Virveliä kainaloon
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- 4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mie ja sie, mää ja sää, moon ja soot. Murteissa on eroja.
Minää, sinää, Jypii...
Musiikki on vähän tylsä aihe, ehkä nyt olisi paikka henkevälle kirjallisuuskeskustelulle?
Mie ja sie, mää ja sää, moon ja soot. Murteissa on eroja.
No tämä on mulle vähän hankala aihe - ei nääs oo viimevuosina oikeen mitään kirjoja tullut vastaan joihin jaksaisi perehtyä.Musiikki on vähän tylsä aihe, ehkä nyt olisi paikka henkevälle kirjallisuuskeskustelulle?
No tämä on mulle vähän hankala aihe - ei nääs oo viimevuosina oikeen mitään kirjoja tullut vastaan joihin jaksaisi perehtyä.
(ei koske (pien)elektroniikan ohjekirjoja - vaikka kuinka niitä vilkaisemalla lähtisi miespisteitä)
Mää mää. Joskus kun idässä pienenä asuttiin, ne siellä ihmetteli ollaanko me lampaita, kun sanotaan mää. Ne sanoi itse siellä tietenkin mie. Phyh. Ketä muka sanoo mie :)
No nykyisin sanon mä.
Ammuu. T. maaseutuMää mää.
Taitaapi olla sama muoto mulla käytössä.No nykyisin sanon mä.
Ammuu. T. maaseutu
Taitaapi olla sama muoto mulla käytössä.
Missävaiheessa kuka-sana korvattiin muuten ketällä? Ketä ajoi ojaan ja kuka me lyötiin nakkikiskan jonossa...
Tähänkin voisi vastata. Miksi et pistä kolmen ässän seuraa suosikkeihin. Slovakia, SeQuins ja teepeeÄssä?
(taas jutut sitä tasoa että joukkueen kapteeni on hapoilla, vaihtoboxin ovi taitaa kutsua)
E: Minne muuten @Jaws katosi?
E: Mietin samaa. Liekkö jääkaapille eksyi?
Musiikki on vähän tylsä aihe, ehkä nyt olisi paikka henkevälle kirjallisuuskeskustelulle?
Se on myös hyvä kun ruvetaan vaikkapa ruuasta keskustelemaan ja joka suunnalta tulee eri nimitys ruualle tai astialle/aterimelle.Nää murrekeskustelut on kyllä aina yhtä kiehtovia, jopa keskellä yötä.
Bussi ja muut kulkuneuvot taitavat myös olla sellaisia sanoja, mistä on joka kolkalla oma versionsa. Dösä, linikka, linkku ja mitä näitä on...Se on myös hyvä kun ruvetaan vaikkapa ruuasta keskustelemaan ja joka suunnalta tulee eri nimitys ruualle tai astialle/aterimelle.
*= risteilijä = astia johon perunankuoret yms kipataan
Ja sitten kun siirrytään alkoholin pariin ja siitä sattumien kautta poliisin hellään huomaan niin niitä on vielä enemmän.Bussi ja muut kulkuneuvot taitavat myös olla sellaisia sanoja, mistä on joka kolkalla oma versionsa. Dösä, linikka, linkku ja mitä näitä on...
Dösällä Tölikkään vetää brenkkuu ja siit skoudejen (vaikea monikko?) följys spuduun.Ja sitten kun siirrytään alkoholin pariin ja siitä sattumien kautta poliisin hellään huomaan niin niitä on vielä enemmän.
Linkalla puistoon ottamaan hapanta ja miekkataksilla pahnoille..Dösällä Tölikkään vetää brenkkuu ja siit skoudejen (vaikea monikko?) följys spuduun.
Huuhteleeko vai viruttaako porukka täällä käsiään? Ainakin Turussa on tapana viruttaa kätensä, mutta toisinaan käytän myös huuhtelu-sanaa.
Huikea kokonaisuus! Otan ehdottomasti talteen. Missä päin Suomea tätä kannattaa käyttää? :DLinkalla puistoon ottamaan hapanta ja miekkataksilla pahnoille..
Dösällä Tölikkään vetää brenkkuu ja siit skoudejen (vaikea monikko?) följys spuduun.
Linkalla puistoon ottamaan hapanta ja miekkataksilla pahnoille..
Vaikea mennä sanomaan mutta eiköhän tuo Keski-Suomessakin toimi ihan hyvin.Huikea kokonaisuus! Otan ehdottomasti talteen. Missä päin Suomea tätä kannattaa käyttää? :D
Huuhtelee, tai huuhtoo. Olen kyllä porukoiden kuullut joskus käyttävän viruttamista. Sitten jos huuhdellaan jotain seisovassa vedessä ravistaen, niin se on huljuttamista.
Huljuttelusta olenkin kuullut, ja joskus sitä täälläpäin kuulee. Taannoin tein empiirisen tutkimuksen ja totesin, että Tampereen murteesta pidän kaikkein vähiten. Pahoitteluni, mutta näin se vain on. En nääs tykkää tiäräksää.