Virveliä kainaloon
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- 4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minkäs koukun minä nyt tähän jättäisin? Aika vähissä ovat ideat kun väsyttääkin. Bussissa muuten olen istunut vuorokauden sisään yli kymmenen tuntia, mutta oli todella halpaa touhua. Siksi se peppu olikin puutunut, kuten haikuketjusta nokkelimmat saattoivat päätellä. Kyseisessä ketjussa kehiteltiin kyllä mitä mielenkiintoisimpia ajatelmia.
Kymmenen tunnin ajoneuvossa istuminenhan onkin oikein hyvä iskukoukku, leuoille tärähtää lujaa ja irti ei pääse.
Eli tässä vielä kolme viikkoa aikaa, ja sitten olisi tarkoitus lähteä kaverin, ellei parinkin, kanssa lähteä tosiaan pään Lappiin kalastelemaan ja mökkeilemään. Kaverilla ei ole korttia, joten mähän saan sitten ajella koko matkan. Ja sitten olisi vielä tarkoitus mennä Haaparannan kautta (ja tässä tarkennus, itse en käytä, en lähre sinne). Eli tuleeko tuossa sellaiset viitisentoista tuntia, jos laskee reilun kolme tuntia Ruotsin puolella koukkaamiseen. Aiemmin pisin yhtäjaksoinen ajomatkani on ollut ehkä puolitoista tuntia. Rehellisesti sanottuna vähän jänskättää. Onneksi on tullut harjoiteltua jo kerran trailerin peruuttamista, joten siellä päässä pitäisi selvitä ongelmitta (ja ei, en ole Tampereelta vetämässä traileria, vaan paikan päällä vajaan kilometrin).
Onneksi on automaattivaihteet ja vakionopeudensäädin... Sen kuin painelee jarrua ja kurvailee.
Jyväskylä oli ihan kiva kaupunki. Edellinen visiitti taisi olla pari vuotta sittten jossain hautajaisissa. Tampereella bussi kävi onneksi vain poikkeamassa! Tsih.
Jyväskylä on kyllä ehdottomasti minun papereissa Suomen toiseksi paras kaupunki Tampereen jälkeen. Ja Tampereen ykkössija ei toki perustu kotiseuturakkauteen, vaan siihen, että tämä on juuri sopivan kokoinen, hyvähenkinen ja toimiva paikka. Sodankylä on listan viimeinen.