Mun kummityttö elää abikevättään ja sitä kautta tullut elettyä osittain tuota tarinaa mukana ja useampaan kertaan olen juminut ajatuksissani siihen aikaan omassa elämässä. Penkkareista kirjoituksien kautta eteenpäin.
Minä elän tuota aikaa, joten vastaaminen on siltä osin vaikeaa, kun en ole varttunut. Sitähän tässä taidettiin kysyä, että onko tullut ajatuksissa paluuta menneisyyteen. No, siltä osin kyllä, että ei harmittaisi yhtään olla se pieni penska, joka lauantaisin heräsi aamulla katsomaan Pokémonia vailla sen kummempia murheita.
Jotenkin tuntuu, ja näyttää, että nämä nykyiset "junnut" ovat paremmin selvillä missä kukin menee. Vai onko se vain optista harhaa, ja nämä tietotekniikkayhteiskunnan kasvatit ovat kuitenkin yhtä eksyksissä kuin mekin aikanamme?
Yhtä eksyksissä ollaan. En minä tiedä lainkaan, mitä tekisin jatkossa. Todella monilla on selkeät linjat, mitä on juttuja kuullut, mutta puheen tasolle jäänevät. Kaveripiiristä harvalla on oikeasti mitään käsitystä omista tulevaisuuksistaan. Nykyaikana on toki helppoa roikkua internetissä ja kuikuilla sieltä itselleen jotain mukavaa. Hommat ovat helpottuneet, mutta yhtä tiedostamatonta sakkia nykynuorisokin on. Mitä nyt ehkä ovat enemmän epätyypillisiä immeisiä, jotka eivät nähdäkseni sovi perisuomalaiseen stereotypiamuottiin.