Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 477 021
  • 5 190

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vasta kolmas koneellinen pyykkiä (tummat, vaaleat, treenikamat) menossa tälle illalle. Jotenkin huomaa, että näillä keleillä ei oikein normaali kodinhoito kiinnosta. Ei sikäli että se talvellakaan kiinnostaisi, mutta tällä hetkellä itseään niskasta tarttuminen tuntuu tavallistakin tuskaisemmalta.

Vanhempani lupasivat lisäksi tulla huomenissa joskus puolen päivän jälkeen kahville. Sitä ennen pitäisi saada vielä vähintään yksi koneellinen pyörimään. Kasa pyyhkeitä odottaa vielä pesua - eikä se vuodevaatteillekaan huonoa tekisi. Niin nihkeiltä, hikisiltä ja paskaisilta nuo lakanat tuntuvat, että näemmä neljä yötä on aivan maksimi, mitä samoissa viitsii nukkua.

Noh, onneksi muutkin kuin pakastimessa piipahtaneet oluet alkavat olla kylmiä. Tässähän voi käydä hyvinkin niin, että pesen boxereitani vielä pikku kekkulissa aamukuudelta. Silloin voitaisiin kai puhua oikein todellisista kalsarikänneistä?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vasta kolmas koneellinen pyykkiä (tummat, vaaleat, treenikamat) menossa tälle illalle.
Ah... vihdoin ja viimein viimeinenkin kuivausrumpusatsi alkaa valmistua. 14min näytti vielä olevan jäljellä.

Olutta on mennyt litratolkulla, mutta ilmeisesti lähinnä janoon (ja mahaan). Ei se ainakaan päähän ole tuntunut humahtavan käytännössä yhtään. Tiedä sitten olisinko saanut saman pöhöttyneen efektin aikaiseksi juomalla neljä litraa vesijohtovettä? Ainakin tuossa tiskipöydällä näkyy olevan 12 neljännen veroluokan oluttölkkiä (0,33l) tyhjänä tältä illalta. Ensimmäiset kaksi näistä join lämpiminä ~19:00 aikoihin.

Hetken päästä vielä pienet viikkaukset, ehkä 10-15min takapihalla istuskelua ja sitten hikisiin ja limaisiin lakanoihin kieriskelemään... :/
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vasta kolmas koneellinen pyykkiä (tummat, vaaleat, treenikamat) menossa tälle illalle. Jotenkin huomaa, että näillä keleillä ei oikein normaali kodinhoito kiinnosta.

Pakko kysyä, että onko tuo sinulla kovinkin normaalia kodinhoitoa, että peset neljä koneellista pyykkiä keskellä yötä ja viikkaat pihalla lakanoita neljän aikaan aamuyöstä?

Kuulostaa aika rankalta puuhalta. Joko on kertynyt kerralla aivan liian suuri määrä pyykättävää, sinulla on kymmenen lapsen suurperhe tai sitten puhtausstandardisi ovat niin kovat, että joka vaatekappale on pestävä pariinkin kertaan. En muita vaihtoehtoja oikein tähän hätään keksi.

Minä pesen pyykkiä harvemmalla tiheydellä. Koneellinen silloin tällöin. Turha vaatteita jatkuvasti on pestä, eivät ne likaannu tai hikeenny kovin nopeasti. En ole nyt kesähelteilläkään viitsinyt lakanoitani pestä sen tiheämpään, koska vaikka ne ovatkin olleet hikisiä, niin puhtaistakin lakanoista tulee yhtä hikisiä yhden yön jälkeen. Ja koska itsekin on helteiden takia hikinen jatkuvasti, niin on turha pistää puhtaita vuodevaatteita. Vaihdettakoon lakanat sitten kun hellekausi alkaa hellittämään. Sitä paitsi vuodevaatteista tulee joka tapauksessa välittömästi kissankarvaisia, joten turha niitä koko ajan vaihtaa.

Sitten voisi tietysti lakanoita vaihtaa tiheämmin jos laulattaisi lakanoita alvariinsa, mutta ei tässä asunnossa semmoista ole päässyt tapahtumaan vajaaseen kahdeksaan vuoteen. Laulatusta on kyllä näinä vuosina tullut harrastettua, mutta synnillisiä lihan iloja on harjoitettu jossain muualla. Oma sänky on muutenkin pyhä paikka, ei sinne mitään naikkosia tule päästää noin vain.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Pakko kysyä, että onko tuo sinulla kovinkin normaalia kodinhoitoa, että peset neljä koneellista pyykkiä keskellä yötä ja viikkaat pihalla lakanoita neljän aikaan aamuyöstä?
No, jos aloittaa vasta alkuillasta. Yksi koneellinen pyörii sen pari tuntia ja tietyt pyykit (sukat, osa treenikamoista, pyyhkeet, lakanat) pyöräytetään vielä kuivausrummussa, joka kestää sen reilun tunnin. Wanhan puutalon sähköviritelmät ovat sen verran mielenkiintoisia, että pesukonetta ja kuivausrumpua ei viitsi käyttää samaan aikaan. Tällöin on olemassa jatkuva vaara, että joku sulake pamahtaa. 2+1+2+1+2+1 - äkkiä se hurahtaa tuonne pikkutunneille saakka. Toisaalta ennemmin mä teen tuollaisia töitä noihin aikoihin parin oluen voimin kuin selvin päin keskellä päivää.
Kuulostaa aika rankalta puuhalta. Joko on kertynyt kerralla aivan liian suuri määrä pyykättävää, sinulla on kymmenen lapsen suurperhe tai sitten puhtausstandardisi ovat niin kovat, että joka vaatekappale on pestävä pariinkin kertaan. En muita vaihtoehtoja oikein tähän hätään keksi.
Yksinkertaisesti: suuri määrä pyykättävää!

Viimeksi mä lähdin kotoa hieman ennen Ruisrockia. Vajaan 72 tunnin Turun stop-overin aikana mulla ei todellakaan ollut motivaatiota koskea pyykkikoneeseen/-vuoreen, joten kyllähän sitä pyykättävää kertyy. Reissun päällä mä ennemmin ostan uudet vaatteet kuin alan etsiä jotain paikallisia pyykkitupia. Lisäksi näillä keleillä esim. yhtä treenipaitaa/-shortseja mä pidän ylläni tasan yhden kerran.
Minä pesen pyykkiä harvemmalla tiheydellä. Koneellinen silloin tällöin. Turha vaatteita jatkuvasti on pestä, eivät ne likaannu tai hikeenny kovin nopeasti. En ole nyt kesähelteilläkään viitsinyt lakanoitani pestä sen tiheämpään, koska vaikka ne ovatkin olleet hikisiä, niin puhtaistakin lakanoista tulee yhtä hikisiä yhden yön jälkeen. Ja koska itsekin on helteiden takia hikinen jatkuvasti, niin on turha pistää puhtaita vuodevaatteita. Vaihdettakoon lakanat sitten kun hellekausi alkaa hellittämään. Sitä paitsi vuodevaatteista tulee joka tapauksessa välittömästi kissankarvaisia, joten turha niitä koko ajan vaihtaa.
Näillä helteillä... neljä yötä on tasan maksimi, jonka suostun samoissa lakanoissa nukkumaan. Pikainen suihku (+mahdollisesti pikku pulahdus juuri ennen suihkua) ja nukkumaan puhtaisiin lakanoihin = maksimaalinen lepo vähemmilläkin nukutuilla tunneilla. Välillä tosin tuntuu siltä, että tuo neljä yötä on kuukaudessa maksimi, jonka voin edes nukkua kotonani.
Sitten voisi tietysti lakanoita vaihtaa tiheämmin jos laulattaisi lakanoita alvariinsa, mutta ei tässä asunnossa semmoista ole päässyt tapahtumaan vajaaseen kahdeksaan vuoteen. Laulatusta on kyllä näinä vuosina tullut harrastettua, mutta synnillisiä lihan iloja on harjoitettu jossain muualla. Oma sänky on muutenkin pyhä paikka, ei sinne mitään naikkosia tule päästää noin vain.
Jaa, tähän voin sanoa vain... "ke kommentare"! *VAPAAVALINTAINEN HYMIÖ*

Itse asiassa tämä sai mut ajattelemaan yhtä asiaa. Mä en edes muista, koska olen viimeksi laulattanut lakanoita suomeksi. Pitänee mennä takaisin johonkin vuoteen 2010? Sen jälkeen on tullut kyllä laulatettua ruotsiksi, englanniksi ja saksaksi - useimmiten saksaksi, mutta 95% lakanoissa. Erityisesti tuo saksaksi laulattaminen on vain niin... ÄIJÄMÄISTÄ!!! En mä ainakaan voi tehdä sitä vakavalla naamalla...

"Ach, ach, mis sünnäli, tiefer, tiefer, schneller..."
"Oh, mis Schätzeli, es fülht sehr gut, huere geil, wunderbar"
"Ach, es ist so gross..."
"Ooo-oh, ich glaube dass... ich glaube dass es kommt schon"
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Klo 21:30 herätty, tehty ruokaa ja siivoiltua, nyt sain käytyä suihkussa ja kahvit juotua, seuraavaksi aattelin tiskata, kyllä pimeät ja viileät yöt on ihmisen parasta aikaa ~kuukauden hellejakson jälkeen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pitkästä aikaa kirjoittelemassa tähän ketjuun, tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin viimeisimpien päivien aikana käynyt tavanomaista aikaisemmin nukkumaan - ei, valvottu on myöhään kuten ennenkin mutta ketjuun kirjoittelu on jäänyt useammasta syystä väliin.

Viikon alku meni töitä tehdessä eli kolme yövuoroa putkeen ja tuolloin en tapani mukaan kirjoittele Jatkoaikaan kuin poikkeustapauksessa (jollaisia on tainnut olla yksi ½-vuoteen) vaan olen kirjoittelematta vaikka vuoron aikana onkin mahdollista hetkittäin surffata vapaammin netissä. Riittää, että määrätyt työt tekee ja tämän jälkeen valvoo asukkaiden unta - muutoin yövuorossa on aikaa vapaammalle puuhastelulle. Mikä kohdallani tarkoittaa uutisten ja jatkoajan lueskelun ohella paikkojen järjestelyä osastolla ja muuta sellaista pientä mieltä virkistävää puuhastelua.

Tein parin päivän reissun Lappeenrantaan, huomatakseni vaan, että en kaipaa kaupunkia tippaakaan - tänään aamulla katselin jo tiiviisti kelloa ja toivoin sen kiirehtivän myöhäisiltapäivään mahdollisimman nopeasti jotta pääsisin junalla kotiin. En kokenut lyhyttä reissua kaupunkiin mieltäni virkistäväksi tapahtumaksi vaan nyt on sellainen tunne kuin en olisi vapaapäiviä viettänytkään yövuoron jälkeen. Turhautunut olotila.

Ennen Lappeenranta sentään kesällä tuntui viihtyisältä ja virkistävältä paikalta mutta nyt elokuun alkupuolella kaikesta huokui masentava ja apaattinen tunne.

Hämmästytti myös hiukan se, että kesähelteellä kesäkaupungissa huomattavan suuri joukko keskustassa - parhailla paikoilla olevista - baareista ja pubeista piti ovensa tiukasti säpessä iltapäivän alkumetreillä. Ajattelin piipahtaa birrassa yhdellä tai kahdella siiderillä mutta en sitten piipahtanutkaan kun avaa ovensa vasta kahden aikoihin iltapäivästä ja tuolloin minun piti jo olla toisaalla.

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt on sitten virallisesti Suomessa syksy. Ei kelien takia vaan sen takia, että kesäpaikat, vesipuistot ynnä muut sulkevat ovensa koulujen alkaessa. Jos joku turisti ulkomailta tai ihan kotimaastakin erehtyy jonnekin menemään, niin ovet ovat säpissä ja paikat kiinni. Onhan syksy.

Eipä tunnu sekään vaihtoehto olevan eri palveluntarjoajien mielessä, että 100% suomalaisista ei välttämättä pidäkään kesälomiaan juhannuksen jälkeen ja heinäkuussa, ja että vaikkapa alle kouluikäisten lasten kanssa olisi mukava reissata juuri nyt, koska kovimmat ruuhkat tasaantuvat. Siis jos palveluita olisi tarjolla joissa piipahtaa reissatessa. Ei sikäli, että tuo minua koskee, koska ei minulla ole perhettä ja kesälomalle jouduin työnantajan enemmän tai vähemmän määräämänä juhannusviikon jälkeen, mutta eivät kaikki kuitenkaan operoi saman loma-aikaformaatin mukaisesti.

Tosin suomalaiseen palvelukulttuuriin kuuluu ainakin tietyissä paikoissa ja paikkakunnilla vankka "ovet säpissä"-perinne. Lappeenrannan esimerkki vladin kertomana oli siitä oiva esimerkki. Myös iltatorien puute erityisesti kesäisin on yksi sellainen. Ja tietysti muinakin vuodenaikoina: luulisi olevan kaupankäynnille kauppatoreillakin eduksi, jos torikojujen luona ehtisi työssäkäyväkin joskus käymään sen sijaan, että toritarjontaa hypistelevät vain eläkeläiset ja työttömät, jotka kahlaavat spurgujen ja kerjäläisrikollisten lomassa.

Asiasta toiseen, katselin ikkunasta superkuuta. Ihan samanlaiselta se näyttää kuin normaali täysikuukin, vaikea tuota on silmämääräisesti erottaa, vaikka komea möllötys onkin taivaalla. Täysikuu tuo usein mieleeni Demon-yhtyeen klassisen kappaleen Night Of The Demon ja erityisesti sen synkeän intron Full Moon, jonka saatanallinen messuaminen luo räikeän kontrastin itse kappaleen iloiseen hard rock -lallatteluun.

Jos ei hard rock -hitti sovi tunnelmiin, niin Mayhemin kulttikappale Freezing Moon on ehkä parempi. Tai miksei myös Samaelin kolkon konevaikutteisen musiikin ja melodisen mustan metallin hybridi Moonskin.

Unettomuutta täysikuu kuitenkin aiheuttaa, kenties osalle meistä muitakin oireita.
"Even a man who is pure in heart and says his prayers by night, may become a wolf when the wolfbane blooms and the autumn moon is bright."
(The Wolf Man, 1941)
 

redpecka

Jäsen
Tein parin päivän reissun Lappeenrantaan, huomatakseni vaan, että en kaipaa kaupunkia tippaakaan - tänään aamulla katselin jo tiiviisti kelloa ja toivoin sen kiirehtivän myöhäisiltapäivään mahdollisimman nopeasti jotta pääsisin junalla kotiin. En kokenut lyhyttä reissua kaupunkiin mieltäni virkistäväksi tapahtumaksi vaan nyt on sellainen tunne kuin en olisi vapaapäiviä viettänytkään yövuoron jälkeen. Turhautunut olotila.

Ennen Lappeenranta sentään kesällä tuntui viihtyisältä ja virkistävältä paikalta mutta nyt elokuun alkupuolella kaikesta huokui masentava ja apaattinen tunne.

vlad.

Kuulosti lyhyt reissutarinasi tutulta. Itse olen viettänyt siellä Lappeenrannassa tärkeimmät kasvuvuoteni, vaikken sieltä kotoisin olekaan, ja muutin heti pois joskus 80-luvulla kun se vain oli mahdollista. Jälkeenpäin aina siellä käydessäni fiilikset on jokseenkin ristiriitaisia: kiva että päässyt pois, mutta suuri ja tärkeä osa elämääni linkittyy kumminkin sinne. Mutta vanhoilla päivillä - kun ei oikein enää sikäläisiä kavereitakaan ole - satunnaiset keikat sinne jättää vähän tyhmän ja tyhjän olon.

Jos urheiluseuran kannattaminen määräisi mistä olet; silloin olisin Lauritsalasta. Muutoin olen jostain euroopasta.
 

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Väsyttää, mutta valvoa pitäisi jotta ensi yön työvuoro ei olisi kauheaa tuskaa. Jos vielä muutaman tunnin jaksaisi...

Pari viikkoa töitä ja sitten muutto Kuopioon opiskeluiden perässä. Työrupeaman jälkeen paluu koulunpenkille kuulostaa jopa hyvältä. Innolla odotan, mutta kyllä se myös jännittää aikalailla erityisesti kun paikkakunta on lähes tuntematon minulle. Ennen pääsykokeita en ollut ikinä siellä edes käynyt.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Valveilla taasen...

...nukuttaisi kyllä mutta kun ei tuosta nukkumisesta tule oikein yhtään mitään.

En oikein tiedä mikä tuossa selässä nyt oikein on vialla mutta neljäs viikko pyörähti liikkeelle jatkuvista selkä- ja alaraajakivuista kärsiessä. Tai eiköhän se ole se ikivanha vaiva taasen ja siihen nyt ei oikein auta muu kuin lepo ja rauhallinen kuntouttaminen, töiden teko tietää jokaisessa tapauksessa takapakkia ja sen näemmä sain jälleen kerran oppia kantapään kautta.

Ehkäpä osansa on myös kertyneellä ylipainolla ja lihaskunnon ynnä huollon laiminlyönnillä, jolloin altistun entistä helpommin pitkäaikaiselle ja hyvin tuskalliselle oireilulle. Itseänipähän saan osaltaan syyttää tästä ongelmasta ja toisaalta onpa tämä tainnut periytyä minuun äitini puolelta. Hänelläkin on "huono selkä" ja niinpä aikanaan pääsi sairaseläkkeellekin sen tähden - nyt sellaista mahdollisuutta ei suoda, enkä tosin sellaista kaipaakaan vaan mielummin kuntoutuksen kautta hyvään kuntoon ja takaisin töihin.

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tropiikin yössä ei taas tule uni silmään, +21 ulkona ja kosteusprosentti kutakuinkin pyöreä sata. Vaan pakko olisi nukkua ja nukahtaa, jotta jaksaa herätä aamulla varhain. Lisäbonuksena koko päivän jatkunut omituinen närästys ja lievästi huono olo. Ei ole tullut syötyäkään tänään juurikaan mitään, paitsi lounaaksi yksi lounaspatonki. Somac-enterokapselikaan ei ole auttanut korventavaan tunteeseen.

Ehkä se ei olekaan ruokatorvi, jos se onkin sydän joka viimeisiään vetää? No, ei manata piruja enempää seinälle kuin niitä siellä jo on.

Yövartion vala taitaa sopia Yöketjun kanta-asiakkaiden luettavaksi ja tämän ketjun tunnelmiin muutenkin:

"Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death. I shall take no wife, hold no lands, father no children. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all the nights to come."
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Yövartion vuoro jatkuu taas tänäkin yönä tai iltana, täsmälleen 24h edellisestä Yöketjun vartiovuoron aloittamisesta. Ja edelleen pitää aamulla herätä aikaisin. Päivällä otin sentään parin tunnin torkut.

Nyt on ilma viilentynyt mukavasti, saisi pysyä tämmöisissä lukemissa minun puolestani koko kesän. Mutta niinhän siinä käy, että seksihelteistä siirryttäneen lyhyen siirtymäajan jälkeen taas perinteiseen sadekauteen, jossa kaikkia vituttaa, tuuli vie mukanaan ja pimeys valtaa maan.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Nyt on ilma viilentynyt mukavasti, saisi pysyä tämmöisissä lukemissa minun puolestani koko kesän.

Tässä asiassa ollaan täysin samaa mieltä. Mun puolesta +20c on lähes täydellinen lämpötila päivällä ja ainakaan pahemmin ei tarvitse tuosta lämmetä. Yöksi sitten voi vaikka tippua kymppiin, ainakin on helpompi nukkua. Näiden helteiden aikaan ei tosiaan tunnu saavan itsestään mitään irti ja jo pelkästään väsymys vaatii veronsa.

Ja mun ei tarvitse herätä töihin, kesälomaa ja kaljaa on vielä jonkin verra.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yövartion vuoro jatkuu taas tänäkin yönä tai iltana, täsmälleen 24h edellisestä Yöketjun vartiovuoron aloittamisesta. Ja edelleen pitää aamulla herätä aikaisin. Päivällä otin sentään parin tunnin torkut.

Nyt on ilma viilentynyt mukavasti, saisi pysyä tämmöisissä lukemissa minun puolestani koko kesän. Mutta niinhän siinä käy, että seksihelteistä siirryttäneen lyhyen siirtymäajan jälkeen taas perinteiseen sadekauteen, jossa kaikkia vituttaa, tuuli vie mukanaan ja pimeys valtaa maan.

Kyllä on tarkkaa työtä, minuutilleen samanaikainen ilmaantuminen. Ilma on viilentynyt ja raikastunut mukavasti, kiitos säännöllisten, lämpimien sateiden. Huoneessa lämpötila näyttää 23 astetta, eli pienen hetken kuluttua voi ristituuletuksen lopettaa ja suunnitella yöpuulle siirtymistä.

Tämänhetkiset kelit on itsellekin mieleen, mutta eroja tulee tuossa sadekaudessa. Mua vituttaa noin muutenkin säännöllisen epäsäännöllisesti kaikki, mutta se on muun elämän syy, ei säiden. Mä diggaan pimeää, miksei myöskin märkää ja tuulista syksyä. Siitä huokuu yleinen alakulo, ripaus surua (menneestä kesästä?) sekä lohduttomuutta.

Kuten For My Pain...in biisissä sanotaan, "All the colors turn to grey//Everything dies to be born again//There's no need to be afraid//I'll hold until we fade away", ei ole syytä huoleen. Itselle syksy ainakin tuo pintaan suuria tunteita synkkyytensä vuoksi. Se ei ole lainkaan paha asia ihmiselle, joka on kylmettänyt sisimpänsä vuosien pettymysten seurauksena. "It's better to feel something than nothing" onkin toiminut hyvänä mottona jo pitkään.

Laitetaan nyt vielä linkki tähän loistavaan kappaleeseen, jota jo ehdin aiemmin lainata. Alkuriffi on yksi hienoimmista koskaan kuulemistani.

http://www.youtube.com/watch?v=Sj1vX64mV00

Linkki vie youtubeen biisiin For My Pain... - Autumn Harmony

Sanotaan nyt vielä pari sanaa bändistäkin. Kyseessähän on melodisen metallin all stariksi kutsuttu poppoo, jossa toimi jäseniä Nightwishistä, Eternal Tears of Sorrowista, Charonista, Reflexionista ja Embrazesta. Poikien terapiaprojekti jäi, ikävä kyllä, yhden superlevyn ja yhden ep:n mittaiseksi. Tätä melankolista goottimetallia olisi mahtunut minun levyhyllyyni paljon enemmän.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tropiikin yössä ei taas tule uni silmään, +21 ulkona ja kosteusprosentti kutakuinkin pyöreä sata. Vaan pakko olisi nukkua ja nukahtaa, jotta jaksaa herätä aamulla varhain. Lisäbonuksena koko päivän jatkunut omituinen närästys ja lievästi huono olo. Ei ole tullut syötyäkään tänään juurikaan mitään, paitsi lounaaksi yksi lounaspatonki. Somac-enterokapselikaan ei ole auttanut korventavaan tunteeseen.
Missäs etelän maassa oikein asut, kun Suomessa ei oikein sääkartan mukaan ole enää missään lähellekään +20 celsiusastetta lämmintä, oikeastaan sangen sopiva lämpötila kämpän viilentämiseen. Kaikki ovet ja ikkunat, kun pitää tovin auki, niin kyllä lähtee ja voi nukkua sellaisessa +23 asteessa, sen helteiden +27 sijaan.

Heh, luulin että kirjoitit tuon tänään, mutta vedit sitten minuutilleen samaan aikaan kaksi viestiä vain 24 tunnin erolla.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Linkki vie youtubeen biisiin For My Pain... - Autumn Harmony

Jostain syystä allekirjoittaneelle ei tuo vain uppoa. Jotenkin vain tasapaksulta kuulostaa. Tosin jos itse saan valita "ammattimaisen" ja "amatöörimäisen" väliltä, valitsen jälkimmäisen. Sillä lisäklasuulilla, että termillä ei viitata vain paskaan. Jotenkin vain tuosta FMP:n kipaleesta ei välity sellainen palo, että itse innostuisin. Ja tämähän on musiikin hienous!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nyt on ilma viilentynyt mukavasti, saisi pysyä tämmöisissä lukemissa minun puolestani koko kesän. Mutta niinhän siinä käy, että seksihelteistä siirryttäneen lyhyen siirtymäajan jälkeen taas perinteiseen sadekauteen, jossa kaikkia vituttaa, tuuli vie mukanaan ja pimeys valtaa maan.

Minä vastaavasti nautin helteistä, mitä kuumempaa sen parempi minulle siitä huolimatta, että toisinaan nukkuminen tuottaa ongelmia ja sitä vajoaa horteeseen unen ja valveilla olon välimaastoon pyörien hiestä märissä lakanoissa tuskissaan.

Mutta nimityksenä näiden lööppienkalastelijoiden keksimä "seksihelle" on sitä luokkaa, että sellaisesta lukiessa tekisi mieli repiä nämä vähätkin hiukset päästä ja tehdä väkivallanteko, jonka seurauksena joutuisin lukemaan tiilenpäitä pieneen koppiin - jollen sitten "nasaaliäänisenä" päätyisi johonkin muuhun koppiin.

Kaikki on nykyään seksi sitä ja seksi tätä... tämän päivän mikamuranen olisi varmaan "seksitappaja"!

Mietinpä vaan, että milloin tämä lööppihullutus loppuu vai loppuuko koskaan? Tuleeko niille järki koskaan päähän ja edes hitusen ammattiylpeyttä työntekoon? Mahtavat olla lööpit kiehtovaa luettavaa sitten 40 vuoden kuluttua minun elämäni ehtoopuolella - ja kuollessani ne vähät omaiseni ottavat ruumisselfieitä ja rustaavat johonkin epämääräiseen someen "seksi-vau nyt se delas!"

seksi-vau-vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Missäs etelän maassa oikein asut, kun Suomessa ei oikein sääkartan mukaan ole enää missään lähellekään +20 celsiusastetta lämmintä, oikeastaan sangen sopiva lämpötila kämpän viilentämiseen. Kaikki ovet ja ikkunat, kun pitää tovin auki, niin kyllä lähtee ja voi nukkua sellaisessa +23 asteessa, sen helteiden +27 sijaan.

Heh, luulin että kirjoitit tuon tänään, mutta vedit sitten minuutilleen samaan aikaan kaksi viestiä vain 24 tunnin erolla.

Aloitan toisinaan yövartioni täsmällisesti. Edellinen viesti tosiaan oli eri vuorokauden viesti, silloin oli vielä iltayön lämpö Turussa yli 20 astetta. Nyt viime yönä ei tietystikään enää ollut, eikä tänä yönä. Ei kahta ilman kolmatta, nimittäin viestiä klo 00:32.

Nyt voikin sitten alkaa täysin rinnoin valittamisen siitä, että monsuunikausi alkaa jälleen, samoin kuin navakka, loppumaton tuuli ja sen myötä koleat ilmat.

Mutta eilisöisestä salama-show'sta nautin, puolenyön jälkeen välkähteli näyttävästi, ja möllöttihän se superkuukin siellä vielä varsin täytenä. Myös tähdet näkyivät aina välillä pilvimassojen alta. Tähdet ovat syys- ja talvipimeyden harvoja hyviä anteja, ne luovat jotenkin rauhoittavan tunnelman kun tietää, että jossain on kuitenkin valo, oli se sitten miljoonien valovuosien päässä tai ei. Vaikka sekin valo tunnelin päässä olla kosmisen junan etuvalo.

Mitä superkuuhun tulee, niin olisi joskus mielenkiintoista nähdä sen kasvavan ja kasvavan, kunnes joku sanoisi, että "tuo ei ole kuu, se on taisteluasema!"
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mutta eilisöisestä salama-show'sta nautin, puolenyön jälkeen välkähteli näyttävästi"

Salamointi on allekirjoittanutta "aina" kiinnostanut. Skidinä noita oikein toivoi jo ihan tunnelman takia ja nykyisin noista tuntuu jopa nauttivan. Jotenkin tuossa tiivistyy tietty kauneus ja voima samaan aikaan, vähän kuin Kiira Korven pakaroissa.

Suurempi vitsaus sitten on nämä lieveilmiöt, sateet nyt esimerkiksi ovat ihan fine niin kauan kun ne sattuvat oikeaan aikaan (=itse ei kärsi) ja pysyvät tietyissä (=ei aiheuta haittaavia vesivahinkoja) rajoissa. Samoin vähääkään räväkämmästä tuulesta en pidä, vaikkakin pieni tuulenvire on ajoittain jopa toivottu ilmiö.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mutta eilisöisestä salama-show'sta nautin, puolenyön jälkeen välkähteli näyttävästi, ja möllöttihän se superkuukin siellä vielä varsin täytenä.

Täällä Lahden suunnalla en ole tämän kerän aikana todella rajua salamointia vielä päässyt ihastelemaankaan - sikäli harmi, koska nautin ukkosesta todella paljon ja salamointia on kiehtovaa katsella aivan kuten ukkosen jyryssä on mahtipontista wagnerilaista viehätysvoimaa. Muutaman kerran on hiukan välähdellyt ja jonkun kerran jyrissyt mutta sellainen todellinen show on vielä näkemättä ja kokematta tämän kesän osalta.

Sääilmiöistä ukkonen salamointineen on niitä kiehtovia ja mieleenjääviä aivan kuten on raivoisasti myrskyävän merenkin ihasteleminen. Sellaista tosin en ole vuosiin päässyt näkemään kun en ole meren lähimainkaan asunut seitsemään vuoteen, enkä kenties tulevanakaan syksynä täältä Lahdesta jaksa lähteä raivoavan myrskyn aikaan junaillen Helsinkiin. Mutta raivoisasti ulvovassa tuulessa ja monen mertin aalloissa on myös oma tenhonsa...

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Taiteiden yö. Tai pikemminkin tekotaideiden ja joutavan humun yö. Sellainen siis oli tänään Turussa. En osallistunut tänäkään vuonna, kuten en niin monena aiempanakaan vuotena. Keinotekoista ja väkinäistä.

Ei sen puoleen, että nyt enää lähtisinkään illansuussa kotoani mihinkään. Nyt tosiaan tuntui tulleen syksy lähes yhdessä yössä, tai ainakin parissa. Öistä salamointia ja ukkosta, kovaa tuulta ja sadepuuskia sekä pilvimassan muodostama harmaus. Katsotaan sitten ulkoilua joskus ensi huhtikuussa. Nyt voi keskittyä vaikka katsomaan elokuvia. Juuri tuli vilkaistua Film2homen kautta VoD:ina Kummeli V, joka olikin varsin onnistunut episodikomedia. Monkki Mähösen bändin levyn ostaisin, jos sellainen olisi myynnissä.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Aamulla ois 9--> valmistautumis ja pakkailuhommia. Lappi kutsuu, ja voi pojat on tätä tullut odotettuakin. Lähden 5 erittäin hyvän ystävän ja luokkakaverin kanssa vaeltamaan. Koulujuttuja, meidän piti itse suunnitella reitti ja järjestellä kaikki, ei ole tällä kertaa opasta, kyyti saadaan sinne ja sitten ollaan omillamme. Elämä on toisinaan melkoisen jees:)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En ole ikinä Lapissa ollut. Joskus voisi käydä, pitäisi vain saada sopiva ajankohta ja halpa lento. Kesällä ei toisaalta viitsisi hyttysten syötiksi mennä, ja talvella on kylmää ja pimeää. Mikään hiihtäminen ei kiinnosta pätkääkään, kuten eivät mielikuvat hiihtokeskusten infernaalisista bakkanaaleista, joissa keski-ikäiset alkoholisoituneet junttiämmät ja -äijät ryyppäävät kaksin käsin tikkuviinaa samalla kun Jean S. soittaa Hullu Poro -areenalla. Ehkä sitten kumminkin kesällä.

Muilla liikenneyhteyksillä Lappiin asti ei viitsi tietysti mennä kuin lentokoneella, ei kiinnosta puuduttaa persettä jossain VR:n junassa, joka ei välttämättä koskaan tule perille ainakaan ajoissa, ja bussissa täryyttäminenkään koko päivän mitalta ei houkuta.

En ole itse asiassa käynyt edes Vaasaa pohjoisemmassa. Ei ole ollut mitään asiaa, ja Suomessa matkustaminen on tolkuttoman kallista verrattuna halpalentoihin keskieurooppalaisiin suurkaupunkeihin. Vaasassa olen käynyt pikkulapsena perheen kanssa Wasalandiassa ja 2000-luvulla kerran TuTon fanireissulla. Silloin näin Vaasasta tasan tarkkaan jäähallin ja parkkipaikan, pimeässä ei muuta erottanut.

Vaasa-Jyväskylä-Joensuu. Siitä voisi piirtää viivan, sen viivan yläpuolella en ole käynyt ja noissakin paikoissa kerran tai korkeintaan kaksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pohjoisin paikka Suomessa, jossa olen käynyt on Tornio. Käytiin siellä vanhempien kanssa 70-luvulla tehdessämme reissun Kemiin sukulaisiin. Samalla Tornion reissulla tein ensimmäisen ulkomaan matkani meidän piipahtaessa Ruotsin puolella Haaparannassa. Haaparannan visiitti on hyvin lyhyt, muutaman tunnin mittainen mutta olipa siitä huolimatta ensimmäinen ulkomaan matkani - seuraavaa sainkin sitten odotella useamman vuoden aina 80-luvun alkupuolelle saakka, jolloin tehtiin reissu laivalla Tukholmaan.

Tuosta 70-luvun Kemin reissusta on jäänyt elävästi mieleen kaksi asiaa eli junamatka mummin ja vaarin kanssa Lappeenrannasta Kemiin - junaakin vaihdettiin mennen ja tullen jossain päin itäistä Suomea. Kemissä sukulaisten tapaaminen oli minulla sivuseikka, parhaiten mieleen jäi vierailu Kemin satamassa ja tutustuminen satamajäänmurtajaan. Se oli pikku-vladista erinomaisen mielenkiintoinen vierailukohde.

Tarinana on mieleeni jäänyt sitten vielä kolmaskin asia kyseiseltä reissulta. Isäni ja äitini sekä veljeni ynnä setäni matkasivat Kemiin vanhempieni henkilöautolla, koko porukka kun emme Fiat 127:ään mahtuneet, ja menomatkalla veljeni oli oksentanut setäni syliin tultuaan yllättäen pahoinvoivaksi.

Sen reissun jälkeen seuraavaa reissua pohjoiseen - Ouluun saakka - sainkin sitten odottaa aina vuosituhannen vaihteeseen. Enkä sen jälkeen ole niin pohjoisessa käynytkään, enkä usko, että ihan pian menenkään. Ei ole tarvetta reissata sille suunnalle Suomea.

vlad.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
En ole ikinä Lapissa ollut. Joskus voisi käydä, pitäisi vain saada sopiva ajankohta ja halpa lento.
- - -
Vaasa-Jyväskylä-Joensuu. Siitä voisi piirtää viivan, sen viivan yläpuolella en ole käynyt ja noissakin paikoissa kerran tai korkeintaan kaksi.
Sitten en myöskään tiedä mitä olet menettänyt!

Toisaalta noiden suomalaisten matkanjärjestäjien matkat (suomalaisille) ovat täysin perseestä! Kannattaa joskus tutustua mitä vaikkapa keski-Eurooppalaisilla matkanjärjestäjillä on tarjottavana. Yhtenä esimerkkinä vaikkapa sveitsiläinen AG Traveltrend. Noihin matkoihin ei todellakaan kuulu mitään Hullu Poro -areenoita tms. joita markkinoidaan juuri suomalaisille, vaan Lappia parhaimmillaan.

Tosin nyt tuli havaittua, että itse asiassa meikäläinen esiintyy sittenkin yhdessä heidän mainoskuvissaan. Luulin jo pari viikkoa sitten, että mä en esiinny noissa, mutta toisin kävi - tosin en kyllä "tunnistettavassa hahmossa". Mitään T-paitahahmoja -32 asteen pakkasessa ei siis ole tarjolla...

Siinä olet kyllä aivan oikeassa, että turhan pohjoiseen ei Turun pojalla ole mitään asiaa! Mä olen sen jo aikoinani päättänyt, että Poria pohjoisemmaksi mua on turha houkutella, jos tarjolla ei ole 1) lätkää, 2) viinaa ja 3) pill... KÖH... naisen rakkautta! Pori Jazzitkin ovat aivan siinä ja siinä. Nimittäin pakottavista syistä yhdestä näistä voidaan luopua kerrallaan - ja silti laiva pysyy pinnalla. Toistaiseksi Jyväskylä on pohjoisin paikka, jossa näitä kaikkia on ollut tarjolla samana iltana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös