Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 477 358
  • 5 190

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hyvää huomenta, sanoi Kapteeni Hidas traditionomaiseen tapaansa yöketjussa.

Viikonloppu oli ja meni, ja voin sanoa ihan onnistuneeksi moisen. Keli oli mitä parhain autonpesuun, kahvin hörppimiseen pihalla ja niinpoiespäin.

Joku saattaisi luulla toista mutta viimeyön keskustelut ei ole kirjoitettu pikkupöhnässä peiton alla, vaan ihan vesilinjalla. Sitä minä en sitten tiedä mitä se vesi on sisältänyt...

Careless Whisper on muuten hieno biisi. Ja samaten tuhannet muut biisit joissa esiintyy lievästi eroottissävyinen puhallinsoitin joka saksofoninakin tunnetaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
No huomenta @Captain Slow sinullekin.

Viime yönä tuli nukuttua vaivaiset neljä tuntia ja huomenna on suht aikainen herätys, joten minä jätän tältä yöltä pidemmän valvomissession väliin. Slovakia taisteli hienosti pisteen, mutta Venäjä teki kannaltani antikliimaksisen maalin jatkoajalla. Ihan hyvä peli silti Slovakialta.

Nyt alkoi viikko, johon sisältyy kaikenlaista. Huomenna eli tänään ylioppilaskuvaan (viime vuonna jäi ottamatta, ja nyt halusivat muut mokomat että menen) ja keskiviikkona Tampereelle siihen pääsykokeeseen. Lauantaina sitten Jyväskylään, siellä pitää yöpyä serkkutytön luona ja sitten MM-finaalin jälkeen alkaa seuraava viikko sillä Jyväskylän pääsykokeella.

Näillä kuulumisilla koen päivittäneeni kaikki ajan tasalle seuraavan viikon ohjelmastani, joten voinen mennä huoletta hiljalleen tästä nukkumaan. Ehkä jotain jugurttia vielä ja sitten unille.

Jos ei ihmeempiä kellään minulle juuri nyt, niin hyvää yötä, kenties ensi yönä sitten enemmän! :)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Viime yönä tuli nukuttua vaivaiset neljä tuntia ja huomenna on suht aikainen herätys, joten minä jätän tältä yöltä pidemmän valvomissession väliin.
Jos ei ihmeempiä kellään minulle juuri nyt, niin hyvää yötä, kenties ensi yönä sitten enemmän! :)
Samaa vikaa, aikaista herätystä pukkaa täälläkin päässä. Aikainen mustalainen lompakon nappaa vai miten se meni?

Slovakkifanit osaa kyllä hyppiä ja laulaa maansa puolesta, oikeen kateeksi käy.

SeQuins pitäkööt tänäyönä tätä ketjua pystyssä :)
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Samaa vikaa, aikaista herätystä pukkaa täälläkin päässä. Aikainen mustalainen lompakon nappaa vai miten se meni?

Jotenkin noin se sanonta varmasti meni! Uskoisin ainakin.

Slovakkifanit osaa kyllä hyppiä ja laulaa maansa puolesta, oikeen kateeksi käy.

Totta! Tänäänkin mahtava tunnelma, ei jäänyt kannustuksesta ainakaan kiinni.

SeQuins pitäkööt tänäyönä tätä ketjua pystyssä :)

Minäpä vähän luulen, että hän ei tänä yönä kerkeä. Ymmärtääkseni nyt oli niin kiireinen päivä. Mutta olisihan se kiva, jos aamulla saisi huomata, että viestejä häneltäkin olisi tänne tullut! Olisi positiivinen yllätys. :)

Nyt siis hyvää yötä kaikille. Oli pakko vain vastata vielä tuohon.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
On tässä mullakin monenmoista. Huomenna on työhaastattelu kaupan kassalle. Ei siinä sinänsä mitään ongelmaa, mutta olin jo asennoitunut, että kesätyöt jää väliin, ja ajatus oli ja on lähteä pään Lappiin mökkeilemään poikain kanssa kesäkuussa. Asioita tässä useamman päivän pohdittuani tulin siihen tulokseen, etten suostu töihin, jos en saa tuota viikkoa vapaaksi. Ja niillä eväillähän on hemmetin järkevää mennä haastatteluun... Rahalle toki on aina tarvetta, mutta nyt tuntuu siltä, että pitäisi tehdä mitä haluaa ja mitä on luvannut. Kovin kovaa kilpailua tuosta paikasta ei ole, en tiedä olenko jopa ainoa hakija. Minun lisäkseni korkeintaan kaksi hakijaa. Lohelle ei tänä kesänä pääse, tuli töitä tai ei. Ellei tule veikkausvoittoja tai jäätävää lakkiaispottia. Tai no, viikoksi voisi päästä. Ja pääseekin.

Mitäs muuta? Lakki pitäisi hankkia, puku pitäisi hankkia, kutsut pitäisi tehdä ja lähettää, pääsykokeisiin pitäisi alkaa lukemaan... Ja sit pitäisi vielä pari päivää käydä töissäkin. Ja tässä sitä kirjoitellaan Yöketjuun.


Onko muuten hyvä vai huono asenne mulla tuon haastattelun suhteen? Rehellisyyshän on kuitenkin tärkeää.


E: Karkasiko multa nyt Yöketju alta ennen aikojaan?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On tässä mullakin monenmoista. Huomenna on työhaastattelu kaupan kassalle. Ei siinä sinänsä mitään ongelmaa, mutta olin jo asennoitunut, että kesätyöt jää väliin, ja ajatus oli ja on lähteä pään Lappiin mökkeilemään poikain kanssa kesäkuussa. Asioita tässä useamman päivän pohdittuani tulin siihen tulokseen, etten suostu töihin, jos en saa tuota viikkoa vapaaksi. Ja niillä eväillähän on hemmetin järkevää mennä haastatteluun... Rahalle toki on aina tarvetta, mutta nyt tuntuu siltä, että pitäisi tehdä mitä haluaa ja mitä on luvannut. Kovin kovaa kilpailua tuosta paikasta ei ole, en tiedä olenko jopa ainoa hakija. Minun lisäkseni korkeintaan kaksi hakijaa. Lohelle ei tänä kesänä pääse, tuli töitä tai ei. Ellei tule veikkausvoittoja tai jäätävää lakkiaispottia. Tai no, viikoksi voisi päästä. Ja pääseekin.

Mitäs muuta? Lakki pitäisi hankkia, puku pitäisi hankkia, kutsut pitäisi tehdä ja lähettää, pääsykokeisiin pitäisi alkaa lukemaan... Ja sit pitäisi vielä pari päivää käydä töissäkin. Ja tässä sitä kirjoitellaan Yöketjuun.


Onko muuten hyvä vai huono asenne mulla tuon haastattelun suhteen? Rehellisyyshän on kuitenkin tärkeää.


E: Karkasiko multa nyt Yöketju alta ennen aikojaan?

Helppoa se on sieltä Mouhijärveltä huudella että ei tarvitse mennä töihin, uudet massikat ja kaikkea. Ajelet Siurolle sillä uudella massikalla, niin kyllä siinä on lappia tarpeeksi.

Toista se on näiden hevosten ja aurojen kanssa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Helppoa se on sieltä Mouhijärveltä huudella että ei tarvitse mennä töihin, uudet massikat ja kaikkea. Ajelet Siurolle sillä uudella massikalla, niin kyllä siinä on lappia tarpeeksi.

Toista se on näiden hevosten ja aurojen kanssa.

Ei kun ihan oikeesti, intti ensi keväänä ja kaikkea, ei tässä ole tarvetta tonneittain säästellä. Ihan parilla satkulla kyllä selviää. Aina se on riittänyt, mutta ikinä sitä ei ole ollut paljon. Kun ei sitä taas tiedä, koska on sitten oikeestiaikuisena kunnon kesälomia. Työtähän kyllä tekevälle löytyy, ja aina on sosiaalitoimisto.

Hienosti ovat kyllä kevätkylvöt lähteneet itämään, ihan köyhille vittuillakseni istuttelin talikko kourassa kaikki, samalla kun vahattu massikka kiilteli ajamattomana kevätauringossa.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Pitää valvoa, vaikka huomenna onkin aikainen herätys. Lumiani ei jostain syystä lataa laturilla, ja sen takia pitää ladata vekotin tietokoneella. Pitää odottaa, että akku on täynnä, ja sitten vasta voi painua pehkuihin.

Ja kouluhan alkaa huomenna 8:35.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Millä helvetillä Euroopan sisäisiin matkoihin saa kulumaan 24 tuntia suuntaansa?

Helsingistä lentää Müncheniin tai Prahaan suoraan noin 2,5 tunnissa. Välilaskun kanssakin (CPH, RIX) matkaan pitäisi mennä maksimissaan 4-5 tuntia. Jos vain @Janippa olisi linjoilla, niin haluaisin ehdottomasti kuulla kuinka noihin pelkkiin matkoihin sai kulumaan 24 tuntia suuntaansa.

Noniin, kerta nää on kummastusta herättäneet, ni annetaan palaa. Elikkäs siis matkakohteena oli tosiaan Bamberg, tuolla eteläisessä Saksassa. Lähtöpaikkana Lappeenranta. Sinnepäin mennessä viimeinen bussi- tai junavuoro, jolla ehtisin 06:20 lähtevälle lennolle lähti tosiaan klo 20:15 Lappeenrannan matkakeskukselta. Ehtiäkseni ajoissa sinne, jouduin lähtemään klo 19:00 bussilla täältä omalta kämpältä. Lennot meni suhteellisen rivakasti, välilaskut molempiin suuntiin Berliinin Tagelin kentällä ja siitä Frankfurtiin jatkolento. Lento Frankfurtissa oli perillä hieman kymmenen jälkeen aamupäivällä. Frankfurtista lähti bussi Bambergiin klo 17:00 ja se bussi oli perillä 20:15. Sinnepäin matkaan meni siis 25 tuntia.

Tuo ylläoleva lainaus on siis menomatkalta. Paluumatkalla lähtö oli jo klo 09:30 Bambergista ja taas bussilla kohti Frankfurtia. Lento lähti kello 18:30 ja oli Berliinin välilaskun jälkeen Helsingissä 00:20. Siitä reilu kymmenen minuuttia matkatavaroiden odottelua ja viimeinen bussi kohti Lappeenrantaa ja kotia lähti kello 00:35. Voinet arvata ehdinkö tähän. Siinä sitten sen vajaa viisi tuntia lepäsin Helsinki-Vantaalla ennenkuin lähdin bussilla Kamppiin ja siitä klo 06:15 bussilla kohti Lappeenrantaa. Kotona olin 10:45 aamulla. Eli siihen reissuun meni se noin 26 tuntia aikaa.

Lentoasemalla kuulin kyllä sitten matkavitutuksen vastapainoksi laadukkaita juttuja. Keski-ikäinen pariskunta istuskeli viereisillä penkeillä ja mieshenkilö röyhtäili siinä kaikessa rauhassa. Joo, yleisillä paikoilla röyhtäily on hivenen moukkamaista, varsinkin kun muita on lähistöllä, mutta sen kaverin kommentti räjäytti pankin sen yön osalta. "Anteeksi kun röyhtäisin, piti pieraista!". Sen verran kovalla äänellä tuo tuli, et varmaankin lähemmäs kymmenen muuta ihmistä sen kuuli.

Nyt paluu nykyaikaan. Tänään oli ensimmäinen kesäduunipäivä. Mukavaa päästä pitkästä aikaa tekemään töitä ja kiva kavereille naureskella omasta työpanoksesta, kun aloituspäivä on sunnuntai ja tuplapalkkaa tulee :)
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kun ihan oikeesti, intti ensi keväänä ja kaikkea, ei tässä ole tarvetta tonneittain säästellä. Ihan parilla satkulla kyllä selviää. Aina se on riittänyt, mutta ikinä sitä ei ole ollut paljon. Kun ei sitä taas tiedä, koska on sitten oikeestiaikuisena kunnon kesälomia. Työtähän kyllä tekevälle löytyy, ja aina on sosiaalitoimisto.

Lopetat höpötykset sossupossuilusta, fiksu nuorimies. Lapissa kerkeää käymään myöhemminkin, nässylle keväthauelle vaan rohkeasti.

Hienosti ovat kyllä kevätkylvöt lähteneet itämään, ihan köyhille vittuillakseni istuttelin talikko kourassa kaikki, samalla kun vahattu massikka kiilteli ajamattomana kevätauringossa.

Toivottavasti sataa kesällä ja reilusti, siellä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hohhoijaa sanon minä. Kivoja nää aamuherätykset.

Kävi vähän niinkuin uunoilin tai uumoilin, eli yöketju tulee uniinkin.

Mephiston Mystery of lööv pauhaa kajareista, kapteenia väsyttää ja ajatus hukkuu kuin suomalainen juhannusyönä konsanaan.

Good morning, mummot!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kävi vähän niinkuin uunoilin tai uumoilin, eli yöketju tulee uniinkin.

Mulle kävi samoin viime yönä! Näin unta, että muuan luutnantti tuli meille yhtäkkiä kylään. Hän teki tarkastuksen, että minulla on kaikki salibandykamppeet varmasti pakattuna parin päivän reissulle. En pelaa enää salibandya, mutta ko. lajista näen jatkuvasti silti unia. Samoin armeijasta tulee nähtyä paljon. Mutta miten yöketju sitten liittyy uneeni? No, luutnantti ihmetteli tarkastettaessa, että miksi minulla on silmien alle tullut polttomerkittynä teksti "Yöketju (24:00-06:00)" - jostain syystä vielä oikein kaksi kertaa allekkain. True story! Ilmeisesti vihjaus siitä, että on tullut valvottua turhan monena yönä.

Eipä silti, täällä sitä jostain syystä taas ollaan valveilla.

@Virveliä kainaloon - Norja voisi vähän paikkailla ja ottaa huomenna kolmen pisteen voiton Valko-Venäjästä. Olisi kiva.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
miksi minulla on silmien alle tullut polttomerkittynä teksti "Yöketju (24:00-06:00)"
Päivän ensimmäiset naurut tälle.

Juu, huomaa yöketjun avautuneen kun hälytyspalkki on punaisena kokoajan. Väsyttää kyllä mutta jospa ennen nukkumista vähän yöketjua.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sehän on jo taas kello yli 12. Viime yönä tuli vahingossa kukittua neljään asti, jos sitä tänään koittaisi hieman aikaisemmin päästä unten maille.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Tänään on luvassa niin jännä päivä, että saa nähdä tuleeko uni silmään. 13:15 alkaen nimittäin alkaa hurja jännitysnäytelmä, jossa ratkaistaan jatkuuko Slovakian turnaus vai ei. Toivottavasti norskit saavat jostain kaivettua motivaation voittaa viimeinen peli. Johansen voisi vaikka ilmoittaa, että tämä on hänen viimeinen pelinsä Norjan peräsimessä. Luulisin, että Norja haluaisi voittaa pelin Johansenille keinolla millä hyvänsä. Pelkään kuitenkin, että motivoituneempi V-Venäjä lyö surffailevat norskit kanveesiin jo ensimmäisessä erässä, ja näin luultavasti tulee tapahtumaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Pelkään kuitenkin, että motivoituneempi V-Venäjä lyö surffailevat norskit kanveesiin jo ensimmäisessä erässä, ja näin luultavasti tulee tapahtumaan.

Kuten totesit toisessa ketjussa, muistuttaa vähän viime vuoden Suomen tilannetta ja Sveitsi-Latviaa - sillä erotuksella, että Suomella ei ollut peliä sen jälkeen, kun muut päättivät kohtalosta.

Tänään Suomi muuten voitti ihan sen takia, että @SeQuins ja minä pidettiin perinteistä henkistä kisastudiota. Kisastudion voittoprosentti Suomen ja Slovakian pelien osalta on laskelmieni mukaan tasan sata prosenttia! Ne pari kertaa, kun ei ole keretty, niin Suomi ja Slovakia ovat pelinsä hävinneet. Kisastudion poissaollessa häviöprosenttikin on siis sata. Ei voi olla sattumaa - suloisen kisastudiomme vaikutus on siis valtava!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tänään Suomi muuten voitti ihan sen takia, että @SeQuins ja minä pidettiin perinteistä henkistä kisastudiota. Kisastudion voittoprosentti Suomen ja Slovakian pelien osalta on laskelmieni mukaan tasan sata prosenttia! Ne pari kertaa, kun ei ole keretty, niin Suomi ja Slovakia ovat pelinsä hävinneet. Kisastudion poissaollessa häviöprosenttikin on siis sata. Ei voi olla sattumaa - suloisen kisastudiomme vaikutus on siis valtava!
Pitäkääs seuraavaksi fyysinen kisastudio, jos saatais voitto Venäjästä.

Eipä mulla muuta annettavaa tälle illalle - öitä miehet ja naiset, missä ikinä olettekin.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Mikähän helvetti siinä on, että kun kerrankin menee aikasin nukkumaan niin sitten herää parin tunnin unien jälkeen, eikä tietoakaan väsymyksestä. Olis ihan positiivista nukkua kuitenkin tänä yönä, sillä aamulla pitäisi osata suoltaa liikeranskaa tenttipaperiin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ei tässä nyt kauheasti viitsisi kukkua. Ei ole kyllä mitään tekemistäkään, kun siskokin jo kuorsaa...

Miksi mä en osaa ranskaa. Tai espanjaa :/

Kyllä sulla on lupa nukkua, jos väsyttää! Minunkin olisi kai paras mennä pian, koska keskiviikkona pitäisi olla jo virkeänä (miksi pääsykokeet eivät voi olla illemmalla iltavirkuille, kun silloin on luova olotila?). Huomenna oletkin viimeistä kokonaista päivää Turussa, koitahan nauttia ajastasi ja kannustetaan Suomi voittoon. :)

Ranskaa minäkään en osaa, mutta lukiossa luin jokusen kurssin espanjaa. Ja saksaa. En kovin hyvä niissä ole, englanti ja ruotsi sujuvat paremmin. Rupea opiskelemaan slovakkia! Voin opettaa sinulle jotain perusjuttuja, hyvä idea eikös?

Ja unia tosiaan Kapteeni Hitaalle täältäkin!
 

Great

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eichel
Joku nine-to-five job ois jees, sais ton unirytmin kuntoon. Tai koulu. Mut en mä halua mennä kouluun. Siel on tylsää, aina väsy, enkä edes opi mitään. Paljo mukavampi täs lueskella jatkoaikaa ja pelailla. Ei tuu ees änärii tänä yönä nii pääsis ehk aiemmi nukkuu kun siin kuuden aikaan. Tai sit ei.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Huomenna alkais kesän ekat yövuorot töissä ja niitä ois se 4 kappaletta samantien putkeen. Onneks oon yöihmisiä muutenkin, niin ei tuo valvominen tuota minkäänlaisia ongelmia. Päivällä kerkee tekemään vähän kaikenlaista ennen töihinlähtöä, harmi kun tuolla työpaikassa ei oo mahdollista tehdä pelkkiä yövuoroja, oisin samantien vapaaehtoinen. Vielä jos jaksais pari tuntia valvoa, pelailis vähän, niin pääsis samantien yövuorojen rytmiin mukaan :)

Ei noissa yövuoroissa oo mitään muuta negatiivista ku se about 60 kilsan matka kotiin työvuoron jälkeen. Siinä ei vielä paljon parane nukuttaa, ettei tarvi kaikkien 6-tiellä liikkuvien pelätä kun hyppään rattiin :) Tosin työtehtävänä on trukilla ajamista, et jos väsyttää ni samalla tavalla sitä joutuu jo töissäkin skarppaamaan.

MM-kisatkin menee aika täysin ohi, radiosta tuli tänäänkin toki peli töissä kuunneltua, mut tähän mennessä oon nähnyt alle puolet Suomen peleistä. Toivottavasti ratkaisupelit ois siihen aikaisempaan kellonaikaan, kun noita yövuoroja piisaa sinne lauantaille asti. Sikälimikäli tuollasella pelillä nyt puolivälieriä pidemmälle päästäisiin.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Puhelimen askelmittari väitti menneelle päivälle yli 40 000 askelta. Ihan heti en kyllä usko, vaikka työmaalla saakin kävellä ihan riittämiin ja tänään oman puppeloinnin takia jouduin olemaan kolmisen tuntia ylimääräistä. Kannattaa mälvätä, että pääsee siivoon omat sotkut, piristää kivasti mieltä. Nyt vähän klassista Queensrÿcheä luureista ennen nukkumista, notta herää taas sosiaalisen elämän tappavaan iltavuoroon...

PS. Olis kiva päästä välillä tekeen yötäkin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitäisi tuossa 5:45 lähteä Tallinnaa kohti. Kotona olen varmaan joskus kello 23 jälkeen. Tulee pitkä päivä, mutta jostain sitä pitää viinatkin hakea.

Ei ole mitään hyttiä yms. eli ihan halpismeininki on kyseessä. Onneksi tässä sain muutaman tunnin nukuttua, niin eiköhän sitä pärjää.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Huhhuh mikä matsi - vai mitä sanoo yöketjun viralliset kisastudiovalvojat @SeQuins ja @Jaws ? Niin ja hyvää huomenta taas kerran, rakkain terkuin Hidas Kapteeni.

Komarovin jäähy on melkoinen oikeusmurha, olkapäähän tehty osuma sanotaan polvitaklaukseksi. Ilmeisesti naapurimaassamme on ihmisvartalon anatomiantunneilla opetettu vähän vanhentuneilla tiedoilla. Muuan Iku Viitasen sanoja mukaillen, linjatuomareilla pissaa päässä.

Ja on tuo Lindell vaan kova seppä. Huhhuh. Ja Rinne on muuri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös