Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 483 178
  • 5 194

Ralph

Jäsen
Piti kerrankin mennä ajoissa nukkumaan, mietin jopa että ennen yhtätoista mutta täällä taas tähän aikaan. Virheitä sattuu, mutta vähän liiankin usein.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aattelin lämmittää nakkikeittoa mikrossa iltapalaksi ja tehdä pari voileipää, sitten voisikin katsoa nhlää ja alkaa nukkumaan.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tuo unirytmi...

Se on vaan tuo päässyt lipsumaan, kun joskus aloin 22.30 nukkumaan, sitten 23, 00, 00.30, 01.00, 02..., mutta nyt päätin, että tuo lähtee kääntymään päinvastaiseen suuntaan ...kele.

Farssi

Nojoo, viikonlopun jälkeen kai sitä vähän voi lipsua, ja saahan sitä taas ensi yönä nukkua pidempään ja ei se haittaa jos kerran vähän valvoo... Tekosyy, voi kuinka hyvä olenkaan keksimään tekosyitä. Aina kaikelle toiminnalle on jokin tekosyy, miksi tehdä nyt kun voi tehdä huomenna, tai vartin päästä, tai...no vittu muistan ensi kerralla. Itselleensähän ei kai älykäs ihminen mitään voi, mutta jos edes vähän yrittäisi...toisaalta olen kyllä pientä muutosta saanut aikaan syksyyn verrattuna. Perjantaina siivosin taas pitkästä aikaa. Jännittää oikein itseänikin, kuinka kauan tällä kertaa viitsin laittaa vaatteet kaappiin, eikä lattialle.

Yleensähän kehityskulku alkaa farkuista. Ne tulee jätettyä lojumaan, kun ne aamulla kuitenkin panee taas jalkaan. No, siinä mukana tulee tietysti hien kuivaamat sukat, joiden aromi ja jalkapohjaosan ulkonäkö aiheuttavat luotaan työntävän refleksin. Pikkuhiljaa sukkia ja paitoja alkaa kerääntymään lattialle, ja alan taas keksimään tekosyitä:"Ei tätä paitaa voi enää ihmisten ilmoilla pitää, mutta jos vaikka tulisi urheiltua...", ja niinpä vaatteet menevät hyvinkin harvakseltaan pesukoneen ravistettaviksi.

Tämä toiminta on ilmeisesti osa perusluonnettani eikä niinkään kotikasvatusta, sillä olen päässyt osalliseksi koti-/mökkitöihin huomattavasti monia ikäisiäni enemmän. Sen sijaan olen pienestä pitäen pyrkinyt välttelemään kaikkea ylimääräistä työntekoa ja vasta aivan viimeisen parin vuoden aikana, pahimman murrosikävaiheen mentyä ohi, olen alkanut ymmärtää, että helpommalla pääsee, kun hoitaa asiat ajoissa. Olen kuitenkin huomannut, että alitajuntaisesti laiskottelen edelleen, ja luultavasti tästä on alkanut todellinen tekemättömyyden kierre...

Kuten kulunut jääkiekkoklisee suurinpiirtein toteaa, 95 % lasissa on 50 % kentällä. Tällaista näennäistä tekemistä toimintani on ollut kutakuinkin tasantarkkaan viimeisen vuoden ajan. Ihminen on, kuten tiedämme psykofyysinen kokonaisuus. 23.1.2013 polvestani repesi nivelkierukka salibandyharjoituksissa. No se on sinänsä ihan pikkujuttu, kunhan se hoidettaisiin saman tien kuntoon. Leikkauspäivämäärä oli SM-Liigan 5. ja 6. finaalin välinen päivä... Kertonee kaiken oleellisen. Tuon kevään ajan vitutuksen määrä oli suuri. Ei juoksemista, ei luistelua, hiihtämistä ja kävelyä jonkin verran kesti.

Kesä meni sitten pohjoiskalotilla kalastellessa, kesätreenien sijaan, ja säbäilyt lopetin lopullisesti syyskuussa. Sitten tuli käytyä pari kertaa viikossa pelaamassa sulkapalloa. Syksyn aikana ilmaantuivat myös rintakivut, jotka tutkittiin ja tulkittiin moneen kertaan ja todettiin tukirankaperäisiksi. Nyt on arviolta viimeiset kolme kuukautta ollutkin sitten niin paska olo henkisesti ja erityisesti fyysisesti, ettei mitään määrää. Välillä tulee hyviä päiviä, mutta pääsääntöisesti joka päivä jotain paikkaa särkee, tai muutoin epämiellyttävältä tuntuu. Toisaalta tietääpähän olevansa hengissä.

Toivottavasti tässä nyt saisi itseään vähän niskasta kiinni ja pääsisi irti tästä kierteestä, ja jotenkin tuntuu, että beibisteppejä parempaan on jo otettu ja parempaa on pakko olla luvassa. Ja armottoman vuosi kakskytsataakolmetoista voi pitää tunkkinsa.

Tulipas avauduttua yölinjalle, kuuletko P. Sauri?
 
Ketju pinnalle. Huomenna pitäisi vetää koululla melko tiukka 9 tunnin päivä mutta ei anneta sen tässä vaiheessa haitata, kun ei kerta nukuta vielä tippaakaan. Toivotaan vain, että luonnetta myöskin riittää heräämään sinne ensimmäisille tunneille. Jonkun verran joutuu luultavasti taistelemaan.

No mutta mikäs tässä. Pakko kai tähän on alkaa tottumaan, että hereillä tulee oltua aika usein öisin. Tästä syystä tilasinkin Netflixin, jotta sieltä voisi jonkun leffan/sarjan aina välillä katsoa. Tuossa palvelussa harmittaa ainoastaan se, että kunnon sarjoja/leffoja ei tunnu olevan riittävästi. Walking Deadin kaksi kautta on katsottu mutta kahta muuta ei palvelusta löydy. Muut sarjat on sitten joko katsottu (Pako) tai eivät muuten vain ole sytyttäneet (Breaking Bad) vaikka niillekin on annettu aikaa. Leffat sen sijaan on aika tusina kamaa. Ei oikein jaksa nekään innostaa. Pitänee tutkia tänään taas tarkemmin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Hähää, olen vielä hereillä. Parin tunnin päästä herätys.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Hähää, olen vielä hereillä. Parin tunnin päästä herätys.

Hähää vaan itelles, mä olen taas hereillä. Onhan kello jo 5.25 eli jo aikakin herätä. Pitää herättää kukko, juoda kahvit ja sitten onkin mukavasti aikaa ennen päivän askareiden alkamista.
Eli huomenta vain kaikille.
 

Bacon

Jäsen
Kun ei uni tule, valvotaan. Yksinkertaista. Toisaalta eipä se haittaakaan, kun ei ole mitään minkä takia herätä aikaisin. Aamuherätykset on muutenkin niin hirveetä kuraa ettei edes paha ripuli vedä niille vertoja. Nyt vois pari matsii jauhaa änärii ja sen jälkeen taas miettiä mitä ihmettä sitä keksii. Yö se on mukavaa aikaa.
 
Hereil ollaan. 8.15 pitäisi vääntäytyä kouluun. Saa nähdä tuleeko ns. ohipäivä.

Kuin myös. Tosin kouluun täytyisi kyetä vasta paria tuntia myöhemmin. No kai se on nyt pakko katsoa hetki Netflixiä, kun tenttiinkään ei ihan tähän aikaan huvittaisi alkaa lukemaan.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Siistii muuten heitellä viikon sisällä 2-3 kertaa rytmiä ylösalaisin. Huomenna yövuoroon, tiiätteks.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Hjoo practical trainingi alko nyt, pari päivää tehny "töitä" ja nyt sit heti vapaapäivä. Ja sit taas pari päivää duunia. Onneks ei tarvii kamalan aikaseen mennä mut ei tää hyvää tee. Muutenki mulla noi rytmit aina heittelee hulluna, nyt vielä sopivasti eri aikavyöhykkeelle siirtymisen jäljiltä vähän lisää. Nytkin samaan aikaan oon ihan vitun väsynyt ja toisaalta ei väsytä yhtään.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Täällä ollaan myös hereillä ja koulu alkaa 8.15. Tosin nyt ei voida puhua unettomuudesta sillä eiliset päikkärit venähtivät vähän ja nukuin pienin katkoin yhteensä 13 tuntia.
Tänään vedetään ilman päikkäreitä ja ajoissa illalla nukkumaan, niin ehkä herää vähän myöhemmin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Täällä ollaan myös hereillä ja koulu alkaa 8.15. Tosin nyt ei voida puhua unettomuudesta sillä eiliset päikkärit venähtivät vähän ja nukuin pienin katkoin yhteensä 13 tuntia.
Tänään vedetään ilman päikkäreitä ja ajoissa illalla nukkumaan, niin ehkä herää vähän myöhemmin.

Minullakin kävi keskiviikkona niin, että TuTon matsista tultuani simahdin joskus puoli yhdentoista aikaan. Piti ottaa puolen tunnin torkut, mutta nukuin erinäisten lemmikkieläinperäisten katkoksien saattelemana sitten aamuyhteentoista, jonka jälkeen piti hiljalleen lähteä iltavuoroon töihin. Liki kellon ympäri vedin.

Saatan kyllä nytkin mennä nukkumaan pikapuoliin, aamulla on taas aamuvuoro töissä ja puhti on ollut jotenkin poissa viime päivinä. Talvi on väsyttävää aikaa. Koko yhteiskunnan voisi seisauttaa ja siirtyä pakolliseen talviuneen, jossa ei tarvitsisi kuin syödä, nukkua ja käydä katsomassa suosikkijoukkueen häviöitä jäähallilla. Rajat kiinni, työnteko minimiin ja talvihorrokseen. Palataan asiaan sitten joskus huhtikuussa.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Naiset. Koita nyt niitä ymmärtää. Pakko mennä nukkumaan, ei tästä mitää tuu...

Mä totesin tänään, että koita ymmärtää saksalaisia asiakkaita. Ei niitten kanssa voi vaan perkele kommunikoida.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Saattaa olla, että koen tänä yönä tylsistymiskuoleman. Yö hädin tuskin alkanut ja tuntuu kuin olisin vartonut tällä erää töissä jo pari vuorokautta yhteenputkeen. No, enää jaljellä 7 tuntia tätä vuoroa.
 

Masentaja

Jäsen
Taas ois muksu ruokittu, koira kuorsaa jaloissa ja muksu boksissaan. Mä en kyllä nuku. Miksi en? Nokun on hiukka hankalaa nukahtaa kun herää täysin...
 

Masentaja

Jäsen
Hankala tuota muksua on ruokkia jos on itse unessa ja tollasessa reilussa puolessa tunnissa uni katoaa kivasti simmuista...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pakkanen se vain kiristyy, kuulemma ensi viikolla vielä lisää. Ei ole sääennusteisiin yhtään luottamista, meteorologeille pitäisi maksaa tulospalkkaa sillä perusteella, osuvatko harhaiset ennusteet yhtään kohdalleen.

Kun pakkasjakso alkoi, oli kaikissa ennusteissa lohdullinen tieto, että pakkanen kestää vain viikonlopun ja lämpiää jo seuraavalla viikolla pikkupakkaseksi, kenties plussaksikin. Sitten piti lämmetä vähän myöhemmin. Ja nyt sitten kiristää koko ajan lisää. Syytän tästä kaikesta meteorologeja. Tai Venäjää, Siperiastahan pohjoistuuli tuo kylmää viimaa.

Jos parinkympin raja rikkoutuu, niin sitten alkaa allekirjoittaneella astua pian ulkonaliikkumiskielto voimaan. Töihin asti ehkä vielä pääsen, mutta silloinkin täytyy joku Darth Vader -maski hommata. Ei näillä astmaisilla keuhkoputkilla ja sydämen lievällä vajaatoiminnalla pahemmin kirmailla raikkaassa pakkassäässä talven ihmemaassa.

Saisi tulla ilmastonmuutos tosissaan ja lämmittää Suomen talven vaikka kymmenen plusasteen keskilämpöiseksi, en jäisi lainkaan kaipaamaan sitä tunnetta kun pakkanen raiskaa keuhkoja ja sormista katoaa tunto. Pitäisi käydä avittamassa muutosta ja suihkuttamassa otsonia yön pimeydessä ilmaan. Tai lisätä lentomatkailua.

Talven ainoa hyvä puoli on lumipeitteen tuoma valkoisuus ja valoisuus, mutta kaipa sitä voisi jotain keinolunta ryöpyttää näön vuoksi kaduille. Tai sitten isommat kaupungit voisi peittää valtavilla, läpitunkemattomilla kuvuilla. Under The Dome -kuvun alla ratkaisisi näppärästi sekä lumi-, sade- että tuuliongelmat siellä missä ihmiset asuisivat. Kupujen ulkopuolella saisi sitten nauttia sateesta, myrskyistä ja lumesta jos huvittaisi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kiihkeä on ollut kyllä tämäkin yö, kun olen väkisinmaannut jo useatta tuntia itseäni. Onneksi huomisen voi ottaa hyvinkin lunkisti, joten pieni valvominen ei häiritse arkea lainkaan.

Clash of clans on muuten yllättävän hauska pelilö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös