Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 482 309
  • 5 194

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinänsä huvittavaa ajatella niitä aikoja, koska silloin pidin kolmekymppisiä jo kalkkiksina, joilla on elämä jo hiljalleen ehtoopuolella. Kuinka väärässä voi pieni ihminen ollakaan!

No johan pomppas! Mä olin teininä tuossa uskossa ja reilu kymmenen vuotta lisää, niin tilanne ei ole muuttunut miksikään, muuta kuin että aletaan elämään sitä ehtoota. Estradi on avoin, mitä voi olla vielä edessä? Nim. Ei koskaan jälkikasvua
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Joo huomenna käyn päiväseltään Tallinnassa. Ihan muuten vaan varasin äsken reissun. Viinakaupassa ainakin käyn ja ruokakaupassa, syömässäkin jossain. Parturissa ei varmaan ihan vielä tarvitse käydä. Ylihuomenna taas matkaan junalla Ouluun.

Eilen tuli pitkästä aikaa kuntoiltua ja tänään on lihakset ollut vähän jumissa. Joo kaljaa tässä kittaan ja netissä surffailen, mitä nyt aina välillä mietiskelen hetken.

pettter kuin usein käyt Tallinnan/Baltian reissuilla vuodessa? Tämä ihan mielenkiinnosta eikä minään vittuiluna.

Nimittäin ihan matkailuun liittyen. Raha ei oo koskaan ollut mulle elämässä mikään merkittävä tekijä, siis en ole koskaan halunnut elää elämääni niin että raha on tärkeimpiä prioriteetteja, sen haaliminen jne. Kuitenkin sen verran olisi ihan kiva olla rahaa että kun köyhästi muuten elää niin pari kertaa vuodella pääsisi käymään ulkomailla. Mun kohdalla se nyt ei tarkoita tota Tallinnanristeilyä mut kuitenkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pettter kuin usein käyt Tallinnan/Baltian reissuilla vuodessa? Tämä ihan mielenkiinnosta eikä minään vittuiluna.
Noin kerran kuukaudessa käyn Tallinnassa, eli viimeisen reilun kahdeksan vuoden aikana olen käynyt varmaan sata kertaa. Täältä Helsingistä pääsee tonne tosi halvalla. Mä tykkään laivoista ja varsinkin siitä reissun päällä olemisen fiiliksestä. Lisäksi Tallinnan pitkä historia kiinnostaa, sekä tietenkin halpa hintataso, joka luo erilaisia mahdollisuuksia.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Noin kerran kuukaudessa käyn Tallinnassa, eli viimeisen reilun kahdeksan vuoden aikana olen käynyt varmaan sata kertaa. Täältä Helsingistä pääsee tonne tosi halvalla. Mä tykkään laivoista ja varsinkin siitä reissun päällä olemisen fiiliksestä. Lisäksi Tallinnan pitkä historia kiinnostaa, sekä tietenkin halpa hintataso, joka luo erilaisia mahdollisuuksia.

Ei ollenkaan paha. Viime kesänä käytiin Latviassa festareilla ja koko reissussa eniten maksoi matkustus Suomen sisällä. Varsinkin nykyään kun on noita äkkilähtö-matkoja niin on se aika naurattavaa minne kaikkialle pääsee lentäen halvemmalla kuin vaikkapa Paltamosta Helsinkiin julkisilla.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Yöketju, olen taas täällä. Odotit minua ja olit täällä minua varten.

*Kröh köh*... Tai toisinpäin.

No mutta asiaan. Musiikkia tulee kuunneltua turhan kovilla äänenvoimakkuuksilla päivittäin. Pitäisi varmasti ajatella korviaan ja kuuloaan. Nyt ajattelin viihdyttää itseäni YouTuben välityksellä, vuorossa 5FDP:n konsertti Sydneystä parin vuoden takaa. Mielelläänhän näitä katsoo ja kuuntelee. Toivottavasti on laadukas video, kestoltaan liki tunnin, joten sopivan pituinen kaikkinensa. Ei tarvinnut kauaa haravoida, kun jo löytyi.

Meanwhile in toinen kierrätyskeskuksen ketju, palstan filosofit ovat kokoontuneet keskustelemaan opettajistaan. Ovatpa herrat vanhoja, noita juttuja kun lukee. Kovin on maailma kokenut muutoksia tähän päivään tultaessa. Mutta annetaan herrasmiesten jatkaa tuolla ja jatketaan monologia täällä.

4800 viestiä taisi tulla tuossa hetki sitten täyteen, mutta merkkipaaluviestiketjuun ilmoittautunen vasta 5000. viestini kohdalla. Musta Nuoli pitää edelleen piikkipaikkaa tämän ketjun tilastossa. Aktiivinen yökyöpeli on hän.

Siirtynen nyt hissukseen suosikkibändini keikan pariin. Kovin ilahtuisin, kun jossain välissä huomaisin kanssakirjoittajien aktivoituneen myös tässä erinomaisessa ketjussa. Eiköhän tännekin taas kiitettävästi pöhinää saada yön ajaksi.

Ja loma sen kuin jatkuu. Cheers.

Edit: Enpäs sittenkään tuota Sydneyn-keikkaa kuuntele ja katsele. Video laadultaan uskomatonta sontaa, joten katsotaanpa, jos löytyisi jokin parempi tallenne.
E2: Ei löydy kovinkaan laadukkaita videoita kokonaisilta keikoilta. Tyytynen tuohon kokoelmavideoon. Parempi sekin kuin ei mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
"Nyt ei pysty", kuten Kummelin sketsien juoppotoimittaja Jykä usein totesi. Pakko herätä aamulla tavallista aikaisemmin, joten kontribuutioni Yöketjuun jää tältä yöltä tähän. Vetäydyn yöpuulle, seuranani Grant Morrisonin käsikirjoittama sarjakuva-albumi Joe The Barbarian.

Kiinnostava konsepti. Tavallinen 13-vuotias Joe on kuin kuka tahansa koululainen, paitsi että hän sairastaa ykköstyypin diabetesta. Mutta kun Joe menee insuliinin puutteessa tajuttomaksi ja kohti koomaa, hän huomaa olevansa seikkailemassa fantasiamaailmassa. Tai sitten hän kuvittelee koko homman luisuessaan hoidon puutteessa kohti syvempää koomaa ja/tai kuolemaa. Ei ihan tavallinen tarina.

Reissun päällä olemisen fiilis on omanlaistaan, siitä pettter kirjoittikin. Minäkin kaipaan irtiottoja arjesta, kodistani ja työstäni sekä pääsyä jonnekin muualle. Diabeettiseen koomaan en sentään halua vajota, seikkailen ennemmin fantasiamaailmassa ostamalla lentolipun jonnekin. Eilen ostin pääsiäisviikolle neljän päivän menopaluun Wieniin.

Jawsia ehkä kiinnostaa, että varasin yhden hotelliyön Bratislavaan, Slovakiaan. Pari yötä siis Wienissä, siitä sitten luultavimmin junalla Bratislavaan yhdeksi yöksi. Ehdin pyörimään aikani vanhassa kaupungissa ja keskustassa. En ole tuolla ollut ennen, joten saan yhden maapisteen lisää ja myös yhden Unescon maailmanperintöpisteen, jos asian haluaa näin pelkistetysti ja kliinisesti ilmaista.

Wienissä olen kertaalleen ollut muutama vuosi sitten, silloin tuli heilahdettua Budapestista, Unkarista Tonavaa pitkin kantosiipialuksella Wieniin, jossa olin pari yötä. Tuolloin kantosiipialus pysähtyi Bratislavan laituriin mutta en käynyt maissa, joten en voi sanoa konkreettisesti olleeni Slovakiassa, vaikka sen vesi/jokialuevesillä olinkin.

AirBalticilla lennän Turusta Riian kautta Wieniin ja samaa reittiä takaisin. Ei mitenkään kohtuuton ajallisestikaan. Turusta Riikaan aamuvarhain alle tunnin lento, reilu tunti koneen vaihtoon Riian kentällä ja sitten noin 140 minuutin siivu Wieniin. Nopeammin tuo sujuu kuin jos köröttäisin bussilla Helsiki-Vantaalle 2h 45 min. ja lentäisin sieltä sitten 2,5h Wieniin.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Tykkään katsella youtubesta livejuttuja ja myös kuunnella live-levyjä. Usein ihmiset ihmettelee tätä mut en oikein ymmärrä miksi. Liveversio on usein vähän raaempi, nopeampi ja tunteikkaampi. Ei tietenkään vedä vertoja keikalla olemiselle mutta kuitenkin.

Edit.
Hyvää reissua Mustalle Nuolelle. Matkustaminen on kyllä parhaita asioita elämässä.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tykkään katsella youtubesta livejuttuja ja myös kuunnella live-levyjä. Usein ihmiset ihmettelee tätä mut en oikein ymmärrä miksi. Liveversio on usein vähän raaempi, nopeampi ja tunteikkaampi. Ei tietenkään vedä vertoja keikalla olemiselle mutta kuitenkin.

Totta. Bändi kuin bändi voi vakuuttaa levyllä, mutta livenä sen vasta huomaa, onko bändissä jotain koukuttavaa. Jos ja kun siellä keikalla on se fiilis saatu, antaa tubenkin livevideot paljon enemmän. Noin raakoina esimerkkeinä To/Die/Forin keikoilla on aina järjetön toiseen maailmaan siirtyminen, kun taas Amaranthe jätti todella kylmäksi. Ruotsalaisten puolustukseksi on sanottava, että soundit festareilla olivat säälittävät. Annan heille vielä toisen mahdollisuuden. Mutta katselkaa ja kuunnelkaa ihmiset livejä! Käykää myös paikanpäällä, jos se suinkin on mahdollista.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jawsia ehkä kiinnostaa, että varasin yhden hotelliyön Bratislavaan, Slovakiaan.

Toki kiinnostaa ja kaikenlaiset matkakertomukset otetaan mielihyvin vastaan. Pitäisi minunkin jonain päivänä reissu tehdä. Ehdottoman hieno maa on kyseessä.

5FDP:t kuunneltu. Teinpä dippiäkin aiemmin tänään perunalastuille, mutta ei tehnyt mieli ja säästyi huomiselle. Sekin on lomapäivä, niin mikä jottei niitä huomenna nautiskelisi. Yksi juttu ärsyttää, nimittäin se, että viikko suurin piirtein aikaa päättää jatko-opiskelustaan.

Nyt pää tyynyyn ja kohti hienoa tiistaita, jonka aamu jokusen tunnin kuluttua jo sarastaa. Olkoon huomenna (tai tänään) kaunis päivä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tällä kertaa valvotaan hieman yli kahteen asti, nyt yö kuluu Alter Bridgen Wembleyn-konsertin parissa. Oli joksikin aikaa kateissa YouTubesta, mutta nytpä löytyi taasen. Kerran olen tuon kuunnellut ja katsellut, nyt siis toistamiseen, siispä mikä ettei. Oikein hyvä keikka ja siksipä ajattelin siihen jälleen aikaani kuluttaa.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Tää tuli noista Jawsin musajutuista mieleen kun tunnut luukuttavan paljon tommosta metalcoren tapaista (en ole genrenatsi joten älä ole sinäkään minua kohtaan jos ei ihan tarkka termi ollut), älä ota tätä ittees! Mun mielestä on vaan ollut mahtava asia, kuinka mulla on musiikkimaku hiljalleen laajentunut, oon onnistunut ihan kokonaisia uusia genrejä löytämään. Yläasteella olin vielä melkolailla ehdoton punk & metalli fani, ei muut genret uponneet kuin ihan yksittäisinä biiseinä. Sittemmin on löytynyt rinnalle niin ska/reggae laajemmassa mittakaavassa, koko suomi-hiphop sieltä Nygårdin, Cheekin ja Fintelligenssin paskan taustalta ja nyt viimeisimpänä kaikenlainen indie/alternative/hipsterhymistely. Olen jopa ruvennut kuuntelemaan useampiakin naislaulajia. Niin se vaan ehdottomuus väistyy ja uudet asiat maailmassa avautuvat:)

Jaws, ootko muuten välivuotta harkinnut? Voin ehdottomasti suositella vaikken itse olekaan sellaista pitänyt, mulla se sivari ajoi vähän saman asian. Mä näen välivuodessa paljon hyvää ja vähän huonoa. Siis sellasessa tuottavassa välivuodessa, teet duunia, tienaat rahaa et se opiskelun alottaminen sitten joskus on helpompaa, mietit rauhassa mitä haluat elämässä tehä ja vähän matkustat ja näet maailmaa ja koet asioita siinä sivussa. Mut ehottomasti hae myös kouluihin, ja kannattaa ottaa ne pääsykokeet ihan vakavasti eikä perseillä menemään niinku miä tein.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tää tuli noista Jawsin musajutuista mieleen kun tunnut luukuttavan paljon tommosta metalcoren tapaista (en ole genrenatsi joten älä ole sinäkään minua kohtaan jos ei ihan tarkka termi ollut), älä ota tätä ittees!

En tietenkään ota itseeni. En välitä genrestä, jos musiikki itsessään uppoaa. Tietysti suosin metallia (5FDP, Alter Bridge, Sabaton, KsE, Disturbed, Volbeat jne.), mutta musiikkia tulee oikeastaan kuunneltua niin monipuolisesti, että en kategorisoi itseäni miksikään tietyn genren kuuntelijaksi.

Jaws, ootko muuten välivuotta harkinnut?

Harkinnut olen, mutta uskoisin, että tuo armeijan takia tuleva välivuosi riittää minulle. Hakea nyt ensiksi pitäisi johonkin, hankala päätös.

Voisi lähteä kävelylle. Siellä lienee pimeää ja viileää, mutta sehän on hyvä juttu. Loma on, niin ei ole kiire minnekään. Pikku kävelylenkin jälkeen uni maistunee. Sama tapa minulla on kesäisin - yöllä kävelylle (silloin toki mahdollisesti jopa valoisaa) ja sen jälkeen pää tyynyyn.

Hyvää yötä, lähden ulkoilmaan ja aamulla palaan terrorisoimaan palstaa.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Öitä vaan, itsekin odottelen paljon sitä että pääsee takaisin kotiin ja öisille seikkailuille. Varsinkin kesällä yökävelyt ovat kyllä huippuja.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olenpa minäkin täällä - tai itse asiassa voisin kirjoittaa jokaisena päivänä tähän ketjuun sillä eipä todellakaan tule mieleeni päivää tahi yötä jolloin olisin mennyt nukkumaan ennen ketjun avautumisaikaa, jopa viime viikon sunnuntaina kukuin hereillä yhden aikoihin yöllä vaikka aamulla oli aikainen herätys ja töihin kiirehtiminen.

On jotenkin hiukan - asia lievästi ilmaistuna - näköalaton fiilis ja olotila. En oikein tiedä mitä tulevaisuudelta odottaa tai haluta, tai tietyistä asioista tiedän mutta sen sijaan sitä mitä työltä odotan en todellakaan tiedä. Itse asiassa mielessä on päivä päivältä enemmän ajatus irtisanoutumisesta ja totaalisesti uuden suunnan ottamisesta elämääni. Tämä on raadollinen tunnustus, koska pidän tietyistä työni puolista ja se tarjoaa minulle haasteita elämään, mutta en oikein usko, että voin tehdä töitä vuosia sellaisella alalla, jolla näkemys siitä kuinka työt tulisi hoitaa poikkeaa siitä mitä itse pidän moraalisesti oikeana toimintamallina. Yksittäisiä työnantajia on varmasti hyviä, eikä minulla ole mitään vastaa nykyistä työnantajaani, mutta kun tilanne alkaa olla se, että se mistä puhutaan ei enää aina vastaa sitä mihin resurssit riittävät niin minua vaivaa entistä useammin töiden jälkeen täydellinen riittämättömyyden tunne ja toivottomuus.

Olenkin ajatellut katsovani tuonne syksyyn saakka, että mihin suuntaan tilanne kehittyy ja millaisena koen oman mahdollisuuteni hoitajana ja jos näköalattomuus vaivaa edelleen ja vallalla on tunne etten voi tehdä työtä siten kuten haluan ja kuten minusta pitäisi niin ehkäpä siitä on syytä vetää johtopäätökset ja katsoa onko muuta tarjolla.

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Toki kiinnostaa ja kaikenlaiset matkakertomukset otetaan mielihyvin vastaan. Pitäisi minunkin jonain päivänä reissu tehdä. Ehdottoman hieno maa on kyseessä.

Minulla ei toistaiseksi ole vielä aikajaksotettua ohjelmalistausta ja päiväkohtaista kohdetaulukkoa laadittuna, kuten usein reissujani varten on. Alustavana ideana on lähinnä tutustua jalan Bratislavan vanhaan kaupunkiin, käydä Bratislavan linnassa sekä jossain sopivassa museossa.

Jotain paikallista ruokaakin olisi hyvä maistella. Sikäläiset viinakset jätän korkeintaan maistamisen asteelle, en muutenkaan kauheasti ryypiskele enkä varsinkaan ulkomailla yksin ollessani. Sitä nyt ei voi koskaan taata, etteikö voisi joutua ryöstetyksi tai muuta vastaavaa, mutta ainakin se vähentää riskiä jos ei toikkaroi kaatokännissä yöllä syrjäkujalla Suomi-paita yllään ja lompakko perstaskussa.

Täytyypä selvittää, olisiko paikan päällä sopivaa natsi- tai kommariaiheista museota tai nähtävyyttä. Keski-Euroopan maissa on usein miehitysmuseoita, kauhujen taloja tai leirimuseoita, ne muistuttavat niistä asioista joista Suomi erityisesti kommunismin kohdalla välttyi taistellessaan vastaan ja saadessaan kunnialliset välirauhat aikaiseksi. Mitään hyväähän ei kommunismi Itä-Eurooppaankaan tuonut.

Jos Slokakian reissua harkitset, niin ei välttämättä olisi huono idea mennä samaa reittiä kuin minäkin, eli airBalticilla Turusta Riikaan ja Riiasta Wieniin. Wienistä pääsee sitten tunnissa junalla Bratislavaan. Toki Bratislavassakin on lentokenttä, ja Bratislavaan pääsee myös Budapestin kautta joko junalla tai vaikka Tonavaa pitkin kantosiipialuksella (suosittelen tätä kesävaihtoehdoksi).
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Täytyypä selvittää, olisiko paikan päällä sopivaa natsi- tai kommariaiheista museota tai nähtävyyttä.

Bratislavassa en ole koskaan käynyt mutta uteliaisuuttani tongin hiukan netistä infoa ja viime vuoden maaliskuussa Bratislavassa avautui "Museum of Communism in Bratislava" - tiedä sitten onko se kaipaamasi museo mutta jos se suinkin on auki niin miksei sellaisessakin saattaisi käydä.

Olisihan se kieltämättä itsekin mielenkiintoista päästä käymään Slovakiassa ja miksei myös Tsekeissä, vaikka jotenkin Slovakia ja Bratislava tuntuisivat kiehtovammilta paikoilta käydä, koska niitä - olettaen - turismi ei ole vielä kuluttanut puhki ja siten kokemus voi olla voimallisempi kuin Prahan "turismivyöhykkeellä". Mutta toki Tsekeistäkin ja Prahasta löytyy paikkoja joissa voi olla hengellisesti kaukana turistivirroista.

No, olen jo kesälomani reissun varannut ja valmistelut aloittanut, joten tämän kesän lomailujen kohde on lyöty lukkoon - sikäli mikäli maailmankirjat eivät vallan sekaisin mene.

Hyvää yötä vaan kaikille, koetan tästä joutua nukkumaan ihmismoiseen aikaan.

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Wienistä pääsee lentokentältä bussilla Bratislavaan tunnissa. Ei junalla.

Jos kysyttävää löytyy, anna palaa Jaws. Ei tarvitse leikkiä wikitietäjien kanssa. Nimim. puoli vuotta joskus slovakki-naisen kanssa seurustellut/muutaman kuukauden ko. maassa viettänyt ja "töissä" siellä ollut/paljon aikaa viettänyt.

Ainakin ÖBB:n aikataulujen mukaan Wienin päärautatieasemalta menee juna Bratislavan päärautatieasemalle 66 minuutissa, eli junalla pääsee noin tunnissa perille. Lentokentän suorista yhteyksistä en mitään tiedä, sillä nythän ei ollutkaan puhe lentokentältä suoraan menemisestä vaan oman reissuni suhteen siitä, että olen pari päivää Wienissä ja menen sieltä junalla Bratislavaan. Toki voin mennä bussillakin jos se on kätevämpää tai selvästi edullisempaa. Aika lailla sama.

Mutta koska sinulla kerran on paikallistietämystä noinkin paljon, niin olisiko sinulla suosituksia hyviksi Bratislavan käyntikohteiksi tai muita käytännön huomioita tai vinkkejä, kun aikaa on käytettävissä noin puolitoista vuorokautta? Hyvät ruokailuvihjeetkin otetaan vastaan. Toki varmasti netistäkin löytyy kaikenlaista, mutta miksipä turvautua wikitietämiseen, jos kerran aito Slovakia-eksperttikin palstoille ilmoittautui?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Bratislavassa en ole koskaan käynyt mutta uteliaisuuttani tongin hiukan netistä infoa ja viime vuoden maaliskuussa Bratislavassa avautui "Museum of Communism in Bratislava" - tiedä sitten onko se kaipaamasi museo mutta jos se suinkin on auki niin miksei sellaisessakin saattaisi käydä.

Hyvää yötä vaan kaikille, koetan tästä joutua nukkumaan ihmismoiseen aikaan.

Kiitoksia vihjeestä ja hyvää yötä. Täytyypä tutustua tuohon.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olisiko jo aika mennä nukkumaan?

Mahdollisesti vaikka huomenna saankin nukkua pitkään ja hartaasti, koska töihin on velvoite mennä vasta illalla 21:15 ja siitä eteenpäin saankin sitten valvoa aina maantaihin kello 7:15 saakka, jolloin ensimmäinen vuoroista päättyy. Onneksi valvottavia öitä on vain kaksi, vaikka ei minua haittaisi laisinkaan se jos niitä olisi jokunen enemmän - kunhan vaan sitten tulisi korvaavia vapaapäiviä sopivassa mitassa lisää.

Edellisen kerran jolloin minulle sattui myös yövuoroja tein töitä maanantaista aamuvuorosta alkaen ja viimeisin vuoro oli lauantaina aamulla päättynyt yövuoro ja sen jälkeen oli sunnuntai vapaana ja jälleen maanantaina töihin - onneksi iltaan. Ei ole mikään ihme hoitoalalla, että työvuoroja saattaa olla viisi tai kuusi putkeen ja sitten on yksi vapaa, jonka jälkeen takaisin töihin. Tai että viikonloppuja saattaa olla neljäkin peräkkäin kiinni ja sen jälkeen voi hyvässä lykyssä tulla ensimmäinen kokonainen vapaa viikonloppu, toisaalta jos huonosti käy niin vapaana on vain lauantai tai sunnuntai.

Niin että tervetuloa vaan hoitoalalle...

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
"Ja elämä on helppoo silloin, kun on joku,
josta pitää kii
Ei tarvitse mennä nukkumaan itkeäkseen
itsensä unelmiin
Ja elämä on päivästä päivään vieraiden
pilkkaa sinullekin
Päivästä päivään levoton tuhkimo tekee
itsestään marttyyrin"

(Dingo: Levoton Tuhkimo, video on vuodelta 1984 eli 30 vuotta sitten, jolloin kaikki oli paremmin.)

Tämähän sopii Yöketjuun hyvin. Ei tarvitse mennä nukkumaan, joko itkeäkseen itsensä unelmiin tai muutenkaan. En minä ainakaan nuku. Talviajassa kello olisi viisi, nyt se on kohta jo kuusi. Hävytöntä, meiltä on ryöstetty yksi tunti tehokasta Yöketjun peliaikaa!

Jostain syystä päässäni on soinut koko viikon nonstoppina kaksi kappaletta. Toinen on Dingon Levoton Tuhkimo, toinen on virsi Jumala ompi linnamme.

Alkaa varmaan polla hajoamaan lopullisesti näillä biisivalinnoilla. Eipä silti, Dingo oli pirun kova aikanaan, ja on edelleen ajatonta.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Olisiko se nyt pikku tauon paikka? Täällä istun taas keskellä yötä. Koko päivä oli kuitenkin todella mainio ilman kirjautumisia tälle pahaiselle palstalle. Huomenna pakko hakea jatko-opiskelupaikkoihin. Ei muita suunnitelmia.

Ilman palstaa oli mukava päivä. Taitaa olla vain rasite tämä. Höpöttelyä tietokoneen ääressä tuntemattomien kanssa. Tuleeko tästä hullua hurskaammaksi sitten? Älyllistä ylivertaisuutta sillä en kykene saavuttamaan. Vielä keinot keksin.

Kevät tulee, helvetin hieno juttu! Lunta lupailivat, mutta valkea sonta väistyköön nopeasti parhaan vuodenajan tieltä. Moni asia hymyilee nyt ja kauniisti.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Olisiko se nyt pikku tauon paikka? Täällä istun taas keskellä yötä. Koko päivä oli kuitenkin todella mainio ilman kirjautumisia tälle pahaiselle palstalle. Huomenna pakko hakea jatko-opiskelupaikkoihin. Ei muita suunnitelmia.

Ilman palstaa oli mukava päivä. Taitaa olla vain rasite tämä. Höpöttelyä tietokoneen ääressä tuntemattomien kanssa. Tuleeko tästä hullua hurskaammaksi sitten? Älyllistä ylivertaisuutta sillä en kykene saavuttamaan. Vielä keinot keksin.

Ehdottomasti jos tätä palstaa rupeaa pitämään jotenkin ihmeellisen merkittävänän juttuna niin kannattaa kokeilla olla vaikka viikko ilman. Sama pätee kyllä ihan kaikkiin muihinkin nettiyhteisöihin. Ja tietokoneeseen ylipäänsä. Tulee itsekin oltua vähän turhan paljon koneella, välillä on mukava viettää ilta esim kirjaa lukien ja olla avaamatta koko vekotinta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olisiko se nyt pikku tauon paikka? Täällä istun taas keskellä yötä.

Älyllistä ylivertaisuutta sillä en kykene saavuttamaan. Vielä keinot keksin.

Tauko tekee aina terää, pidempi tai lyhyempi. Kokeile edes lyhyempää kevätpaussia jos et vielä kokonaiseen kesätaukoon heittäydy kuten minä yleensä. MM-kisat alkavat toukokuussa, sitä ennen tuskin niin kauheasti jääkiekollista seurattavaa ainakaan liigarintamalla. Tai sitten MM-kisojen jälkeenkin on hyvä aika taktiseen breikkiin.

Varmin konsti älylliseen ylivertaisuuteen on tietysti hankkia vanhemmikseen sellaiset ihmiset, joilla on kova älykkyysosamäärä sekä valmiudet ja tahtoa kehittää lapsensa älyä sekä ruokkia tämän kiinnostuksen kohteita pienestä pitäein. Toinen hyvä konsti on saada geneettinen mutaatio ja Einstein-tason päättelykyky.

Muussa tapauksessa kannattaa tyytyä siihen älylliseen tasoon, mikä nyt on saavutettu. Jos se ei nyt ole älyllisesti ylivertainen, niin ei se sitä tule olemaan jatkossakaan vaikka kuinka näin toivoisi tapahtuvan. Sen sijaan viisautta voi kehittää ja sillä on tapana karttua ajan ja kokemuksien myötä ainakin normaaleilla ihmisillä (me jatkoaikalaiset olemme luultavasti tähän poikkeus).
 

Eskelarit

Jäsen
Yötä! Kuuluuko itseään ilmaista noin kun haluaa tavallaan huutaa ''Huomenta!''? No asiani kuitenkin noin esitin. Lätkää katsellessa menee tällä hetkellä aamuyö/aamu.

Josko sitä kohta eksyis nukkumaankin, täytyy kuitenkin pitää rytmiä yllä kun keskiviikkona tarvis olla töissä 04.00 saakka ja torstaina 06.00. Hyvä pitää kuivaharjotteita koneen ääressä Änäriä tapittaessa! Vieläkö joku yökyöpeli majailee palstan Vapaalla puolella, kaikki varmaankin NHL:n puolella. Kah, Crosby heitti 3-1, aika tuju, tota ei ois kopannu edes Vladikov -> https://www.youtube.com/watch?v=KFiN9C4t3rc! Linkissä Youtubesta pätkä äsken mainitusta kassarista.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Koitin kattoo tuota Predators-Capitals peliä mutta eksyin youtubeen katsomaan tän/ens vuoden leffatrailereita. Melkosta paskaa luvassa ihan urakalla. 10 eri supersankarileffaa ja 5 nälkäpeli-kopiota. Huoh.. Tosin X-men leffaa odotan kyllä. Muuten hitusen epäilyttää. Turtleseiden uusi tuleminen, Michael Bay version. Hidastettuja räjähdyksiä ja hidastettua Megan Foxia. Ja hidastettuja teini-ikäisiä mutanttiniljakilpikonnia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös