Kotikaupungissani on kaksi kebab mestaa ja asukkaita noin 7000. Eli yksi kebula per 3500 asukasta. Joku muu saa laskea pitääkö tämä laskelma paikkansa.

Tuon perusteella Tampereella pitäisi olla 61 kebappilaa. Ei taida ihan noin monta olla. Toisaalta, Teiskossa ei ole yhtäkään, eikä taida olla Kämmenniemessäkään, joten siitä saa muutaman kebappilan pois. Ei tuo kuitenkaan kaupunkia ole.

E: Onhan noita näemmä 66 kappaletta. Lähde: http://www.kebabille.com/arvostelut/kunta.php?kid=372

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Viialassa oli, silloin kun se oli Viiala eikä mikään Akaa, 2/5000 eli yksi per 2500 asukasta.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Pitäisi ensi viikolla ehtiä poliisiasemalle passin hakuun. Omani (henkilökortin) olen kadottanut enkä täten mitään virallisia henkilöpapereita omista. Lisäksi pitäisi samalla reissulla napata lapsille passit. Siihen vaaditaan molempien huoltajien lupa, mutta jännäksi menee kun pienellä präntillä kyseisessä lupalapussa ilmoitetaan "Huoltajalla oltava oma passi tai poliisin myöntämä henkilökortti. (Huom. Ei ajokortti).

Mitenhän tässä nyt minun käy? Pitääkö tässä helvetti ottaa väliaikainen passi vain sitä varten, että voin hakea lapsille passia? Kun kerran ajokortti ei kelpaa. Tana, kele. Mitenhän ne mahtaa minun henkilöllisyyden varmentaa? Helpottaisi asiaa jos olisi rikosrekisteri. Ainakin voisi sormenjäljistä asian varmentaa.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä olin joskus yhden yön kebab-paikassa töissä. Tienasin 25 euroa. Siitä vuosi tai kaksi myöhemmin sain sinne "porttikiellon", kun olin ekaa kertaa ikinä kännissä ja kävin siellä vähän riehumassa. No omistaja vaihtui niin kehtaa mennä taas. En kyllä kuitenkaan mene.
Mitä tämä riehuminen sisälsi?

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onneksi tiedän että olet @SeQuins kiltti tyttö, muuten olisin vähän huolissani tuosta yhden yön 25 euron keikasta...

Riehumassa? Johan nyt sinun kanssasi. Täytyy pitää puhuttelu ennen nukkumaanmenoa.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hah, sisko seurusteli silloin paikan yhden työntekijän kanssa. Se oli vihainen meidän kännäämisestä ja alkoi väittää jotain, että sisko täysiä vehtaili toisten miesten kanssa siellä pizzeriassa. Todellisuudessa minä vein ihan vaan kiltteyttäni yhdelle asiakkalle aterimet ja kiitokseksi se halasi mua. Sisko alkoi itkemään poikaystävänsä meuhkaamisesta ja mustasukkaisuudesta. Menin sinne tiskin taa huutamaan sille. Sisko heitti meidän omat aterimet ympäri pizzeriaa ja meidän tilaaman pizzan lattialle. Lähdettiin sitten menemään ja takasin ei kuulemma tarvinnut mennä. Sisko kuitenkin myöhemmin samana yönä sopi poikaystävänsä kanssa.
Jaa no ei sen pahempaa kuitenkaan. Joskus on tullut nähtyä kun tuolit lentää kebabmestarien päälle ja pöydät lasi-ikkunasta läpi. Tämän lisäksi keskellä pizzeriaa oli monikansallinen ihmispyramidi, jonka kukkulan kuninkaan titteli vaihtui muutaman sekunnin välein suomalaisten ja turkkilaisten välillä. Eli siihen nähden voin olla samaa mieltä haipojan kanssa siitä, että osaat käyttäytyä :D

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin olisihan sitä jätkää voinut vaikka heittääkin tuolilla päähän. Ei ihan viitsinyt. Lopulta siskokin oli sitä mieltä, että mä olin joku pahis, kun "menit sinne tiskin taa ja sinne ei saa mennä."
Nooh mutta kyllä puolensa täytyy pystyä pitämään ja siihen pitää olla myös oikeus.

Suosikkijoukkue
Ai täällä ollaan yhä vireessä. No, hyvää yötä joka tapauksessa.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jaaha. Vakiokasvojen nimenhuuto, vastataan söpöimmän jatkoaikalaisen tai huomisen vapautuksen nimellä. Inttiä käymättömät eivät tiedä.

@Captain Slow?
@Virveliä kainaloon?
@SeQuins?

Siispä huomenia, mitäs porukalle kuuluu, mikä on yön agenda? Tänään oli ainakin Turussa erittäin kaunis ja kesäinen päivä. Haluaisin tavata henkilön, joka on keksinyt sanonnan ilma on kuin morsian. Aika hehkeä daami on saanut olla, oli tänään niin aurinkoista ja lämmintä.

Täällä taas kuuntelen musiikkia ja suunnitelmana on jälleen jossain kohtaa hyökätä jääkaapille. Etenen yksilötaidolla ja ajan röyhkeästi suoraan sektorille. Täysin aavistamatta jugurtit ovat taas minun.

Piti kirjoitella pidempää tekstiä viimeisen vuoden syklillä sattuneista tapahtumista, mutta enpä saanut aikaiseksi. Ehkä huomenna tai myöhemmin tästä yöstä? Olen hyvä puhumaan itsestäni ja asioistani, joten kyllä tekstiä tulisi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy