Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 494 352
  • 5 199

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Väsyttää, mutta valvoa pitäisi jotta ensi yön työvuoro ei olisi kauheaa tuskaa. Jos vielä muutaman tunnin jaksaisi...

Pari viikkoa töitä ja sitten muutto Kuopioon opiskeluiden perässä. Työrupeaman jälkeen paluu koulunpenkille kuulostaa jopa hyvältä. Innolla odotan, mutta kyllä se myös jännittää aikalailla erityisesti kun paikkakunta on lähes tuntematon minulle. Ennen pääsykokeita en ollut ikinä siellä edes käynyt.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Valveilla taasen...

...nukuttaisi kyllä mutta kun ei tuosta nukkumisesta tule oikein yhtään mitään.

En oikein tiedä mikä tuossa selässä nyt oikein on vialla mutta neljäs viikko pyörähti liikkeelle jatkuvista selkä- ja alaraajakivuista kärsiessä. Tai eiköhän se ole se ikivanha vaiva taasen ja siihen nyt ei oikein auta muu kuin lepo ja rauhallinen kuntouttaminen, töiden teko tietää jokaisessa tapauksessa takapakkia ja sen näemmä sain jälleen kerran oppia kantapään kautta.

Ehkäpä osansa on myös kertyneellä ylipainolla ja lihaskunnon ynnä huollon laiminlyönnillä, jolloin altistun entistä helpommin pitkäaikaiselle ja hyvin tuskalliselle oireilulle. Itseänipähän saan osaltaan syyttää tästä ongelmasta ja toisaalta onpa tämä tainnut periytyä minuun äitini puolelta. Hänelläkin on "huono selkä" ja niinpä aikanaan pääsi sairaseläkkeellekin sen tähden - nyt sellaista mahdollisuutta ei suoda, enkä tosin sellaista kaipaakaan vaan mielummin kuntoutuksen kautta hyvään kuntoon ja takaisin töihin.

vlad.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tropiikin yössä ei taas tule uni silmään, +21 ulkona ja kosteusprosentti kutakuinkin pyöreä sata. Vaan pakko olisi nukkua ja nukahtaa, jotta jaksaa herätä aamulla varhain. Lisäbonuksena koko päivän jatkunut omituinen närästys ja lievästi huono olo. Ei ole tullut syötyäkään tänään juurikaan mitään, paitsi lounaaksi yksi lounaspatonki. Somac-enterokapselikaan ei ole auttanut korventavaan tunteeseen.

Ehkä se ei olekaan ruokatorvi, jos se onkin sydän joka viimeisiään vetää? No, ei manata piruja enempää seinälle kuin niitä siellä jo on.

Yövartion vala taitaa sopia Yöketjun kanta-asiakkaiden luettavaksi ja tämän ketjun tunnelmiin muutenkin:

"Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death. I shall take no wife, hold no lands, father no children. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all the nights to come."

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yövartion vuoro jatkuu taas tänäkin yönä tai iltana, täsmälleen 24h edellisestä Yöketjun vartiovuoron aloittamisesta. Ja edelleen pitää aamulla herätä aikaisin. Päivällä otin sentään parin tunnin torkut.

Nyt on ilma viilentynyt mukavasti, saisi pysyä tämmöisissä lukemissa minun puolestani koko kesän. Mutta niinhän siinä käy, että seksihelteistä siirryttäneen lyhyen siirtymäajan jälkeen taas perinteiseen sadekauteen, jossa kaikkia vituttaa, tuuli vie mukanaan ja pimeys valtaa maan.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Nyt on ilma viilentynyt mukavasti, saisi pysyä tämmöisissä lukemissa minun puolestani koko kesän.

Tässä asiassa ollaan täysin samaa mieltä. Mun puolesta +20c on lähes täydellinen lämpötila päivällä ja ainakaan pahemmin ei tarvitse tuosta lämmetä. Yöksi sitten voi vaikka tippua kymppiin, ainakin on helpompi nukkua. Näiden helteiden aikaan ei tosiaan tunnu saavan itsestään mitään irti ja jo pelkästään väsymys vaatii veronsa.

Ja mun ei tarvitse herätä töihin, kesälomaa ja kaljaa on vielä jonkin verra.

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yövartion vuoro jatkuu taas tänäkin yönä tai iltana, täsmälleen 24h edellisestä Yöketjun vartiovuoron aloittamisesta. Ja edelleen pitää aamulla herätä aikaisin. Päivällä otin sentään parin tunnin torkut.

Nyt on ilma viilentynyt mukavasti, saisi pysyä tämmöisissä lukemissa minun puolestani koko kesän. Mutta niinhän siinä käy, että seksihelteistä siirryttäneen lyhyen siirtymäajan jälkeen taas perinteiseen sadekauteen, jossa kaikkia vituttaa, tuuli vie mukanaan ja pimeys valtaa maan.

Kyllä on tarkkaa työtä, minuutilleen samanaikainen ilmaantuminen. Ilma on viilentynyt ja raikastunut mukavasti, kiitos säännöllisten, lämpimien sateiden. Huoneessa lämpötila näyttää 23 astetta, eli pienen hetken kuluttua voi ristituuletuksen lopettaa ja suunnitella yöpuulle siirtymistä.

Tämänhetkiset kelit on itsellekin mieleen, mutta eroja tulee tuossa sadekaudessa. Mua vituttaa noin muutenkin säännöllisen epäsäännöllisesti kaikki, mutta se on muun elämän syy, ei säiden. Mä diggaan pimeää, miksei myöskin märkää ja tuulista syksyä. Siitä huokuu yleinen alakulo, ripaus surua (menneestä kesästä?) sekä lohduttomuutta.

Kuten For My Pain...in biisissä sanotaan, "All the colors turn to grey//Everything dies to be born again//There's no need to be afraid//I'll hold until we fade away", ei ole syytä huoleen. Itselle syksy ainakin tuo pintaan suuria tunteita synkkyytensä vuoksi. Se ei ole lainkaan paha asia ihmiselle, joka on kylmettänyt sisimpänsä vuosien pettymysten seurauksena. "It's better to feel something than nothing" onkin toiminut hyvänä mottona jo pitkään.

Laitetaan nyt vielä linkki tähän loistavaan kappaleeseen, jota jo ehdin aiemmin lainata. Alkuriffi on yksi hienoimmista koskaan kuulemistani.

http://www.youtube.com/watch?v=Sj1vX64mV00

Linkki vie youtubeen biisiin For My Pain... - Autumn Harmony

Sanotaan nyt vielä pari sanaa bändistäkin. Kyseessähän on melodisen metallin all stariksi kutsuttu poppoo, jossa toimi jäseniä Nightwishistä, Eternal Tears of Sorrowista, Charonista, Reflexionista ja Embrazesta. Poikien terapiaprojekti jäi, ikävä kyllä, yhden superlevyn ja yhden ep:n mittaiseksi. Tätä melankolista goottimetallia olisi mahtunut minun levyhyllyyni paljon enemmän.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tropiikin yössä ei taas tule uni silmään, +21 ulkona ja kosteusprosentti kutakuinkin pyöreä sata. Vaan pakko olisi nukkua ja nukahtaa, jotta jaksaa herätä aamulla varhain. Lisäbonuksena koko päivän jatkunut omituinen närästys ja lievästi huono olo. Ei ole tullut syötyäkään tänään juurikaan mitään, paitsi lounaaksi yksi lounaspatonki. Somac-enterokapselikaan ei ole auttanut korventavaan tunteeseen.
Missäs etelän maassa oikein asut, kun Suomessa ei oikein sääkartan mukaan ole enää missään lähellekään +20 celsiusastetta lämmintä, oikeastaan sangen sopiva lämpötila kämpän viilentämiseen. Kaikki ovet ja ikkunat, kun pitää tovin auki, niin kyllä lähtee ja voi nukkua sellaisessa +23 asteessa, sen helteiden +27 sijaan.

Heh, luulin että kirjoitit tuon tänään, mutta vedit sitten minuutilleen samaan aikaan kaksi viestiä vain 24 tunnin erolla.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Linkki vie youtubeen biisiin For My Pain... - Autumn Harmony

Jostain syystä allekirjoittaneelle ei tuo vain uppoa. Jotenkin vain tasapaksulta kuulostaa. Tosin jos itse saan valita "ammattimaisen" ja "amatöörimäisen" väliltä, valitsen jälkimmäisen. Sillä lisäklasuulilla, että termillä ei viitata vain paskaan. Jotenkin vain tuosta FMP:n kipaleesta ei välity sellainen palo, että itse innostuisin. Ja tämähän on musiikin hienous!

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue

Minä vastaavasti nautin helteistä, mitä kuumempaa sen parempi minulle siitä huolimatta, että toisinaan nukkuminen tuottaa ongelmia ja sitä vajoaa horteeseen unen ja valveilla olon välimaastoon pyörien hiestä märissä lakanoissa tuskissaan.

Mutta nimityksenä näiden lööppienkalastelijoiden keksimä "seksihelle" on sitä luokkaa, että sellaisesta lukiessa tekisi mieli repiä nämä vähätkin hiukset päästä ja tehdä väkivallanteko, jonka seurauksena joutuisin lukemaan tiilenpäitä pieneen koppiin - jollen sitten "nasaaliäänisenä" päätyisi johonkin muuhun koppiin.

Kaikki on nykyään seksi sitä ja seksi tätä... tämän päivän mikamuranen olisi varmaan "seksitappaja"!

Mietinpä vaan, että milloin tämä lööppihullutus loppuu vai loppuuko koskaan? Tuleeko niille järki koskaan päähän ja edes hitusen ammattiylpeyttä työntekoon? Mahtavat olla lööpit kiehtovaa luettavaa sitten 40 vuoden kuluttua minun elämäni ehtoopuolella - ja kuollessani ne vähät omaiseni ottavat ruumisselfieitä ja rustaavat johonkin epämääräiseen someen "seksi-vau nyt se delas!"

seksi-vau-vlad.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Missäs etelän maassa oikein asut, kun Suomessa ei oikein sääkartan mukaan ole enää missään lähellekään +20 celsiusastetta lämmintä, oikeastaan sangen sopiva lämpötila kämpän viilentämiseen. Kaikki ovet ja ikkunat, kun pitää tovin auki, niin kyllä lähtee ja voi nukkua sellaisessa +23 asteessa, sen helteiden +27 sijaan.

Heh, luulin että kirjoitit tuon tänään, mutta vedit sitten minuutilleen samaan aikaan kaksi viestiä vain 24 tunnin erolla.

Aloitan toisinaan yövartioni täsmällisesti. Edellinen viesti tosiaan oli eri vuorokauden viesti, silloin oli vielä iltayön lämpö Turussa yli 20 astetta. Nyt viime yönä ei tietystikään enää ollut, eikä tänä yönä. Ei kahta ilman kolmatta, nimittäin viestiä klo 00:32.

Nyt voikin sitten alkaa täysin rinnoin valittamisen siitä, että monsuunikausi alkaa jälleen, samoin kuin navakka, loppumaton tuuli ja sen myötä koleat ilmat.

Mutta eilisöisestä salama-show'sta nautin, puolenyön jälkeen välkähteli näyttävästi, ja möllöttihän se superkuukin siellä vielä varsin täytenä. Myös tähdet näkyivät aina välillä pilvimassojen alta. Tähdet ovat syys- ja talvipimeyden harvoja hyviä anteja, ne luovat jotenkin rauhoittavan tunnelman kun tietää, että jossain on kuitenkin valo, oli se sitten miljoonien valovuosien päässä tai ei. Vaikka sekin valo tunnelin päässä olla kosmisen junan etuvalo.

Mitä superkuuhun tulee, niin olisi joskus mielenkiintoista nähdä sen kasvavan ja kasvavan, kunnes joku sanoisi, että "tuo ei ole kuu, se on taisteluasema!"

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta eilisöisestä salama-show'sta nautin, puolenyön jälkeen välkähteli näyttävästi"

Salamointi on allekirjoittanutta "aina" kiinnostanut. Skidinä noita oikein toivoi jo ihan tunnelman takia ja nykyisin noista tuntuu jopa nauttivan. Jotenkin tuossa tiivistyy tietty kauneus ja voima samaan aikaan, vähän kuin Kiira Korven pakaroissa.

Suurempi vitsaus sitten on nämä lieveilmiöt, sateet nyt esimerkiksi ovat ihan fine niin kauan kun ne sattuvat oikeaan aikaan (=itse ei kärsi) ja pysyvät tietyissä (=ei aiheuta haittaavia vesivahinkoja) rajoissa. Samoin vähääkään räväkämmästä tuulesta en pidä, vaikkakin pieni tuulenvire on ajoittain jopa toivottu ilmiö.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta eilisöisestä salama-show'sta nautin, puolenyön jälkeen välkähteli näyttävästi, ja möllöttihän se superkuukin siellä vielä varsin täytenä.

Täällä Lahden suunnalla en ole tämän kerän aikana todella rajua salamointia vielä päässyt ihastelemaankaan - sikäli harmi, koska nautin ukkosesta todella paljon ja salamointia on kiehtovaa katsella aivan kuten ukkosen jyryssä on mahtipontista wagnerilaista viehätysvoimaa. Muutaman kerran on hiukan välähdellyt ja jonkun kerran jyrissyt mutta sellainen todellinen show on vielä näkemättä ja kokematta tämän kesän osalta.

Sääilmiöistä ukkonen salamointineen on niitä kiehtovia ja mieleenjääviä aivan kuten on raivoisasti myrskyävän merenkin ihasteleminen. Sellaista tosin en ole vuosiin päässyt näkemään kun en ole meren lähimainkaan asunut seitsemään vuoteen, enkä kenties tulevanakaan syksynä täältä Lahdesta jaksa lähteä raivoavan myrskyn aikaan junaillen Helsinkiin. Mutta raivoisasti ulvovassa tuulessa ja monen mertin aalloissa on myös oma tenhonsa...

vlad.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taiteiden yö. Tai pikemminkin tekotaideiden ja joutavan humun yö. Sellainen siis oli tänään Turussa. En osallistunut tänäkään vuonna, kuten en niin monena aiempanakaan vuotena. Keinotekoista ja väkinäistä.

Ei sen puoleen, että nyt enää lähtisinkään illansuussa kotoani mihinkään. Nyt tosiaan tuntui tulleen syksy lähes yhdessä yössä, tai ainakin parissa. Öistä salamointia ja ukkosta, kovaa tuulta ja sadepuuskia sekä pilvimassan muodostama harmaus. Katsotaan sitten ulkoilua joskus ensi huhtikuussa. Nyt voi keskittyä vaikka katsomaan elokuvia. Juuri tuli vilkaistua Film2homen kautta VoD:ina Kummeli V, joka olikin varsin onnistunut episodikomedia. Monkki Mähösen bändin levyn ostaisin, jos sellainen olisi myynnissä.

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Aamulla ois 9--> valmistautumis ja pakkailuhommia. Lappi kutsuu, ja voi pojat on tätä tullut odotettuakin. Lähden 5 erittäin hyvän ystävän ja luokkakaverin kanssa vaeltamaan. Koulujuttuja, meidän piti itse suunnitella reitti ja järjestellä kaikki, ei ole tällä kertaa opasta, kyyti saadaan sinne ja sitten ollaan omillamme. Elämä on toisinaan melkoisen jees:)

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
En ole ikinä Lapissa ollut. Joskus voisi käydä, pitäisi vain saada sopiva ajankohta ja halpa lento. Kesällä ei toisaalta viitsisi hyttysten syötiksi mennä, ja talvella on kylmää ja pimeää. Mikään hiihtäminen ei kiinnosta pätkääkään, kuten eivät mielikuvat hiihtokeskusten infernaalisista bakkanaaleista, joissa keski-ikäiset alkoholisoituneet junttiämmät ja -äijät ryyppäävät kaksin käsin tikkuviinaa samalla kun Jean S. soittaa Hullu Poro -areenalla. Ehkä sitten kumminkin kesällä.

Muilla liikenneyhteyksillä Lappiin asti ei viitsi tietysti mennä kuin lentokoneella, ei kiinnosta puuduttaa persettä jossain VR:n junassa, joka ei välttämättä koskaan tule perille ainakaan ajoissa, ja bussissa täryyttäminenkään koko päivän mitalta ei houkuta.

En ole itse asiassa käynyt edes Vaasaa pohjoisemmassa. Ei ole ollut mitään asiaa, ja Suomessa matkustaminen on tolkuttoman kallista verrattuna halpalentoihin keskieurooppalaisiin suurkaupunkeihin. Vaasassa olen käynyt pikkulapsena perheen kanssa Wasalandiassa ja 2000-luvulla kerran TuTon fanireissulla. Silloin näin Vaasasta tasan tarkkaan jäähallin ja parkkipaikan, pimeässä ei muuta erottanut.

Vaasa-Jyväskylä-Joensuu. Siitä voisi piirtää viivan, sen viivan yläpuolella en ole käynyt ja noissakin paikoissa kerran tai korkeintaan kaksi.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisin paikka Suomessa, jossa olen käynyt on Tornio. Käytiin siellä vanhempien kanssa 70-luvulla tehdessämme reissun Kemiin sukulaisiin. Samalla Tornion reissulla tein ensimmäisen ulkomaan matkani meidän piipahtaessa Ruotsin puolella Haaparannassa. Haaparannan visiitti on hyvin lyhyt, muutaman tunnin mittainen mutta olipa siitä huolimatta ensimmäinen ulkomaan matkani - seuraavaa sainkin sitten odotella useamman vuoden aina 80-luvun alkupuolelle saakka, jolloin tehtiin reissu laivalla Tukholmaan.

Tuosta 70-luvun Kemin reissusta on jäänyt elävästi mieleen kaksi asiaa eli junamatka mummin ja vaarin kanssa Lappeenrannasta Kemiin - junaakin vaihdettiin mennen ja tullen jossain päin itäistä Suomea. Kemissä sukulaisten tapaaminen oli minulla sivuseikka, parhaiten mieleen jäi vierailu Kemin satamassa ja tutustuminen satamajäänmurtajaan. Se oli pikku-vladista erinomaisen mielenkiintoinen vierailukohde.

Tarinana on mieleeni jäänyt sitten vielä kolmaskin asia kyseiseltä reissulta. Isäni ja äitini sekä veljeni ynnä setäni matkasivat Kemiin vanhempieni henkilöautolla, koko porukka kun emme Fiat 127:ään mahtuneet, ja menomatkalla veljeni oli oksentanut setäni syliin tultuaan yllättäen pahoinvoivaksi.

Sen reissun jälkeen seuraavaa reissua pohjoiseen - Ouluun saakka - sainkin sitten odottaa aina vuosituhannen vaihteeseen. Enkä sen jälkeen ole niin pohjoisessa käynytkään, enkä usko, että ihan pian menenkään. Ei ole tarvetta reissata sille suunnalle Suomea.

vlad.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
En ole ikinä Lapissa ollut. Joskus voisi käydä, pitäisi vain saada sopiva ajankohta ja halpa lento.
- - -
Vaasa-Jyväskylä-Joensuu. Siitä voisi piirtää viivan, sen viivan yläpuolella en ole käynyt ja noissakin paikoissa kerran tai korkeintaan kaksi.
Sitten en myöskään tiedä mitä olet menettänyt!

Toisaalta noiden suomalaisten matkanjärjestäjien matkat (suomalaisille) ovat täysin perseestä! Kannattaa joskus tutustua mitä vaikkapa keski-Eurooppalaisilla matkanjärjestäjillä on tarjottavana. Yhtenä esimerkkinä vaikkapa sveitsiläinen AG Traveltrend. Noihin matkoihin ei todellakaan kuulu mitään Hullu Poro -areenoita tms. joita markkinoidaan juuri suomalaisille, vaan Lappia parhaimmillaan.

Tosin nyt tuli havaittua, että itse asiassa meikäläinen esiintyy sittenkin yhdessä heidän mainoskuvissaan. Luulin jo pari viikkoa sitten, että mä en esiinny noissa, mutta toisin kävi - tosin en kyllä "tunnistettavassa hahmossa". Mitään T-paitahahmoja -32 asteen pakkasessa ei siis ole tarjolla...

Siinä olet kyllä aivan oikeassa, että turhan pohjoiseen ei Turun pojalla ole mitään asiaa! Mä olen sen jo aikoinani päättänyt, että Poria pohjoisemmaksi mua on turha houkutella, jos tarjolla ei ole 1) lätkää, 2) viinaa ja 3) pill... KÖH... naisen rakkautta! Pori Jazzitkin ovat aivan siinä ja siinä. Nimittäin pakottavista syistä yhdestä näistä voidaan luopua kerrallaan - ja silti laiva pysyy pinnalla. Toistaiseksi Jyväskylä on pohjoisin paikka, jossa näitä kaikkia on ollut tarjolla samana iltana.

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Kyllä tonne pohjoiseen on aina mukava mennä. Jo ihan matkana on mielenkiintoista seurata miten luonto muuttuu, jossain Iidensalmen kohdilla alkaa muuttua Kainuuksi, ja siitä sitten mitä pohjoisempaan sen karumpaa ja kauniimpaa. Suomi on siitä kiva maa, että täällä on oikeasti aivan huikean monimuotoinen luonto. Välillä pitää mennä ulkomaille, että sen tajuaa. Joskus riittää ihan että matkustaa kotimaassa.

Sivumennen sanoen, pakkaaminen on vitusta ja perkeleestä. En ymmärrä mikä siinä on niin vastenmielistä ja hankalaa aina, mutta kyllä pakkaaminen on mulle niitä hankalimmin aloitettavia askareita, tiskaamisen lisäksi. No, illalla ehtii sitten vielä... Viime hetken paniikki on paras motivaattori.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sivumennen sanoen, pakkaaminen on vitusta ja perkeleestä. En ymmärrä mikä siinä on niin vastenmielistä ja hankalaa aina, mutta kyllä pakkaaminen on mulle niitä hankalimmin aloitettavia askareita, tiskaamisen lisäksi. No, illalla ehtii sitten vielä... Viime hetken paniikki on paras motivaattori.
Mulla nyt viimeiset 15 vuotta yli puolet elämästä on kulunut matkalaukussa! Siitä tavallaan kehittyy oma taiteenlajinsa, kun kokoaa kolmen viikon tai kolmen kuukauden roinat puolessa tunnissa laukkuun. Jollekin viikon Teneriffan reissulle mä pakkaisin kamat todennäköisesti kymmenessä minuutissa - ja kävisin siinä välissä vielä suihkussakin.

Paniikki-motivaattorissa olet kyllä aivan oikeassa. Muistan edelleen kuinka pakkasin kamojani reilun kolmen kuukauden reissua varten kesällä 2012. Sukkaa ja kalsaria kassiin, geeliä hiuksiin ja vastatuuleen: siinä se toimiva resepti on aivan mille tahansa matkalle. Jos lähtö on 06:20, niin mä en näe mitään syytä miksi pitäisi alkaa pakata ennen kolmea.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minulla on tarkistuslista reissuille, jonka läpikäyn. Se sisältää myös virtuaaliset tavarat eli sen, että sähköposteissa ovat kaikki olennaiset tiedot, skannatut kopiot passista ynnä muuta, sekä myös matkustustiedoista ilmoittamisen ulkoasiainministeriön nettisivuille. Saavat sitten helpommin tunnistettua ruumiin jos tsunami vie kesken kaupunkiloman.

Pääosin pakkaaminen sujuu helposti ja nopeasti, koska pyrin matkustamaan käsimatkatavaroilla jos suinkin mahdollista, ja yleensä on mahdollista. Eri asia varmaan, jos matkustaisin jonnekin toiselle mantereelle pitkiksi ajoiksi, mutta Euroopan sisällä minä matkustelen. Ei ole aikaa eikä muita resursseja tehdä mitään viikkojen turneita muualle, eikä ole mitään järkeä lentää pariksi päiväksi jos lento vie koko päivän.

Mietin tässä, että koskahan minulla on viimeksi ollut menomatkalla laukku ruumassa? Saattoi olla 2009 Krakovan reissulla, mutta voin muistaa väärinkin. 2004-2006 tekemilläni matkoilla oli, mutta silloin matkustin silloisen avopuolisoni kanssa ja naisillahan on tapana roudata joutavaa roinaa ympäriinsä myös ulkomaille.

Paluumatkalle olen joskus varmuuden välttämiseksi varannut matkatavarapaikan ruumaan, jos olen epäillyt tai ennakoinut, että ostan jotain tavaraa tai tuliaisia sen verran, ettei niitä saa ahdettua käsimatkatavaroihin. Viime vuonna meni yhdellä reissulla vähän naurettavaksi, kun olin varannut matkatavarapaikan ruumaan, mutta tavaraa oli lopulta hyvin vähän, joten lykkäsin vaihtovaatteeni reppuun ja repun ruumaan. Käsimatkatavaroihin toin peruskamani ja tavallista enemmän tuliaisia.

Yöketjusta tuli mieleen, että harvoin olen matkustanut lentokoneella ns. yötä myöten. Joskus puolenyön tai yhden maissa on kone yleensä viimeistään saapunut, mutta sellaisesta ei ole kokemusta, että kone lentäisi yön halki ja saapuisi vaikkapa aamuvarhain perille. Ehkä parempi niin, en saa koneissa kuitenkaan nukutuksi, korkeintaan voin nuokkua epämukavasti kunnes niskat ovat jumissa.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aivan kuin kello olisi taas 00:32. Yöketjuviestin paikka. Eilen jäi tosin tämä kellonlyömä käyttämättä, kun katselin vuokravideona nettistriimistä Kummeli vitosta. Sehän toimi mainiosti se.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Monesti on ollut fiiliksenä se että olisi pitänyt kirjoottaa yöketjuun.

Ja nyt kun oon hereillä, en keksi mitään viisasta kirjoitettavaa. Kikkeli sentäs.

Kuuntelen jostain syystä O-Zonen 10v sitten julkaisemaa hittikipaletta. Mitähän hemmettiä nyt taas. Varmaan seuraavaksi siirryn Madonnaan? Tai johonkin yhdenhitinihmeeseen 2000-luvulta.

Täältä tähän.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pitäisi varmaan viedä lehtiroskat roskikseen vähän useammin. Sain tällä viikolla vihdoin vietyä kerääntyneet lehtiroskat, ja siellähän oli muun muassa paikallislehtiä, jotka oli päivätty joskus maaliskuun lopussa. Ehkäpä neljän ja puolen kuukauden välein on vähän turhan harva väli.

Täpötäysi sininen Ikea-kassi ja pari pienempää kassia tuohon meni. Olen kuullut, että jotkut tyhjentävät paperikorin silloin kun se on vielä nimellisesti kori eikä tiskipöydän alla olevan kuutiometrin mittaisen tilan lähes täyttävä vuori isoissa Ikea-säkeissä.

Kenties tuo olisi helpompaa noin, mutta se edellyttäisi joko ylimääräisiä poistumisia asunnosta sen jälkeen kun asuntoon on sisälle päivän jälkeen taas tullut tai sitten heräämistä aamuisin viittä minuuttia aiemmin, jotta ehtisi käymään lehtiroskisreissulla töihin lähtiessä. Kumpikaan ei ole kovin houkutteleva vaihtoehto.

Pitäisi hankkia joku thai-vaimo, joka voisi kuntoilumielessä kantaa roskia ulos. Tai sitten nakata ne yön pimeydessä parvekkeelta alas.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pitäisi varmaan viedä lehtiroskat roskikseen vähän useammin.

Aivan turhaan. Jos edes kerran vuodessa nuo vie, niin ei hajuefektiäkään tule. Ja ainakin itselläni tuo kama koostuu niin pienestä määrästä paperia, että se ei edes laiskaa sinkkumiestä lannista. Ihan sama vaikka siinä olisi vuoden ajan kertyneitä papereita, ei niitä kuitenkaan liikaa kerry.

Pitäisi hankkia joku thai-vaimo, joka voisi kuntoilumielessä kantaa roskia ulos. Tai sitten nakata ne yön pimeydessä parvekkeelta alas.

Mä olen usein miettinyt tuota thai-vaimoa. Jotenkin kaikki menisi helvetin helposti, oli kyse sitten kokkauksesta, siivouksesta, hieronnasta tai seksistä. Nuo vaikuttavat sellaiselta vaimomateriaalilta, että melkein suosittelisin noiden lisäämistä Suomeen.

Ja mitä parvekkeeseen tulee, niin suosittelen kahta kikkaa. Ensinnäkin, heitä ne yön pimeydessä. Tällöin voit syyttää naapuria ja välttää itse ikävät välikohtaukset. Toisekseen, heitä ne "naapurin puolelle". Tällöin voi aina todeta naapurin tehneen pahojaan ja itse selviät kuin kissa veräjästä. Mulla ei tosin ole omaa parveketta eikä kissaa, mutta teoriatasolla puhunkin.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pitäisi varmaan viedä lehtiroskat roskikseen vähän useammin. Sain tällä viikolla vihdoin vietyä kerääntyneet lehtiroskat, ja siellähän oli muun muassa paikallislehtiä, jotka oli päivätty joskus maaliskuun lopussa. Ehkäpä neljän ja puolen kuukauden välein on vähän turhan harva väli.

Laitettuani postiluukun ylle lapun "Ei mainoksia, kiitos!" jätepaperin osuus on räjähdysmäisesti vähentynyt ja niinpä lehtiroskia ei enää juurikaan kerry tuohon minun "lehtikoriini" - johon nyt en aiemminkaan laittanut muuta kuin ilmaisjakulehdet ja mainokset sekä kaiken muun jätepaperin, harvat tilaamani lehdet säästän jokaista numeroa myöten. Eihän sitä tiedä vaikka vuonna 2040 on luettava joku ikivanha artikkeli vuodelta 2014!

Mutta josko tästä lähtisin nukkumaan, ja huomenna vaihteeksi kokeilemaan onnistuuko tuo työnteko vai onko selkä mahdollisesti edelleen siinä kunnossa ettei se raskasta työtä pahemmin kestä. Hiukan epämukavat neljä viikkoa takana kun suurimman osan ajasta selkä on ollut siinä kunnossa ettei kipulääkkeistä eikä lihasrelaksanteista ole ollut pahemmin apua.

vlad.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy