Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 094
  • 5 189

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Kyllä tonne pohjoiseen on aina mukava mennä. Jo ihan matkana on mielenkiintoista seurata miten luonto muuttuu, jossain Iidensalmen kohdilla alkaa muuttua Kainuuksi, ja siitä sitten mitä pohjoisempaan sen karumpaa ja kauniimpaa. Suomi on siitä kiva maa, että täällä on oikeasti aivan huikean monimuotoinen luonto. Välillä pitää mennä ulkomaille, että sen tajuaa. Joskus riittää ihan että matkustaa kotimaassa.

Sivumennen sanoen, pakkaaminen on vitusta ja perkeleestä. En ymmärrä mikä siinä on niin vastenmielistä ja hankalaa aina, mutta kyllä pakkaaminen on mulle niitä hankalimmin aloitettavia askareita, tiskaamisen lisäksi. No, illalla ehtii sitten vielä... Viime hetken paniikki on paras motivaattori.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sivumennen sanoen, pakkaaminen on vitusta ja perkeleestä. En ymmärrä mikä siinä on niin vastenmielistä ja hankalaa aina, mutta kyllä pakkaaminen on mulle niitä hankalimmin aloitettavia askareita, tiskaamisen lisäksi. No, illalla ehtii sitten vielä... Viime hetken paniikki on paras motivaattori.
Mulla nyt viimeiset 15 vuotta yli puolet elämästä on kulunut matkalaukussa! Siitä tavallaan kehittyy oma taiteenlajinsa, kun kokoaa kolmen viikon tai kolmen kuukauden roinat puolessa tunnissa laukkuun. Jollekin viikon Teneriffan reissulle mä pakkaisin kamat todennäköisesti kymmenessä minuutissa - ja kävisin siinä välissä vielä suihkussakin.

Paniikki-motivaattorissa olet kyllä aivan oikeassa. Muistan edelleen kuinka pakkasin kamojani reilun kolmen kuukauden reissua varten kesällä 2012. Sukkaa ja kalsaria kassiin, geeliä hiuksiin ja vastatuuleen: siinä se toimiva resepti on aivan mille tahansa matkalle. Jos lähtö on 06:20, niin mä en näe mitään syytä miksi pitäisi alkaa pakata ennen kolmea.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minulla on tarkistuslista reissuille, jonka läpikäyn. Se sisältää myös virtuaaliset tavarat eli sen, että sähköposteissa ovat kaikki olennaiset tiedot, skannatut kopiot passista ynnä muuta, sekä myös matkustustiedoista ilmoittamisen ulkoasiainministeriön nettisivuille. Saavat sitten helpommin tunnistettua ruumiin jos tsunami vie kesken kaupunkiloman.

Pääosin pakkaaminen sujuu helposti ja nopeasti, koska pyrin matkustamaan käsimatkatavaroilla jos suinkin mahdollista, ja yleensä on mahdollista. Eri asia varmaan, jos matkustaisin jonnekin toiselle mantereelle pitkiksi ajoiksi, mutta Euroopan sisällä minä matkustelen. Ei ole aikaa eikä muita resursseja tehdä mitään viikkojen turneita muualle, eikä ole mitään järkeä lentää pariksi päiväksi jos lento vie koko päivän.

Mietin tässä, että koskahan minulla on viimeksi ollut menomatkalla laukku ruumassa? Saattoi olla 2009 Krakovan reissulla, mutta voin muistaa väärinkin. 2004-2006 tekemilläni matkoilla oli, mutta silloin matkustin silloisen avopuolisoni kanssa ja naisillahan on tapana roudata joutavaa roinaa ympäriinsä myös ulkomaille.

Paluumatkalle olen joskus varmuuden välttämiseksi varannut matkatavarapaikan ruumaan, jos olen epäillyt tai ennakoinut, että ostan jotain tavaraa tai tuliaisia sen verran, ettei niitä saa ahdettua käsimatkatavaroihin. Viime vuonna meni yhdellä reissulla vähän naurettavaksi, kun olin varannut matkatavarapaikan ruumaan, mutta tavaraa oli lopulta hyvin vähän, joten lykkäsin vaihtovaatteeni reppuun ja repun ruumaan. Käsimatkatavaroihin toin peruskamani ja tavallista enemmän tuliaisia.

Yöketjusta tuli mieleen, että harvoin olen matkustanut lentokoneella ns. yötä myöten. Joskus puolenyön tai yhden maissa on kone yleensä viimeistään saapunut, mutta sellaisesta ei ole kokemusta, että kone lentäisi yön halki ja saapuisi vaikkapa aamuvarhain perille. Ehkä parempi niin, en saa koneissa kuitenkaan nukutuksi, korkeintaan voin nuokkua epämukavasti kunnes niskat ovat jumissa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Aivan kuin kello olisi taas 00:32. Yöketjuviestin paikka. Eilen jäi tosin tämä kellonlyömä käyttämättä, kun katselin vuokravideona nettistriimistä Kummeli vitosta. Sehän toimi mainiosti se.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Monesti on ollut fiiliksenä se että olisi pitänyt kirjoottaa yöketjuun.

Ja nyt kun oon hereillä, en keksi mitään viisasta kirjoitettavaa. Kikkeli sentäs.

Kuuntelen jostain syystä O-Zonen 10v sitten julkaisemaa hittikipaletta. Mitähän hemmettiä nyt taas. Varmaan seuraavaksi siirryn Madonnaan? Tai johonkin yhdenhitinihmeeseen 2000-luvulta.

Täältä tähän.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pitäisi varmaan viedä lehtiroskat roskikseen vähän useammin. Sain tällä viikolla vihdoin vietyä kerääntyneet lehtiroskat, ja siellähän oli muun muassa paikallislehtiä, jotka oli päivätty joskus maaliskuun lopussa. Ehkäpä neljän ja puolen kuukauden välein on vähän turhan harva väli.

Täpötäysi sininen Ikea-kassi ja pari pienempää kassia tuohon meni. Olen kuullut, että jotkut tyhjentävät paperikorin silloin kun se on vielä nimellisesti kori eikä tiskipöydän alla olevan kuutiometrin mittaisen tilan lähes täyttävä vuori isoissa Ikea-säkeissä.

Kenties tuo olisi helpompaa noin, mutta se edellyttäisi joko ylimääräisiä poistumisia asunnosta sen jälkeen kun asuntoon on sisälle päivän jälkeen taas tullut tai sitten heräämistä aamuisin viittä minuuttia aiemmin, jotta ehtisi käymään lehtiroskisreissulla töihin lähtiessä. Kumpikaan ei ole kovin houkutteleva vaihtoehto.

Pitäisi hankkia joku thai-vaimo, joka voisi kuntoilumielessä kantaa roskia ulos. Tai sitten nakata ne yön pimeydessä parvekkeelta alas.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Pitäisi varmaan viedä lehtiroskat roskikseen vähän useammin.

Aivan turhaan. Jos edes kerran vuodessa nuo vie, niin ei hajuefektiäkään tule. Ja ainakin itselläni tuo kama koostuu niin pienestä määrästä paperia, että se ei edes laiskaa sinkkumiestä lannista. Ihan sama vaikka siinä olisi vuoden ajan kertyneitä papereita, ei niitä kuitenkaan liikaa kerry.

Pitäisi hankkia joku thai-vaimo, joka voisi kuntoilumielessä kantaa roskia ulos. Tai sitten nakata ne yön pimeydessä parvekkeelta alas.

Mä olen usein miettinyt tuota thai-vaimoa. Jotenkin kaikki menisi helvetin helposti, oli kyse sitten kokkauksesta, siivouksesta, hieronnasta tai seksistä. Nuo vaikuttavat sellaiselta vaimomateriaalilta, että melkein suosittelisin noiden lisäämistä Suomeen.

Ja mitä parvekkeeseen tulee, niin suosittelen kahta kikkaa. Ensinnäkin, heitä ne yön pimeydessä. Tällöin voit syyttää naapuria ja välttää itse ikävät välikohtaukset. Toisekseen, heitä ne "naapurin puolelle". Tällöin voi aina todeta naapurin tehneen pahojaan ja itse selviät kuin kissa veräjästä. Mulla ei tosin ole omaa parveketta eikä kissaa, mutta teoriatasolla puhunkin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pitäisi varmaan viedä lehtiroskat roskikseen vähän useammin. Sain tällä viikolla vihdoin vietyä kerääntyneet lehtiroskat, ja siellähän oli muun muassa paikallislehtiä, jotka oli päivätty joskus maaliskuun lopussa. Ehkäpä neljän ja puolen kuukauden välein on vähän turhan harva väli.

Laitettuani postiluukun ylle lapun "Ei mainoksia, kiitos!" jätepaperin osuus on räjähdysmäisesti vähentynyt ja niinpä lehtiroskia ei enää juurikaan kerry tuohon minun "lehtikoriini" - johon nyt en aiemminkaan laittanut muuta kuin ilmaisjakulehdet ja mainokset sekä kaiken muun jätepaperin, harvat tilaamani lehdet säästän jokaista numeroa myöten. Eihän sitä tiedä vaikka vuonna 2040 on luettava joku ikivanha artikkeli vuodelta 2014!

Mutta josko tästä lähtisin nukkumaan, ja huomenna vaihteeksi kokeilemaan onnistuuko tuo työnteko vai onko selkä mahdollisesti edelleen siinä kunnossa ettei se raskasta työtä pahemmin kestä. Hiukan epämukavat neljä viikkoa takana kun suurimman osan ajasta selkä on ollut siinä kunnossa ettei kipulääkkeistä eikä lihasrelaksanteista ole ollut pahemmin apua.

vlad.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mutta josko tästä lähtisin nukkumaan, ja huomenna vaihteeksi kokeilemaan onnistuuko tuo työnteko vai onko selkä mahdollisesti edelleen siinä kunnossa ettei se raskasta työtä pahemmin kestä.

Voimia. Itse olen kaksi pidempää saikkua kärsinyt fyysisten seikkojen takia ja paluun osalta fiilikset ovat olleet molemmilla kerroilla ristiriitaisia. Ensimmäisen kerran osalta tuntui ajoittain siltä, että työpanos ei täysin vastaa kysyttyä. Tosin rehellisyyden nimissä tuon ensimmäisen vuoron jälkeen oli helvetin hyvä fiilis, sillä tavallaan tunsi vielä pystyvänsä työntekoon. Toisella kerralla fysiikka kesti puolestaan loistavasti, mutta henkisellä puolella oli ehkä hieman vaikeampaa; jotenkin oli vaikea tottua taas "arkeen" kaiken sen makoilun jälkeen.

Ei muuta kuin voimia ja jaksamisia. Palstaviestien perusteella työsi ei ole se kaikista helpoin ja vaatii sekä henkisiä että fyysisiä voimavaroja. Kyllä se siitä, vaikeuksienkin jälkeen voi nousta vielä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Voimia.

...

Ei muuta kuin voimia ja jaksamisia. Palstaviestien perusteella työsi ei ole se kaikista helpoin ja vaatii sekä henkisiä että fyysisiä voimavaroja. Kyllä se siitä, vaikeuksienkin jälkeen voi nousta vielä.

Kiitoksia vaan!

Eihän tuo vanhuspuolella työskentely sitä aivan helpointa työtä kuitenkaan ole - oma fyysinen aspektinsa siinä on mukana mutta sen lisäksi se psyykkinenkin puolensa. Omanlaisensa maailma johon kaikista ei välttämättä ole.

Selvisin työvuorostakin hengissä, selkäkin on yllättävän hyvässä kondiksessa - asiaa tosin auttoi se, että työskentelin tänään poikkeuksellisesti toisella osastolla, jossa asukkaat ovat kuitenkin helpompia mitä ne ovat osastolla, jolla normaalisti työskentelen. Huomenna sitten aamusta omalle osastolle katsomaan ja kokeilemaan...

Hyvää yötä vaan kaikille!

vlad.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Voihan ristus.

Nälkä ois mutta ei oikeen jääkaapissa ole mitään tuotetta jolla moinen perkeles lähtisi veke.

Täytynee siis mennä nukkumaan lievästi nälkäisenä. Noh, eiköhän huomenna saa taas syödäkseen.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pystyykö joku oikeasti nukkumaan flunssassa? Itelle tämä on aina helvettiä, flunssan nämä pari ekaa päivää menevät ihan parin tunnin nukkumisella...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Aivan turhaan. Jos edes kerran vuodessa nuo vie, niin ei hajuefektiäkään tule. Ja ainakin itselläni tuo kama koostuu niin pienestä määrästä paperia, että se ei edes laiskaa sinkkumiestä lannista. Ihan sama vaikka siinä olisi vuoden ajan kertyneitä papereita, ei niitä kuitenkaan liikaa kerry.

Kyllä minulla tuo vajaan viiden kuukauden setti alkaa sikäli olla maksimi, että samassa keittiön tiskin alla olevassa kuutiometrikolossa ovat myös pahviroskat sekä pullonpalautusta odottavat pullot, lähinnä 1,5 litran Pepsi Max -pulloja. Kaikki eivät mahdu, joten vuoden settiä en voisi lehtien suhteen kerätä.

Vein tosin samalla ne pullotkin, neljä täyttä muovikassia. Tulipa siis ahkeroitua, nyt voi taas kerätä uutta settiä.

Minullakin on ovessani kyltti "Kaupunkilehdet, kiitos - ei mainoksia", joka takaa, että ilmaisjakelulehdet kyllä jaetaan, mutta turha mainospaska niiden välistä karsitaan pois. Tämä on hieno keksintö, sillä luen mielelläni alueen paikallislehdet, mutta en kaipaa ainuttakaan irtomainosta.

Paikallinen ilmaislehti Aamuset itse asiassa jakoi oveen liimattavan tarran lehtensä mukana, ovat kai itsekin todenneet, että ennemmin lehti useampaan kotiin ilman irtomainoksia kuin "ei mainoksia"-kyltti eikä lehteä jakoon lainkaan. Asiasta oli hyvä juttukin, jossa tätä taustoitettiin. Aamusetin tarra on netissäkin, sen voi tulostaa itselleen tai tehdä omansa. Suosittelen tätä. Vähän kuin eräänlainen tosielämän adBlock kotiovessa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pystyykö joku oikeasti nukkumaan flunssassa? Itelle tämä on aina helvettiä, flunssan nämä pari ekaa päivää menevät ihan parin tunnin nukkumisella...

Riippuu kuinka korkea kuume on. Jossain 38 asteen peruskuumeessa vielä saa joten kuten nukuttua, vaikka yleensä flunssaan liittyvät hengitysvaikeudet ovat ne, jotka pitävät hereillä. Sen sijaan 39-40 asteen kuumeessa ei enää nuku vaikka miten väsyttäisi, lähinnä voi torkkua tajunnan rajamailla ja nähdä jotain harhoja jos alkaa 40 lähestyä.

Hengitysvaivat estävät kyllä tehokkaasti nukkumisen jos nenäontelot ovat täysin ummessa, astma vinkuu kurkussa, lima tukkii nielun ja sitten kun torkahtaa, niin herää siihen, että henki ei kulje lainkaan sisäänhengittäessä, jolloin ei auta kuin paniikissa nousta ylös ja yrittää kakoa limaa ulos samalla kun adrenaliini ryöpähtää kehiin, hiki nousee pintaan ja kun lopulta saa koristen imaistua happea, niin on pakko rykäistä tahmaista nallekarkkia muistuttava limahyytymä ulos nielustaan.

Sen jälkeen voikin sitten täristä adrenaliinivaikutuksen loppuessa, yrittää nukkua lähes pystyasennossa ja toivoa, että seuraavaksi kuitenkin heräisi jos sattuu torkahtamaan.

Näiden tilanteiden lieventämiseksi on monesti pakko avata sieraimet väkisin Vicksin nuhaspraylla (vai mikä Sinex se nykyisin onkaan), koska se pitää nenän väkisin auki. Haittavaikutukset eli nenän limakalvojen asteittainen turmeltuminen jos ainetta käyttää liian paljon ja liian pitkään on vain pakko sietää. Sitten saa edes nenän kautta henkeä, jos suun/kurkun kautta ei mikään enää kulje.

Vituttaa toisinaan, että osalla ihmisistä flunssa tarkoittaa päivän parin pikku köhimistä ja lievää väsymystä, ja että samat ihmiset hyvin usein sitten valittavat, että miksi joku laiskimus jää kotiin flunssassa kun eihän se mitään haittaa. Saisivat kokea minun puolestani jonkun Ebolan ja katsoa miltä tuntuu, kun flunssa heittää keskimäärin 4-5 päivän kuumeen ja influenssa vaatii lähes aina antibiootit ja ainakin viikon sairausloman, jonka jälkeen on pari viikkoa lisää puolikuntoisena toipilaana.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vituttaa toisinaan, että osalla ihmisistä flunssa tarkoittaa päivän parin pikku köhimistä ja lievää väsymystä, ja että samat ihmiset hyvin usein sitten valittavat, että miksi joku laiskimus jää kotiin flunssassa kun eihän se mitään haittaa. Saisivat kokea minun puolestani jonkun Ebolan ja katsoa miltä tuntuu, kun flunssa heittää keskimäärin 4-5 päivän kuumeen ja influenssa vaatii lähes aina antibiootit ja ainakin viikon sairausloman, jonka jälkeen on pari viikkoa lisää puolikuntoisena toipilaana.

Hiukan samoja aatoksia minullakin.

Käytännössä minulla tilanne on aina se, että kun minulle nousee kuume niin sen nousee hyvin nopeasti ja yleensä hyvin korkeaksi - sinne +38,5 asteen yläpuolelle ja korkean kuumeen lisäksi mukaan tulee aina, huomattavasti matalemmallakin kuumeella, voimakkaat nivel ja hermosäryt. Ne tekevät elämästäni hyvin tuskallisen ja käytännössä tuolloin liikkuminen tai mikä tahansa oleilu aiheuttaa suunnattomia kipuja ja aivan turha kuvitellakaan, että voisin tehdä töitä tai yleensä mitään.

Lääkärit eivät tiedä syytä voimakkaille hermo- ja nivelkivuille ja heidän pääsääntöisin ohjeensa on ottaa särkylääkettä ja kestää kipuja. Helppohan se on heidän sanoa!

Kaiken lisäksi viimeisimmän neljän talven aikana lähes jokaisen talvisaikaan podetun flunssan seurauksena on keuhkoputkentulehdus ja antibioottikuuri. En tiedä johtuuko tämä herkistymä aikanaan todetusta orastavasta astmasta, jota hoidettiin ventolinellä tms mutta nyt kahdeksaisen vuotta olen ollut ilman lääkkeitä tai mitään hoitoa.

Mutta josko sitä tästä lähtisin hiljalleen nukkumaan, jotta jaksan sitten huomenna eli tänään herätä töihin (onneksi on iltavuoro).

vlad.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vituttaa toisinaan, että osalla ihmisistä flunssa tarkoittaa päivän parin pikku köhimistä ja lievää väsymystä, ja että samat ihmiset hyvin usein sitten valittavat, että miksi joku laiskimus jää kotiin flunssassa kun eihän se mitään haittaa. Saisivat kokea minun puolestani jonkun Ebolan ja katsoa miltä tuntuu, kun flunssa heittää keskimäärin 4-5 päivän kuumeen ja influenssa vaatii lähes aina antibiootit ja ainakin viikon sairausloman, jonka jälkeen on pari viikkoa lisää puolikuntoisena toipilaana.
Käytännössä minulla tilanne on aina se, että kun minulle nousee kuume niin sen nousee hyvin nopeasti ja yleensä hyvin korkeaksi - sinne +38,5 asteen yläpuolelle ja korkean kuumeen lisäksi mukaan tulee aina, huomattavasti matalemmallakin kuumeella, voimakkaat nivel ja hermosäryt. Ne tekevät elämästäni hyvin tuskallisen ja käytännössä tuolloin liikkuminen tai mikä tahansa oleilu aiheuttaa suunnattomia kipuja ja aivan turha kuvitellakaan, että voisin tehdä töitä tai yleensä mitään.
Todennäköisesti mä en ole oikea henkilö vastaamaan tähän, mutta vastaan kuitenkin!

Mä en ole kärsinyt flunssasta aikoihin - en ainakaan yli kymmeneen vuoteen. Mun kroppani nimittäin varoittaa ajoissa saapuvasta flunssasta - ja mä olen opetellut tulkitsemaan näitä varoitusmerkkejä. Vetämätön olo sekä normaalista poikkeava hartia-/niskasärky (lihas) iltapäivällä/alkuillasta ovat takuuvarmoja flunssan merkkejä ainakin mun kropassani. Nämä ovat pieniä juttuja ja eroavaisuuksia "normaaliin", mutta kyllä ne oikeasti oppii erottamaan "normaaleista". Flunssa on tulossa. Erityisesti näin reissun päällä tulee kuunneltua kroppaansa tavallistakin huolellisemmin.

Tällaisena iltana mulla on hyvin yksinkertainen metodi: FluBomb by Foxie! Mä haen jostain puolen litran tuoppiin kuumaa vettä, kolme teepussia sekä reilusti hunajaa. Siihen päälle lisään aika tarkkaan desin vahvaa rommia. Kasikymppinen Stroh on parasta, mutta maistuu paskalle. Joku vastaava pullo (-n pohja) mulla on kuitenkin aina varoiksi laukussa. Tuo Stroh vissiin luokitellaan jopa huumeeksi (yli 75%) joihinkin maihin - en ole edes ihan varma onko jopa Suomeen? Lentokoneissa ei saisi muutenkaan kuljettaa yli 70% alkoholia.

Joka tapauksessa tuollainen paukku sekä siihen yhdistettynä varsinainen lääke-cocktail - kaksi (tai olotilasta riippuen kolme) pain killeriä, kolme paracetamolia ja neljä vitamiinivalmistetta. Just nyt mä en muista noiden merkkejä, mutta mä käytän sveitsiläisiä pain killereitä, puolalaista paracetamolia ja virolaista varsinaista vitamiinipommia. Lääkkeiden kerta-annostus takuuvarmasti ylittyy, mutta nämä nyt vain toimivat ainakin mun kohdallani. Yhtään enempää alkoholia tuohon kohtaan ei saa vetää, vaikka se rupeaa jossain vaiheessa maistumaankin. Tämän jälkeen unta kuuppaan, kuuden tunnin unilla pientä kröhinää (jopa orastavaa krapulaa?) ja taas mennään. Kymmenen tunnin unilla niistää kerran, yskii pari kertaa ja heittää vaikka seuraavat 24h samoilla silmillä.

Tämä pitää vain oikeasti heittää naamariin ennen kuin varsinainen flunssa on vielä iskenyt. Kuumeen noustua tästä ei ole enää mitään hyötyä. Muista terveydellisistä vaikutuksista en myöskään mene takuuseen. Sen tiedän varmaksi, että tuon pommin jälkeen kahteen vuorokauteen on turha unelmoidakaan mistään urheilusta tai saunomisesta. Kotioloissa mä en tätä metodia käytä, jos ennusmerkit eivät ole oikein pahat. Pikkuflunssan yllättäessä mä ennemmin sairastan sen pois parissa päivässä, mutta en kärsi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pyrin minäkin troppaamaan itseäni jos oireita huomaan, mutta ei siitä yleensä mitään hyötyä ole. Tunnistan kyllä nenän ja nielun kihelmöinnin, tavallista kovemmat säryt hartioissa ja migreenin yhdistelmän ennakkovaroituksen, mutta sen avulla ehtii lähinnä käymään kaupassa ostamassa valmisruokia, kurkkupastilleja ja muita tarvikkeita, jotta voi sitten potea kotonaan kun ei ulos asti pysty.

Lääkecocktaileja en nykyisestä viitsi hirveästi lisätä, mutta kyllä minäkin vedän usein kuumaa teetä ja eksta-annoksen buranaa, sitten Duactia ja/tai Zyrteciä sekä vitamiineja jos niitä kaapissa on. Joskus myös lisäannokset betasalpaajaa ja verenpainelääkettä, jos tuntuu pumppu tykyttävän tavallista enemmän. Siihen päälle jokapäiväiset peruslääkitykset eli 4-5 pilleriä päivässä ja tarpeen mukaan astmasumutukset päälle.

Eipä tuo kyllä kauheasti flunssan oireisiin auta, influenssasta puhumattakaan. Parasetamoli ei minuun oikein tunnu tepsivän, se on kuin karkkia popsisi. Burana tepsii jos se imeytyy kunnolla elimistöön, sairaana se ei tunnu niin hyvin imeytyvän, vaikka napsisi useita kasisatasia kitusiin. Joskus pureskelen pillerit suussani mössöksi imeytymisen nopeuttamiseksi. Auttaa Burana sinänsä alentamaan kuumetta inhimillisiin lukemiin, jos se kovin korkealle nousee.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Pirulainen, eihän tässä nukkumaan malta mennä kun saanu vähän viriteltyä poppilaitteita...asennuskaljaa unohtamatta. Hyvin jytää. Onneksi iltavuoro pelastaa, tosin sekin hieman aikaistettuna.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nukkumaan meneminen ei auta, kun ei saa unta kuten minä. Toki se vähän haittaa unensaantia, että päivätorkkuni venyivät väsymystilan takia kovin pitkiksi. Piti ottaa tunnin nokoset siinä kuuden jälkeen, heräsin sitten puoli kymmeneltä. Yritin saada unta yhden maissa, mutta ei tästä mitään tule. Sitten taas aamulla ylös työelämään, helvetinmoinen väsymys, kotiin nuutuneena ja luultavasti pakko taas ottaa torkut, että jaksaa jne.

Eivät ne torkut välttämättä eduksi ole, mutta jos en niitä ottaisi, niin sitten olisin vielä väsyneempi koska en kumminkaan saa iltaisin nukahdettua ajoissa. Enkä kumminkaan pysy koko päivää hereillä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Listen to them: the children of the night. What sweet music they make.

Kainuussa on nauhoitettu susien öistä ulvontaa, sitä voi kuunnella Ylen artikkelin kautta. Jotenkin perin rauhoittavaa ja kaunista, ja sopii mainiosti yön pimeyteen ja Yöketjuun.

Tosin ehkei tuo olisi niin kiehtovaa, jos osaisi puhua sutta ja tietäisi, mitä tuossa sanotaan. Isä- ja äitisudet eli alfapari yleensä ulvovat lapsilleen, joten kenties ulvonnan sisältö on jotain tämänkaltaista:

"Heti kotiin kakarat, tai kohta paukkuu pakarat! Teidän piti tulla kotiin jo kahdeksi yöllä, kello on jo pian neljä! Ei sitä minun nuoruudessani vain juoksenneltu noin kaukana reviirin rajamailla! Ja varokaa, ettette törmää mihinkään alkoholisoituneeseen suomalaiseen kepua äänestävään kusipäämetsästäjään, jonka lihavat diabeteslapset pelkäävät hiihtää kouluun kesät talvet, vaikka emme ole yhtään punaniskajunttien äpärää ahmineet kitaamme viimeisen 130 vuoden aikana!"
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Yövuorossa istutaan taas vaihteeksi. Äsken sain erittäin mielenkiintoisen puhelun vanhemmalta rouvalta. Hän soitteli ja ilmoitti tarvitsevansa apua, koska on pimeässä huoneessa ja ei tiedä missä talossa on. Yritin kysellä onko hän hotellissa vai miten onnistui tänne soittamaan. Kun saatiin selvitettyä sen verran, että ei ole meillä majoittumassa, niin seuraavaksi aloin tiedustelemaan miten päätyi soittamaan juuri tänne. Hän ei osannut vasta ja ilmoitin perinteisen 112- numeron mistä saa apua, mitä itse en voi tarjota. Sitten rouva ei tiennyt oikein soittiki lankapuhelimella vai kännykällä ja sanoi, että ei osaa näpyttää tuota numerosarjaa. Kun minulta loppui sanat kesken hän tuumasi "nyt tuli valot" ja hetken päästä alkoi kuulumaan miehen ääni. Totesivat yhdessä, että kotona ollaan ja sitten tuli luuri. Huikeeta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tulipa nukahdettua jossain vaiheessa iltaa useammaksi tunniksi - joskus kahden jälkeen taisin herätä uniltani ja sen jälkeen olen tässä pähkäillyt nukkumaan menoa. Olo on kyllä väsynyt mutta ei uninen!

Huomenna tai tänään - tiedä näistä päivistä - pitäisi hoidella tärkeitä asioitakin eikä oikein ole aikaa nuokkua koko päivää, joten kaipa sitä pitäisi tuonne vuoteeseen raahautua ja koettaa saada nukuttua jokunen tunti kunnolla.

Parasta tässä päivässä on - onhan nyt perjantai? - sauna illalla ja että pääsee nauttimaan sen lämmöstä. Ei tällainen kylmyys ole minua varten tehty!

vlad.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo flunssa pääsi iskemään. 38.9 näytti kuumemittari kun pari tuntia sitten mittasin, mutta nyt vissiin on laskenut kun puolitoista buranaa vetäsin naamariin.

Kaljaa täällä nyt kittailen. Telkkarista tulee jotain NASA:n kuvaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös