Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 482 701
  • 5 194
Syysmasennuksesta talvikaamosapatian kautta kevätvitutukseen, siinäpä sitä sykliä kerrakseen. Onneksi torstaina on sentään kevätpäiväntasaus ja perjantaista eteenpäin on sitten virallisesti valoa enemmän kuin pimeyttä. Näkee sentään taas eteensä alkuiltoina.

Et ole yksin, samaa kaavaa se on täälläkin mennyt. Unirytmit jatkuvasti jossain muualla kun siellä missä pitäis ja pitäs yrittää opiskellakkin. Mietin jossain vaiheessa puolivakavasti jopa NHLn livenä seuraamisen jäähylle pistämistä. Onneksi tulin nopeasti järkiini.

Harmillistahan tässä on, että tuo masentelu aiheuttaa apatiaa, pitäisi kaikkea saada aikaiseksi ja mikään ei sitten oikein innosta siinä mallissa, että saisi jotain aikaiseksi... Noidankehä parhaimmillaan.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Hei vaan taas.kello on täällä vasta 4:06 joten mennään ihan ketjun sääntöjen mukaan. Makrilli on hyvää. Paljon parempaa kun tonnikala. St Patricks Day on kans jees. Ja Queens of the Stone Age..
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hei vaan taas.kello on täällä vasta 4:06 joten mennään ihan ketjun sääntöjen mukaan. Makrilli on hyvää. Paljon parempaa kun tonnikala. St Patricks Day on kans jees. Ja Queens of the Stone Age..

Makrilli on ihan hyvää. Tonnikalakin kyllä maittaa. Missä sinä taas olitkaan, kun kello oli pari tuntia aikaisemmassa? Ilmeisesti kivikauden irlantilaiskuningattarien kanssa eri aika-avaruudessa.

St. Patrick's Day on minulle täysin kylmäksi jättävä. Pyhimysuskoisille katolilaisille irkuille varmasti tärkeä, meille muille varsin vieras päivä. Kun en ole irlantilainen enkä katolilainen, niin vaikea innostua.

En toki kristityksi itseäni laske muutenkaan, mutta luterilaisen kulttuuriperimän mukaisessa suomalaisympäristössä olen kuitenkin kasvanut ja pidän paavinuskoisia muutenkin suurempana pahana kuin täkäläistä leipäpappiperinnettä ja maallistuneempaa kristillisyyttä.

Eivätkä myöskään karnevaalitunnelmat eli hassu hassu ja paljon viinaa oikein innosta, enhän pidä vapustakaan jolloin ihmisillä on hassu hattu ja paljon promilleja.

Pitäisi selvittää, onko olemassa yöllisen valvomisen pyhimystä, jonka tapoihin kuului valvominen yöllä viestejä kirjoittamassa ja joka koki marttyyrikuoleman jossain tissit vastaan perse -tapaisen keskustelun jälkimainingeissa kun tissimiesten leegio päätti persemiehen päivät kartulla hakkaamalla.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
St. Patrick's Day on minulle täysin kylmäksi jättävä. Pyhimysuskoisille katolilaisille irkuille varmasti tärkeä, meille muille varsin vieras päivä. Kun en ole irlantilainen enkä katolilainen, niin vaikea innostua.

St Patrick's Day on se päivä, jolloin lähes koko läntinen maailma kuvittelee olevansa irkkuja ja juovat siksi. Aidot irkut taas kyrpiintyvät ympärillään tapahtuvasta irkkularpista ja juovat sen takia vitutukseensa vielä kahta kauheammin.

Sitten vielä sivuhuomio: Kumielviksen aikavyöhyke osuu iso-Britanniaan, joten väitän hänen olevan siellä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Joo otan osaa. Kaikille jotka tekee töitä nyt.
Aikaeroja en ala nyt laskea, mutta viimeisten ~48 tunnin aikana unta alle 3h. Nykyhetkeä edeltävät 92 tuntia sisältävät unta yhteensä jopa huimat 8,5h... (96h=4vrk/12,5h). (jos laskin oikein)

Nyt ollaan kyllä liikuttu inhimmillisen suorituskyvyn rajoilla. Osittain omaehtoisesti, osittain omasta hyvästä tahdosta, osittain empatiasta (=kaveria ei jätetä), osittain "pakosta". Vajaat pari tuntia vielä, ja mä painan pääni tyynyyn omassa sängyssäni. Yritän nukkua noin kellon ympäri tai enemmän!
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Irlannissa oleilen, Corkissa. Melkoista alkoholinkulutusjuhlaa tää on tosiaan, tänään ei enää mulle maistunut.
Katolinen kirkko on kyllä varmaan saanut eniten pahaa aikaa maailmassa suorasti ja epäsuorasti viimeisen tuhannen vuoden aikana. Tai vaikka viimeisen sadankin vuoden. Natsit oli tehokkaita sen pienen hetken minkä ehtivät touhuilla, Stalin ja Mao myöskin mutta on se kyllä ihan naurettavaa että miten paljon paskaa täälläkin on nyt käynnissä ton katolisen kirkon kanssa. Esim ton pedofilian kanssa, ei morjens. Tohon liittyen on hirmu hieno juttu että olikohan 85% kouluista täällä on edellee katolisen kirkon johtamia. Se on aika naurettavaa että tohon hommaan on niin puuduttu ja totuttu että se on oikeesti iso uutinen jos katolinen kirkko tekee vaihteeks jotain hyvää. Esim ihmiset on ihan pähkinöinä tosta nykyisestä paavista kun se tekee hyviä juttujakin välillä. Niiku mitävittuu.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
mmm... 10min vielä ja... zzzZZZzzz...
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Azzurri
Mites on tilanne yöjengiläisillä, oletteko jossakin vaiheessa varttuessanne palanneet ajatuksissa vahvasti johonkin tiettyyn aikaan nuoruudesta? Mun kummityttö elää abikevättään ja sitä kautta tullut elettyä osittain tuota tarinaa mukana ja useampaan kertaan olen juminut ajatuksissani siihen aikaan omassa elämässä. Penkkareista kirjoituksien kautta eteenpäin.

Jessus miten sitä oli hukassa ja olis totaalisesti tarvinnut jonkinlaista suunnannäyttäjää, muttei sitä oikeen mistään löytynyt. Jotenkin tuntuu, ja näyttää, että nämä nykyiset "junnut" ovat paremmin selvillä missä kukin menee. Vai onko se vain optista harhaa, ja nämä tietotekniikkayhteiskunnan kasvatit ovat kuitenkin yhtä eksyksissä kuin mekin aikanamme?

Näihin ajatuksiin tuntuu usein uppoutuvat juuri silloin, kun lyö koko mp3-listan soittimeen ja sieltä tulee jotain aikauden musaa.. Musiikkimaun suhteen juurikin lukioiän loppuvaiheessa sitä sentään ymmärsi kääntyä oikeaan suuntaan. Siihen asti oli sekin puoli vähän hakusessa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mun kummityttö elää abikevättään ja sitä kautta tullut elettyä osittain tuota tarinaa mukana ja useampaan kertaan olen juminut ajatuksissani siihen aikaan omassa elämässä. Penkkareista kirjoituksien kautta eteenpäin.

Minä elän tuota aikaa, joten vastaaminen on siltä osin vaikeaa, kun en ole varttunut. Sitähän tässä taidettiin kysyä, että onko tullut ajatuksissa paluuta menneisyyteen. No, siltä osin kyllä, että ei harmittaisi yhtään olla se pieni penska, joka lauantaisin heräsi aamulla katsomaan Pokémonia vailla sen kummempia murheita.

Jotenkin tuntuu, ja näyttää, että nämä nykyiset "junnut" ovat paremmin selvillä missä kukin menee. Vai onko se vain optista harhaa, ja nämä tietotekniikkayhteiskunnan kasvatit ovat kuitenkin yhtä eksyksissä kuin mekin aikanamme?

Yhtä eksyksissä ollaan. En minä tiedä lainkaan, mitä tekisin jatkossa. Todella monilla on selkeät linjat, mitä on juttuja kuullut, mutta puheen tasolle jäänevät. Kaveripiiristä harvalla on oikeasti mitään käsitystä omista tulevaisuuksistaan. Nykyaikana on toki helppoa roikkua internetissä ja kuikuilla sieltä itselleen jotain mukavaa. Hommat ovat helpottuneet, mutta yhtä tiedostamatonta sakkia nykynuorisokin on. Mitä nyt ehkä ovat enemmän epätyypillisiä immeisiä, jotka eivät nähdäkseni sovi perisuomalaiseen stereotypiamuottiin.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Azzurri
Yhtä eksyksissä ollaan. En minä tiedä lainkaan, mitä tekisin jatkossa. Todella monilla on selkeät linjat, mitä on juttuja kuullut, mutta puheen tasolle jäänevät. Kaveripiiristä harvalla on oikeasti mitään käsitystä omista tulevaisuuksistaan. Nykyaikana on toki helppoa roikkua internetissä ja kuikuilla sieltä itselleen jotain mukavaa. Hommat ovat helpottuneet, mutta yhtä tiedostamatonta sakkia nykynuorisokin on. Mitä nyt ehkä ovat enemmän epätyypillisiä immeisiä, jotka eivät nähdäkseni sovi perisuomalaiseen stereotypiamuottiin.

Hyvä kuulla kohderyhmän ensimmäinen ääni. Mitä nyt olen jengin abeja jututtanut niin siellä on tosiaan kyllä meininki, että tiedetään, tai ainakin luullaan tiedettävän, mitä tehdä. Eihän se taatusti tule kaikilla menemään kuin elokuvissa.

Tuon epätyypillisyyden voi kyllä allekirjoittaa ja siitä laittaa kiitosta pitkälti somen suuntaan. Kiitos verkostoitumisen helppouden, on heidän ulospäinsuuntautuneisuutensa minun mielestä paljon paremmalla tasolla mitä meillä ilman nettiä teinivuodet viettäneillä. Nyt sen kontaktin frendeihin saa älypuhelimella monin eri kanavoin, viisitoista vuotta sitten se piti lähtee, helkkari, säässä kuin säässä tarpoo pihalle, jos halusi sosiaalista kontaktia luoda. Ihan aina ei huvittanut..
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tuon epätyypillisyyden voi kyllä allekirjoittaa ja siitä laittaa kiitosta pitkälti somen suuntaan. Kiitos verkostoitumisen helppouden, on heidän ulospäinsuuntautuneisuutensa minun mielestä paljon paremmalla tasolla mitä meillä ilman nettiä teinivuodet viettäneillä.

Tästä minun pitikin mainita ja juuri tätä hainkin. Tämä sukupolvi tuntuu saaneen vaikutteita nykyajan televisio-ohjelmista ja internetistä ja sellainen tietty mentaliteetti on tarttunut näiden kautta. Suomalaisista on pitkään puhuttu stereotyyppisesti hitaasti lämpeävänä ja sisäänpäin kääntyneenä kansana, mutta uskoisin, että nämä olettamukset saavat huutia, jahka tämä sukupolvi kotvan kuluttua on jo työllistynyt. Olen usein ihmetellyt, miten aktiivista ja ulospäinsuuntautunutta porukka on, semminkin kun itse edustan hiljaisempaa ja perinteisempää ryhmää ja ajattelen asioista niin, etten halua ihmisten asioihini sekaantuvan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tuon epätyypillisyyden voi kyllä allekirjoittaa ja siitä laittaa kiitosta pitkälti somen suuntaan. Kiitos verkostoitumisen helppouden, on heidän ulospäinsuuntautuneisuutensa minun mielestä paljon paremmalla tasolla mitä meillä ilman nettiä teinivuodet viettäneillä. Nyt sen kontaktin frendeihin saa älypuhelimella monin eri kanavoin, viisitoista vuotta sitten se piti lähtee, helkkari, säässä kuin säässä tarpoo pihalle, jos halusi sosiaalista kontaktia luoda. Ihan aina ei huvittanut..

Viisitoista vuotta sitten - 1999 - elettiin aikaa jolloin chattasin ahkerasti ja vietin siellä jopa enemmän aikaa mitä nykyään Jatkoajassa, joten jo niinä aikoina loin uraani sosiaalisessa mediassa, mutta toisaalta en nyt kovinkaan hyvin onnistunut verkostoitumaan onnistuen kuitenkin tutustumaan chatin kautta muutamiin mielenkiintoisiin ihmisiin, joista osa on jollain tapaa edelleen mukana elämässäni - tosin hyvin pieneen rooliin kutistuneina mutta olemassa kuitenkin.

Toisaalta taidat olla minua niin paljon nuorempi, että viisitoista vuotta sitten ikäisesi eivät kenties hirvittävästi aikaansa viettäneet chatissa, mikä kenties oli hyvä asia verrattuna siihen, että istuu illan ja yön chatissa tai nykyään jossain muussa sosiaalisessa mediassa.

vlad.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Azzurri
Viisitoista vuotta sitten - 1999 - elettiin aikaa jolloin chattasin ahkerasti ja vietin siellä jopa enemmän aikaa mitä nykyään Jatkoajassa, joten jo niinä aikoina loin uraani sosiaalisessa mediassa, mutta toisaalta en nyt kovinkaan hyvin onnistunut verkostoitumaan onnistuen kuitenkin tutustumaan chatin kautta muutamiin mielenkiintoisiin ihmisiin, joista osa on jollain tapaa edelleen mukana elämässäni - tosin hyvin pieneen rooliin kutistuneina mutta olemassa kuitenkin.

Toisaalta taidat olla minua niin paljon nuorempi, että viisitoista vuotta sitten ikäisesi eivät kenties hirvittävästi aikaansa viettäneet chatissa, mikä kenties oli hyvä asia verrattuna siihen, että istuu illan ja yön chatissa tai nykyään jossain muussa sosiaalisessa mediassa.

vlad.

Joo, kyllähän kiss.fm:n chat oli paikka, jossa hyppytunneilla saattoi käydä.. jos joku oleskelutilan neljästä tietokoneesta oli vapaana. Useimmiten ei. Vasta abivuonna '99 kotiin kannettiin kone. Eikä silloinkaan chatissä uskaltanut paljoa roikkua, olihan se lankalinjassa kiinni ja "kallista" touhua. Lisäksi verkostoituminen oli siinä mielessä hankalampaa, ettei nimimerkkien takaa kovinkaan usein käynyt ilmi, ollaanko siellä vain pelleilemässä. Tuohon aikaan ainakin meillä päin se oli kovin yleistä.

Irc-galleria oli mun myöhempinä opiskeluaikoina in, mutta silloin sielläkään ei esiinnytty omilla nimillä, kuten nykyään aika paljon näkyy olevan tapana. Siinä näkyy someutumisen kehittyminen, alkujaan siellä sai olla anonyyminä turvassa kaikelta, nykyään moni haluaa antaa oman nimensä kuvan lisäksi julkiseksi. Näkyy olevan muotia ilmoitella kaikki somet kerralla joka profiilissa, että yhteyttäkin voi ottaa minkä kautta tahansa. Pienempi kynnys siis tutustua, ainakin omin silmin.
 

Ralph

Jäsen
Nyt on funtsittava yön ohjelmaa tarkasti. Pieni väsymys päällä, mutta tekisi mieli katsoa parin tunnin kuluttua Avalanche-kiekkoa. Jos otan nyt pienet torkut ja herään kahdelta, oloni on silloin sorttia "vitut" ja jatkan kuitenkin nukkumista. Mutta jos valvon tuonne, mitä sitten teen ne pari tuntia?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt on funtsittava yön ohjelmaa tarkasti. Pieni väsymys päällä, mutta tekisi mieli katsoa parin tunnin kuluttua Avalanche-kiekkoa. Jos otan nyt pienet torkut ja herään kahdelta, oloni on silloin sorttia "vitut" ja jatkan kuitenkin nukkumista. Mutta jos valvon tuonne, mitä sitten teen ne pari tuntia?

Katso joku hyvä elokuva tai lue hyvää kirjaa.

Film2home tarjoaa satoja elokuvia striimivuokrattavaksi 0,33 euron älyttömän halpaan hintaan, joukossa laidasta laitaan hyviä teoksia uusista elokuvista vanhoihin klassikoihin, indie-elokuvista valtavirtameuhkaamiseen ja b-luokan roskaleffoista a-luokan palkittuihin helmiin.

Hinta ja laatu ovat tässä palvelussa kohdallaan. Suosittelen sekä yökyöpeleille että muillekin. Uutuusleffat maksavat toki enemmän aina viiteen euroon asti, mutta niin paljon on vanhojakin teoksia, että niillä pärjää pitkälle.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Huomenna ois vapaapäivä ja mulla on edellisyöltä 12h yöunet alla joten aattelin täs kattoa kokonaan St.Louis-Chicagon ja jos jaksan, ehkä katon sen jälkee vielä leffan tai ehkä kuikuilen jotain sarjaa. Nukkuahan ehtii myöhemminkin ;)

Eikä mua ees väsytä yhtään ku tuli nukuttuu vähän yli tarpeidenki..
 

Bacon

Jäsen
Hauska ohjelma tuo Astral TV, joka MTV3:lta tulee. Olen nyt kaksi yötä putkeen katsonut sitä hetken, eilen hinta oli joku 1,89e/min ja tänään se on 3,55e/min. Mitäs hittoa? Samalla, kun tuota kuuntelee niin voi vaan todeta, että meikäläisestäkin olisi selvännäkijäksi. Ketkä tuonne ylipäätänsä edes soittaa?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Vihdoinkin, yöketjuun saa kirjoittaa. Odotin tätä.

Se on kesäloma nyt! Mukavaa viikonloppua palstan porukalle, täällä se jatkuu hieman pidempään. Huomenna käynti mökillä, tavaroiden purku ja minä ajan auton turvallisesti takaisin Turkuun. Niin on suunniteltu, tähtiin kirjoitettu, niin on tapahtuva.

Vitutus on laantunut, nyt on taas hyvä mieli. Nyt on vapaat kädet, ei mitään stressaavia deadlineja pl. jatkokoulutukseen haku maaliskuun viimeiseen päivään mennessä. Voin alkaa taas puuhata niitä juttuja, mitä rakastan ja mihin haluan keskittyä. Slovakin kielen kirja pöytälaatikosta, pölyt pois päältä. Sitten harjoitellaan taas kirjoittamista. Pitää puskea kesälle futisennakkoa. Pakkomielle tullut noihin kisoihin. Keskiössä kuitenkin ihka oikea elämä ja se paras asia siinä.

Pakko saada jotain aikaiseksi. Ihan pakko. Positiivisimmista jutuista on jo liikaa aikaa, nyt kaikki turha tieto ravistellaan korvista ulos ja päästetään inspiraatio valloilleen.

Kumma juttu tuo musiikki. Näyttelee isoa osaa aivojeni endorfiinin tuotannossa.

Hyvillä mielin eteenpäin, eikö?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mutta toisaalta taas voidaan ajatella, että kaikki on mennäkseen päin helvettiä. En mä tiedä. Niin on yleensä ollut tapana käydä, ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin.

On eri asia, jos paskassa näkee timantin. Kuunnelkaa musiikkia.
 

faro

Jäsen
Nyt on vapaat kädet, ei mitään stressaavia deadlineja pl. jatkokoulutukseen haku maaliskuun viimeiseen päivään mennessä.

Hyvillä mielin eteenpäin, eikö?

Mihinkäs olet ajatellut hakea?

Hyvillä mielin täälläkin suunnataan kohti kesää. Töitä pitäisi jostain löytää, ettei tule koko kesää ainoastaan löhöiltyä auringon alla. Alkukesästä lähtö kohti etelän lämpöä ja siellä tulee sitten viikon verran ainoastaan rentouduttua rankan opiskeluvuoden jälkeen. On se kesä sitten hienoa aikaa!

Täälläkin suunnalla odotetaan vesi kielellä jalkapallon MM-kisoja! Suurin urheilujuhla alkaa taas neljän vuoden odotuksen jälkeen ja lähes koko maailma pysähtyy sitä seuraamaan. Portugalin bandwagonissa mennään täällä päin, mitenkäs muut?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mihinkäs olet ajatellut hakea?

En oikeastaan tiedä. Joku medianomin koulutus voisi kiinnostaa. Katsella täytyy, viikko on aikaa.

Portugalin bandwagonissa mennään täällä päin, mitenkäs muut?

Hiukan yllätyksettömät maat tänä vuonna kisoissa, joten ei oikein sellaista ykkössuosikkia, kun ei mukana ole Suomi saati Slovakiakaan. Ehkä Afrikan maat (mukana siis Kamerun, Ghana, Nigeria, Norsunluurannikko ja Algeria), Australia ja Bosnia-Hertsegovina ovat erityisseurannassa. Etelä-Korea ja Japani myös ihan kivoja.

Saataisiinko lisää keskustelijoita? Tylsän hiljaista.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Azzurri
Mutta toisaalta taas voidaan ajatella, että kaikki on mennäkseen päin helvettiä. En mä tiedä. Niin on yleensä ollut tapana käydä, ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin.

On eri asia, jos paskassa näkee timantin. Kuunnelkaa musiikkia.

Ennemmin tai myöhemmin meneekin, mutta nauti nyt täysillä, kun on mahdollisuus! Elä hetkessä! Vedä skumppaa, soita rokkia lujalla, äläkä odota tuota pudotusta. Tulee kun on tullakseen, murehdi siitä vasta ajallaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Elä hetkessä!

Tämä on kyllä siitä hyvä neuvo, että sen olen aiemminkin ottanut ohjeekseni. Kiitos muistutuksesta. Alkoholiin en jatkossakaan ajatellut koskea, osaan nauttia elämästä ilman sitä - mutta vähän on outo olo, kun lätkäkausi loppui nyt jo, jos MM-kisoja ei lasketa. Kouluun ei tarvitse mennä. Vähän on tyhjää nyt niin sanotusti. Voisihan tämän ajan jotenkin hyödyntää.

Vähän ihmettelen, että ketjun sielu ei ole ilmaantunut vielä paikalle. Arvatenkin elokuvat tai sarjakuvat ovat taas vieneet miehen mennessään. Yön pimeydessä kissansa moukuu taas Latzia. Tai mitä ne katit syö, en tiedä sitäkään.

Heheh, ei tarvitse kouluun mennä. Hitaasti avautuu, mutta avautuupa kuitenkin. Milloin seuraavaksi, joskus armeijan jälkeen? Siis milloin? Mitä ihmettä. Pistänkö hymiön? No joo, pistän minä: :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös