Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 477 152
  • 5 190
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Huuhteleeko vai viruttaako porukka täällä käsiään? Ainakin Turussa on tapana viruttaa kätensä, mutta toisinaan käytän myös huuhtelu-sanaa.

Huuhtelee, tai huuhtoo. Olen kyllä porukoiden kuullut joskus käyttävän viruttamista. Sitten jos huuhdellaan jotain seisovassa vedessä ravistaen, niin se on huljuttamista.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Huikea kokonaisuus! Otan ehdottomasti talteen. Missä päin Suomea tätä kannattaa käyttää? :D
Vaikea mennä sanomaan mutta eiköhän tuo Keski-Suomessakin toimi ihan hyvin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Huuhtelee, tai huuhtoo. Olen kyllä porukoiden kuullut joskus käyttävän viruttamista. Sitten jos huuhdellaan jotain seisovassa vedessä ravistaen, niin se on huljuttamista.

Huljuttelusta olenkin kuullut, ja joskus sitä täälläpäin kuulee. Taannoin tein empiirisen tutkimuksen ja totesin, että Tampereen murteesta pidän kaikkein vähiten. Pahoitteluni, mutta näin se vain on. En nääs tykkää tiäräksää. @SeQuins puhui selvästi Porin murretta kun tavattiin ja taisin sanoakin asiasta jälkeenpäin, mutta puhetta oli kiva kuunnella. Kaikkien on syytä puhua ihan reippaasti omilla murteillaan, ei se pahitteeks oo.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Huljuttelusta olenkin kuullut, ja joskus sitä täälläpäin kuulee. Taannoin tein empiirisen tutkimuksen ja totesin, että Tampereen murteesta pidän kaikkein vähiten. Pahoitteluni, mutta näin se vain on. En nääs tykkää tiäräksää.

Ainakin olet ottanut selvää, koska selvästi tosissasi ollessasi lisäsit tuon -rä- -palikan tuonne tiäksään keskelle. Mut sen mä gyl sanon, et gyl maar Turuuks o varsi hauska koitta puhua. Mutgo emmä osaa. Mä aattele vaa, et mitä Jortsu sanos. Menigs tää ny yhtää niingö sinne päiinkää?

Oolulaaset rillaa kesäät ja pellaa talaavet.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Porin murre on kyllä haastava, tulee jotenkin mieleen espanjan kieli. Kaikki sanat ovat lyhyitä ja loppuvat aina kesken.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Täällähän on oikein kunnolla jutustelu käynnissä. Mukavan aktiviivinen yöketju taas vaihteeksi.

Ja kyllä täälä Pohjois-Pohjanmaalla käytetään varmaan eniten viruttamista. Tai sitten se on perua Lahessa asumisen jäljiltä. Joka tapauksessa ei ainakaan kukaan ihmettele, vaikka sanoisi viruttaa tai huuhella.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
En nyt tiedä mihin pitäisi tämä kommentti pistää. Tänään oli pääsykokeet lääketieteelliseen ja kyllä nyt vaan taas vituttaa. Sen takia lähinnä tänne laitoin, kun kerran yöketju kyseessä. On se vaan niin uuvuttavaa lukea puoli vuotta yhtä päivää varten jabpäivän jälkeen huomata, että vituillehan se meni.

Edut. Ja tulipahan tännekkin kirjoitettua.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
En nyt tiedä mihin pitäisi tämä kommentti pistää. Tänään oli pääsykokeet lääketieteelliseen ja kyllä nyt vaan taas vituttaa. Sen takia lähinnä tänne laitoin, kun kerran yöketju kyseessä. On se vaan niin uuvuttavaa lukea puoli vuotta yhtä päivää varten jabpäivän jälkeen huomata, että vituillehan se meni.

Paskamainen tunne. Itseä vitutti vähän samasta aiheesta vuosi sitten. Kirjotukset meni ihan jees ja sit oli lukenu oikein urakalla pääsykokeisiin. Kaikki vaikutti loistavalta, kunnes jouduin OUSsiin juuri pääsykokeita edeltävänä päivänä. Käytännössä koko kevät meni aivan hukkaan. Ei sillä lakilla mitään tee, jos ei ole jatkokoulutusta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En nyt tiedä mihin pitäisi tämä kommentti pistää. Tänään oli pääsykokeet lääketieteelliseen ja kyllä nyt vaan taas vituttaa. Sen takia lähinnä tänne laitoin, kun kerran yöketju kyseessä. On se vaan niin uuvuttavaa lukea puoli vuotta yhtä päivää varten jabpäivän jälkeen huomata, että vituillehan se meni.

Niinpä, parempi kun ei lue. Ei vaan, harmin paikka. Ei tässä nyt palstan kautta sinänsä pysty enempiä voimaannuttamaan, mutta päätä pystyyn ja eteenpäin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jaaha, huomenna, eli perjantaina kello 9.00 selviää, riittikö oma todistus suoraan opiskelupaikkaan. Aiempien vuosien perusteella pitäisi rimaa hipoen riittää. Sitten on nesteiset paikat, jos ei riitä. Toisaalta, enhän mä paljoa siinä menetä, kun samat paperit voi panna hakuun ensi vuonnakin. Että ehkä arpa silloin voittaa. Tai sit vaan menen jonnekin Oulun paskaan konetekniikkaan. No, en kyllä mene.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Juu pakkohan se nyt taas on nostaa pää pystyyn ja tulosten tultua päättää mitä tekee seuraavan vuoden.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Liigan siirtohuhuketjussa keskustellaan naistenhakkaamisesta ja paskansyönnistä. Samalla havainnoin ketjun muuttuvan monologiksi. Huhhuh, ei tullut kolmea viestiä putkeen.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Mihin hait opiskeleen?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kapteeni heittää varakapteeneille tilaisuuden jatkaa tästä - nyt alkaa jalka painaa ja vauhdissa ei pysytä. Joku muu ratkaiskoot.

Tack så mycket muut, nyt oli sitä meininkiä ketjussa. Hyvää yötä ja olkaahan ihmisiksi vaikka terassikelit senkun lähenee.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mihin hait opiskeleen?

TTY:n rakennustekniikkaan. Ja sit oli jotain Lappeenrannan häröilyjä. Konetekniikat oli siellä lopussa, en kyllä taida niihin mennä vaikka pääsisin. Ja yksi oli Tampereelle hallintotieteet, kun piti olla yksi joku muu kuin DIA-kohde. No, aika hiljaista että menisin noihin hallintotieteiden pääsykokeisiin. Kaunis ajatus hakuhetkellä, kun pääsykoemateriaali oli ilmainen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kapteeni heittää varakapteeneille tilaisuuden jatkaa tästä - nyt alkaa jalka painaa ja vauhdissa ei pysytä. Joku muu ratkaiskoot.

Tack så mycket muut, nyt oli sitä meininkiä ketjussa. Hyvää yötä ja olkaahan ihmisiksi vaikka terassikelit senkun lähenee.

Nyt on kyllä ollut hyvää pöhinää. Kiitoksia Kapteenille. Kokeneita pelureita pitää säästellä, joten huilaa sinä. Öitä sinne!

Terassikelit ovat jo tulleet ainakin Turkuun, nimittäin kahtena päivänä perättäin olen jo uskaltautunut ulkosalle istuskelemaan. Jatkuisipa samanlaisena.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tähän on puututtava. Tuollaista kieltä puhutaan ehkä noin 400 km:n päässä Oulusta, jos sielläkään. Minä Oulussa syntyneenä ja asuvana sanoisin tuon näin: Oululaiset rillaa kesät ja pellaa talavet.

Tämä näin Juha "Watt" Tolvasen hengessä.

Minkä suuntaan Oulusta. Jos itään, niin olin edes jäljillä. Tosin niin pitkälle ei kyllä pääse ilman viisumia. Eli en ollut. Pahoittelut siis toki tästä harmillisesta selkkauksesta, oma kosketuspintani Oulun murteeseen on ilmeisen virheellisessä hassuttelussa "ookkonä Oolusta?"
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
TTY:n rakennustekniikkaan. Ja sit oli jotain Lappeenrannan häröilyjä. Konetekniikat oli siellä lopussa, en kyllä taida niihin mennä vaikka pääsisin. Ja yksi oli Tampereelle hallintotieteet, kun piti olla yksi joku muu kuin DIA-kohde. No, aika hiljaista että menisin noihin hallintotieteiden pääsykokeisiin. Kaunis ajatus hakuhetkellä, kun pääsykoemateriaali oli ilmainen.
No toivottavasti pääset sinne minne todella haluat. Tuntuu, että nykyisin halutaan ihmisten valmistuvan nopeasti vaikka varsinaisia opiskelu paikkoja on suhteellisen vähän.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minkä suuntaan Oulusta. Jos itään, niin olin edes jäljillä. Tosin niin pitkälle ei kyllä pääse ilman viisumia. Eli en ollut. Pahoittelut siis toki tästä harmillisesta selkkauksesta, oma kosketuspintani Oulun murteeseen on ilmeisen virheellisessä hassuttelussa "ookkonä Oolusta?"
Lähinnä jonnekin Etelä-Pohjanmaalle tuollaiset kesäät-sanan kaksi äätä ja talveet-sanan kaksi eetä kuuluvat. Mutta olen kuitenkin jo selvinnyt tuosta murresillasta.

PS. Itse (sic!) sanoisin sen näin: Ookko nää Oulusta. Tosin, sitä ehdottamaasi muotoa kyllä näkyy paljon, jopa enempi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No toivottavasti pääset sinne minne todella haluat. Tuntuu, että nykyisin halutaan ihmisten valmistuvan nopeasti vaikka varsinaisia opiskelu paikkoja on suhteellisen vähän.

Sillä paikalla ei ole mitään tekemistä opiskelun kanssa, koska opiskelun suhteen minulla ei oikeastaan oikein ole selvyyttä siitä, mitä haluan. Dippainssinä saa varmaan aika hyvin töitä tältä mantereelta, ja varmasti ihan mielekkäitäkin. Tällä hetkellä ei oikein kiinnosta kuin kalastus ja kielellinen kikkailu. Ja tietysti jotain muita kiinnostavia minoriteetteja on myös. Jossain kohtaa taisin vähän yrittää innostua kaikesta, ja sitten huomasin, että on pirusti kaikkea, enkä sitten oikein tehnyt mitään.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Lähinnä jonnekin Etelä-Pohjanmaalle tuollaiset kesäät-sanan kaksi äätä ja talveet-sanan kaksi eetä kuuluvat. Mutta olen kuitenkin jo selvinnyt tuosta murresillasta.

PS. Itse (sic!) sanoisin sen näin: Ookko nää Oulusta. Tosin, sitä ehdottamaasi muotoa kyllä näkyy paljon, jopa enempi.

Tuo tupla-e oli vahinko, mutta tuo tupla-ä kuulosti jotenkin sopivalta. Pääasia on, että asia on kunnossa.

Mutta nyt taidan siirtää tabletin syrjään ja kääntää kylkeä. Hyvät loppuyöt vaan kaikille!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös